
Navštíveno 5196x

do čeho jít? víc se mi zamlouvá E85 protože není třeba další nádrže, levnější pořízení, ale zkušenosti nulové ...
nemáte to někdo vyzkoušené, jestli toto
[ Link ] opravdu funguje?
chtěl bych to nacpat do Hondy Civic 1,4 rv. 1998

08.02.2012, 07:58 |
TUNER Na E85 je sice levnější přestavba,ale potom o dost dražší provoz,kde máš sice palivo cca o 10 kč levnější,ale zase budeš mít vyší spotřebu oproti benzinu,takže úspora oproti benzinu nebude nic moc.
LPG má sice vyší pořizovací náklady,ale pak už jen jezdíš cca za 50% toho co na benzin.
Tuner: vlastní zkušenost nebo někde vyčteno? nereju, jen opravdu sháním ověřené informace ...
měsíčně zafičím do benálu 4-5tis a i kdybych díky E85 spořil litr měsíčně tak to bude úspěch
navíc se mi líbí možnost "přenositelnosti" jednotky do jiného auta v domácích podmínkách což u LPG určitě nehrozí
proč bys nemohl měnit LPG? Musí tě sedět jen počet válců :-) zrovna teĎ původní plyn z JAguaru jde do Bety :-)
Jestli platíš 5tisíc měsíčně za benzín tak LPG .. není co řešit
O_O: říkám v domácích podmínkách, LPG si určitě sám montovat ani demontovat nebudu, takže je všechno na servisu a opět peníze za práci ...
o LPG přemýšlím už delší dobu, ale stále mě odrazuje pořizovačka přes 20tis do starých střepů co mám doma, a ty články o úspoře s E85 se čtou moc hezky :o)
tohle sou dobrý jednotky na E85..... toho se neboj a stejně tak se neboj použít vyhledávání najdeš tu o tom uplně všechno ;-)
Jdi do plynu a nech E85ležet. Pokud projedeš ty peníze, tak s LPG budeš na tom o dost lépe. Já projel za měsíc v benzínu 7 tis. Jakmile jsem měl volných 30tis. dal jsem je do LPG a jsem rád.

08.02.2012, 08:43 |
AR ty kráso projet 4ku měsíčně je hovno, jezdil sem do rachoty kde sem měsíčně projel 10-11tyček a to ceny byly o nějakou tu korunku níže :( naštěstí už mám měsíční náklady na cestu do rachoty 550Kč ;)
Ad e85 nebo lpg, vem si kalkulačku a jednoduchými kupeckými počty si můžeš spočítat za jak dlouho se ti vráti investice do lpg a nebo e85
N.P: tahle jednotka je jen to "kurvítko" prodloužení vstřiku?

08.02.2012, 09:46 |
soray E85 je celkem o ničem, alespoň z hlediska úspory kaček. Jak bylo psáno výše, sice je litr o cca 10,- levnější, ale spotřeba jde nahoru a to dost výrazně. Ve výsledku neušetříš nic, vyzkoušeno na na vlastní kůži. Takže jediný co z toho budeš mít, je falešný pocit, že děláš něco pro životní prostředí.

08.02.2012, 09:47 |
soray Jo vlastně jedno pozitivum jsem na tom viděl - tu vůni z výfuku :-)

08.02.2012, 09:53 |
gizmi soray: predpokladam, ze jsi jeden z tech lidi co proste prijel na benzinku, pritankoval Ecko a divil se :) Nebo jsi sel do prestavby? Kazdopadne nulovy rozdil rozhodne neni a hlavne na Ecko auto jede lepe nez na Natural.. Alespon mi tohle rika clovek co na to jezdi..;)

08.02.2012, 10:03 |
soray O přestavbu jsem se zajímal, a všude jsem našel pouze jednotky na prodloužení vstřiku, které by měly usnadnit starty v zimě. Spotřeba při E85 jde nahoru i u origo flexifuel aut - je to daný vlastnostma E85.
Že by to jelo lépe bych ani neřekl. Pozoroval jsem mírný posun výkonu do nižších otáček, ale ve vyšších otáčkách to bylo mrtvý.
Vyzkoušel jsem jsem, najel jsem na E85 cca 3000km a moc mne to nepřesvědčilo, zejména z hlediska úspory provozních nákladů.

08.02.2012, 10:24 |
Petura | Upraveno: 2012-02-08 10:25:39
hmm tak teď jsme s kolegou udělali pár teoretických výpočtů a přestavba (pomocí jen této jednotky) na E85 by se trochu vyplatila kdyby spotřeba zůstala stejná, jenže po troše pátrání jsme našli odpovědi, že spotřeba leze nahrou v průměru o 1,5-2L což se už vyrovnává jízdě na benál ...
takže když citelná úspora s rychlejší návratností, tak opravdu to LPG
kua jsem zase zklamaný :o) už jsem se těšil, že konečně dostanu slevu téměř zadarmo :o)
BTW: jaký nejlevnější, ale spolehlivě fungující systém LPG do Hondy?
4bodová sekvence v podstatě jakákoliv a pak hlídat vůle ventilů. Obvykle se doporučují oipičí kapky v podání Flash lube.. výsledek není ale zcela zaručený. je to tak 50/50
Ahoj najde se někdo kdo děla přestavby???? Během pár měsíců bych potřeboval nechat na R19 1.8 16V (F7P) přestavbu na LPG. Může někdo udělat cca cenovej návrh. Dále jaký tam jdou dát typy (sekvence apod...) nevím, neznám, zatím se zajímám....
Díky Luděk
Petura : "kurvítko" vypadá tak že je jen nacvakaný mezi jednotlivý vstřiky a má + braný buď od prvního vstřiku nebo auta který nemaj napájený vstřiky tak od spínanýho + aje to ukostřný, toť vše.... teplotu to bere ze svýho termistotru uvnitř krabičky.....
nekurvítka jednotky maj právě ještě vstupy z čidel na motoru a tim pádem se pak dá mluvit o navýšení výkonu a snížení spotřeby..... sou i laditelný přes PC často a mapa se dá doladit dle potřeby motoru, tudíž jedeš na víceoktanovej benzín, máš lepší výkon a nemusíš na to tolik šlapat takže se i dá reálná spotřeba snížit a náklady taky....
samozřejmě plyn je plyn a stojí prd.... litr nafty skoro 40 litr plynu třeba 15.... litr ethanolu 25-26 protože sou to mrdky a na litru maj snad 10kc :)

08.02.2012, 10:48 |
gizmi saray: takze bez upravy.. :) No vic ani nemusis psat.. zkratka dalsi clovek ve stylu v TV skacou skokani snadno - zkusim to :) Pokud se odladi jednotka, tak Ecko se vyplati z hlediska vykonu (viz trebas subaruforum, kde uz dost lidi na Ecko jezdi)..nandat do auta bez uprav Ecko = nacurat do nadrze a cekat zazrak.. proste knicemu a jen jsi dal motoru zabrat, protoze fungoval pomerne extreme nouzove..

08.02.2012, 10:49 |
gizmi Nismo.Power: ááááámen :) a jeste mu napis co se deje s motorem pokud to tam naleju a jezdim na to bez techto "kurvitek" :)
Petura:
pokud budeš uvažovat o plynu, tak musíš vzít v potaz kolik najedeš a jakým způsobem
Já najedu 1500km měsíčně, spotřeba plynu do 12l, ale benzínu to schroupne teď v zimě 3-3,5litru, takže ve finále to vychází v přepočtu na 8-9l benzínu.
Jo můj najezd cca 6-12tkm mesíc/ pr. 12,7L

08.02.2012, 11:18 |
soray gizmi za to ty jsi sežral šalamounovo hovno že? :)
Petura se ptal hlavně na ekonomii provozu E85 a pokud si pořádně počteš informace všude na netu, tak se dočteš, že po úpravách (a i origo FF aut) je spotřeba vyšší (což je dáno vlastnostma E85 jak jsem již psal). Tj. návratnost investice celkem malá až žádná.
Má zkušenost byla jen jaksi navíc. Že by auto jelo v extrémně nouzovém režimu jsem si teda fakt nevšiml :))
Ekonomii provozu na E85 přesně vystihl Petura.
Ostatním sorry za OT. Už k tomu nebudu nic psát.
N.P: no je možný se v počtech pletu (matika byla vždy slabší stránka), ale už tomu fakt nerozumím co všechno je potřeba pro provoz na E85 v autě upravit ...
někde čtu že stačí tzv. "kurvítko" za 2500,-
další úprava spočívá v lepším a dražším kurvítku + regulároty tlaku, vstřiky atd... a samozřejmě všude jsou dost rozdílné ceny a u každého prodejce je samozřejmě jeho výrobek ten nejlepší, takže fakt už nevim co ...
nejsem mechanik a auto vozím do servisu než abych si něco ještě víc posral doma (i výměna oleje) a nestydím se za to :o)
rád si nechám poradit jaký typ "kurvítka" a úpravy by byl nejvhodnější pro můj pekáč abych ušetřil ...
ale jak říkám, doma si toho moc sám nepoladím

08.02.2012, 11:26 |
Petura | Upraveno: 2012-02-08 11:27:29
jak už jsem psal, víc se mi zamlouvá E85 protože není potřeba další nádrže, nejsou žádná omezení s parkováním, žádná další extra kontrola zařízení a jestli do úpravy dám +- 7tis a budu mít stejnou spotřebu jako teď na N95, nebudu to muset ředit N95 a bude to fungovat bez problémů tak bych do toho šel ...
Petura: Tak s přestavbou na plyn se vejdeš do 20k s nádrží místo rezervy, akorát je potřeba 1x ročně zajet na revizi, čož je jenom formalita, zabere to 5min a stojí to 100 až 200kč.
Auto na plyn mám cca 6let a jezdím s tím všude, nějaký zákazy parkování v garážích neřeším a zatím nebyl nikdy problém.

08.02.2012, 11:45 |
Daryl (A)
cena E85 je o cca 30% nizsi a spotreba o 10-20% vyssi. Tudiz tak nejak k nejake uspore nakonec dojde, nicmene po technologicke strance maji nektera vozidla s timto palivem problemy snad v oblasti tesneni ci palivove cesty.
Nicmene i kdybychom se dostali na idealnich 10% uspory v nakladech (cehoz lze bez nakladu docilit jen stylem jizdy) .. ma to smysl ?
Fyzika je fyzika, už mnoho tisíc let platí stejně a jednoduše nelze!!! docílit stejné spotřeby E85 i BA95 na tomtéž neupraveném motoru, pokud od něj požaduji stejný výkon. To je zákonitost, bez ohledu na počet i cenu kurvítek všeho druhu. Pokud někdo tvrdí opak nebo dokonce provozem klasického benzínového motoru získává na E85 výkon a klesá mu oproti benzínu spotřeba, nechť se dostaví na válcovou emisní zkušebnu a velmi rychle ho vrátím nohoma na pevnou zem. A taky si ho pak najmu pro dceru pro večerní vyprávění pohádek na dobrou noc, protože v tom bude nepochybně velmi dobrý :-D :-D :-D
E85 má smysl v mechanicky přizpůsobených agregátech, postavených nejen časováním rozvodu a kompresí, ale i strategií řízení motoru na toto poměrně zajímavé alternativní palivo.

08.02.2012, 13:47 |
gizmi Soray: nesezral :) Nevim jak ty, ale ja hovna nezeru a sveho psa od toho odrazuju :D:D Jen me zajimala tva zkusenost a to zda je odborna a nebo amaterska, kdy jsi tankoval palivo o kterem nic nevis a doufal.. Odpovedel jsi si sam. Doporucuji precist clanky "proc se prodluzuje doba vstriku" a co to E85 vubec je a jak to s motorem meni chod.. Na Honda-clubu uz je par jedincu, kteri takto odrovnali motor :))) Uz jen jak pise Radek - jina teplota, jina doba vzniceni, atd atd..proste je to uplne neco jineho nez natural a motor ladeny na nejakou smes pri jine smesi bude trpet..a to ne malo, protoze jinak by nebylo tolik lidi s KO motorama.. Pokud neinvestuji do prestavby (a zrovna u Ecka to neni moc penez), tak bych to do auta nedal..