Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > zakrýt chladič?

 o Navštíveno 21104x o
o 06.02.2012, 19:55 | LukeFab
Má cenu vůbec zakrývat chladič u OII teď v těchto mrazech?


o 06.02.2012, 19:56 | Luboš1
urcite neuskodis:-)
o 06.02.2012, 19:59 | dj.DEKL
Už sem taky zakryl, tak uvidím jestli se sníží spotřeba na normal...
o 06.02.2012, 20:00 | LukeFab | Upraveno: 2012-02-06 20:00:46
Ptam se,že to vidím i na OII,že maji koupenou krytku na mřížku před chladičem a jestli to fakt vůbec pomůže,hlavně při jízdě po měste.Asi to vyzkouším s lepenkou :-D,kdyžtak to hnedka vyhodím.

Nejde mi ani tak o spotřebu,ale spíš o to,jestli se díky tomu ten ropák o něco rychleji zahřeje.
o 06.02.2012, 20:01 | htd
ja uz dneska zakryl:) dole mam alobal a na chladic krabici
o 06.02.2012, 20:39 | PlusOne
Taky by mě to zajímalo, zejména, pokud tam někdo vozíte tohle:

foto k příspěvku  od PlusOne

o 06.02.2012, 21:11 | mishan
já to mám zakryté u obou aut a nějakou změnu k lepšímu vůbec nepociťuji, ted v těch -20 je to uplně jedno
o 06.02.2012, 21:14 | Jendys
tatík to vozí na O1 a asi to pomáhá
včera jsem si všim, že i po 300 km v kuse když jsem pak 15 minut vrčel na volnoběh to z 90-ti spadlo na 50 během chvilky
o 06.02.2012, 21:25 | Kotass
No zejména ty nový common raily mají dost problém udržet teplotu na volnoběh a i během jízdy se zahřívají velmi ostýchavě .. zlatej benzín, topení jede naplno po 7-10 km .. zrovna když dojedu do práce a musím vystupovat :)
o 06.02.2012, 21:26 | M.a.R.i
Pockejte az prijde nismo, ja si taky chladic zakryl ale pak jsem ho po porade s nismem hodne rychle sundal :-). Automatu to nedela vubec dobre a motoru taky ne
o 06.02.2012, 21:29 | Jendys
Kotass: právě jde o novej CR, asi 7,5 tkm, stará fabka mi to nedělala, celkem jsem čuměl
o 06.02.2012, 21:32 | Unihero
zlatá felicie přítelkyně, sednu a za 3 km topí jak blázen, nepochopitelné, a to dneska bylo -22..
o 06.02.2012, 21:42 | LukeFab | Upraveno: 2012-02-06 21:45:24
takhle sem to pořešil a zdá se to být lepší

foto k příspěvku  od LukeFab

o 06.02.2012, 21:46 | Ladic
Já nezakrývám, ale mám benzíny.... ale je fakt, že felicie topí snad po 2km už naplno.
o 06.02.2012, 21:48 | Darker
LukeFab: asi bych nezakryval celej ten chladic :)
o 06.02.2012, 21:50 | LukeFab
ok,tak zakryju jen pulku,vyzkouším
o 06.02.2012, 22:06 | radek.613
A že těm výrobcům dehtů, potažmo jejich kupcům není za ty peníze na těch autech něco divnýho a místo aby donutili výrobce k produkci topících aut, ještě sami laborují s krabicema a izolepama jako v sedmdesátých letech :-D :-D :-D
o 06.02.2012, 22:08 | FBS
Jsem jedinej, kterej v tomhle hledá hlubší smysl???
o 06.02.2012, 22:08 | Darker
Aspon ja vetsinou zakrejvam tak pulku, max. 3/4, jednou sem to zakryl komplet a pak sem zustal stat ve fronte v podzemnich garazich a po 20 minutach sem varil :-D nedelam si velky iluze o tom, ze starej Favorit by varil i bez toho, ale.... :-D
o 06.02.2012, 22:12 | Kmoda
To si fakt ty herky neudrží teplotu?? To čumím. Myslel jsem že zakrývání chladiče zkončilo u "stodváci". Přece když je v pořádku termostat musí si udržet teplotu motoru???
o 06.02.2012, 22:15 | radek.613
Neskončilo to u stodvácy, dnes je to u moderních dýzlů spešl featura a to v základní výbavě, ani se za ní nepřiplácí. Ještě že si jde alespoň připlatit za její odstranění, to je jediná záchrana....
o 06.02.2012, 22:16 | .mycTD
WTF?
A) studenej motor => termostat zavira vetev s chladicem => je mu uplne jedno, jestli mate chladic v krabici
B) stojim nehybne v kolone => skrz chladic neproteka vzduch => je mu uplne jedno, jestli mate chladic v krabici

...ale mozna mi nejaka dalsi souvislost unika
o 06.02.2012, 22:21 | JP | Upraveno: 2012-02-06 22:23:41
Kmoda: Termostat přece jenom odděluje "krátkej" okruh od "dlouhýho"... když je taková zima a motor tak málo hřeje, že se nezahřeje ani když jede pořád jenom na "krátkej", tak s tim termostat vůbec nic nenadělá.
o 06.02.2012, 22:24 | Luke_288
V zivote by me nenapadlo v dnesni dobe strkat nejakej karton pred chladic ani kdyby bylo -35st.
Uz jsem to psal jinde, muj CR TDI fouka teplej vzduch po 2-3minutach po startu, kdyby mi netopil ani po 5km, hledal bych nekde chybu. A ze na volnobeh trochu spadne teplota? Vadi to necemu?
o 06.02.2012, 22:24 | .mycTD | Upraveno: 2012-02-06 22:25:08
JP: jenze tim min s tim neco nadela chladic, ne?
o 06.02.2012, 22:25 | petis | Upraveno: 2012-02-06 22:25:55
Podle me tohle má smysl u aut co maj ventilátor na řemen.
Zakrejval jsem jen masku u Sprintera kterej se po nasartování rychleji ohřál. Ale u elektrickejch vetráku je to asi zbytečný
o 06.02.2012, 22:26 | JP
.mycTD: Samo máš pravdu, autu který je v pořádku krabice k ničemu nepomůže...
o 06.02.2012, 22:27 | HIGHTOWER
FBS: Tak ono to je ideální hlavně na popojíždění, na delší trasy dle mě tohle netřeba, ale takové ty couračky. Chvíli jet, chvíli stát, to moc motoru nesvědčí, já když jedu po Praze nafťákem, tak ani po 25 km v kuse se mi v těchto teplotách dostane teplota vody tak na ani ne 70°C a to je nic moc :-(
Je pravda, že dnešní motory tohle snesou, topení taky nějak jde, ale je to prostě takové komfortnější zacházení s motorem, nemusí se to dělat, ale je to lepší :-) nic víc v tom tedy já nespatřuji ;-)
o 06.02.2012, 22:28 | Jendys
Luke: mně to neva, jen mě to překvapilo, to je asi tak celý :D
o 06.02.2012, 22:33 | FBS
High: Co máš za auto? Jako Petis, pochopil bych fakt stary auta, ale mám tady z těch příspěvků pocit že to lidi cpou na všechno co jezdí :-)
o 06.02.2012, 22:36 | Luke_288 | Upraveno: 2012-02-06 22:38:50
Me prijde, ze spousta lidi ma auta nejaky rozhaseny. Dneska jsem jel do prace 4km v -16st a pri dojezdu voda kus pres 60st,olej asi 50st. Je fakt ze nenechavam automat placat kolem volnobehu, ale drzim cca 2tis ot
Edit: FBS: mam stejnej pocit
o 06.02.2012, 22:42 | JP
To ti nepřijde, to tak je... To jsou ty věci který když odejdou, tak auto bez problémů dál jezdí a nějak funguje, třeba zrovna termostat, nebo tlumiče... tyhle věci dost lidí mění až s celym autem:-)
o 06.02.2012, 22:44 | htd
FBS: me termostat v takove zime blbne a mam motor na 50. Zakryju a neproudi mi studeny vzduch na chladic a mam ted cca 80. Ale ve meste to je ok, pomaha to jen na dalnici:)
o 06.02.2012, 22:46 | Luke_288
Ale beze srandy, sam jezdim samyma, vseobecne nejvetsima koncernovyma keplama, 77kw tdi pd v OII, behem 250tis najetych km od nova se mi nikdy nestalo, ze by se motor nezahral pozdejc nez do 10km, teplej vzduch do nekolika minut. Ted opet koncern 125kw cr tdi a naprosto stejne stav, najeto 60tis km.
o 06.02.2012, 22:51 | radek.613
Luku, asi s těmi auty opravdu "jezdíš" a ne s nimi "šoupeš" hypnotizujíc ukazatel okamžité spotřeby... Co máme v práci největší klump co jsme kdy měli - Kangoo na ropu, kolega když jede coby letitý "tdi - ropa - positive", začne mu to topit tak po 15 km neb tam dává pětku ve 40 km/h a podobné děsy, když jedu já jako s normálním autem, topí mi to po 5 km....
o 06.02.2012, 22:59 | Luke_288
Jak pisu, ohrev na 2tis km, vic jak trojku neradim a ono to jde. A tem autum to daleko vic vyhovuje nez nejakej solich a pak plac, ze je to studeny a netopi to.
o 06.02.2012, 23:36 | Augi
radek.613: Ty zase perlíš... :-( Acho jo... Princip TDI je, že má velkou účinnost, a proto kuwa ta spotřeba!!! a tudíž má málo zbytkového tepla, a proto na hovno topí, a proto do 2.0 TDI montují elektrickej příhřev... Ale to je jedno, že? Podle Tebe bych si měl koupit E39 V8 a budu vysmátej, jak je všechno ekologický a levný...
o 07.02.2012, 06:53 | radek.613
Prncip TDI je mi znám Augi, to se neboj a jedno to je, protože bez ohledu na ni má být ta věc vyrobená tak, aby topila a v 21 století nemusel majitel řešit kartony kolem chladiče a pododbé hovadiny. A co se týká V8, věř mi, že by opravdu stačilo pořídit si Felicii 1.3, která co se týká topení strčí všechny ty ropáky víš kam :-D .-D :-D
o 07.02.2012, 07:49 | Milhauzz
21. století, vše řídí elektornika a vy tu dáváte karton před chladič jak na starých žigulech. Jak by řekl Čtvrtníček: "no to mi ho vyndej ..."

:)
o 07.02.2012, 07:51 | H-Honza (M)
felicie je dokonala, mam ji ted jako winter car a opravdu topi na 500m... proti tem naftovym sracum kterym to trva 20km.
Ja karton cpal na dodavku taky, spis ale z toho duvodu, ze jsem byl linej lepsim zpusobem resit situaci kdy kvuli proudeni studenyho vzduchu zamrzal palivovej filtr kterej byl uplne na pytel umistenej.
Z podobneho duvodu bych tuhle vec neshledaval tak nepochopitelnou i u ostatnich, sice ne ve forme kartonu ale ve forme nejaky clony to podle me ma smysl, kdyz motorovy prostor neni ochlazovany naporem ledovyho vzduchu - ted kdyz tady je druhy tyden v kuse denne pod -15 az -22...
o 07.02.2012, 07:56 | CervinVega
lepsi je utesnit vsechny pruduchy montazni penou a na jare jen prohodit naraznik/masku :-))
o 07.02.2012, 08:08 | Phitypaldy
Nema to zadny smysl.... A hlavne teplota na volnobeh pada, protoze je teplo odebirano od radiatoru topeni...
A nejlepsi jsou ti co daji na studenem motoru ventilator topeni na plno a pak proc jim to topi az po 20km...
o 07.02.2012, 08:34 | Petura
asi bych si taky měl pořídit auto, který potřebuje karton tuning abych byl IN :o)

ani na š120 jsem to nepotřeboval, tak nevidím důvod proč to cpát do jiných aut, jinak jako .mycTD
o 07.02.2012, 08:52 | Akordýsek
Taky kartonuju,bo jinak bo neuhřeju 77kw tdi...Mladá má naftovou feldu cca km a teplo:-(
o 07.02.2012, 08:59 | Only_One
joo naftová felda 1,9D :-D to je nejvíc topič. Jak to nastartuje tak behěm minutky už začně dělat kolečka na zmrzlém okně a do kilometru už vášnivě temteruje interier. CHA!
o 07.02.2012, 08:59 | capo
Koncernový TDI maj dneska žhavící svíčky i v topení, proto to tak "rychle" začne foukat teplej vzduch, i když je voda ještě studená. Zda to mají ostatní značky to nevím.
o 07.02.2012, 11:04 | Augi
Koncern má přídavný topení - je to jak malej radiátor, kterej je přímo v klimatronicu a je napojenej na 100A pojistku.
o 07.02.2012, 11:04 | Rustapha-659 | Upraveno: 2012-02-07 11:05:30
Můžu provnávat Feldu 1,3mpi a Fabku I. 1,4 16V ..a musím bohužel konstatovat,že stará Felda topila jako víno a skoro hned..proti novejší Fabii teď v těch mrazech kolem -12 až -15 je to takový jako by se styděla zatopit...topí to ale až tak po 6-10 ujetejch km a rozhodně se nedá říct že naplno...těžko říct čím to je..filtr je skoro novej(takže tím to nebude).Nějak ty nový auta stojej za pendrek(napsal bych to s chutí úplně jinak) :-)
o 07.02.2012, 11:14 | petis
Když porovnám Polo 1.0 6N2 tak topí po cca 3km. WJ V8 i ted v mrazech po nastartování 5minut volněbeh a pak po vyjetí 200m kopce už fouká teplo:-)) Ale třeba ten Sprinter ten chladnul i když se jelo v kolone okolo 70km/h. viditelně šla rafika dolu.
o 07.02.2012, 12:13 | CervinVega
a mel ko termostat...
o 07.02.2012, 12:43 | RedBaron | Upraveno: 2012-02-07 12:45:09
Jak může mít karton před chladičem vliv na ohřívání motoru na provozní teplotu, to nechápu. Nejdřív přece termostat drží jen tu trochu vody vody v malém okruhu s topením a až se ohřeje ta trocha na provozní teplotu, pak teprve propustí trochu do velkého okruhu s náporovým chladičem. Možná na dálnici ve dvou kilech ale to se studeným motorem taky asi nehrozí, což...

Naše 330d má aktuálně porouchanej el. dohřev kapaliny, takže to stojí taky za vyliž, za těch 6 km do práce mi to sotva vyleze z modrýho. A baterku originál z roku 2001 už jsem taky předevčírem musel přes noc nabít. Na příští zimu už tyhle věci budu muset pořešit.
o 07.02.2012, 12:44 | petis
Nemel, prostě to sfouka vrtule. Dělal to každej Sprinter co byl na firmě.
o 07.02.2012, 13:19 | Pavel 528
jako RB..proste cokoli davat je kravina,ma to dva okruhy,ktere spojuje termostat...pokud to je stale studene je KO..
RB:ty tam nemas webasto? u E39tek je to jako prihrev hned po nastartovani se zapne naftove webasto a ohriva okruh motou i topeni...
No a diagnostikou to jde nastavit jako nezavisle topeni na casovac,takze ja rano prijdu k autu a mam ohrato nad nodre policko a vyrazim s teplym motorem a i rovnou topim..o)))
o 07.02.2012, 15:12 | Tuner#2 | Upraveno: 2012-02-07 15:14:30
1. Felda 1,3 opravdu topí nejlépe ze všech aut co jsem v zimě jezdil. Neznám lepší...

2. Dečka či karton před chladičem má opravdu smysl. Termostat je pružina a má určitou setrvačnost otevření/zavření (zkuste si ho povařit v hrnci, pak tady plno "odborníkům" zklapne)... Takže v situaci, kdy vyjedu, jedu 3 - 4km volným tempem, teplota vyleze k 88°C kdy je termostat plně otevřen (ale on se otevírá pomalu už dřív při zahřívání) přijde 2km kopec dolů (to není výmysl, ale skutečná cesta od nás ze vsi do Rokycan) tak bez kartonu mám dole 50 - 60°C... V době kdy se otevře, tam totiž vlítne total studená voda z chladiče a než se termostat zpátky zavře je ochlazená i už ohřatá voda. S kartonem se tohle nestane, protože první vpuštění studené vody se uděje ještě před sjezdem a celý sjezd mám krásných 80 - 85 a topím. Funguje to na Fávu, Funguje to na Feldě, funguje to na Scenicu a teď to dal tchán i na C-Maxe. V severských státech je dečka při -20°C běžným vybavením.

Ale jinak si dál jak ovečky myslete, že Vám to ohlídají čidla. Větší blbost jsem tu už dlouho nečetl a že o autech tady toho šlo za posledních pár dní přečíst halda...
o 07.02.2012, 15:22 | clown | Upraveno: 2012-02-07 15:22:44
77kw TDI, MR2008 .. abych to dohral na 90, tak 20km v klidu .. , 15km/15m na S ko u DSG .., auto po kontrole, vse v poradku .. :)) to ze to zacne lehce uvnitr topit po 5 minutach jeste nezname, ze je to teply ..

nebo tomu dam 5km cocku od studena, ono se to ohreje na 90, zacne to byt v pohode .., pak zacnu sjizdet od Cukraku do Prahy a po rovince Chuchle > Smichov a jsem zase na 70.

Ale co, modri prece vedi, ze teplota vody je druhorada a lepsi auta si hlidaj i teplotu olej .. (u VW pouze Audi a SEAT) :)
o 07.02.2012, 15:46 | H-Honza (M) | Upraveno: 2012-02-07 15:49:14
ja se tady za karton nechci bit, ale souhlasim s Tunerem, i z jineho smeru - kdyz sednu do auta, mam na teplomeru -16 kdyz se rozjedu je z toho - 20 jen vlivem toho ze se to cidlo rychleji ochlazuje, aniz by klesala vnejsi teplota, proudici vzduch ochlazuje nejen chladic ale i motor a motorovy prostor. Karton tomu zabrani, auto se rychleji ohreje.
Driv na tohle mysleli, auta byvala vybavena deckou s navijakem, ktera se na zimni obdobi natahla pred chladicem.
o 07.02.2012, 15:47 | Pavel 528
hmm,tak protoze mate holt koncerny,jinak to nechapu...o))
u BMW leze teplota konstantne nahoru a v prostredku se zastavi a ani se nehne at jedu z jakyho chci kopce ci do kopce...
o 07.02.2012, 15:52 | crestik
to musí být lahoda pak vyndávat tu sečku, co z kartonu zbyde, když jedu za někým v břečce ;-)
o 07.02.2012, 15:56 | H-Honza (M)
no tak minimalne na E60 mi rikal prave Honza, ze maji pred chladicem nejakou zaluzii, ktera je tam za stejnym ucelem jako nas karton, v mraze za studenyho motoru se zavre...
[ Link ]
o 07.02.2012, 15:57 | Nismo.Power
zakrejvá se na žigulech a úžovkách....

kdo zakrejvá nějaký nový auta tak je regulérní tupecnebo nemá ani trochu ponětí k čemu slouží termostat v autě a nebo ho má v prd*** .....
zakrytim víc věcí zkurvíte než zlepšíte, k motoru musí proudit vzduch přes chladič jinak se po delší cestě upeče ve vlastnim žáru..... , pokud máte automat co se chladí okruhem ve vodnim chladiči a zakrejete to tak se s automatem rovnou rozlučte a připravte peněženku na opravu či v nejlepšim případě na výměnu přepálenýho ATF ......
zakrejvání je prostě k prdu na dnešních autech, a kde se to dělá tak tam je ale -40 ne -10..... třeba kanada a americký kožený převleky na předek auta (dodávaný výrobcem ne kreténama co maj kožku na passatu na kapotě)....

a felda rozhodně neni nejlíp topící auto, možná to chce se projet ve více než 10ti autech pak možná uvidíš že i pitomej G3 topí líp a všechno dělá líp než křáp v podobě feldy :)


a povařte si termostat klidně v hrnci jenže on pak je teplej a hoďte ho pod kohoutek se studenou vodou a uvidíte že setrvačnost je trapnej pojem , je to prostě bimetal co reaguje na teplotu a to dost pohotově....

dečka před chladičem má vliv na ohřátí auta to prvnotní to ano, ale asi takovej že bez ní se ohřeje auto za 5min jízdy a s ní o 15s dřív... když tam nebude proudit vzduch okolo motoru, po zahřátí se jedná spíš o škodlivou věc pro motor a všechno kolem pokud fakt člověk nemá pořád -30 a víc kde se dostane studenej vzduch i od podvozku a motoru to stačí na "větrání".....
takže kdo si chce na TDi zroutit hlavu nebo kdo si chce vykurvit automat ať si klidně dá deku přes celej chladič a vykurví si co je libo......

jinak dečka samozřejmě má oteplující účinek na prvotní ohřátí i v tom že když se voda ohřeje k 90ti a otevře termostat tak bez dečky se tam bude valit voda na bodu mrazu zatimco s dečkou už má dávno +10 dle toho vejš.... takže když se jede z kopce s dečkou tak ta teplota 90na motoru je podle něj ředěná teplotou asi +10 a asi mu nepadne na +50 motor díky dečce, logicky ta voda v chladiči má +/- stejnou teplotu jako bez dečky a po otevření termostatu se do motoru leje to samý co bez dečky možná o 1-2 sutpně teplejší teplem od mtooru působícím na chladič a hadice okolo kterejch neprotejká žádnejch vzduch....

prostě je to hovadina.......

a hovada si to dávaj i před IC to už sem viděl taky....
o 07.02.2012, 15:59 | Nismo.Power
H-Honza : jasně má to hromada aut, bimetalem otevíraný žebra..... ano auto se prohřeje o těch 15s dřív než normálně ale pak se žaluzie otevřou aby nedošlo k poškození motoru právě kde pochybuju že lidi ten kartón vyndaj po zahřátí motoru :D .... a žaluzie zpravidla nemaj přes celej chladič jako debilove daj karton, je to jen za ledvinama třeba a dole nic neni protože dole se chladí automat a ten se nesmí přehřát protože už takhle se chladí v chladiči kterym teče voda kolem 90ky....
o 07.02.2012, 16:13 | PlusOne | Upraveno: 2012-02-07 16:16:00
Zajímavá debata, někdo říká, že jo, někdo zas, že ne, a jediný, co jsem si z toho odnesl je, že jsem kretén, protože mám na kapotě Passata kožku (dík, Nismo!) :-)

Vzhledem k tomu, že autem jezdím fakt denně, jsem chtěl mít jistotu, že těma mrazama nijak extra netrpí, a pravda je, že jsem nikdy neměl problém s tím, že by mi nedržel teplotu, takže to nebudu dál řešit, a na zakrývání se vystolicuju. Navíc dneska bylo jen -11 proti v poslední době obvyklým -16cti....
o 07.02.2012, 16:29 | JP
Pavel 528: Nebude to spíš tim, že teploměr na přístrojovce neni připojenej na teploměr jako u starejch aut a neukazuje aktuální reálnou teplotu, ale je to jen nějakej výstup z ECU která ten výstup zkresluje proto aby se nikdo neděsil že má rozbitej motor, když se najednou za běhu začne ochlazovat(při prvním otevření větve chladiče)? Já jenom že u většiny novejch aut vidim jenom to, jak po studenym startu leze ta ručička pořád jen nahoru, v půlce se zastaví a pak už se nehne, což je podle mě z principu blbost...
o 07.02.2012, 16:39 | Tuner#2
crestik: Vyndavám ho vždy na konci zimy, když to vyleze trvale nad bod mrazu a vždycky to šlo bez problémů...

Nismo: Nezklamal... V G2 a G3 jsem jel, G3 měl bývalý kolega v práci s 1,6) a pokud to topí lépe než Felda 1,3, tak sežeru po zimě svůj karton před chladičem :-D

Jinak rada dečky před chladičem byla hlavně na krátké trasy, jezdíme všichni v rodině do 25km jedna jízda a karton rozhodně není o prvních 15s :-)))))))))))

Ten kdo lítá s novou 5tkou po dálnici 400km denně, ten by asi dečku měl řešit tu origo stahovací...
o 07.02.2012, 16:40 | assassin | Upraveno: 2012-02-07 16:43:37
JP: co jsem se tak dopidil tak u BMW je to jak rikas, signal do budiku jde z ecu a drzi to rucicku uprostred pro nejaky rozpeti teplot.. cca 15-20C okolo te "idealni"... coz mi hlava nebere, me to ukazuje o tloustku rucicky vic, ale porad, at je zima nebo mraz.. co mi rikali v servisu tak mam nejspis blbej termostat, ale i tak mi to prijde divny....

Nismo: u tech e60,e92 apod bych rek ze jsou ty zaluzie spis kvuli odporu vzduchu, ze jsou zavreny a ze je otevre ecu az ve chvili kdy si "vymysli" ze by voda z chladice mela chladit vic.. kvuli rychlejsimu ohrevu mi to prijde jako zbytecna komplikace, to by tam spis flaknuli to webasto (ostatne ho naftovy E60 maj) nebo nakej pomocnej el.ohrev....

tuner: mame doma G3 1,4 a topi to fakt dost, az me to prekvapilo... neumim to srovnat s felicii, tu jsme nikdy nemeli, ale lip nez 328 to topi, i lip nez lada 2104 :) a jakoze ta topila dost:)
o 07.02.2012, 16:42 | Tuner#2 | Upraveno: 2012-02-07 16:43:15
JP: Bingo!!! Teploměr třeba u Fabie je na rysce ať je tam 70 a nebo ať je tam 100°C. Jak říkal známej, bylo mu divné, proč narozdl od škodovky po chípnutí auta na dálnici na pumpě neroste teplota nahoru (logicky neběhá vodní pumpa, motor je rozpálený) a pak se tohle dozvěděl...

Prý aby to neplašilo ovečky že by mohli vařit či co? Děs běs ty dnešní auta...
o 07.02.2012, 16:52 | /// MiŠeL ///
jen doplním že termostat je naplněný voskem a není tam žádný bimetal ani superpružina :-)
o 07.02.2012, 16:55 | Tuner#2
klasický termostat který má velké procento aut...

foto k příspěvku  od Tuner#2

o 07.02.2012, 17:01 | bassaqq
já nevím, ale na felicii MPI (POKUD MÁ TERMOSTAT OK) mi leze teplota jen nahoru a pak se drží. Ano, při jízdě z prudkého kopce a brzdění motorem to klesne lehce pod 90 stupnu ale max na 80 nebo kolik to otvira/zavira. Nevidím tedy žádný smysl dávat cokoliv před chladič. Termostat musí udržet motor v teple snad i při absolutní nule :D Nikdy jsem s tím problém neměl, že by mi najednou klesla teplota z 90ti k 60ti :D
o 07.02.2012, 17:01 | /// MiŠeL ///
a to uvnitř je naplněno voskem
o 07.02.2012, 17:04 | tappaja
Jedno poucne video:
[ Link ]
o 07.02.2012, 17:17 | Tuner#2
///Mišel///: píšeš, že není žádný bimetal ani pružina, tak na to reaguju, že to je nesmysl.
o 07.02.2012, 17:19 | dj.DEKL
Dnešní test -> zakrytej Transit TDCI - drží si pěkně teplotu 85-95st (město,okreska,dálnice) i po 15min stání(vykládka) je motor stále ohřátej (70st), bez kartonu ve městě sotva 75st a po 15min stání je na 50st tzn. že spokojenost :-)
o 07.02.2012, 17:29 | assassin
ten vosk mi prijde jako nesmysl.. nevidim duvod k tomu aby se to delalo slozite kdyz to jde jednoduse, ten vosk by se musel utesnit.. a s tesnenim bejvaj casem problemy... navic na fotce od tunera je videt roznejtovanej konec a pod nim podlozka, ze by tam nekde jeste vysel O-krouzek si nemyslim...
o 07.02.2012, 17:45 | Tuner#2
dj.DEKL: Super, konečně někdo kdo poznal karton jinak než 15s rozdílem :-))))))
o 07.02.2012, 18:27 | /// MiŠeL ///
Tuner#2: ja zase reaguju na (Termostat je pružina a má určitou setrvačnost otevření/zavření) že to neovládá pružina :-)
o 07.02.2012, 18:42 | Tuner#2 | Upraveno: 2012-02-07 18:42:53
///MiŠeL/// Jo ták, NJ teď to po sobě čtu a nenapsal jsem to úplně správně. Jasně správně tam mělo být je to bimetal a pružina tlačí talířek aby úplně dosednul. Ale šlo o princip a ono to otevření a zavření opravdu není bleskové a buď a ano a nebo ne jak si tady mnozí myslí. A proto na auta courající se po městě, či s malým dojezdem je ideální tomu pod nulou "pomoct".
o 07.02.2012, 18:49 | M.a.R.i
K tý lamele před chladičem u Brambory... Třeba u novej Actrosu od MB je lamela před chladičem z důvodu zlepšení aerodynamiky a snížení spotřeby, ale třeba to ma u BMW i jinou funkci.
o 07.02.2012, 18:50 | HIGHTOWER
FBS: Služební kokta 1.9 TDi, 74 kW, r.v. 2008, pravidelný servis, udržovaná
o 07.02.2012, 18:51 | dj.DEKL
Arktický tuning :-)

foto k příspěvku  od dj.DEKL

o 07.02.2012, 18:52 | /// MiŠeL ///
Tuner#2 jasně ja to myslel ze srandy je to jen slovíčkaření
o 07.02.2012, 19:01 | Proffesor_W
Nejrychleji topici auto ve kterym sem zatim jel byla mazda 323f, ta generace po te s mrkackama. Nijak jsem to nezjistoval, ale kamos mi rikal ze to ma nejak jinak reseny topeni. v zime to topilo asi po 500 metrech uplne neuveritelne.
o 07.02.2012, 19:21 | HIGHTOWER | Upraveno: 2012-02-07 19:22:42
Proffesor_W: Takto rychle topilo bráchovi onehdá Fáčko, měl tam dané topení z feldy a po vyjetí z garáže a ujetí tak 1 km se i v - 15°C nedala udržet ruka u topení :-D Jo, to byla paráda!

dj.DEKL: vypadá to dost dobře, jen kdybys to měl symetrické, tak parádní tuning, takto spíše tuzing :-D
o 07.02.2012, 19:36 | dj.DEKL
:-)) Hlavně když je poznat rozdíl a snad i spadne spotřeba k normálu...
o 07.02.2012, 21:09 | /// MiŠeL ///
tady to máte česky [ Link ]
o 07.02.2012, 21:33 | tommas
otázka na začátku tématu byla, zda je nějak pomůže tak krytka masky. Já to mám na ropákový Octávce (AGR - bohužel bez elektrického příhřevu vody) a žádný rozdíly v tom jestli tam ta plastovej vehement je nebo není nepozoruju. Ale nemám už motor od solený sračky, takže to tam mít budu až do jara.

Jinak termostat na bimetal a superpružinu jsou hlášky večera:-)))
o 08.02.2012, 08:55 | M.a.R.i | Upraveno: 2012-02-08 08:56:39
Tak dneska jsem testoval MB B 200CDI rok výroby 2012, najeto 500km. Ráno bylo -16stupňů, po cca 3km cestě jsem se dostal na silnici 1.třídy a jel 90-120km/h a až po 20km se začala rafička blížit k 80, po 28km byla už na 90. Když jsem přijel do města, tak zase teplota klesla na 70stupňu a to jsem stál jenom na jednich semaforech, jinak jsem jel 40-70km/h.
Takže předpokládám, že u diesela je to normální jev a nic neobvyklýho.

Na obranu diesela: Zapnul jsem topení už po cca 3km, když začal foukat vlažnej vzduch.

U mýhou auta po max 4km se moto přepne na plyn a po 7km je zahřátej na 90, ale zase je to 2x větší obsah.
o 08.02.2012, 09:16 | assassin
misel: cumim jako blazen a sypu popel na hlavu, clovek se porad uci... ale skoro se obavam ze je tech konstrukci vic a ne jen voskova.. jestli doma nakej KO najdu tak ho otevru... musim to videt na vlastni oci :)
o 08.02.2012, 09:47 | Luke_288
MaRi: já taky dneska testoval :), superb nafta, najeto 55tis, -18st, nastartuju, odjezd po cca 2min, topení puštěný od začátku, po 4km po městě teplota oleje 59°C (vodu neberu moc směrodatně).
o 09.02.2012, 09:20 | Conan
Něco o teploměrech vody v autech od D-Fense: [ Link ]
o 09.02.2012, 09:33 | M.a.R.i
Luke_288: Tak to je hezký :). Nejspíš tam máš nějakej předhřev. Já to dneska zkoušel s benzínem a fakt po 3km přepíná na plyn a po 6km je plně zahřátej, topení jsem zkusil taky od začátku.
Budík na olej je určitě lepší ale já ho nemám ani v jednou autě :/. Asi by byl taky zajímavej budík na teplotu oleje v převodovce. Zajímalo by mě, kdy se ohřeje na provozní teplotu.
Ještě zejtra otestuju Ducato 2.8tdi, ale tam není moc co testovat, neboť je nejspíš KO termostat. Budíky pořád ukazujou 50 až 70stupňů, měnil jsem budíky i čidlo a pořát to samý, takže nejspíš termostat KO.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.2249 sekund.