
Navštíveno 18488x


05.02.2012, 19:11 |
MAX [ Link ] zajímavé pro nás autaře to je od cca 33-minuty. Velmi poučné..
To myslis vazne? Radsi jsem to vypl, jak se zacali bavit o tom "vodikovym generatoru". Klidne si to do auta nacpi, ale prvne si o tom neco zjisti, nez budes za vola.

05.02.2012, 19:27 |
MAX Nebuď tak zarputilý.. O lpg to beztak před časem říkali také... :-)
já teda nejsem motorář ale zarazilo mne už jak řikal 2x větší oktanové číslo a větší teplota hoření. Vždyť to musí podpalovat ventyly jak divé. Takže jesli náhodou člověk něco ušetří na PHM tak ty prachy stejně naseká za opravy ale třeba mně někdo opraví
Nejsem zarputilej, ale nebudu si cpat do auta blbost, jen protoze je to "eko" a neni to z ropy. Fakt si o provozu na vodik neco zjisti.

05.02.2012, 19:44 |
MAX Kozlus... Já to tam ještě nedávám.. Mimochodem, spousta výrobců už má auta na vodíkový pohon..
[ Link ] Takže cesta to evidentně je.. Neříkám, Ti, že se máš vykašlat na benzín a jít si to koupit - dal jsem to tady k zamyšlení nad tím co a jak je dostupné a co udělají výrobci PHM proto, aby se vývoj zpomalil.. Ty si klidně jezdi na benzín, i když bude za 50kč, nikdo nikoho nenutí a postoj "nebudu si cpat do auta blbost, jen protoze je to "eko" a neni to z ropy" taky není zrovna to pravé. Vypovídá něco o nechuti k ekologicky šetrnějším technologiím jakož i o jisté nechuti ke změnám.. Nemáš v pronájmu benzínku? :o)))
BMWE30 - stejně jako LPG.. řekl bych, že jeho myšlenka je v tom, že se vodík přidává k běžnému palivu a jen snižuje spotřebu benzínu tímto asi o 30-40%.. Problém je i v korozi dílů, což řeší taky to standartní palivo..
A neříkám, že si to má někdo rvát hned do M5.. Ten týpek to provozuje na starém Nissanu Sunny a není sám..
Podle me si lze do kapsy. Pokud ma ten generator v aute tak na vyrobeni vodiku spotrebuje vic energie, nez ziska spalovanim - pokud mu to teda neco vyrabi. Sunny neni moc eletronikou naslapany auto a pokud si tam nedal pridavnou jednotku, ktera by mu ridila komplet motormanagement podle aktualni smesy, tak si lze do kapsy a auto mu jede hur a predpokladam, ze i vic zere a vic se opotrebovava - kdyz teda pripustim, ze se mu tam nejakej vodik z te vody rozlozi. Pokud uz to zene z generatoru rovnou do motoru, tak by me zajimala regulace cele te srandy. Pokud do nejake nadrze, tak by me zajimala konstrukce a doufam, ze ho nikdy nepotkam, protze to bude nejakej zbastlenej hajzl, kterej bude v pripade nehody hodne bezpecnej. Zjisti si neco o skladovani vodiku v tech "seriovejch" autech. Pokud si to rozklada doma tak viz nadrz. Kazdopadne mam dojem, ze je zatim vyroba vodiku ponekud draha i v prumyslovem meritku, takze tezce pochybuju, ze se mu to financne vyplati.
Benzinku nemam (bohuzel:)) a na te soucasne vlne ekoaut a ekopohonu a ja nevim ceho vseho jeste me sere, ze se za penize nas vsech dotujou vylozeny blbosti. Viz slunecni panely nebo biopaliva. Bohuzel kazda takovahle snaha byla uz od zacatku nastavena tak aby na tom vydelali kamadickove tech, kteri to sepsali. O zadnou ekologii tu nejde. Podivej se na ten silenej byznys s emisnima povolenkama.
Proti novym vecem nejsu - naopak. Vyvoj techniky se snazim sledovat nejenom u aut, ale tak nejak celkove. To ale neznamena, ze se nadchnu pro kazdou blbost. Sakra lidi, pouzivejte tu bouli, co mate na krku aby vam do nej neprselo.

05.02.2012, 19:57 |
MAX Kuwa hoši, co to tu s Váma je - připadá mi, jak bych se bavil se starýma dědkama o autohifi nebo o LPG - jako bych slyšel svého tchána, který je ročník 45. Na co to v tom autě jako máš? Hifi? - Akorát kravál to dělá, stojí to prachy a beztak Ti to shoří a určitě to těma vibracema oloupe lak. A LPG? Počkej až Ti to bouchne a zdemoluje půl města..
Ty woe, jako bych byl v klubu důchodců a ne na autohifi..
Nikomu to nenutím, kdo chce platit za benzím a má na to, ať klidně jezdí dál a nic neřeší, zvlášť když ho nezajímá ekologie a je mu jedno, co bude, až chcípne.. Ti kdo ekologicky uvažují a zajímá je to, ať si o tom něco zjistí a diskutují na normální - technické úrovni a uvažují ve správné rovině. Je jasné, že si asi nikdo nedá LPG do Lamborghini, ale alternativní pohony snad jasnou cestou jsou, to je snad nepopiratelné. Nebo věříte, že na benzím budeme jezdit dalších 500 let, jen proto, že na něj jezdili už naši dědci?? (A ti taky nejdřív prskali, co je to za volovina, normální lidi jezdí na konícha na volech)..
Mě fascinuje, že se tu někdo do mne pouští, jako bych tu nabízel montáž toho generátoru a přesvědčoval Vás, že si to musíte koupit. Mějte proboha trochu otevřenou mysl..

05.02.2012, 20:03 |
MAX Tak kdyby ses na to podíval na celé, tak se o tom baví - má kromě generátoru nějakou řídící jednotku, která upravuje údaje pro ŘJ auta - stejně jako u LPG. A pak nějaký regulátor, který omezuje spotřebu proudu z alternátoru pro ten generátor, aby nenastalo to, co ty popisuješ. No a ohledně nádrží - řekl bych, že žádnou nepotřebuje - z toho co jsem pochopil, tak veškerý vodík, který to vyrobí jde ihned do sání.. Takže jej neskladuje. Když auto nejede, nevyrábí se vodík, tudíž není co skladovat - pouze destilovanou vodu. Jednoduše geniální - geniálně jednoduché. Tedy nevidím důvod, proč by to tak nemohlo být, tím ale netvrdím, že to tak je!!! Pouze jsem to tu hodil k zamyšlení. Ostatně z toho rozhovoru je zřejmé, že to používá víc lidí nejen u nás..
MAX : nechci ti do toho kecat nebo ti brát iluze, pohon na vodík by nebyl tak od řeči v autě až na malej háček......... vodík se vyrábí z ropy :)))))))))))))))))
kdybys ho chtěl dostávat z vody tak to je výrobníma nákladama daleko ale daleko horší než je současná cena benzínu :D
takže vodík fakt NO FUTURE .......
zatim nejlepší alternativní a nejpoužitelnější je pořád LPG/CNG.... časem doufám že se přejde na menší reaktor s thoriem....
:-) sada malý chemik v kombinaci perpetum mobile :-D zabalený od domácího kutila co má o funkci motoru opravdu zásadní znalosti...

05.02.2012, 20:09 |
MAX Jen aby nedošlo k nějakému nedorozumění - je mi skoro 35let a mám technické vzdělání.. Nevěřím na MLM :-) na čtení z karet a jiný kraviny. Jen jsem si zvykl mít otevřenou mysl a uvažovat nad jinými alternativními cestami a ekologie mi není ukradená..
Genialni blbost. Tak jak to popisujes to proste nemuze fungovat. Z toho rozhovoru je zrejme, ze blbci nejsou jen u nas. Podivej se, jak funguje spalovaci motor, jak funguje vyroba vodiku elektrolizou a rychlo zjistis, ze to je proste nerealny.

05.02.2012, 20:09 |
MAX Vodík z ROPY?????

05.02.2012, 20:10 |
MAX Nismo - z ropy snad LPG..
Ten vodik z ropy teda taky nejak nechapu.
Edit: Aha, tak wiki pomohla a zase jsemo neco chytrejsi.

05.02.2012, 20:15 |
mr.brain | Upraveno: 2012-02-05 20:17:07
Jeden čas jsem se konstrukcí toho generátoru nebo vyvíječe vodíku zajímal... Jako elektrolyt je voda a obyč prášek do pečiva (jde použít i KOH nebo NaOH, ale je problém s pH) a jen bych chtěl dodat a to nikdo nikde nezmiňuje - voda je 2x H 1x O, aby došlo k rozkladu je třeba rozložit dvě molekuly vody, takže z toho jsou dva atomy vodíku (2x H2) a jeden atom kyslíku O2 (obojí v plynném skupenství). Je třeba si uvědomit jednu věc, nejen že vodík slouží primárně jako palivo, ale sekundárně je tam navíc "molekula" kyslíku, která podporuje hoření.
Co se týče objemu plynu, který ten generátor dokáže vyvinout, je to celkem mimo i s ohledem na elektrickou spotřebu pro vyvíjení dostatku plynu... I v malém množství to podpoří hoření směsi v motoru, problém je, že množství toho plynu nejde nijak regulovat, alespoň u těhle amaterských sestav to nikdo nikdy neudělal anebo jsem si toho nevšiml. Další problém je elektrolyt, s pečícím práškem v tomhle počasí zamrzne, v KOH nebo NaOH by byla nutná vysoká koncentrace a problém se skladováním a stejně by to asi nakonec i v tomhle počasí zamrzlo. Jako alternativa to sloužit může, problém je ten, že se tím zatím nikdo seriózní nezabýval, nikde nebyl udělán žádný nezávislý test ani výzkum. Ta konstrukce vzhledem k ceně nerez trubek, sestavení anod a katod a vymyšlení celé konstrukce tak aby fungovala není levná (ale celkově to vyjde levněji než si to koupit hotové, někdo v ČR to tu prodává a má vlastní vyvíječe) a já pak už na nějaké laborování neměl čas ani náladu.
U celé téhle problematiky - konstrukce vyvíječů, zapojení, připojení plynu do sání atd. je totiž obrovský problém. Neudělal to nikdo kompetentní, ale zatím to dělají pořád jen nadšenci... Pak k tomu existuje pár firem co tohle řešení prodávájí za 5 - 10 000 Kč, ale nikdo s tím nemá praktické zkušenosti. A pár videí co se objevilo v televizi nebo na Youtube nikoho normálního nemůže přesvědčit. To si tam můžu stoupnout taky a říkat - spotřeba mi klesla o 20%, 30%, 40%, 70%... to je jedno. Prostě jako alternativa ano, ale s tím provedením a "marketingem" jaký to má.
edit: video jsem neviděl, stačil mi začátek... ale jestli má jako elektrolyt jen destilovanou vodu, tak z principu vylučování na katoda/anoda mu to nemůže fungovat... právě proto se používá nerez, aby to vydrželo v tom elektrolytu a vyloučené ostatní prvky šly pak z elektrod odstranit.

05.02.2012, 20:19 |
MAX Hoši, podívejte se na to celé, než začnete řešit nesmysly! On mluví o HYBRIDNÍM pohonu! A tedy ne čistě o vodíkovém!! Tedy že snižuje spotřebu benzínu (který je nadále nutný v celém procesu) asi o 30 - 40% právě přidáváním vodíku do směsi..
Nezkoumal jsem to celé, neviděl jsem to auto, zajímala mě zmínka, že to zkouší s úspěchcem i lidé v zahraničí. Pokud se chcete dohadovat, zkuste jej kontaktovat, vezměte generátor a podrobte jej zkoumání a pak tu přijdte volat, že to nefunguje (nebo funguje). Já s tím nemám nic společného a opakuju, že mi to přišlo zajímavé minimálně k zamyšlení. Já osobně zastávám názor, že dokud nevidím, že to funguje(nebo nefunguje) tak nemám důvod věřit v opak.. :o)))
Taky věřím, že funguje LPG přestože dost lidí v mém okolí mě přesvědčuje o tom, že je to nebezpečný nesmysl, který mi zničí motor a nikdy by to nechtěli. Nedej bože před dvaceti léty.. :-)))

05.02.2012, 20:25 |
MAX Kozlus a wiki - výborně.. :o)
nejvtipnější na tom je, že energie na výrobu převyšuje energii získanou k dalšímu použití :-) takže je to jak řikal na začátku Dáš barel a dostaneš půl :-D tímhle problémem se zabývají ohromné týmy inženýrů už hodně dlouho a stále se jim nedaří najít zplůsob výroby vodíku tak, aby to skutečně šlo používat. Jinak je vodík úžasné palivo o tom žádná
tady zase někdo objevuje perpetummobile :-)

05.02.2012, 20:46 |
MAX O perpetum nejde, to tu zase pletete páté přes deváté. V tomto případě jde zřejmě o cenu - tedy spotřebuje cca 30A navíc pro ten generátor (což pár zesilovačů nejen od Hifonicsu taky :-)) ale za to přidává do palivové směsi vodík který vyrábí onen generátor z destilované vody, která stojí 8kč a litr mu prý vyrobí x litrů vodíku.. Samozřejmě je stále potřeba ten benzínový pohon - není to čistě vodíková záležitost, jako např. v autobusech MHD..
Nicméně NEJSEM VĚDEC, A VODÍKOVÝM POHONEM byť částečným SE NEZABÝVÁM. Dal jsem to tady pro ukázku, kterým směrem se ubírá budoucnost. Možná by nebylo od věci toho člověka kontaktovat a nechat si to předvést, abychom předešli zbytečným FLAME.. Ne?
Nismo - Tvé technické poznatky ohledně motorů a aut respektuji a vzhledem k Tvým zkušenostem z tohoto oboru oproti mým je jasné proč. Nicméně vodík se nevyrábí opravdu z ropy - to sis spletl s propan-butanem - ten je vedlejší produkt (mimo jiných plynů) který dostáváme při její těžbě a zpracování..
MAX: četl co jsem napsal?? připadá mi, že ne :) nemůže to fungovat bez elektrolytu sic se musí nějakým způsobem vodík a kyslík vyloučit na anodě a katodě, což se nestane s normální vodou neb elektrolýza samotné H2O je naprosto neefektivní především s ohledem na vazby atomů v molekule
heh, pravidelne raz za pol roka tu na fore niekto objavi ameriku a zacne tu presviedcat ludi o vodikovom generatore a ostatnych kravinach.... a potom zase ticho a o pol roka je to tu zas... :-))) tak si to postav, uved do funkcneho stavu a ked to uvidim funkcne na vlastne oci tak konecne uverim, doteraz to nebol nikto schopny argumentovat nicim inym len teoriou...
dokonca na bazosi najdes kopec uz zbastlenych veci, takze skusaj a ked to bude fungovat, kludne na tom zaloz business a pridem si to k tebe dat namontovat... :-))))
kuk
V globálním měřítku dominuje v současné době výroba z fosilních paliv.
[ Link ] [ Link ]

05.02.2012, 20:55 |
MAX Mimochodem docela známý odkaz:
[ Link ] :-)))

05.02.2012, 21:08 |
MAX Mr.Brain - myslíš toto:
Elektrolýza vody
Elektrolýza vody je proces, při kterém stejnosměrný proud při průchodu vodou (většinou s přídavkem dalších látek pro zvýšení vodivosti) rozštěpí chemickou vazbu mezi vodíkem a kyslíkem:
2H2O → 2H2 + O2
H+ (proton) poté reaguje na katodě za vzniku plynu, který je jímán a následně skladován. Proces elektrolýzy probíhá za pokojových teplot a pro jeho chod je nutná pouze elektrická energie. Tímto způsobem jsou vyrobena asi 4 % z celkové světové produkce vodíku, který je využíván zejména tam, kde je třeba vysoce čistý vodík.
Zdroj:
[ Link ] Připomínám, že jsem se tím fakt nezabýval a nijak to nezkoumal.. A nejsem chemik.
Jasisoft - Nic neobjevuju a nikoho nepřesvědčuju.. Ani to nikomu nenabízím. Jen mě udivuje zkostnatělost některých lidí.. :-)
Tappaja - Já o vodíkových autech a běžně jezdících autobusech vím, zaujalo mne podání toho člověka.. :o)

05.02.2012, 21:13 |
MAX Tak a ještě jednou..
[ Link ] :-) hudba budoucnosti?
zkus si pohledat kolik té energie je třeba na výrobu a pak se zamysli nad tím kde se vezme ;)

05.02.2012, 22:10 |
MAX Účinnost myslíš? :o)
Hele, já se nehádám, že to jde nebo nejde.. Fakt.. :-)

05.02.2012, 22:32 |
MaxxT vodikova energie neni "levnejsi" .. btw. ceny pohonych hmot jsou drazsi, ale neni to nic katastrofickeho si myslim. :-) Pokud chces jezdit, tak budes jezdit stejne a pokud ti to tak extremne vadi, kup si krabicku cigar min a nebo nejdi jednou do hospody.. a pokud i to chces, vic maknes a nefnukej. :-)
nedavno sem sledoval porad o vodikovem pohonu a tusim ze v norsku to dost vyuzivaji je to stejny jako lpg nejake nadrze v aute a jezdi se popisovali nenarocnou vyrobu

05.02.2012, 23:17 |
MAX MaxxT a jiní- hoši, ne*erte mne, s takovými kecy - já to vážně nikomu necpu ani nebrečím. Nekouřím, na hospodu seru, protože piju jen whisky a Havanu a raději v baru, kde jsou i ženské, protože nesnáším ty pivní kecy o ničem.. Makám a jezdím dost, ale i kdybych vydělal půl mega měsíčně, tak mě to hamounské zdražování benzínu bude rozčilova pořád, nehledě na to, že ropa prostě jednou dojde..
Nevím proč mi tady argumentujete, že to nejde, když tu nemálo lidí má poznatky o tom, že to (zhruba) jde. Já to neprodávám, nenabízím, nenutím, jen jsem na to narazil na netu a přišlo mi to zajímavý. Chápu, že to má ještě mezery nicméně vodíkový pohon jako takový funkční je, jezdí Vám na to dokonce nějaké autobusy po Praze.. Otázka je cena výroby toho vodíku, ale časem na to zřejmě taky dojde.. Jestli Vás to sere a nevěříte tomu, tak si zavolejte tomu týpkovi a argumentujte u něj, mě je to vcelku putna, nejsem jeho PR oddělení ani advokát..
Příjde mi to, že si tu příjde štěknout každý kdo tomu nevěří jen proto, že to prostě nekoupí u dealera Škody.. A jestli chcete opravdu diskutovat a oponovat, najděte si nějakou diskuzi na netu, kde se tím zabývají primárně, já nejsem chemik ani fyzik a nezabývám se komerčním využitím této alternativní formy pohonu.. Nicméně mi to připadlo zajímavější, než stupidní odkazy na "zábavné" videa jinde.. Chápeme se?

06.02.2012, 03:25 |
JP

06.02.2012, 03:43 |
JP Jako malej jsem nakreslil auto, který mělo do motoru vyvedenou jednu hadici přímo od zadku řidiče. V případě předchozí konzumace fazolí byla úspora paliva místy až 50%. Bohužel ropná lobby podplatila babičku aby ten obrázek hodila do koše a při dalších pokusech mě zastrašovala, že jestli ještě něco takovýho nakreslim, tak půjdu spát před večerníčkem. A pro pochybovače o možnostech toho řešení uvádim, že auta na bioplyn normálně jezděj a fungujou, chce to jenom otevřenou mysl. Takže komu vadí ceny PHM, nabízím alternativu v podobě montáže speciální rektální transferové hadice za akčních 7.999,-. Úspora paliva AŽ 70%! Fazole jsou budoucnost a kdo to nevidí je starej zapšklej dědek co beztak před 15 lety odsuzoval LPG!
No, nevím. SIce jsem chemii vystudoval na VŠ, ale s vodíkem to tak jednoznačně nevidím pro masové rozšíření. Je řada firem, co má vyvinuté hydrolýzní jednotky a fungují jim, ovšem energetická náročnost je zatím vyšší, než enerh´gie získaná:-( Jako experiemtn určitě ano, ale masové rozšíření zatím jistě ne, stejně jako - mnohem jednodušší-elektrické pohony. Spíše bych to do budoucna viděl na tu elektriku, ta se rozvíjí obrovsdkým způsobem a myslím si, že to přijde za 10-15 let.
.-)

MAX proc vladne predstava o tom, ze firmy vyrabejici auta brzdi nejaky vyvoj ? Je to nesmysl, oni naopak by byli prvni, kteri by po tom sahli, patentovali a tento patent pak prodali ostatnim. Hlavni problem a psali ho i ostatni, ze zatim neexistuje alternativa fosilnim palivum a hlavne, ze prjedes k cerpaci stanici a za 5 minut nacerpas palivo na dojezd 1000 Km.
To co tady uvadis a statecne se za to bijes je kravina a je pouze tva hloupost neb onevedomost, ze to nevidis.
jasně vodík se dá dostat kdejak ale nejlevnější varianta je právě ropa a proto tohle nemá budoucnost :D takže dokud elektrolýza nebude nějak efektivní a levná tak nemá pohon na vodík žádnej smysl :) protože všechno se dostává z ropy dneska :D

06.02.2012, 11:08 |
Conan Stačí to pořádně "zadotovat" státem / EU a půjde všechno :-)

07.02.2012, 11:48 |
MAX Conan - ano.. :o)))))

07.02.2012, 12:29 |
MAX | Upraveno: 2012-02-07 12:31:51
No tak se zřejmě stále nechápeme.. :o) Neříkám, že zrovna teď musí fungovat konkrétně tohle, ale za nějaký čas se tu sejdem a polovina aut na nějakém alternativním pohonu fičet bude.. Jak podotkl Nismo - dokud elektrolýza nebude EFEKTIVNĚJŠÍ, protože už teď se díky ní vodík vyrábí.. Nebo si myslíte, že klasické elektromobily jsou efektivnější? Jak efektivní je výroba jejich baterií a jejich nabíjení? Taky to nebude žádná sláva..
Mimochodem, jak efektivní byly spalovací motory před sto léty?? :-) Jejich účinnost byla zlomková, oproti současnosti. O tom, jak efektivní byly letecké motory není třeba ani mluvit, protože tam je nejvíc vidět, jaký je za těch sto let posun. Aneb když se chce - resp. když je třeba soupeřit nejen v rámci studené války, :-) tak ten pokrok letí dopředu mílovými kroky.. Od vrtulových trojplošníků k soukromým letům, viz SpaceShipOne.
Cervin - a ano, retardi budou zřejmě stále jezdit na "ropu", jestli jí ještě někde koupí.. ;-)
Mrazik - já se statečně nebiju, podle mne je to Tvá hloupost nebo nevědomost, protože jestli se nepletu, tak vodíková čerpací stanice dokonce stojí v Praze. Takže běž na chvíli za dveře a jednu si flákni sám a pak použij google, když nechceš používat hlavu a přemýšlet.. :o) Viz.:
[ Link ] Stanice podobného typu je například v Amsterdamu, Barceloně a Portu.
Dodavatelem vodíku je rovněž společnost Linde Gas a.s.. V současné době je vodík vyráběn ze zemního plynu, ale výhledově - jakmile se poptávka zvýší - se počítá s technologiemi, které vodík zařadí mezi obnovitelný zdroj energie.
Naplnění zásobníků autobusu trvá zhruba deset minut. Projekt počítá s roční spotřebou 72.000 m3 (zhruba šest tun) vodíku.
Tak nevím, jestli jsem jeden z mála, kdo byť není jaderný fyzik není tak mimo, aby se aspoň nepodíval, co má "za humny".. :-)
Zarytí nevěřící uctívači ropy - aspoň podívejte na ten odkaz, než sem začnete plácat fotky o retardech.. :o)

07.02.2012, 12:49 |
MAX | Upraveno: 2012-02-07 12:56:16
A ještě jednou pro ty, co radši hledaj obrázky amerických retardů, než aby si přečetli něco o relativně blízkých plánech nejedné automobilky -
[ Link ] ve skratce články o vodíkových hybridech pro ty, co nemumějí kliknout:
BMW a General Motors: partnerství v oblasti aut na vodík..
Cesta kolem světa v autech na vodík Mercedes úspěšně skončila..
Test vodíkového auta Honda FCX Clarity - dokonce v Praze.. :-)
Londýn zavádí vodíkové autobusy do běžného provozu..
Auta na vodík vyjedou už za pět let, GM sníží ceny..
Hyundai chce prodávat první auta na vodík od roku 2012..
Honda FCX Clarity v seriové výrobě..
BUSportal: Vodíková plnící stanice v Berlíně..
A taky: Indie chce vlastní vodíková auta.. :-)

07.02.2012, 14:08 |
JP Přišel jsi sem s kolosální píčovinou jejíž principielní nesmyslnost musí odhalit každej, kdo si něco pamatuje z fyziky na ZŠ a teď se tady snažíš odvést pozornost k opravodvýmu vodíkovýmu pohonu, kterej s tim nemá společnýho ale VŮBEC nic a myslíš si že ti to někdo sežere?:D Prostě jsi za blbce, to je nejlepší včas poznat a buď to uznat, nebo se stáhnout a nechat to vyšumět. Nejhorší je začít ze sebe dělat ještě většího idiota v naději, že nakonec prosadíš že jsi měl pravdu, nebo "to myslel úplně jinak" tim, že někomu budeš psát aby začal přemýšlet:DD
Jinak když se tak hezky ptáš na tu účinnost spalovacích motorů - rád bych věděl jakej přibližně zlomek máš na mysli, když jde o tu účinnost starejch motorů oproti novejm. Ona účinnost spalovacího motoru je tak nějak omezená v rámci termodynamickejch zákonů, takže z toho žádnej zázrak nevykouzlíš:-). Stejnětak ti přes tvojí důvěru v pokrok můžu s jistotou říct, že účinnost výroby vodíku (elektrolýzou nebo jakkoliv jinak) nikdy nepřesáhne 100%, což znamená že do jeho výroby budeš muset vždycky dát víc jiný energie (typicky elektrický, kterou už jsi předtim vyrobil s účinností pod 100%), než tím získáš.
Účinnost výroby vodíku elektrolýzou je 30-40%, tak vezmeme 40 ať nežeru. Účinnost nejlepších motorů na vodík je taktéž přibližně 40%. To znamená, že účinnost přeměny z elektřiny na pohyb je v tomhle řetězci 16%, přičemž nemluvim o technologický náročnosti bezpečnýho skladování vodíku jak na "čerpací stanici", tak v autě.
Účinnost baterií je u nejlepších technologií 80%, přičemž je tady ještě hojně využívaná rekuperace energie která účinnost dále zvyšuje, účinnost elektromotoru je asi 90%. Tzn. že účinnost celku je přibližně 72%.
72% vs. 16% ze stejný vstupní energie. Ještě podotknu, že v účinnosti vodíkovýho motoru z principu neni prostor na to, aby těch 72% dohnal ani kdyby byla účinnost výroby vodíku 100%. Tolik ke tvejm spekulacím o účinnosti... Jedinej důvod proč vodíkovej pohon neni mrtvej je to, že naplnit nádrž vodíku je (alespoň zatím) mnohem rychlejší, než nabít baterku.

07.02.2012, 15:21 |
MAX | Upraveno: 2012-02-07 15:30:23
JP - Podle mne je "píčovina" (abych použil stejný výraz) to co jsi napsal Ty z jednoho prostého důvodu. Uvažuješ a počítáš sice správně, ale ne v globálním pohledu .
Já měl u těch baterií na mysli i to, jak ekonomická je i jejich výroba. Na to nezapomeň - aneb kolik se spotřebuje energie už při její výrobě. S tím v té Tvé (jinak samozřejmě zřejmě správné matematice) nepočítáš, viď? Někde jsem četl, že výroba těch akumulátorů je podstatně náročnější, než provoz jiného pohonu, byť méně účinného..
Oba víme, že akumulátory nerostou na polích ani na stromech, že?
Navíc mají akumulátory relativně omezenou životnost (počet nabíjecích cyklů je omezený) a na jejich výrobu se spotřebují kvanta energií od těžby surovin, přes jejich zpracování až po montáž.. (Ty suroviny taky nejsou zrovna obnovitelné). Tedy oni posléze mají sice Tebou deklarovanou účinnost 80%, ale je to v globále prd platné, když na její výrobu jsme spotřebovali (a teď to plácnu, protože si to číslo nepamatuju) třeba 50 barelů ropy.
Otatně ani s tou ropou to není tak slavné, jako to bývalo - jestli jsi četl stejně jako já, tak kdysi se na vytěžení cca 30 barelů spotřebovala energie z jednoho barelu ropy (přepočítáno tak, aby to pochopili i retardi jako já :-) a dnes už je to díky tomu, že její těžba je čím dál nákladnější už asi jen 1:7.. Tedy že na 7 barelů vytěžené ropy je potřeba energie jednoho barelu. A bude hůř.. Kdy se to přestane vyplácet je jasné, protože spotřebovat energii jednoho barelu na těžbu jednoho barelu je nesmysl a ropa bude jen nostalgickým velmi drahým produktem jen pro určité specifické výrobky..
No a do toho započítej i tu účinnost spalovacího motoru jako takovou, a jsme v globále na podobných číslech, jako u Tebou nereálných vodíkových pohonech.
Já se tím nezabýval nijak hlouběji, to přiznávám, a je jasné, že ani ten generátor nebude mít nikdy vyšší účinnost, než 100%, ale tady je potřeba myslet i na to, (a v tom asi bude ten vtip) že vodík má vyšší výhřevnost než benzín, vyšší oktanové číslo a hlavně je ho potřeba několikanásobně nižší koncentrace (společně s čistým kyslíkem, který také při rozkladu vody vzniká), než je třeba u směsi benzínu a vzduchu. Určitě si někde najdeš přesné číslo, že tedy postatčí podstatně míň těchto plynů, aby fungovali ve spalovacím motoru stejně jako směs benzínu a vzduchu.. No a to tedy zřejmě bude vyrovnávat rozdíl mezi (prozatím) menší účinností těchto generátorů..
Takže to zopakuju - nevnucuju nikomu tady tenhle konkrétní příklad, NETUŠÍM JESTLI FUNGUJE, ČI SPÍŠE JAKOU MÁ ÚČINNOST (protože vodík evidentně vyrábí), nicméně je jasné, kam se může ubírat budoucnost alternativních paliv z obnovitelných zdrojů.. "Těžit" vodu je dle mého názoru podstatně jednodušší..
Edisona taky chtěli zavřít do blázince lidi ťukající si na čelo s poznámkami o retardech meloucích pičoviny a díky němu dneska můžeš psát tyhle věci a já si je můžu s úsměvem přečíst, aniž bys mi musel poslat poštovního holuba.. Aneb to, že něco nefunguje (resp. na první pohled funguje "jen" na Tebou uváděných 16% oproti 72%) dnes, neznamená, že za pár (případně pár desítek)let tomu nebude jinak..
Hehe, když tu čtu některé výjevy, tak si vzpomenu z dějepisu na jedno historické "vědecké" zasedání jakési rady, kdy se po "technické" revoluci sešly takové chytré hlavy a usnesly se na tom, že všechno co mohlo už vymyšleno bylo, a dál není třeba ve vědeckotechnické revoluci pokračovat.. :-)
Takže, já s kolosální pičovinou nepřišel, jen jsem upozornil na možnou zajímavou alternativu. (neříkám, že tenhle konkrétní případ tak funguje) ale zdá se mi to minimálně velmi zajímavé, a přínosnější, než Tvé prohláčení, že "Jedinej důvod proč vodíkovej pohon neni mrtvej je to, že naplnit nádrž vodíku je (alespoň zatím) mnohem rychlejší, než nabít baterku."
Doufám, že se na výrobu těch baterií nebude v nejbižší době potřebovat Tvá metoda s využitím "rektální transferové hadice" a že se spíš podaří zvyšovat účinnost těch vodíkových generátorů, protože mi na rozdíl od Tebe ta hadice přijde ještě míň účinná a představa toho celého daleko méně příjemná. Každopádně Ti budu ale dále fandit a pokud se Ti podaří tuto metodu získávání alternativních zdrojů energií zdokonalit natolik, že v budoucnu překoná ten vodíkový generátor, tak Ti osobne nechám pozlatit oba její "náustky" 24 karátovým zlatem a daruji Ti na ni luxusní dřevěný dárkový box, vhodný pro uložení do muzea.. ;-) Monogram Ti na ni vyryji osobně.. :-) Tedy na tu krabici, té hadice se nechci ani dotknout.. :o)))

07.02.2012, 15:42 |
MAX Jo a za blbce klidně budu nadále, protože mi opravdu přijde zajímavější vyrábět vodík elektrolýzou v generátorech, byť prozatím méně účinných, než fazolema vyrábět bioplyn.. Za tím si klidně budu stát jak douho chceš.. :o)
Poukazoval jsem tady na ty ukázky na "opravdový" vodíkový pohon v závislosti na tom, že tady někteří tvrdili, že je to nereálné, drahé a nebezpečné, včetně jeho skladování, jak jsi uvedl Ty. A nebo že tankování trvá bůhví jak dlouho a mají malý dojezd. Nevidím v jeho skladování nic nebezpečného - nádrž je stejná jako u LPG, viz ten odkaz na Pražský autobus..

07.02.2012, 16:07 |
JP | Upraveno: 2012-02-07 16:08:58
Ty prostě naprosto ignoruješ (nebo neznáš) základní fyzikální zákony, diskutovat s tebou pak na téma účinnost apod. naprosto postrádá smysl.
---
Pořád vidíš auto na vodu protože koukáš na tu ptákovinu co jsi postnul v prvním příspěvku a která z principu nikdy nebude fungovat (a to ne že nebude fungovat efektivně, ale nebude fungovat naprosto vůbec) a úplně jsi vypustil to, že roli energetickýho vstupu v tom hraje elektřina a ne voda. Ano, baterie jsou ekologicky náročný (btw já jsem vyznavač zážehovýho motoru aby bylo jasno a nemyslim si, že ho něco v nejbližších 20 letech překoná v uspokojování mých potřeb za rozumnou cenu, nebo snad že za mýho života dojde ropa). Jak ekologicky náročný si myslíš, že je získávání elektřiny, který na stejnej výkon s vodíkem potřebuješ o 350% víc, než s baterkama a elektromotorem? Za životnost toho motoru to je taková rána, že se s tim nějaká výroba baterek vůbec nedá srovnávat. BTW pleteš se i s tou obnovitelností, baterky se recyklujou s účinností min. 50% (ze zákona).
Ano, přišel jsi s kolosální píčovinou a přicházíš koukám pravidelně s dalšíma, takže mi odpusť, ale už to tu budu jenom číst a smát se.
Jinak to řešení s hadicí který jsem z recese popsal samozřejmě ani teoreticky neni míň účinný než ten "vodíkovej" výmysl co jsi sem postnul ty, to jen tak pro pořádek.

07.02.2012, 16:32 |
MAX Sakra - říkám po X-té. že nemluvím jen o tom příspěvku!! Jestli sis přečetl hned první můj komentář u něj, tak jsem pouze řekl, že je to "velmi poučné..." !!!! A pro autaře ten post je poučný od 33 minuty.. Připadáš mi, že asi blbě vidíš..
Nepadlo tam ani slovo o tom, že tohle teď budeme všichni používat..

07.02.2012, 16:36 |
JP No to je právě ten problém, že ti to připadá velmi poučné:D

07.02.2012, 16:37 |
JP Jo ještě jsem zapomněl na vykřičníky, tak teda: !!!!!!!!!!!!! :D

07.02.2012, 16:43 |
MAX | Upraveno: 2012-02-07 16:45:28
A když už mluvíš o ekologické náročnosti získávání elektřiny, jak je náročné ono získávání ropy? Navíc s ohledem na její omezené množství - tedy aspoň pro nás - tvořila se miliony let, lidé se zřejmě znova tohoto procesu nedočkají.. :-)
To co jsem psal je pravda. A taky to, že prostě jednou ropa dojde. S tím se smiř. Její spotřeba roste a nepoužívá se jen na výrobu PHM - 2/3 její produkce jde na výrobu ostatních věcí jako plasty, atd.. Jestli nedojde za Tvého života, tak za života Tvých dětí, nebo jejich dětí určitě.. Do té doby se budu modlit, aby bylo víc těch, kteří budou uvažovat jak získávat energie z obnovitelných zdrojů - tj. elekřina ze solární energie a z elektřiny pak klidně onen vodík, byť s 350% vyššími nároky na vstupní energii - elekřinu, která ale v případě její výroby solární cestou je "obnovitelná" - a slunce nevyhasne dřív, než dojde ropa, to se s Tebou vsadím..
Takže v globále je tohle cesta.
Apropos, pokud ty fazole hodláš sklízet z pole traktorem na naftu, vozit náklaďákem na naftu, tak je to taky ku*va ztrátový proces, ne? :-)))

07.02.2012, 17:01 |
JP Neni to ztrátovej proces, protože jde o odpadní produkt, který by jinak zůstal nevyužit.
Kdyby jezdila jenom půlka dnešního provozu na solární energii, tak bys musel natáhnout kabel k Merkuru a osadit ho kolektorama:D
Já si řikal že už k tý tvý "technicky alternativní naivitě" chybí jenom modlení a jehovisti. No a vida, jedno z toho už je tady:D

07.02.2012, 17:04 |
MAX Celá tahle debata se točí jen o získávání vodíku z vody a účinnosti toho získávání.. Já osobně si myslím, že časem jiná cesta nebude.. Voda - tedy vodík a kyslík mi přijdou jako zdroj energie a tedy pohon čehokoli vhodné dostatečně a jde jen o to, jak je dostanem z té vody. A byť by účinnost tohoto procesu byla jen 1%, tak pořád ten systém funkční je..

07.02.2012, 17:05 |
MAX Počkej, jako že ropa je odpadní produkt?Tak teď jsi pobavil Ty mne..
MAX: benzín je odpadní produkt... mluvil o zážehových motorech. Hele přece účinnost zisku H2 z vody kdyby byla 1%...musíš vynaložit nějakou energii na ten zisk. A pokud to bude záporná bilance a pro výrobu toho zařízení budeš potřebovat "neobnovitelné" zdroje, pak to postrádá smysl. Což jsou v dnešní době bohužel všechny případy.

07.02.2012, 17:12 |
JP | Upraveno: 2012-02-07 17:13:28
Takže tobě dává smysl utratit 100 jednotek energie na získání jedný jediný jednotky energie z vodíku kterou následně využiješ, místo toho abys rovnou použil těch 100 jednotek? Tak to je potom vesmír v rovnováze:DD
Ropa neni odpadní produkt, prdy jsou odpadní produkt.

07.02.2012, 17:18 |
MAX Celý ten proces získávání a zpracování ropy je ztrátový už jen tím, že zdroje jsou omezené.. Jako "odpadní" produkt mi ropa nepřijde, vzhledem ktomu, že pohání asi tak 90% provozu.. :-)))
IMHO - není provoz, jako provoz - vozidla na solární energii fungují, čile i závodí, (byť to nejsou náklaďáky ani limuzíny)
[ Link ] kabel k Merkuru je taky kapku mimo,ne?

07.02.2012, 17:21 |
Link

07.02.2012, 17:21 |
MAX | Upraveno: 2012-02-07 17:24:08
No to máte oba pravdu - proto tu ale zmiňuji obnovitelné zdroje jako solární energii na výrobu elektrické.. Tady snad má smysl její (když to přeženu) 99% ztráta, pokud jiný zdroj nemáš (tedy ropa/nafta/benzín)..

07.02.2012, 17:31 |
JP | Upraveno: 2012-02-07 17:33:26
Jo jo máš pravdu, mě nenapadlo že solární energie je vlastně úplně zadarmo. To je potom hned jiná. To mi najednou hned dává smysl ztratit 99 jednotek a výměnou za to získat tu 1 kterou použiju, než abych rovnou použil těch 100.

07.02.2012, 17:33 |
MAX No a tedy čistě teoreticky - pokud zdrojem k získávání energie je samotný získaný vodík (byť se ztrátou 1-99%) plus elektrická energie dorovnávající onu procentuální ztrátu z malé účinnosti generátoru a získáná z obnovitelného zdroje (solární záření) tak ten systém funkční je a ke svému fungování potřebuje jen vodu. Není-liž pravda?
Otázkou je samozřejmě ona účinnost těch procesů, ale bavíme se teoreticky..

07.02.2012, 17:35 |
MAX JP - jak vysoká je její cena k ceně ropy. Resp jak vysoká bude cena té solární energie dejme tomu po 200 letech k ceně v tu dobu už neexistující ropy?
Najednou jsi praktik?

07.02.2012, 17:35 |
MAX LINK - :-)))

07.02.2012, 17:37 |
MAX JP - polopaticky - solární energie je "zadarmo" hned po tom, co Ti zaplatila solární kolektor a je zadarmo tak dlouho, než skončí životnost toho kolektoru. Netkví v tomto kouzlo onoho slůvka "obnovitelný" zdroj energie?

07.02.2012, 17:38 |
JP | Upraveno: 2012-02-07 17:39:55
MAX 17:33: Jo jo a teď si představ že když k tomu připojíš elektromotor, tak nepotřebuje ani tu vodu. Vlastně je to takovej malej zázrak, dokonalý perpetum mobile který jsme teď společnejma silama vymysleli tady na diskuzi. Teď musíme jen zajít na patentovej úřad dřív než si to tu někdo přečte.
MAX: potřebuješ zdroj energie k výrobě křemíkového panelu jakožto základu pro solární panel a další energii pro výrobu panelu, ze kterého za dobu 30ti let snad získáš zpátky energii, která byla vynaložená na jeho výrobu... energetická bilance, to je to na čem to stojí a padá.
solární energie je pecka. účinnost panelů je stále naprosto tristní, k využitelnosti 24h se musí zapojit mraky akumulátorů za těžkej ranej, jejich životnost zdaleko nedosahuje životnosti panelů, tzn za životnost panelů vyměníš několik sad akumulátorů, střídačů apod a to ještě musí bejt dobrý počasí. když budeš mít 14 dní pod mrakem tak haleluja....

07.02.2012, 17:42 |
JP 17:37: Vždyť to řikám, solární elektřina je úplně zadarmo, prostě elektrika zadarmo, elektrárny už přežívaj beztak jen díky uhelný a jaderný lobby...

07.02.2012, 17:44 |
JP mr.brain: Ty to nechápeš, tu energii na výrobu získáš přece z vody. Energetickou bilanci a tyhlety ptákoviny neřeš, seš jak starej zapšklej dědek už...

07.02.2012, 17:47 |
MAX No nic, to už jsme se dostali od odkazu na "pičovinu" k úvahám o obnovitelných zdrojích energií potřebných pro pohon..
No a někdo bere její neobnovitelnou složku jako jakési neochvějné absolutorium, které tu bude pořád..
Apropos - ano, ten odkaz jako takový je "pičovina", zajímavý začne být až v těchto souvislostech, nicméně k nim se málokdo propracuje, když uvažuje stylem "po mně potopa". Tedy dokud jezdím na benzín a ten jde, tak jakýkoli jiný systém, byť podstatně méně účinný je blbost.. No snad se nevrátíme ještě za našeho života k páře (vzniklé varem vody na dřevě!) a ke koním.. :-)

07.02.2012, 17:57 |
JP | Upraveno: 2012-02-07 17:58:17
Co to blábolíš? Kde jsem napsal že tu ropa bude pořád? Kde jsem napsal něco ve smyslu "po mě potopa"? Ty tady píšeš že by ti dávalo smysl přeměňovat elektřinu na vodík s 1% účinností za účelem pohonu auta a tváříš se jako nepochopenej mesiáš ekologie a pokroku??? Děláš si srandu?

07.02.2012, 17:57 |
MAX JP - takže dle Tvého názoru je tahle úvaha naprosto mimo?? Podle Tebe je lepší se spoléhat na mizící zásoby ropy s pocitem, že Ty se toho nedožiješ, naštěstí..?
Udivuje mne, že jednou tyhle věci jako je návratnost, nebo životnost v potaz bereš a jindy ne. Kolik položek odchází a musí se nákladně měnit při nějakém dobývání ropy? Je to podle Tebemenší zátěž, než třeba vyvíjenízrovna těch solárních panelů, atd.?
Ano - energetická bilance je ta správná poznámka od mr.Braina - v současné době je účinnost panelů mizerná, ale oproti začátkům je podstatně vyšší - a ano - nikdy nedosáhne 100% - to bychom se bavili o perpetum mobile, to je jasné) :-)

07.02.2012, 17:59 |
MAX Hele, celou dobu se tady stavíš jako odpůrce energetických alternací a ani jednou (tedy kromě prdu) jsi nepřišel s niším jiným, než že to je celé nesmysl, nejde to a jsou to "pičoviny"? Tak jaképak copak?

07.02.2012, 18:05 |
MAX Nepíšeš snad Ty "žvásty" o "elektrice zadarmo" a "nechápeš, tu energii na výrobu získáš přece z vody. Energetickou bilanci a tyhlety ptákoviny neřeš, seš jak starej zapšklej dědek už..."
Já se tu normálně bez dementně ironických poznámek bavil o možnostech, z Tvé strany vyšel akorád ten prd..(kromě té matematiky ohledně účinnosti).

07.02.2012, 18:12 |
JP | Upraveno: 2012-02-07 18:14:43
Já se tady nestavim jako "odpůrce energetických alternací" a nikdy jsem nenapsal že "to celé je nesmysl", tuhle představu sis vyrobil ve svý mysli sám. Píčovinou jsem nazval výrobek z odkazu kterej jsi sem hodil a prakticky všechno kolem něj, včetně (i tvejch) hlášek o ropný lobby a podobnejch hovadinách. Nenazval jsem píčovinou žádnej reálně funkční pohon.
Jinak prostě ve chvíli kdy se bavim s někym komu by dávalo smysl přeměňovat energii elektřina->vodík s účinností 1% ve chvíli, kdy tu elektřinu můžeš použít s účinností 80% a vodík s účinností 40%, tak v takovou chvíli se jinak než s dementně ironickýma poznámkama bavit nedá.
Dá se říct, že z tvé strany nevyšel ani ten prd, takže vedu:-)

07.02.2012, 18:15 |
MAX A ohledně toho 1% to byl příklad, který vytrháváš z kontextu. Bavil jsem se čistě teoreticky.
Ideální stav by byla účinost generátoru teoreticky (píšu například - což znamená, že neznám přesné číslo, a nechci aby ses ho chytal, když jindy Tě čísla nezajímají) NAPŘÍKLAD 60-80% a zbylá ztráta dorovnána elektřinou získanou ze solárního kolektoru (který bude mít účinnost NAPŘÍKLAD 60-90%) a systém by tedy fungoval na vodík - a teď pozor - zvlášť v době, kdy by ropa téměř nebyla nebo nebyla vůbec..

07.02.2012, 18:16 |
JP Nic, můj čas určenej na prokrastinaci bohužel pro dnešní den vypršel, jedu spálit nějakou ropu.

07.02.2012, 18:20 |
MAX Hehe - o ropné lobby jsem se ani nezmínil - pouze že i kdybych vydělával půl mega měsíčně, tak že mě rostoucí ceny (vycházející i potažmo z omezených a hůře dostupných zásob) budou štvát i tak..

07.02.2012, 18:22 |
MAX Jojo, já na to taky kašlu, jdu natáhnout kabel na Merkur abych si ohřál vodu v topení a pustil si v teple zprávy ze solárního rádia..
Prdům čest..

07.02.2012, 18:22 |
JP 05.02.2012, 19:44 | MAX
"dal jsem to tady k zamyšlení nad tím co a jak je dostupné a co udělají výrobci PHM proto, aby se vývoj zpomalil"
Výrobci PHM, to je kdo, Jeníček s Mařenkou?

07.02.2012, 18:38 |
MAX Mimochodem, já nenapsal, že to musí být nutně s 1% účinností - opět si to vytrhl z kontextu, který je podstatný, takže bude lepší číst včechno, ne jen první dvě slova. Napsal jsem "Tady snad má smysl její (když to přeženu) 99% ztráta, pokud jiný zdroj nemáš (tedy ropa/nafta/benzín).." ta zmínka o absenci jiných zdojů a o přehnání je podstatná, když už jsi smetl funkční solární "auta" zmínkou o kabelu na Merkur... A pak jsem psal "No a tedy čistě teoreticky - pokud zdrojem k získávání energie je samotný získaný vodík (byť se ztrátou 1-99%)" - tím jsem myslel rozptyl 1-99 (100% samozřejmě nejde), abys mě nechytal za slovo kvůli konkrétnímu číslu, které neznám..
A abych to uzavřel - diskuze vlastně o hovně (či prdu - jak je libo) ve které jsem nenabádal nikoho k nákupu čehokoli, jen k zamyšlení nevhodnou volbou slov, a to že "je to poučné".. Přiznávám se :-)

07.02.2012, 18:39 |
MAX Jo tohle - no OK..
Tak me napadlo: Chcete brat vodik z vody, ze? A kde vezmete tu vodu? Pitnou asi ne. Takze z oceanu? Predpokladam, ze by byla potreba kurva masivni investice do odsolovacich zarizeni. Povedou od pobrezi vodikovody nekam do stredozemi?
Z vyfuku jde prakticky jen vodni para, ze jo? Co to udela s klimatem okolo velkych mest a dalnic? Vodni para je taky sklenikovej plyn. Bude se zase globalne oteplovat?:) Nebo se jen narusi proudeni vzduchu a vytejte zaplavy?
Neni lepsi namlatit Jaderny elektrarny nez budou pouzitelny solarni panely na povrchu, nebo solarni farmy na obezne draze?

07.02.2012, 18:44 |
MAX | Upraveno: 2012-02-07 18:54:19
Ohledně toho lobby - já OSOBNĚ (abych zase někomu něco nevnutil) si myslím, že zrovna pokrok ohledně automobilismu ve srovnání s jinými odvětvími "moc" dopředu nešel. Tedy - šel by podstatně rychleji, kdyby např. ropná krize v 70 letech byla konečná..
Myslím, že k zamyšlení stojí i srovnání posunu v letectví - první, resp. druhá světová válka začínala s hadrovými letadly s vrtulí a v podstatě upravenými "automobilovými" motory, a během "soutěže" za studené války - tedy v období několika málo desítek let - se podíval první člověk na měsíc..
U aut jsme vymysleli (když to opět přeženu) bezp. pásy a 8 airbagů.. Motor skoro stejný (ano - má větší účinnost, menší objemy a vyšší výkon) ale převrat žádný velký. Nicméně ve srovnání s parním ano.. Takže je otazká, kdy a jaký bude další skok podobný tomu jaký byl mezi párou a benzínem.. (mimochodem tehdy si také málokdo dokázal představit, že dojede z Prahy do Vídně, aniž by na to muselo padnou 50hektarů lesa (případně toho zkamenělého).. :-)

07.02.2012, 19:02 |
MAX Kozlus - vody je "relativně dost" všude. I když v podstatě je to asi také jen částečně obnovitelný zdroj.. :-) Pára se sice zpětně vysráží ve vodu a formou srážek spadne zpět na zem, pokud ovšem nespálíme všechen vodík.. :o) A nebo právě budeme muset vyrábět vodík ze záplavové vody.. :-))))
Ajeje - JP měl pravdu.. Zlatý bioplyn..
No nic, tohle asi nevymyslíme, jdu shánět ten box na rektální hadici..

08.02.2012, 01:43 |
MAX Takže koukám, že téma je oblíbené - zde je úryvek z "poučného" článku na téma vodíkového pohonu - zdroj: M. Mihaylov, K. Barzev, Investigation of the Effects of Hydrogen
Addition on Performance and Exhaust emissions of Diesel Engine, In proc. of FISITA 2004,
Barcelona, 2004
A ten tvrdí stejně jako JP a Mr.Brain to, že tedy první část té úvahy a odkazu na ní - tedy spalovací motor - alternátor - generátor (bez jiného zdroje jako např. solární, který jsem jim vnucoval) - je blbost:
"vodíkový pohon (jak jej známe dnes) není založen na principiálně neefektivním spalovacím motoru, ale na elektromotoru
napájeném tzv. palivovým článkem. Do auta se nečerpá voda, ale přímo kapalný vodík, který
je vyráběn rozličnými způsoby. Ani zde však nelze porušovat zákon zachování energie a tento
systém má smysl jedině tehdy, když výroba vodíku není energeticky náročnější než výroba
stejného množství energie z fosilních paliv. V případě elektrolýzy vody to tedy znamená, že
elektrická energie musí být vyrobena např. v solárních, větrných nebo jaderných elektrárnách."
Konec citátu..
Takže vzato do detailů, máte pravdu! - v globále jsem měl já svůj díl pravdy také :-) ohledně výroby vodíku energeticky obnovitelnými zdroji. Ale zřejmě ne rovnou v autě v kombinaci se současnými neúčinnými spalovacími motory, ale maximálně s elektomotorem poháněným palivovým článkek (který bude plněn vodíkem vyrobeným elektrolýzou z obnovitelného zdroje). Aby to bylo možné rovnou v autě, tak by takové auto muselo být vybaveno solárním článkem (což není tak nemyslitelné) a nebo jadernou či větrnou elektrárnou, což už problém bude..
Spokojenost? :-)
Ta voda co by se se používala pro elektrolýzu - musí být destilovaná, pak se dodají potřebné alkalické kovy nebo kyselina aby mohlo dojít k reakci - na destilaci je potřeba energie, nevím jak fabricky, ale na fakultě máme několik desítek destilačních přístrojů, všechny teplo pro odpar vody získávájí z elektřiny... Takže je to taky trochu mimo :)
Pokud chceš něco opravdu "eko" co je použitelné i v dnešní době - hledej "biobutan" anebo "biobutanol"... Tohle by možná mělo smysl i pro aplikaci ve stávajících motorech především proto, že jde využít stávající "mokré" bioplynové stanice pro jeho výrobu.
Když chceš řešit nějaké alternativum ke stávajícímu, musíš vycházet z toho, co si dnes technologicky můžeš dovolit a co všechno můžeš zajistit... Energicky obnovitelnými zdroji vodík vyrábět můžeš, to můžeš i teď, z hlediska bilance je to naprostý nesmysl a mrhání zdroji - energie takto získaná bude tak drahá, že to nikdo nekoupí a bylo by třeba nasadit extradotační program pro pár vyvolených co to budou produkovat (třeba já :D), na který se složí třeba celá EU 50 mdl. € :)
Ovšem pokud se najde způsob jak zefektivnit zisk energie z obnovitelného zdroje nic tomuhle řešení už nestojí v cestě, i když bude % vodíku a kyslíku menší... V dnešní době je snad jako jediný rozumný zdroj s minimálním dopadem elektřina z jaderných elektráren a reaktory 5. generace, což je zatím budoucnoust, alespoň už ne tak vzdálená.

10.02.2012, 01:52 |
MAX Takže Back to the future a Plutonium v DeLoreanu.. ;-)
No ta tvorba vodíku rovnou v autě byla myšlena s nadsázkou, v současnosti samozřejmě. Otázka je, kam to opravdu bude vést, až ropa bude opravdu pro horních deset tisíc..