Navštíveno 1256x

ramec: jsem v Africe, bez elektriky, bez kramu s vecma :-)
Konecne jsem sehnal tu barak a je tam nadrz na pitnou vodu 3-4m vysoko (zdroj tlaku, hlavice sprchy tak 2m, ostani 1m), tlak neni valny, ale funguje to.
Jde mi o to, jak rozumne vyrobit kolektor na teplou vodu a jak jej umistit. Napadlo me stocit cernou PE trubku (ta se da koupit, nic moc jineho asi ne) na plechu a nekam umistit sud (akumulacni nadrz), otazka je, jak vysoko, aby to jeste fungovalo a ruzne se nemixovalo.
Predstva na obrazku :-)

Nejsem odborník, ale podle mě tohle fungovat moc nebude, teda aspoň tlakově. Asi bych nechal na střeše 1-2 sudy natřené na černo na teplou vodu a rozdvojil přívod do nádrže a do těch sudů. Pokud jsi v místě, kde smaží sluníčko většinu dne, pak si myslím, že by to mohlo stačit.
kudy se napouští ta studená ?
do té nádrže co tam je stávající
jasan, priveze ji cisterna, vodovod tu nemaj :-) premyslim jestli poridit generator nebo solar panely, coz vyjde +/- nastejno (400-800$), ale generator dela kraval + benal ci naftu, zas vrci kdykoliv, u solar bych musel vysomrovat baterky z nakladaku...
hele, takhle to mam na napousteni bazenku v lete - pokud to mas samotizi, tak to dej co nejvys a jestli to bude stocenej snek, tak hlavne VODOROVNE - jinak se ti tam budou delat vzduchovy bubliny a nepretlacis to...
nevím jak moc chceš teplou
ale ze začerněnýho sudu samotíží byla většinou voda tak teplá že to začínalo být až nepříjemné (u nás - PODORLICKO )
takže za mě dvoustovák sud ,začernit a jedu
to je divny, ten stavajici barel je z cerneho plastu a moc se neohriva (je to teda 2000 litru, tak je mozne, ze ho staci chladit to doplnovani co 2-3 dny)... asi zkusim sud nastojaka a obtocit hadici? :-)
plechovej a jen 200 litrů
a mělo by to makat