
Navštíveno 3403x


22.01.2012, 20:26 |
Zdenek (A)
Tak uz to potkalo i me.... resp. Zafiru moji zeny. Odesel AGR ventil, "ekologicke kurvitko". Tohle je ono:
[ Link ] Cena hnusna, ale v Elitu to prodavaji dokonce za 20.000,- Kc!!!
Nu coz! Nezbyde, nez to koupit.... Starsi motory mely AGR jeste bez elektroniky a to by vyslo na asi 3500,-. Nase Zafira ma bohuzel ten "lepsi" ventil.....
Dost zasadni problem ale je, ze ten srac je totalne zakouslej v motoru a nejde vyndat. Je tam sice jen na 2 sroubech, ale cele je to tak zakarbonovane, ze to vypada jako privarene!!! Nemate nekdo nejakej trik, jak takoveto veci demontovat? Neco tam nalejt, aby to povolilo? Nastrikal jsem na to hromadu Konkoru. Prolil jsem to dekarbonizacni prisadnou do oleje (pouziva se na procisteni motoru). Furt nic. Nehne se ani o fous :-(

22.01.2012, 20:29 |
hawai za kolik to maj v Kelly ses nekoukal? možná bych uměl pěknou slevu

22.01.2012, 20:30 |
Zdenek (A)
Kelly to nema v katalogu. Tam maji prave jen tu mechanickou verzi.

22.01.2012, 20:31 |
clown a kolik stoji origo si nezkousel ?
osobni zkusenost
elit 4500, kelly 4000. origo ford 2700 :)
:)

22.01.2012, 20:31 |
hawai tak nic, tak tim pádem nepomůžu :-)

22.01.2012, 20:35 |
Zdenek (A)
clown: Origo kolem 17.000,- Kc.
Na vyčištění zkus sehnat čistič motorů od Cinolu. Já s tím čistil sací potrubí mojí bývalé Zafiry B a to byl rachot prken proti nějaké Arvě. Jen to musíš opláchnout pořádně vodou. Jinak zkus na EGR kontaktovat Romana Křapu z Brna tel:777620300. Dělá Opely a ví o čem je řeč. A co vím, tak na B-čkovou Zafiru prodával EGR-ka origo za 4tis.Kč. Na A-čkovou nevím, ale asi to bude podobné. Jo a pošle Ti to po dohodě i poštou.

22.01.2012, 20:49 |
Zdenek (A)
Jirka: Diky. Zitra mu zkusim zavolat a uvidim, co mi rekne.... Ted ale potrebuji ten starej ventil vyndat. Podle obrazku
[ Link ] celej ten kovovej valec je zasunutej v motoru. Takze to krasne drzi velkou plochou a asi se mi tezko povede tam nalejt neco, co by to uvolnilo. GRRR! :-(

22.01.2012, 21:05 |
petis Zdenek: Nevím jestli ti motor vrčí, ale asi bych ho zkusil nastartovat aby se to zahřálo. Materialy by se meli roztáhnout. Ale chtělo by to asi už novej a hned tam dát jinej. Ale jestli jde motor nastartovat.

22.01.2012, 21:14 |
JR Zdenku v Elitu maji taky jenom jeden AGR ventil za cca 5k. Za 20k maji EGR.

22.01.2012, 21:33 |
tappaja | Upraveno: 2012-01-22 21:34:37
Ja myslel, ze AGR = EGR, Abgasruckfuhrun​​gsventil x Exhaust gas recirculation?
Zdenku, koukni na ebay DE a UK, nebo mi napis typ motoru, HP, rok..

22.01.2012, 21:43 |
BadyS

22.01.2012, 21:48 |
BadyS tapík vede ! :-)

22.01.2012, 21:49 |
htd ja to mam zaslepene:) taky moznost
U dieselu to prej zaslepit nejde.

22.01.2012, 22:08 |
gizmi Golf TDi IV - EGR zaslepeno
Opel tigra 1.6 - EGR zaslepeno (kazdy me rikal ze me to neudela a ze to NEJDE. Nakonec jsem si nakreslil a vypalil z nerezu zaslepku, sam odstrojil pul motoru a udelal to. Slespon jsem pri te prilezitosti vycistil klapku a celkove odstranil karbon. Vysledek? Viz tigra-forum - auto jede daleko lepe a hlavne funguje) Sice to hlasi poruchu otvirani EGR, ale pokud je kabel a vim ze to je ono, tak je to fuk.

22.01.2012, 22:12 |
htd ja mam 2.0 diesel a jde to:) nepoznal jsem zhorseni spise zlepseni.

22.01.2012, 22:16 |
Zdenek (A)
Precetl jsem toho docela dost o zaslepovani ventilu. Ale vsechno to bylo prave u benzinu. A navic tam casto psali, ze zaslepovat je potreba ventil, kterej je funkcni, protoze jinak bude ECU stejne hlasit chybu a bude to padat do nouzoveho rezimu. O zaslepovani ventilu na dieslelovych motorech psali spise ze to nejde. Takze moc moudrej z toho nejsem a asi mi to stejne nepomuze.
Ted hlavne potrebuji dostat ven ten starej ventil. Zkusim s tim chvili pojezdit, treba se to pri zahrati opravdu uvolni...
tappaja: Na eBay neobchoduji a ani nemam PayPal.... Kdyz mi nekdo pomuze, za jak dlouho bych to mohl mit doma? Kolik by stala posta?

22.01.2012, 22:17 |
radek.613 | Upraveno: 2012-01-22 22:19:57
Co dodat.... opel.... a ještě je všemu naftový.....
No a teď vážně - zkus červenou brzdovou kapalinu, na karbon je výborná, a nenapadá materiály okolo. S Cinolem jakož i s Carlanem a podobnými čistidly opatrně, obsahují kyseliny co nevadí při 15 - 30 min aplikaci, ale když se nechávají do druhého dne, užírají materiál. Já bych radši tu kapalinu, pomalu, a půjde to. Plus bezpečný ohřev, nejlíp horkovzduškou...

22.01.2012, 22:21 |
Pluto zaslepit a v jednotce upravit soft, aby ho to nehledalo, pokud to tedy u Soplu Jde :-)

22.01.2012, 22:23 |
Nora Použij na to Cyclo CY-10 - penetrační spray, který dokáže zázraky
eBay je to nejmensi. Objednam a kdyz bude prodejce rychlej, tak ti to v patek hodim. Ale necham rozhodnuti na tobe, pise, ze je to original dil, jeste tam muzu zavolat a potvrdit ti to. A zeptat se na zaruku.

22.01.2012, 22:40 |
Zdenek (A)
OK. Jeste zitra neco zkusim a pak dam vedet...
zaslepit a je to menil jsem na astre 2x a po treti jsem zaslepil a pohoda

22.01.2012, 22:44 |
Zdenek (A)
Kleneex: OK.... Jakej motor? Rekni jak na to a jak osulit ECU?

22.01.2012, 22:46 |
gizmi Zdenek: u tigry to jen hlasi chybu, ale nouzak se nekona..;) Jak u jinych aut - netusim
Kazdopadne u koncernu se EGR zaslepuje jako jedna z prvnich uprav.. Je to nejsnazsi "tuning"
Kua, to nejde rict jen tak, ze zaslepit opla nebo koncern! Ja se to pokousel zaslepit na X16XEL astre, nikdo neporadil, zkousel sem milion veci a ta kontrolka se rozsvecela porad. Co jsem googlil, tak ty 2.0 diesely zaslepit nejdou. A jezdit s kontrolkou me nebavi. Do jednotky nikdo nic nenahraje. Nakonec sem koupil ventil novej za 3 litry a jelo se dal.
Takze pokud nekdo zaslepoval, tak prosim uvedte kod motoru. Ono jde o to, ze i kdyz to zaslepim a necham ventil viset na dratech, tak to vaha nebo snimac podtlaku pozna a rozsviti emisni kontrolku.
A jestli to teda nekdo umi na VW 2.0 BKD, s preprogramovanim jednotky, rad se zastavim...
tap-tak vyndas jeste kontrolku.-)
Taky sem slysel, ze je to moznost. A chybejici airbagy pripojit na kontrolku mazani motoru :o))
a misto Ferka si dat wallpaper .-)
Na toyotaklubu to jeden majitel udelal tak, ze vystup z motoru zaslepil a egr ventil napojil k cidlu nasavaneho vzduchu, takze si prisava cisty vzduch, zadne spaliny. ECU je spokojena, protoze ventil tam je a funguje.
někdy stačí udělat do té záslepky malá dírka ... čidlo pozná, že tam něco jde a nehhlásí chybu.

23.01.2012, 09:33 |
Nora Ještě než koupíš nové EGR, zkus rozdělat a vyčistit staré, z převážné většiny funguje potom dále. Když ne, koupíš nové.

23.01.2012, 09:37 |
Zdenek (A)
Nora: Zatim se mi to nedari dostat ven. Ale podarilo se mi sundat plastove vicko na zadni strane. Dostal jsem se k mechanismu otevirani toho ventilu. Jsem schopen s tim pomerne snadno hybat. Ale je zcela jasne citil, ze se to dost pridira. Vycistil jsem, co se dalo a promazal jsem to olejem s pridavkem cistice motoru (prisada do oleje). Projel jsem to, ale zlobi to furt, stale to dost drhne a zasekava se to. Takze si myslim, ze je totalne K.O. Dnes to zkusim zahrat jizdou a pripadne horkovzduskou. Treba to povoli a pujde to ven.

23.01.2012, 10:33 |
Nora jak jsem psal výše, prostříkej to kvalitním penetračním sprayem, rozpustí to i karbon a půjde to ven, pak se s tím bude lépe manipulovat a čistit
tappaja: nemyslim ze by to byl neresitelnej problem... pokud si jednotka hlida jen nakej solenoid jako odpor - staci nahradit odporem, pokud jednotka nakym zpusobem ceka i nejakou odezvu - analog, na nakej ridici signal, jde to simulovat, to same i kdyz to bude ciste datovy... kdo dokaze pracovat s osciloskopem a umi sestavit jednoduchej obvod a naprogramovat nakej jednocip - atmel treba tak to da do kupy za par korun... otazka je jak si bude cenit svoje znalosti....
Mal som ten isty problem na MB C220 CDI W203. Motor musel byt zohriaty. Kamarat ho tiez musel jemne naklepat, lebo sa s nim nedalo pohnut, bolo to zapecene. Vytiahol ho, vycistil, chvilu isiel a potom sa odmlcal uplne. Obvolal som vsetky predajne s nahradnimi dielami a v Autobenexe som ho mal po tucnej zlave za cca 280 €.
Je to smola, tiez vela ludi tvrdilo, zesa to da zaslepit, ale na tento motor to neslo. Drzim palce pri vymene.
assassin: no to je prave to... na astre jsem nasel nahradni schema s odporovou delickou a rele, nefungovalo to. U ty benzinovy 1.6 je solenoid, rizenej PWM, uvnitr je potenciometr, no proste voser. Dokazalo se to otevirat linearne. Nechci o EGR uz ani slyset... :o))
jak pise Nora, stejny problem mel kamos na 2,2DTi, a taky to nekonec nejak rozchodil, takze to proste musi jit!
omlouvám se že se sem vecpu,ale zajímá mě jestli se popisované závadě dá nějakpředcházet třeba tímto
[ Link ] tuhle sem měl oddělané sání u octavie 2 svojí r.v 2008 a je pravda že je tam pěkně černo ...myslíte že ten spray pomůže??? a kam ten karbon pujde nevlítne to do motoru????
á ještě třeba tohle DPF tam mám taky jen,mě zajímá jestli to nejsou jen vyhozené peníze....ještě ´jednou se omlouvám za OT

23.01.2012, 14:36 |
Zdenek (A)
Jirka156: Roman Krapa - umi ho za 11.800,- Kc....

23.01.2012, 14:39 |
Nora ondrazikmund: pomůže i dávat do nafty aditiva k tomu určené
a kampak ten rozpuštěnej karbon poputuje ??nevletí přímo do motoru ??

23.01.2012, 15:20 |
Nora je to postupný jev, nic naráz, ano, projde to motorem až do výfuku
Hmmm, tak to je rána. Ono záleží na díle, typu auta a motoru. Na tu B Zafu je fakt levnější. No byly jsme u něj s Corsou 1,0 Ecotec a třeba váha vzduchu je na tenhle starý werk taky rána. Nakonec jsme tam napáchali váhu s diesela, která je stejná, jen je tam odpor navíc, co se doletoval a jede jako ďas.
No ja mam motor 1,6 Benzin
od borecka na astra forumu jsem dostal od borca zaslepku, namontoval a bez problemu jezdim
auto lepsi tahne a hlavne prestalo cukat
v případě nouze ho mám skladem za 8.350 s DPH
ze neco nejde jsem si myslel tak v 15ti :-) tappaja se proste neponoril do problemu dost hluboko :-)))

24.01.2012, 10:15 |
Zdenek (A)
Konecne reseni: Bud za 6000 z eBaye plus nejake postovne.... nebo z arg-ventily.cz za 8280,- (postovne 0) se zarukou. Zvolil jsem ceskou cestu. Zitra bude na stole... Vymenim bud sam nebo znamej v servisu za par korun i s naslednou diagnostikou. Uz me nebavilo se s tim takhle babrat :-(
CV: Hehe, ty voe ja si poridil osciloskop, abych moh sledovat prubehy na tom solenoidu, jezdil jsem jak pojizdna laborator, diagnostiku, testy akcnich clenu... Ale to je proste Opel, nikdy vice...
uz se zacinas blizit k jadru problemu :-)
