Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Dá se "naučit" ŘJ motoru?

 o Navštíveno 1870x o
o 22.01.2012, 17:39 | Zdeny60
Taková jen úvaha - pořád se vyskytují informace o tom, že ŘJ motoru a potažmo převodovky se adaptuje jízdnímu stylu. Mě by zajímalo, jak ten proces probíhá? Mám doje, že jde jen o nezasvěcené informace, které nejsou a a ni nemohou být nijak technicky podložené. Konkretně ŘJ motoru. Mám dojem, že má v sobě sw nastaveno řízení dávkování paliva, zážehu '(tedy předstihu) a to je vše, to v souvislosti s nastavením externím hodnot o poloze š.klapky a emisích, měřených lambda sondou - velice hrubě řečeno.

Jka tedy lez motor "rozjezdit" myslím tím, že někdo koupí nějaké auto, dává mu čočku a po měsící napíše, že "auto jde za plynem, je ostřejší, lépe akceleruje - mluvím o benzínu. Já soboně tomu nevěřím, protože nemám argumenty, na základě kterých bych se tak mohl domnívat.

PS: u Pionýra Jawa 23 to bylo jasné - blbě zajetej a nejel. Ale jak se jednou zajel, tak jezdil už do smrti:-)


o 22.01.2012, 17:56 | DaveF
hodně zjednodušeně jsou tam nějaké základní "mapy" podle kterých ŘJ dávkuje palivo, řídí předstih apod. a na základě skutečných hodnot některých čidel jako lambda, čidlo klepání vznikají adaptační mapy (ale jen např. do +-10% původní hodnoty), které korigují původní mapy tak aby to fungovalo jak má.
Staré ŘJ stačilo odpojit od napájení , novější potřebují příkaz zvenku aby se to resetovalo.
Možné zvýšení výkonu v rámci "učení" ŘJ tipuju max v řádu %
o 22.01.2012, 20:32 | Nismo.Power
tak tak ....z principu jako Dave.....nějaký auta maj z výroby nebušeno i jiný mapy na styl jízdy klobouk či závodník.... nějaký auta je maj přepínatelný ale to o čem se povídá v hospodách je jen korekce mapy na základě čidel tudíž to není mýtus a opravdu to funguje ;-)
o 22.01.2012, 21:12 | muSlim
Kombinácia oboch nado mnou. Trebárs u Subu môžeš free softom siahnuť do "naučených" hodnôt a vyresetovať ich. Lepšie bazary, alebo majitelia, to robia vždy pri predaji auta niekomu inému. Kolegamigo čo si vzal moju Legacy zrazu tiež jazdí za 9/100 :-D Nie je to ale nič zádného, že by si "zmenil" chovanie motoru či prevodovky, akurát sa to auto naučí už s ním nastavených vlastností používať Tebou prferované otáčky, stupne, atď. Niekde na legacygt.com o tom bol niečo ako servisný manuál, keby som ho mal tak Ti ho pošlem, ale akosi sa mi to stratilo pri výmene firemného notesu (havária disku) pred rokom a niečo...
o 23.01.2012, 09:52 | mrazik
Dave to napsal nejlepe. Jen doplnim, ze krasne to bylo videt na Escortu, kdyz jsem tam mel indikator lambda sondy a bylo kdyz je smes bohata nebo chuda. Stacilo nejaky cas jezdit ostreji a hned bylo videt, ze casteji dava jednotka bohatsi smes, proste se prizpusobila potrebe vetsiho vykonu. Samozurejme to neni nijak vyrazne, ale na lepsich reakcich auta to znat bylo.
o 23.01.2012, 10:23 | CervinVega
hlavni prinos bych videl v tom, ze u "utahaneho" auto po duchodci, se davanim "cocky" vypali svicky/lambdy/katy a jine zakarbonovane/poloucpane soucastky :-)
o 23.01.2012, 10:29 | Nismo.Power
reset naučenejch hodnot se u většiny aut udělat jednoduše a to odpojit třeba na hodinu baterku ( u nějakejch je to v kombinaci s min 10s sešlápnutou brzdou a někde to lze přes diag) ...
už sem měl dost lidí který jen po výměně baterky přijely a řikaj že to jede nějak líp to auto tudíž se jim smázla mapa a jede z defaultu a né tý jeho klobouk najetý adaptační :)

jinak samozřejmě auto se neřídí z živejch dat z čidel tudíž korekce paliva apod neprobíhá okamžitě na základě dodanejch hodnot z předchozího zápalu..... ECU pouze tyhle data sleduje a vůči nim si doladí mapu v rámci jejích možností...
o 23.01.2012, 12:57 | mrazik
To mazani naucenych hodnot se take doporucuje pokazde, kdyz se meni cidlo, aby si to nacetlo nove hodnoty.
o 23.01.2012, 19:35 | dddd
no todle mne taky moc zajímá, nejlépe se zeptat někoho kdo se zabývá úpravou softwaru třeba z Dieselpoweru toho tamtoho, když to dělá deset let a víc, tak to musí vědět, jinak souhlas s CV.
o 23.01.2012, 19:54 | hanzz
jj, když sedám do auta po x kilometrech najetých ženou, tak se vždycky divím, co je to za auto :)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3155 sekund.