
Navštíveno 1870x

Taková jen úvaha - pořád se vyskytují informace o tom, že ŘJ motoru a potažmo převodovky se adaptuje jízdnímu stylu. Mě by zajímalo, jak ten proces probíhá? Mám doje, že jde jen o nezasvěcené informace, které nejsou a a ni nemohou být nijak technicky podložené. Konkretně ŘJ motoru. Mám dojem, že má v sobě sw nastaveno řízení dávkování paliva, zážehu '(tedy předstihu) a to je vše, to v souvislosti s nastavením externím hodnot o poloze š.klapky a emisích, měřených lambda sondou - velice hrubě řečeno.
Jka tedy lez motor "rozjezdit" myslím tím, že někdo koupí nějaké auto, dává mu čočku a po měsící napíše, že "auto jde za plynem, je ostřejší, lépe akceleruje - mluvím o benzínu. Já soboně tomu nevěřím, protože nemám argumenty, na základě kterých bych se tak mohl domnívat.
PS: u Pionýra Jawa 23 to bylo jasné - blbě zajetej a nejel. Ale jak se jednou zajel, tak jezdil už do smrti:-)

22.01.2012, 17:56 |
DaveF hodně zjednodušeně jsou tam nějaké základní "mapy" podle kterých ŘJ dávkuje palivo, řídí předstih apod. a na základě skutečných hodnot některých čidel jako lambda, čidlo klepání vznikají adaptační mapy (ale jen např. do +-10% původní hodnoty), které korigují původní mapy tak aby to fungovalo jak má.
Staré ŘJ stačilo odpojit od napájení , novější potřebují příkaz zvenku aby se to resetovalo.
Možné zvýšení výkonu v rámci "učení" ŘJ tipuju max v řádu %
tak tak ....z principu jako Dave.....nějaký auta maj z výroby nebušeno i jiný mapy na styl jízdy klobouk či závodník.... nějaký auta je maj přepínatelný ale to o čem se povídá v hospodách je jen korekce mapy na základě čidel tudíž to není mýtus a opravdu to funguje ;-)
Kombinácia oboch nado mnou. Trebárs u Subu môžeš free softom siahnuť do "naučených" hodnôt a vyresetovať ich. Lepšie bazary, alebo majitelia, to robia vždy pri predaji auta niekomu inému. Kolegamigo čo si vzal moju Legacy zrazu tiež jazdí za 9/100 :-D Nie je to ale nič zádného, že by si "zmenil" chovanie motoru či prevodovky, akurát sa to auto naučí už s ním nastavených vlastností používať Tebou prferované otáčky, stupne, atď. Niekde na legacygt.com o tom bol niečo ako servisný manuál, keby som ho mal tak Ti ho pošlem, ale akosi sa mi to stratilo pri výmene firemného notesu (havária disku) pred rokom a niečo...
Dave to napsal nejlepe. Jen doplnim, ze krasne to bylo videt na Escortu, kdyz jsem tam mel indikator lambda sondy a bylo kdyz je smes bohata nebo chuda. Stacilo nejaky cas jezdit ostreji a hned bylo videt, ze casteji dava jednotka bohatsi smes, proste se prizpusobila potrebe vetsiho vykonu. Samozurejme to neni nijak vyrazne, ale na lepsich reakcich auta to znat bylo.
hlavni prinos bych videl v tom, ze u "utahaneho" auto po duchodci, se davanim "cocky" vypali svicky/lambdy/katy a jine zakarbonovane/poloucpane soucastky :-)
reset naučenejch hodnot se u většiny aut udělat jednoduše a to odpojit třeba na hodinu baterku ( u nějakejch je to v kombinaci s min 10s sešlápnutou brzdou a někde to lze přes diag) ...
už sem měl dost lidí který jen po výměně baterky přijely a řikaj že to jede nějak líp to auto tudíž se jim smázla mapa a jede z defaultu a né tý jeho klobouk najetý adaptační :)
jinak samozřejmě auto se neřídí z živejch dat z čidel tudíž korekce paliva apod neprobíhá okamžitě na základě dodanejch hodnot z předchozího zápalu..... ECU pouze tyhle data sleduje a vůči nim si doladí mapu v rámci jejích možností...
To mazani naucenych hodnot se take doporucuje pokazde, kdyz se meni cidlo, aby si to nacetlo nove hodnoty.

23.01.2012, 19:35 |
dddd no todle mne taky moc zajímá, nejlépe se zeptat někoho kdo se zabývá úpravou softwaru třeba z Dieselpoweru toho tamtoho, když to dělá deset let a víc, tak to musí vědět, jinak souhlas s CV.

23.01.2012, 19:54 |
hanzz jj, když sedám do auta po x kilometrech najetých ženou, tak se vždycky divím, co je to za auto :)