Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Jak té spotřeby dosáhnout? :-)

 o Navštíveno 1293x o
o 22.01.2012, 16:57 | Zdeny60
Včera, hned po návratu od Turků, jsem musel vyrazit na servis do mé oblébené destinace kousek za Mělníkem. Až do Žamberka jsem jel po sněhu, takže žádná kalba a dál se jelo relativně slušně - nebyly kamiony, ale zase banda zoufalců, co jeli na nákupy. I tak jsem jel trasu místo obvyklých 4 hoidn pouze 3,5 hoidny. Menší provoz je znát.
Jel jsem celkem dle předpisů, v obci jsem "trochu riskoval", že "menudou", takže 60-65, ať je to aspoˇmn na pokutu, kdyby něco... Mimo tak do 110. Po dálnici jsem nejel.

Zpátky, protože jsem měli včer rodinnou akci, jsem "musel přeitlačit napilu a chtěj nechtěj jsem jel rychleji, než ráno - 3:10, z čejhož jsem ještě tak 5 mionit stál na debilním železničním nadjezdu u Štětí. Ale co chchi říct - tam jsem jel za 8,0 (přeci jen, zima, častější řazení atd.). Zato zpátky, když jsem jel hodně často "do čerevného" a celkově o dost rychleji (mimo obec 130 -160- samosebou, když nikde nikod nebyl - v době kolem oběda a jen místy, ne jak bezmozek) v obci stejně - spotřeba mi vylezla na 8,4.

Tak si říkám - jak někdo se stejnými motory dosahuje megaspotřeba 12-14 litrů?? :-) Neberu město - to je něco jiného. Ale nevím, jak bych musel jet, aby na trase 250km vzrostla spotřeba z 8 na 12?

Možná, že jsem objevil Ameriku, ale když jedou citovku (teyd pomalé a táhlé zrychlování), je spotřeba nějaká. Když ale akceleruji rychle a apka auto držím na ustálené rychlosti, je to jen o fous víc a průměr rychlosti je o hodně vyšší - jistě o víc, než by odpovídalo zvýšení spotřeby.


o 22.01.2012, 17:03 | Lukasino
Jen dotaz, tech 8,4 Ti to ukazalo po resetu spotreby, nebo proste jen dlouhodoba prumerna spotreba Ti vzrostla z 8l na 8,4l? ;o)
o 22.01.2012, 17:26 | Šestikule
ty jo, to nedám, máš v krvi stříknuto z akce ještě teď ne :-) a prsty ti tančí po klávesnici
o 22.01.2012, 17:31 | M.a.R.i | Upraveno: 2012-01-22 17:33:48
Já taky nedávno zjistil, že je lepší prudčeji zrychlit a udržovat rychlost než lehounce držet plyn a pomalu zrychlit a pak udržovat rychlost. Prozradil mi to člověk zaměstnaný v MB, který školy řidiče kamiónu, aby dosáhli co nejmenší spotřeby. Myslel jsem, že se to třeba u osobáku bude lišit, ale potvrdil si opak.

A moje zkušenost:
Nechal jsem předělat 4.0 V8 vvti na plyn, ze začátku jsem jenom lechtal plyn, ale zjistil jsem, že když přišlápnu plyn víc, s tím, že maximálku mám pořád stejnou (120 mimo obec), tak je spotřeba třeba místo 14,5 nějakých 12,13l plynu). Teď jsem měl dokonce 11,9l (9x30km trasa mimo město + město 50km )
o 22.01.2012, 17:34 | Zdeny60
Reset.

nemám stříknuto, ale jsem jen dost silně nevyspalej, týden jsem moc nenaspal u Turků, k tomu ještě včerejší cesta a pak večerní posezení, za chvíli to jdu zalomit.

o 22.01.2012, 19:32 | Escudo
Možná by bylo zajímavý vědět o jakej motor a ideálně o jaký auto šlo :o)
o 22.01.2012, 20:00 | Zdeny60
No přeci o to moje:-)

Subaru Legacy 2,0R 121kW 5MT MY06 135.000km 1 osoba:-)
o 22.01.2012, 22:39 | radek.613
Já bych k tomu měl, na základě skorem dvou desítek let zkušeností s nejrůznějším provozem velkých, těžkých a relativně výkonných aut (no ne že by to byl zrovna příměr pro dvoulitrový čtyřválec naplacato :-D) tři poznatky:

1/alfa omega je plynulost provozu. Nezáleží na tom, jestli pojedu 60 v obci a 130 mimo ni, jako to, kolikrát mě někdo donutí zpomalit, zastavit a podobně. Mám mnohokráte vyzkoušeno, že mohu-li někam pádit vysloveně plynule, což v žádném případě nutně neznamená pomalu, budu mít mnohem lepší spotřebu, než když pojedu na krev brzda plyn, nebo když se potáhnu osmdesátkou a čtyřicítkou mezi ostatními auty, byť budu jedno za druhým předjíždět. Říkávám tomu "jízdy" volným pádem, kdy mám za přítele na cestě zpravidla noc, mizivý provoz a velkou váhu auta. V těchto režimech jezdívám kupříkladu s šestilitrem za spotřeby honěných dvoulitrů...

2/ cit vůči autu - existují lidi a dost jich znám, co jsou jednoduše řečeno tak tupí, že postrádají jakýkoli cit v obsluze pedálu plynu a nevnímají potřeby motoru a auta. Zpravidla se dopouští dvou extrémů - buď šlapou na pedál jako na rejč a nebo na něj sotva "dýchají", ale neumí ho v obou případech obsluhovat v reálném čase tak, jak vyžaduje auto. Když se to spojí ještě s myslnou představou, že čím vyšší kvalt zařadím, tím pojedu s nižší spotřebou a ve výsledku tahají auta na pětku či šestku z rychlosti 40 km/h, dosahují ultra hnusných spotřeb, o decimování aut nemluvě...

3/ Nejhorších spotřeb s benzínovými auty dosahují uživatelé dízlů, kteří vyžadují k pocitu že "auto jede" zamačkávání do opěradla sedačky vždy, když se dotknou pedálu plynu. Je to psychická deformace, způsobená buď paralelním nebo dosavadním užíváním foukaného dízlu a následném přesednutí do benzínu, kde takoví lidé, ignorujíc to, že mají zrychlení i pružnost lepší i bez pocitu "tahu vocpoda" nedokážou bez naftových "tahanců" být a užívají tak pedál plynu s vervou, působící vír v nádrži.
o 23.01.2012, 06:26 | Dave0401
radek.613: Amen, lepe bych to nenapsal... ;)
o 23.01.2012, 07:56 | Milhauzz
Radek to vystihl přesně. Ač krátce, byl jsem majitelem Superba 2.8 V6 a nejlepší spotřeby jsem dosáhl, pokud jsem akceleroval na cestovní rychlost pokud možno ne co nejryhleji, ale rychle. Tzn, nebát se to vytočit, hodit pěťoura, tempomat a pak to šlo. I když je pravda, že v kombinovaným režimu jízdy sem se s tímhle autem pod 9 nedostal. Ano, jednou jsem měl 8.5, ale to sem jel "klobouka".
Na druhou stranu, pokud nebyl nějaký kolaps ve městě, dlouhodobou spotřebu sem neměl nad 10,5.
Ve finále sem měl pocit, že ať jedu jak jedu, mám spotřebu konstatní. byl to takový zajímavý jev, který sem si nedokázal vysvětlit. Ale jelikož sem "maleju řidič", tzn. max 40tis. km/rok, je odpověď nasnadě :)
o 23.01.2012, 08:00 | H-Honza (M)
kdyz to ctu mam pocit, ze Tvoje subaru ma "cervene" na 3500ot./min :O))
Jezdil jsem a jezdim hodne s benzinovyma autama, nevidim nic nepochopitelneho na tom, ze to auto jede jednu cestu za 8lt, a stejnou cestou zpet kdyz budu pospichat nebo mi trochu rupne v kouli pojedu za 20l benzinu.
Ne vzdycky mam naladu jezdit jako ukaznenej vyjezdenej predvidavej paprda ;o)
o 23.01.2012, 15:56 | Zdeny60
:-)
Ale není to tak:-)

Rychle neznamená, že na 5.000km orvu gumy na mrvu. Prostě, tak jak jsem napsal.

Paradoxní ale je, že u 3,0R je ten rozdíl už daleko vyšší:-)
o 23.01.2012, 16:43 | muSlim
Každý má inú predstavu o rýchlej jazde, tým to bude :-)
o 24.01.2012, 09:48 | shamania
"Kdo chce jezdit úsporně, obvykle zdržuje okolní provoz velmi laxní akcelerací. Přitom k rozjezdu vozidla na určitou rychlost je potřeba práce odpovídající hmotnosti vozidla a cílové rychlosti."
[ Link ]
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3191 sekund.