
Navštíveno 3584x


21.01.2012, 15:58 |
Ami čus má někdo doma? zkušenost a tak? jedná se o benzín 3,5 l automat- zajima me spolehlivost poruchovost motor prevodovka nebo tak- po nakupu jízdy po normál cestách max semtam polnačka když se jede na hory nebo chatu
Máme v v práci na vyprošťování a na tahání vleku 2,5 CRDI, takže motor kterej tě jako takovej zajímá ti nepopíšu, ale ta 3,5 by mohla být držák, ale neznám jí, automat by měl taky něco vydržet pokud s tím někdo netahal nějaký zvěrstva a měnil předpisově olej v automatu, jinak to naše má najeto cca 180000 a zatím se dělal jen klasickej servis, brzdy atd.V 90000 odešel mezinápravovej diferák, tak se udělal jen repas asi za 15K, ale jinak žádný vůle, žádná koroze vše funguje ok, trošku se teda začala trhat kůže u řidiče a potah stojí nesmysl, má to trošku lacinější interiér za to funkční, za tu cenu co se to ted prodává si myslím, že nemůžeš koupit moc lepších aut v této kategorii.Ceny běžnejch dílů jsou za normální ceny i plechařiny je na to dostatek, horší jsou ceny dílů třeba do interiéru, např. volant asi 35K atd.
Myslím že člen JA má tady sorento s automatem a tahá za tím malý bagry, ale nejsem si jistej.

21.01.2012, 17:06 |
JA jj když tak cinkni na 722 129 129
mám to origo s Itálie s lpg , zatím nic, dal jsem přední
tlumiče a kotouče.U p.Muhr sem vyměnil olej v automatu, filtr je pevný uvnitř a jak říkal bylo to čistý ale vyplatí se dát 2.5 každých 40tis. kiláků.Mám to vzadu ze samostavitelnýma Koni tlumičema takže prázdnej trochu tvrdší, ale jinak gut.V Holandsku jsem pomrkával po 3.3 je na tom s kw o chlup líp...

21.01.2012, 17:07 |
JA joa čekám jestli mi zůstane jako služební, jelikož bych po letech zabrousil do oblasti TUSu :-)
u 3.5 veliký pozor na vačky, je to v tomhle ohledu totálně nepovedený motor, vačky jsou z hooodně měkkýho materiálu a nemají velkou životnost (prověřit servisku, jestli už je to po výměně vaček případně celého motoru). Proto ho velmi rychle a v tichosti nahradili ve 2005/6 daleko lepším 3.3 V6. V Evropě se 3.5 motorizace prodávala minimálně, motor sám o sobě není špatnej, používal se však jen v pár modelech napříč koncernem Hyu-KIA - tj. atyp, i když výkonově je to vzhledem k objemu slabotu, nicméně to bylo stavěný spíše na pružnost a tah.
Díly na motor se vzhledem k ojedinělosti shání obtížně a stojí ranec, u nás to navíc nechce skoro nikdo servisovat, protože ty vačky jsou prostě průser. Takže díly ideálně z USA.
Pokud to tedy musí být předface benzin, tak jedině 2.4, která je sice na to slabá jak čajíček a má s autem co dělat, ale z hlediska spolehlivosti je to nesmrtelný motor.
Pro klid duše bych však v případě dostatku peněz šel až do té 3.3 V6 anebo pokud peněz není nazbyt, tak upustit od benzinu a vzít předface 2.5 CRDi.

21.01.2012, 17:16 |
JA no ty mi dáváš :-) děláš auta a tu Kiu jsi dělal?
dělal jsem 3 roky s Korejci a navštívil řadu ofiko servisů v ČR a na Slovensku, takže jsem "přičuchl" i k opakovaným závadám o nichž se moc veřejně nemluvilo (např. třeba přidírání prvního válce u prvních SantaFe CM v motorizaci 2.2 CRDi.).
Ale to samo neznamená, že to musí potkat i tebe. Nicméně já mám rozhodnuto, měl jsem Hyu čytři roky, od novýho, nikdy žádnej problém, ale přesto bych si od nich znovu auto nekoupil. Ta nižší cena má prostě svůj důvod.

21.01.2012, 17:43 |
JA no ale jak víme ten 3.5 benzín byl hlavně ven a do USA..mám 2006 ku před faseliftem a zatim gut..jenom ,dá se to nějak poznat?

21.01.2012, 17:46 |
Ami šestikule: díky za informaci o těch vačkách- Já bych právě měl možnost dobré koupě řekněme rámcově se jedná o cenu 110-120t ročník 2003 s lpg, ty vačky šlo by je nějak nechat případně zušlechtit např firmou co se zabývá jejich repasemi nebo výrobou? do dieselu moc jít nechci jsem na benzínové motory spíš :) no promyslím to a uvidíme jinak kdyby měl ještě někdo nějaké informace rád uvítám
M.A.R.A : taky díky za informaci o tom automatu jsem slyšel že by měl něco vydržet pri pravidelném servisu a jinak strohý interier uvítám nejsme moc na parádičky okolo :)

21.01.2012, 17:59 |
JA jaká výbava?komplet i ze šíbrem?

21.01.2012, 21:55 |
Ami ne šíbr není- a upřímně ani nevím co vše se tam montuje dle výbav :) vyhřívane sedačky to ma ale ne kuže nějaké prahové rámy apod
levný nic neříkající auto který neni na svojí stavbu překvapivě ani pohodlný a polovina věcí v tom vrže.... totˇmoje zkušenost co sem projel asi 5kusů ale s 3,5 teda žádnej ten neznám a už co sem to viděl tak mě napadlo slovo exot....
teď sou hrozně levný a dost mě překvapujou předražený díly....
Ami: zjisti si, jestli je tam 4x4 typu EST nebo pak vyspělejší TOD. EST je klasika jen zadokolka a teprve ovladačem na palubce připojíš pohon 4x4 50:50. TOD je trvalý 4x4 s viskospojkou s měnitelným poměrem 0:100 až 50:50. Oba pak mají ještě redukci. U prvních EST (od r.2004 by to mělo být v cajku) zkontrolovat přední diferák, který má konstrukční vadu a masivně propouští olej přes gufero - tj. opět prověřit servisní historii, jestli už bylo gufero měněno za lepší.
Pak se ještě dělala u nás svolávačka na výměnu chladičů oleje. Ty byly z výroby u prvních modelů také konstrukčně špatné a propouštěly olej do chladícího okruhu. Tahle výměna se dělala zdarma a měla by být zanesená v servisce.

22.01.2012, 14:02 |
JA Nismo
vim, že asi něco znáš, ale za 6 let v Ačkach na výkupu a na čeku kde jsem pak dělal jsem pár set aut viděl hodně detailně i zespodu...někdy si v soudech hoodně rychlej..ale to je tvoje volba.A co je pro tebe něco říkající auto?Já si auto nekupuju na masírku, tahám bagry, nesežere mě ropák když nafta stojí 36 vočí.A upřímně kdybych si moh vybrat třeba mezi Sorentem a jetým MLkem, sáhnu po Kie, protože navoněnou předraženou bídu nechci..