
Navštíveno 9571x


18.01.2012, 09:19 |
KFL | Upraveno: 2012-01-18 09:21:03
Ahoj,
sháním nějaký řešení na udržení baterky při životě. Když mi auto stojí venku na mrazu a chvíli nejezdí, začne baterka slábnout a po kupříkladu týdnu auto už ani neškytne (Satis má prostě konstantní odběr i v klidu, což nevadí za tepla, ale v zimě to holt saje šťávu dokonale).
Než si koupím klasickou nabíječku - neexistuje nějakej bazmek, kterej bych zapích do zásuvky a připojil na baterku a nechal to tak stát po dobu, kdy je auto v klidu? Zkrátka "udržovač".
Ptám se proto, že tady v garážích stojí dlouhodobě R8 pod plachtou, do který vede 220V kabel, tak mě napadlo, co tam asi má...
Jinak baterka je necelej rok stará Varta Silver či jak se ta řada jmenuje.

18.01.2012, 09:21 |
Zdenek (A)
Tak se toho majitele R8 zeptej na jeho reseni...... ;-)
treba CTEK nabijecky umi i tyhle udrzovaci napeti na zimu

18.01.2012, 09:29 |
KFL | Upraveno: 2012-01-18 09:31:48
Zdenek> R8 tam takhle stojí už asi rok, spíš si myslim, jestli už majitel není někde v sudu na Orlíku ;).
Našel jsem zatím tohle
[ Link ] , ještě mrknu.
Anebo ještě tohle
[ Link ]

18.01.2012, 09:38 |
Augi Tchán má takovej srandovní bazmek, kterej se dává do zapalovače - podle mě ještě elegantnější, než muset otevírat haubnu, ale link se mi hledat nechce - píšu to jen jako inspiraci.

18.01.2012, 09:43 |
KFL Augi> Mně se zásuvka odpojuje od napětí v nějakym intervalu a hrabat se v tom nechci, takže se haubně nevyhnu (ale nijak mi to neva).
Jinak jsem našel tohle -
[ Link ] - to mě docela baví. Odpo objedu hobbymarkety, jestli to někde nemaj.
Díky všem za tipy ;)
tady je k tomu jeste nejaka diskuze
[ Link ]

18.01.2012, 09:45 |
TUNER | Upraveno: 2012-01-18 09:47:09
Od pondělka v Lidlu,taky používam a za ty prachy super ;-)
[ Link ] Edit : Miky mě předběhl )))

18.01.2012, 10:08 |
hanzz Nabíječka z Lidlu rulezz! ;)
a neni lepší baterku odpojit?
to Mišel:
bohužel u novějších aut bývá problém, že při odpojení baterky se vymaže spousta důležitých věcí
Pises ze ti auto stoji venku na mrazu,ale vsichni hazou tipy na dobijecky ktere jsou do zasuvky.
Co takhle solarni dobijecka? Myslim ze to je prave to co potrebujes....
[ Link ]
solárni nabíječka a nebo pokud máš blízko zásuvku, tak ty nabíječky které dávali ostatní, ale předělat si někam ven na auto zásuvečku a nabíječku strkat rovnou do toho (plug&play:-)). Okoukl jsem to u veteránistů a na svého to mám taky v plánu, protože mě nabaví připojovat a odpojovat pořád do zblbnutí baterku když s tím cuknu jednou měsíčně.
Jinak nabíječka z Lidlu je supr, taky mám ;-)

18.01.2012, 12:06 |
petis Tak asi nej ta nabíječka z lidlu za ty prachy není co řešit. Nejaký solárko s O.1A je k hovnu.
podle mě tyhle solární nesmysly nefungujou, zvlášť když ti auto vycucne baterku (odhadem okolo 80Ah) do týdne.
To auto musí brát stálej proud kolem 1A, když to baterku tak rychle vybije, takže bych se zaměřil na nějakej problém v autě..

18.01.2012, 20:11 |
KFL | Upraveno: 2012-01-18 20:21:25
Tak Lidl měl nabíječku vyprodanou, ale v Albertu zlevnili tu jejich na stejnou cenu, takže mám nějakej čínskej bazmek za pětikilo. Akorát jsem musel vyndat baterku z auta. Podle indikátorů je úplně prázdná.
Nemusím dodávat, že jsem odpo v práci nenastartoval. Vzal jsem dneska káru v domnění, že se za těch 45 minut cesty dobije a v teplý garáži vydrží. Nevydržela.
Nejspíš mi ji něco žere. Uvidím, až bude doplna naštouchaná a pokud se to stane znova, tak holt servis.
VENCAF> Jojo, je tam taková obrsvině, 80ka. Včera ráno to žena ještě natočila, přijela a o tři hodiny pozdějc už neodjela. Já to večer nakop přes šňůry, nechal běžet půl hoďky, zdechnul a ráno normálně nastartoval (i když startér se sotva točil). Dojel jsem do Prahy a po 10 hodinách ani prd. Všechno v autě funguje, okna, zrcátka, světla, ale startér se ani neotočí. Připojíš šnůry k silnějšímu autu (malej Chevy to fakt nedal ani náhodou, A6 v pohodě) a jde napoprvý. Nevim, uvidim.
na takové dlouhodobé udržování přes zimu, kdy se s autem nejezdí stačí jakýkoliv zdroj s proudem v řádu stovek mA.