Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > zkušenosti BMW E48 320D 110kW

 o Navštíveno 30082x o
o 10.01.2012, 21:04 | malakutna
Koukám v poslední době po nějakym jinym novějším autě než mám teď. Zalíbilo se mi BMW e46 320D 110kW, ale moc chvály jsem na tento motor neslyšel. Je to opravdu taková tragédie? Poměr cena/výkon se mi celkem líbí (teď mám 1.6).
tady je odkaz na konkrétní kus, který mě zaujal (možná je někdo zná):
[ Link ]
a nebo benzín
[ Link ]


o 10.01.2012, 21:43 | AllInOne
Vem 320i
Mylsím, že se říká, že 320D je lepší ta silnější verze (110KW). Osobní zkušenost s E46 nemám krom pár desítek km.
o 10.01.2012, 22:40 | jackobo
jak pise AllInOne, u 320d je lepsi a povedenejsi ta "faceova" verze cili tech 110kw. Kamos to ma, taky v touringu, mel sem tu moznost se s tim povozit a jako na dvoulitrik to jede moc pekne, zadnej lenoch to rozhodne neni. Akorat sem u toho musel furt radit jak idiot, alespon mi to tak prislo, halt zvyklej z benzinu (sam mam 323i).
asi bych se ridil najezdem jaky ujedes, kazdopadne ta 320i bude rozhodne vice blbuvzdornejsi co se udrzby a taktez moznosti vysrani tyce :).
o 10.01.2012, 23:05 | malakutna
ten diesel je ta 110kW verze. Jinak nájezd mám cca 20-25tkm ročně což je tak hranice mezi benzínem a naftou. Dneska jsem se bavil s klukem, co má 320D 110kW(momentálně v servisu - vstřik, před tím 2x olej čerpadlo) a asi natrefil na špatnej kus. Zas nechci házet všechny nafťáky do jednoho pytle. Přeci jen znám hodně lidí s nafťákama (ne BMW), který jen jezděj a měněj olej.
o 10.01.2012, 23:56 | jackobo | Upraveno: 2012-01-10 23:58:13
no, tot prave otazka, vysrat se neco muze ale taky nemusi. ja nafte fakt moc nerozumim, ale fakt je, ze kamos je po strikach taky (o cerpadle tusim taky mluvil), nevim co ho to stalo, ale asi malo zrovna ne. Zase jako kdyz koupis naftu na cca 110tis a ujedes s ni dalsich jeste jednou tolik tak asi s necim takovymhle musis pocitat.
Tohle u benzinu fakt nehrozi, pokud se o tyhle atmosfericky R6 clovek jen trochu rozumne stara a nechova se clovek k tomu autu jako debil, tak ten motor je opravdu vdecnej a prakticky neznicitelnej.
jinak ty obe auta cos postnul vypadaj, aspon teda podle fotek, moc pekne a zachovale.
o 11.01.2012, 08:14 | PK
nebo rovnou 330i :)
o 11.01.2012, 08:38 | GooGoo | Upraveno: 2012-01-11 08:40:38
Jo jo rovnou 330i s LPG a budeš jezdit levněj než s 2D
[ Link ]
o 11.01.2012, 08:55 | Nora
Kamarád to měl, 320 face touring v automatu. Co se týká svezení, tak uvnitř málo místa, vzadu ještě méně. Auto má výrazný nástup, tuším, že někde okolo 2600, před a ani po se nic extra neděje. Automat byla jediná věc, do které neinvestoval, auto koupil při reálných a podložených 120 tis., za servis se celkem prohnul, GO přední nápravy, zd.tlumiče, všechny silentbloky motoru a převodovky KO, brzdy, oleje, těsnění motoru, váha vzduchu a další elektronické prvky motoru, vše si ani nepamatuju a určitě mi ani vše nesdělil. Za 2 roky s tím najel cca 60 tis. a na servis ho to vyšlo cca 90 tis. Pak mu to z ničeho nic zaklepalo na klice.
o 11.01.2012, 09:46 | RedBaron | Upraveno: 2012-01-11 09:48:25
320d když je v pořádku, tak má nástup kolem 2000, táhne až do 4 vcelku hezky, s tím, že až do 5 taky neodmlouvá ale tah už pocitově slábne. Na diesel a kor na tu dobu jedna z nejlepších charakteristik ale co naplat, pořád je to diesel a jestli bude mít najeto kolem 200, pak vstřiky a turbo klepou na dveře každým dnem, s tím je třeba počítat, podvozek na našich silnicích fakt trpí ale celá sada na předek vychází od Meyle HD na cca 9k. Na druhou stranu to má pěknej chod proti všem koncernovým motorům a co může E46 v hezkém stavu nabídnout svému řidiči, to u koncernu člověk fakt nenajde.

Já bych se taky přimlouval za 330i, protože ve finále žerou všechny benzínový šestiválce skoro stejně v rámci jednoho litříku rozdílu. Nedávno jsme ji s kamarádem sháněli a táhli jsme se za týpkem do Příbrami na jednu plynovku kouknout. Pěkný auto, krásně seřízenej plyn tak, jak jsem to ještě nikdy neviděl, bohužel asi měl inzerát jenom na chlubení, protože v pátek kamarád zavolal a týpek řekl, že to neprodá, inzerát visel ještě nějakej pátek na netu :o) Tak se nechala přivézt z Německa jiná 330i a velká spokojenost.

Tenhle motor není na studený cesty do práce žádnej spořitel, ale při dálkových cestách a na okreskách mě nepřestává udivovat svojí účinností a tím, jak je auto pořád tichý a decentní, rychlou jízdu zvládá ze svojí podstaty skvěle. Není problém protáhnout auto po okreskách rychlostmi 120-200, točit k omezovači, posádka není tímto nijak obtěžována, spotřeba se drží stále do nějakých 12-13 litrů s tím, že vyloženě defenzivně na spotřebu není taky problém jezdit za čísla začínající sedmičkou.

Ale má i svoje nevýhody, např. spotřebu oleje 1L na 1000 - 6000 km podle kousku a stylu jízdy, čím víc se točí, tím radši ho baští. A místa je v E46 asi tak jako ve Fabii, v kombíku jako ve Fabii kombíku :o)

Celkově E46 není auto pro běžnýho konzumenta, kterej hledá něco, co ho odveze levně z bodu A do bodu B. Je to pro lidi, kteří ví, co u auta hledají a upřednostní jeho vlastnosti. Normální kořen ať si koupí Oktávku v TDI nebo něco novýho za vcelku směšný prachy dneska a neřeší ojetý BMW, může se do něj ostatně jako do každý ojetiny taky hezky finančně vysypat, tím spíš, že tyhle auta jsou zpravidla technicky trochu složitější než zbytek světa, ať už jde o nápravy nebo věci kolem kardanu a diferáku, brzdy budou dražší, protože jsou to fakt brzdy atd.

Radím dobře rozmyslet :o)
o 11.01.2012, 09:53 | malakutna
takže je to jasný, do nafty nejdu. 330i by se mi líbilo, ale je to nad rozpočet. Půjdu do toho benálu.
Jinak velikost uvnitř mi nevadí. Když jsem si do něj sedl, tak se mi nezdálo, že bych tam byl nějak namačkanej. Asi to bude tím, že mám teď 3dv auto a neměřím 2 metry :-) Zkusím omrknout toho 320i co jsem ho sem dával. Na fotkách vypadá hezky.
o 11.01.2012, 09:55 | RedBaron | Upraveno: 2012-01-11 09:55:33
Tak aspoň 320i s motorem 2.2 nebo lépe nějakou dvaapůlku, žere to fakt stejně jako dvoulitr a jede podstatně líp, hlavně odspodu.
o 11.01.2012, 09:56 | jackobo
myslim, ze RB to napsal naprosto vystizne, souhlasim od A do Z :)
o 11.01.2012, 09:58 | jackobo | Upraveno: 2012-01-11 09:59:44
je fakt ze u 3er je 320i takova znouzecnost, ale i tak to motorove (a vubec celkovym pozitkem z jizdy, pokud je vcajku) predci vetsinu co tady bezne jezdi :).
pokud jsi obeznamen a vis co chces, di do ni :).
o 11.01.2012, 11:23 | Mr.Scully
Taky bych zkusil najít spíš 325i, je to výrazně svižnější než dvoulitr a spotřeba prakticky stejná. Akorát asi nejsou tak často k sehnání jako 320i.
o 11.01.2012, 17:31 | dedo
RedBaron to zhrnul pekne, ja mam pol roka 2,0d toura, spravil som zatial asi 13 000 km, a nemôčem povedať pol slova. Bez poruchy, pohodlné, relatívne úsporné a v neposlednom rade aj veľmi pekné auto. Ja môžem len odporučiť .
o 11.01.2012, 17:44 | crestik
malakutna: máš mejla :-)
o 22.01.2013, 14:52 | Petura
vybírám naftový auto, a E46 mi padla do oka, ale po přečtení příspěvku od RB se mi do ní moc nechce ...
je fakt BMW o tolik dražší na servis než koncern?
o 22.01.2013, 20:15 | Nismo.Power
Petura : ne je to BMW od toho aby to bylo levný...... a beztak polovina E46 co dneska koupíš tak se na ní vysere všechno na co šáhneš :) ano možná jedničková oktávka je trakař mrdka a jebka na ntou ale rozhodně to je celkově odolnější a výdržnější auto který taky potřebuje servis pořád ale výjde razantně levnějc než bramborák....
a když motor v tom tak si myslim že jedině 2,5 nebo 2,8 .... dvoulitr je slabej a věčně vysranej, třílitr jede jak 2,8 a žere víc .... 2,8 a 2,8 tam se dá uhlídat docela rozumná spotřeba a jede to dostačujícně tzn že tomu beztak vypráší dneska skoro každá nafta ale vo tom to neni....
20d bych se vyhnul a nebo když už tak jedině kus s kompletně podloženym servisem a kilákama a to tak do 150strop víc ani prd jenže takovejch aut tu bude ?? :)
o 22.01.2013, 20:23 | Dave1984
mám na tom motoru najeto cca 40t km, aktualne 330t tacho a jen jezdim a menim olej, velice spolehlivy motor, tichy, bez vibraci jako traktory od koncernu, jinak zlo jsou ramena, ale dnes uz vyjdou na 8000cela sada, coz se da...spotreba krasna kolem 5/100
o 22.01.2013, 20:54 | Deliquente | Upraveno: 2013-01-22 20:57:39
Přidám trochu zkušeností u aut,které jsem vlastnil.

bmw 320D 110kw 6kvalt 2004 touring - auto jsem si dovezl z německa v top stavu s najetými 140tkm a auto bylo jak nové a následujících 40tkm jsem na něj nešáhl... pak jsem ho prodal a majitel po mě taky nic zásadního nedělal - Důležizé je nekupovat tyhle auta tady od tondy z vesnice, který si honí ego a čepuje naftu v JZD a servisuje to jen když přijde dobrá výplata.

Cestování fantastické se spotřebou 4,5 pohoda až po 6 litrů kdy jsem to fakt hodil, dynamika výborná a ten motor můžu jen doporučit a v okoli neznám nikoho kdo by na tom motoru dělal turbo nebo vstřiky - to že to nevydrží více než 200tkm je JPP!

318D 5kvalt 2003 sedan spotřeba +- stejná jako u výše uvedeného 320D ovšem podstatně nižší výkon, opět naprosto bez problémů, dělali se jen brzdy na celém autě a to je za pár peněz - vůbec bych neřekl že je servis drahý a přirovnal bych ho k VW.

Měl jsem i 320i 170ps 5kvalt 2003 sedan- auto výkonem neoslní na druhou stranu velmi kultivovaný chod s krásným zvukem a se spotřebou běžné 1,6 jako u koncernu. jezdil jsem za 8L podzim-jaro ! Naprosto bez investic.

330ci 2001 coupe - to byla srdcovka kterou jsem měl přes 2roky ,taky z DE se 150tkm v top stavu a dělal jsem na tom jen olej - auto jede výborně, fantastický motor který je k neutahání . dlouhodobá 9L. zkušenosti z plynem nemám,ale vím že tomu nesedne každý systém a je potřeba hodně laborovat:(

E46 je výborné auto v jakékoliv variantě, je precizně a kvalitně zpracované (narozdíl od nových bmw)a jak tady už někdo někdo napsal je spíše pro fandy, protože krásná e46 si drží cenu a málokdo to zaplatí, já doporučuju si pro ni zajet do německa, kde se ti lidi o ty auta starají a pak ti vydrží dlouhá léta... e46 je se 100tkm pořád nové auto a když se ktomu budeš chovat budeš ho mít roky. U nás nestočenou e46 nekoupíš :D

Cokoliv budeš chtít vědět napiš, nemyslím si že tady někdo o e46 ví víc než já :D


Nismo.Power mě by zajímalo kde ty na ty sračky co píšeš chodíš, myslím že jsi e46 viděl akorát z okna a ve 330i jsi jel zdrogovaný :D :D
o 22.01.2013, 22:27 | Timon.z
taky mám e46ku 320D 100kw,najeto 430tis,spotřeba 5,2.za celou dobu se na motoře dělal termostat,kladky,řemen,žhaviče a teď rozvodový řetěz s napínákem(na volnoběh bylo slyšet rachtání).turbo,trisky,spojka,dokonce i webasto vše původní.v -25C chytí krásně na první nažhavení,výkon na takové ježdění kolem komína stačí.

nikdy nebudeš řešit kraviny jako u oktávky: stahovačky,zámky,zlomené káble,padající ručičky atd.

navíc už je to staré auto a třeba na bazošu seženeš vše za čepicu hrušek.(třeba převodovka za 3500,-)
o 22.01.2013, 23:56 | Petura | Upraveno: 2013-01-23 00:03:00
no do ted jsem nejezdil ničim jiným než Civicem, ale nájezd km mám stále vyšší a vyšší cca 30-35tkm, takže bych rád něco prošetřil na palivu a pořídil si dospělejší auto. Nechci BMW proto, že to je BMW a abych si honil ego. Spíš v tom hledám spolehlivost, než zde dost pomlouváné koncerny TDI, ale vysypat se můžu do každý "nafty" což jsem si jednou zažil na P806 2.1TD (taky údajně nesmrtelný motor). Sám nevim co vybrat, G4 jen z důvodů rozšířenosti a dostupnosti dílů (i když taky není všechno za hubičku), E46 se mi moc líbí vzhledově. Kůži, navi, xenony apod nechci, spokojím se s málem. Chci levně nakoupit, takže se bojim co bych domů zase přitáhnul a byl bych nerad aby auto stálo, protože nebudu mít na servis.
Výkon moc neřeším, protože do teď "trapim" 66kw v 1.4 civicu a to není žádnej letec (i když se umí rozparadit), takže 110kw si myslím je víc než dost.
o 23.01.2013, 00:39 | RedBaron
S tím výkonem bacha, protože Civic je lehce přes tunu moucha a BMW E46 je už docela festovně postavenej kočár o 1500 i více kg pohotovostní hmotnosti. Jako u každýho auta jde nejvíc o to, kdo a jak se o to staral a jak dobře celý auto prolezeš, abys nekoupil šunku. Prostě je třeba vyzkoušet všechno na podvozku na různých površích, sklonech a v různých rychlostech, prošmejdit kastli pod kobercema, horkej motor nechat běžet, kouknout na olej a vodu v expanzce, vyzkoušet všechno elektrický co má jít od oken po přepínače až po správnost funkce topení a rádia. A kupovat rozumem, ne srdcem. Servis je plus mínus jako na staršího Passata s tím, že se líp svezeš.
o 23.01.2013, 02:51 | Tendr
Mám e34 520i tour s dvoulitrem 110kW, žádnej sporťák to není, ale na žatecký rovině 230 šel, třetí rok jezdim bez investic.. Čim víc dáš za nákupku, tím víc ztratíš, o naftě platí dvojnásob, tam se může posrat hodně věcí..
Za mě bych šel do 525i e34 nebo 528i e39 tour.. e34 nesmrtelný auto jako piáno u MB
o 23.01.2013, 08:46 | Petura
ideální cena a nájezd km, ale dle stavu volantu bych řekl, že to má min o 100tkm víc :( [ Link ]

o 23.01.2013, 08:56 | matik
Mohu nabídnout 320D 110kw (chip) MP2 v Imolarot z roku 2003/9 s km. 190tis. km
Nové turbo, spojka se setrvákem, přední brzdy vč. desek, čepy na ramenech, silenty motoru a diferáku, tyčky stabíku..
Foto od původního majitele
[ Link ]
[ Link ]
[ Link ]
o 23.01.2013, 09:23 | Petura
matik: chci sice kombika, ale i tak mě zajímá kolik bys za něj chtěl?
o 23.01.2013, 09:32 | matik
Tohle ma alespon sklopne zadni sedacky vc. Skivaku ;).. Je dost e46 bez sklopnech sedacek..
Na plechach pri rychli domluve 150tis.
o 23.01.2013, 09:57 | malakutna
Taky trochu přispěju jakožto zakladatel tématu :-)
Nakonec vše dopadlo tak, že jsem koupil 320D s nájezdem na tachometru 206tkm. Momentálně mám najeto od května 2012 20tkm a jediný servis, který na tom byl potřeba udělat byla 2x výměna oleje (snažím se měnit v rozmězí 10-12tkm), filtrů a taková ta běžná klasika. Další co jsem udělal bylo zaslepení EGR a vířivých klapek v sání pro klid duše. Teď o víkendu proběhla výměna axiálních táhel a čepů řízení. Důvodem nebylo to, že by byly vytlučený čepy, ale spoj mezi díly byl zarezlý a nešla udělat geometrie, která byla špatná (trefil jsem při blbnutí obrubník).
Co se týká náhradních dílů, tak běžné spotřební díly jako jsou brzdy nebo podvozkové díly se dají sehnat za lákavé ceny. Mám teď na mysli značkové díly jako je Meyle (ne Starline, Febi apod.).
Za mě můžu říct, že nafta nebyla špatná volba. Na motoru se můžou pokazit stejné věci jako u každého jiného dieselu a v cenách není až takový rozdíl oproti jiným ojetým naftovým motorům.

Pokud bude někdo vybírat E46, tak často bývá špatná zátěžová dečka v sedačce spolujezdce. Tato dečka při zatížení aktivuje airbag spolujezdce. Při její poruše svítí kontrolka airbagu. Oprava se dá provést jedině výměnou dečky. Já to vyřešil tak, že jsem místo dečky dal odpor a auto si tak myslí, že místo spolujezdce je obsazeno.
Další častou závadou je radiomodul (pokud má auto navigaci). Na tomto modulu bývají občas vypálené výstupy a některý repro tak nehrajou. Oprava stojí cca 3000,-.
Ukazatel průměrné spotřeby na BC je taky trochu ukecaný. Mě ukazuje cca o litr nižší spotřebu než je ve skutečnosti.

Svezení v tomto autě je dobrý. Je fakt že oproti 20 let starýmu escortu se to nedá srovnat :-)
o 23.01.2013, 11:35 | Mr.Scully
Za E46 bych dal ruku do ohně, to o drahým servisu jsou akorát kecy. Je to sice dneska už stará vrána, ale za pár korun dostanete designově nadčasový auto a údržba nebude o nic dražší než u jakýkoliv jiný značky; nemluvě o tom, že dneska na vrakovišti seženete cokoliv. Nejdražší jsou na tom kraviny typu Mpaketových nárazníků, Mkových volantů a podobných krávovinek, ale normální věci typu lambdy, čerpadla apod. jsou za stejný peníze jako u jiných aut.

Měl jsem E46 pět let a kromě anabáze s motorem (což jsem byl asi jedinej v ČR a byla to souhra neskutečně blbejch náhod) jsem za těch pět let měnil jednou tlumiče, jednou destičky, jednou palivový čerpadlo a jednou baterku... nic víc mě nenapadá.
o 23.01.2013, 15:27 | Petura
Mr. Scully: cože to tobě odešlo? vím, že jsi to tu někde psal, ale nedohledal jsem ...

jaká je skutečná spotřeba? jedzím denně 80km na okreskách s průjezdem dvou vesnic a jedním městem, je reálné se s tím vejít do 6l/100km?
Teď to s civicem jezdím za cca 7,5l benzínu a i pokles spotřeby o 1,5l za rok přinese nějakou úsporu na palivu
E46 se mi líbí víc jak G4, který je jako další varianta při výběru, nic dalšího mě nijak nezaujalo ...
bral bych opět Hondu, ale na Accorda finančně nedosáhnu a 5dvéřový civic je hnus ... dále je otázka, jestli je reálné pořídit E46 za nějakých +-120tis abych nemusel hned investovat a vydržela ty 3-4 roky bez závažných investic (filtry, gumy, kotuče a destičky beru jako spotřebák) spíš mám strach z turba, vstřiků a dalších krávovin spojených s naftovým motorem
o 23.01.2013, 15:31 | RedBaron
Petura: S 330d v kombíku umím "jen město" za 6.7, takže s dvoulitrem to opravdu nebude problém pokud myslíš defensivní jízdu na spotřebu. A půjde to i za míň.
o 23.01.2013, 15:44 | malakutna
já jezdím kombinovanou cca za 6,5. Jezdím nejvíc město a dálnici. Mimo město jezdím většinou svižněji.
Tady je srovnání kdo má jakou spotřebu u 320D 110kW [ Link ]
o 23.01.2013, 16:45 | Mr.Scully
Petura - mně odešel motor :-) Ale to byla kombinace nevyměněného separátoru oleje (prý se má měnit pravidelně, nikdo to nevěděl), hodně velmi krátkých tras a dvacetistupňových mrazů... No co, vyměnil se motor a prodalo se to. Auto bylo jinak v pohodě, kupec na tom prvních půl roku neměnil vůbec nic, co mi tak říkal.
o 23.01.2013, 19:01 | Petura
mě se to auto začíná líbit čím dál víc :)
jen si nejsem jistej, jestli si pomůžů 10let starým naftovým autem, a je jedno jestli to bude BMW, VW nebo něco jinýho, turba mají všechny, a odcházející čerpadla taky - servis by mě nejspíš neminul tak i tak ... :o/
co benzínová verze 318 (kombi)? rv. 02-03 (což hledám i u nafty), spotřeba by se taky mohla pohybovat kolem 7l a svezení by mohlo být jiné oproti civicu...
naftu chci abych pošetřil za palivo, ale náklady na servis naftového motoru (min. 10let starého) mě nutí k přemýšlení jestli se to vyplatí (kdyby náhodou k tomu došlo)... u benzínu bych na palivu neušetřil, ale zase bych měl "dospělejší" auto ...
je to těžké rozhodování :o(
o 24.01.2013, 21:23 | crestik
:-)
Youtube video:
o 25.01.2013, 05:12 | Jozzo
to video je masakr :D:D
o 25.01.2013, 09:17 | muSlim
2 Petura: spravidla je to väčšinou/vždy o tom, čím viac do toho dáš pri nákupe, tým menej na to šaháš. Samozrejme za použitia hlavy, nie že to pepa zo stodoly nacení o 100k viac aby si z toho mal lepší pocit :-D Som toho živím príkladom, až na prevádzkovíé drobnosti som na auto zatiaľ nesiahol, je ale pravda že posledný rok viac stojí než jazdí (služobák) a tak som naňho všehovšudy najazdil zatiaľ len 35 tisíc km od 07/2011
o 25.01.2013, 09:40 | assassin
Ja myslim ze na motor 318ka proti civicu zadny letadlo nebude, je to uz nakej patek co sem s timhle civicem jezdil, ale nejel spatne, sice se musel tocit, ale to musim i tu 2,8 abych z ni neco vymackl.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3449 sekund.