Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Nehoda - řešení

 o Navštíveno 2872x o
o 25.12.2011, 18:16 | AllInOne
Už to tu bylo několikrát,ale přesto se zeptám

Otec měl zaparkovaný auto přes noc u nás u silnice. V poledne dojde k autu a auto z boku nabouraný, za stěračem nic. Najednou došla baba a řekla, že to udělal její manžel ráno když jel do práce, byla prej námraza.
S chlapíkem sem se spojil odpoledne, řekl jo, byl sem to já, ale je někde odjetej a zítra bude doma (kus od otcova bydliště) a dojde sepsat ten papír pro pojišťovnu - jednání OK.

Pojistku má u Kooperativy.
A teď:
Jedná se o Ceeda, r.v. 2008.
Oba účastníci zavolají na pojišťovnu, kooperativu a nahlásí to. Většinou se mailem třeba posílají řidičáky, techničáky apod.
Otázka je, zda auto mohu odvést v úterý do značkového servisu Kia a tam čekat na verdikt - likvidátora, nebo mi pojišťovna řekne, kam s tím musím? Auto je pojízdné.
Jak postupovat s vyplacením peněz? Oproti faktuře, nebo se to dá nějakým rozpočtem, nebo jak?
Nerad, aby tata pak doplácel 15 000 Kč s tím, že je tam nějaká amortizace atd.

Díky za postřehy.
PS: policie u toho nebyla

foto k příspěvku  od AllInOne



o 25.12.2011, 18:19 | choze
Dojet za tim chlapem at podepise protokol o nehode, kde on sam vinu uzna.
Pak teprve resit co dal.
o 25.12.2011, 18:19 | AllInOne
Ano, to nastane zítra.
o 25.12.2011, 18:34 | Honza2.016v
potom odvýzt do autorizáku a tam by si k tomu měli přizvat likvidátora rovnou si vyžádat po dobu opravy náhradní auto (většinou je zdarma, reps se hradí z viníkovi strany..), počkat na dokončení opravy a o5 likvidátor, po opravě z pojištovny přijde krycí dopis.. a ja hotovo...

podobnou situaci měl spolupracovník na roomsteru...

přesnej koloběh událostí můžu vyžádat (ale až po 3.lednu, teď je mimo..)
o 25.12.2011, 18:41 | muSlim
Pozor s tým náhradným autom, vo veľa prípadoch zaplatí požičovňa požičanie, ale platíš za každý kilometer. Takisto je otázka, či máš auto v záruke ešte (ak sa nemýlim tak Kia má tých 7 rokov či ako?), inak by Ti naparili amortizáciu/spoluúčasť ak to vezmeš k autorizákovi a ten Ti tam (logicky) dá diele nové.
o 25.12.2011, 19:27 | SilverGhost
Nevidím důvod, proč nejet do autorizované opravny. A záruka opravdu nemá vůbec žádný vliv na amortizaci. Možná by ti, co tomu nerozumí, neměli plácat své rozumy veřejně.
Ale než to dáte do servisu, nahlašte to oba pojišťovně, ať máš jistotu, že to nejde ze tvé kapsy. Ale jednání má viník solidní, takže to vypadá dobře. S půjčení auta opatrně, viz web kooperativy: Z hlediska příčinné souvislosti je nutné zkoumat, zda a v jakém rozsahu bylo vypůjčení vozidla za úplatu s ohledem na okolnosti daného případu skutečně nutným důsledkem škodné události. Jejím skutečným následkem přitom mohou být náklady jen v tom rozsahu, v jakém byly vynaloženy správně a účelně na vypůjčení náhradního vozidla, odpovídajícího poškozenému vozidlu.
o 25.12.2011, 19:37 | AllInOne
Diky hosi, urcite do autorizaku to pujde. S autem dranda otec, je psany na me.
Nahradni auto neni treba.
Slo mi o to, zda to muzu hodit do autorizaku kam jezdim.
Zaruka 7 let, je to rok 2008, tak snad to bude ok:-)
o 25.12.2011, 19:52 | Sau
Pravděpodobně rozhodně možeš, ale na 100% to prober první s pojišťovnů, bez jejího vědomí ohledně opravy auta nedávat a nepodepisovat nikde nic. Jinak by tu žádný problém, pokud viník vše uzná, nastat určitě neměl.
o 25.12.2011, 20:08 | muSlim
SilverGhost: no Ty si mi múdry zlatý môj. Niečo ako osobná skúsenosť Ti asi nič nehovorí, že? ;-)
o 25.12.2011, 20:12 | Jujk0
Neviem ako v ČR, ale v SR sú v kooperative vychcaní... Nikdy nezaplatia to, koľko vyjde oprava. Stále amortizujú a vykrúcajú sa. Treba na nich tvrdo a nepoľaviť... Inak bude musieť znášať rozdiel ceny ten dotyčný pán, čo nabúral...
o 25.12.2011, 22:08 | Rudi
Sepište papír, ať tam uvede i svojí vinu a zajdi do autorizáku. Tam již postup budou znát, podepíšeš jim plnou moc a všechno vyříděj za tebe. Na takhle "starý" auto amortizaci nedaj a už i na ní existuje odvolání.
o 26.12.2011, 20:14 | SilverGhost
Muslim: Myslím, že mám daleko víc zkušeností, než ty, to se neboj. Navíc v Čechách, kde to bude i řešeno. Do Slovenska se nemotám.
Rudi: To by mě zajímalo, kde? Jestli mluvíš o rozsudku nejvyššího soudu, o kterém všichni mluví, ale málokdo ho četl, tak v něm nic takového není. Je tam hovořeno o obvyklém nákladu na opravu, tzn. že pokud auto jezdilo celý život do autorizované opravny a stále je opravováno z nových dílů, pak má dotyčný nárok na opravu opět z nových originálních dílů. Pokud ale za své opravuje z levných dílů nebo starších dílů, tak za peníze pojišťovny má nárok na totéž a v případě opravy z originál dílů se odečte korekce ceny dle Znaleckého standardu I/2005 (dříve amortizace).
o 26.12.2011, 20:37 | Borik2
amortizace se uplatňuje u vozidla staršího 5 let (přesně na den 1. registrace nebo prodeje)
Jinak máš velkou kliku na viníka, takové jednání vůbec není běžné. Mělo by být normální, ale bohužel není.
o 26.12.2011, 22:11 | SilverGhost
Amortizace se uplatňuje u auta, které má technickou hodnotu menší než 40%, většinou je to auto, které je starší sedmi let a má najeto více než 100 000 km.
o 26.12.2011, 22:40 | muSlim | Upraveno: 2011-12-26 22:43:10
2 SilverGhost: mám skúsenosti tieź z Čiech, nemaj strach. V tomto prípade je to passé, nakoľko potvrdil že má auto v záruke, takže evidentne servisované u autorizovaného servisu. Keby nemal, nikoho nezaujíma že nehodu nezavinil on, ak auto dá do opravy k autorizákovi, zaplatí rozdiel ceny v podobe amortizácie dielov nových, nech si myslíš čo chceš a nech máš "skúseností" koľko chceš. Osobne som doplácal dvakrát (a nie málo) a nebolo z toho inej cesty než súdne sa naťahovať s vinníkom, ktorý tak či tak ukázal fakáča, že z jeho poistky plnené bolo podľa zákona a pravidiel poisťovne a tým to preňho haslo. Lenže ja som mal auto servisované u neautorizovaného opravára čo sa periodických úkonov týka, po záruke, a bol som debil že som to nenechal opravovať z havarijka, vyšlo by ma to lacnejšie bez ťahaníc... Tak len toľko k tomu, prečo som to vytiahol, možno máš skúsenosti, ale takéto asi nie, tak teraz už o tom vieš ;-)

P.S.: a prečo dvakrát? Lebo strašne zabúdam a po roku som už zabudol ako to chodilo pri plnení poisťovne vinníka (pokaždé iná poisťovňa) a po roku a druhej malej nehodičke (o to drahšej z hľadiska opravy u autorizáka) som len nahodil poker face a tých dobrých pár tisíc doplatil :-)

P.P.S.: vidíš, ďalší dôležitý detail ktorý si spomenul, tých 7 rokov a 100+ tisíc km... Zabúdam hrozne, to ale potvrdzuje že som si nevymýšľal s tou náhradou :-))))
o 26.12.2011, 23:09 | AllInOne
Kua to je hadka tady z toho:-)
Auto jezdi od2008 do autorizaku, ted je na nem asi 105000km.
Chlapik byl u me a podepsal, se vsim souhlasil, protokol o nehode vypsanej, dopsal sem tam ze je vinik, on to podepsal a hotovo.
Zitra jde na pojistovnu to nahlasit a ja tam zavolam, zda to muzu dat do autorizaku, kam s tim jezdime.

Takze co ta amortizace? Bude tam kdyz je tam 105 000km??
o 26.12.2011, 23:15 | muSlim
Keď jazdí do autorizáku, tak by sa to nemalo brať v úvahu, koľko má natočených. Takto mi to povedali v poisťovni, keby som tam jazdil (k autorizákovi), tak ich nemuselo zaujímať že to bolo ročník 12/2003 a pri poslednom ťukanci to malo 185 natočených...
o 26.12.2011, 23:25 | AllInOne
Diky Slime. Podam hlaseni pak, jak to dopadlo.
A dik vsem co prispeli.
o 27.12.2011, 09:42 | Luke_288
Jak uz tady padlo, autorizak vetsinou vi co a jak. Kdyz jsem tohle resil s koop, tak nahlasim pojistnou udalost, jedu do servisu, oni podle toho jakou mas pojistovnu sami vi, jestli volat jejich likvidatora nebo si to nafoti sami (koop vzdycky jezdi jejich likvidator), auto se opravi a na pojistovnu jde faktura.
o 27.12.2011, 10:40 | AllInOne
To co vidíte na obrázku je poškozeno, kolik byste odhladli jen tak z fleku sumu za opravu? Teď jsme to vezli do servisu, vypadá to, že je i zadní náprava nějaká naťuklá, to kolo nejde úplně rovně (to dojezdové)
Na infolince se mně ptala, jestli to je do 50ti tisíc škoda. Tak říkám že nevím,že asi víc, napsala tam do 100 000 Kč.
o 27.12.2011, 10:47 | SilverGhost
Nebude tam amortizace. Bude tam jen odečteno opotřebení z PZ pneu, tj. rozdíl mezi novou a tou, která byla na vozidle.
Muslim: To se nedivím, že ti to zamortizovali, ale nějak pořád nechápu, co to má společného se zárukou? To jsem psal, že je kravina a to mi nevymluvíš.
o 27.12.2011, 11:00 | Šestikule
Dle mě to do 50k nebude určitě. Moje zkušenosti jsou, že korejci (byť vyráběný u nás) mají papírový plechy, takže klasické karosářské práce téměř bez šance, vše se mění kus za kus. To máš pak jen dveře, prah, možná zadní nárazník. Zadní blatník - to netuším, jestli vůbec dělají opravný díl na vevaření nebo se musí měnit komplet kastle. Pak je nejspíš dle kola hnutá zadní náprava, možná je zbořenej nosník i pod prahem. Vzhledem k tomu, že cena obdobného vozu bude tak +-140k, bych se vůbec nedivil, kdyby to hodili na totálku.
o 27.12.2011, 11:05 | muSlim
2 SG: no kým je auto v záruke tak väčšinou tak nejak jazdí do autorizovaného servisu, že áno. Ak by nebolo, človek väčšinou aby ušetril, prestane voziť do autorizáku. Preto som sa pýtal na záruku, kravina to teda nie je ;-)
o 27.12.2011, 12:50 | Rudi
do pade by se to opravit asi dalo, ale né v autorizáku, taky bych počítal kolem kila, v servise by ale měli bejt schopný to orientačně odhadnout a bejt tebou, tak to nechám všechno řešit za sebe, ty s tím pak máš zbytečný nervy a práci
o 27.12.2011, 12:53 | AllInOne
Určitě, nechám to na nich všechno. Autorizák je to dobrej, mám tam výborný zkušenosti.
Doufám, že neřeknou že je to totálka, to bych byl na tom asi dost tratnej.
o 27.12.2011, 13:02 | SilverGhost
Muslim: Takže když mám na auto záruku rok (koupil jsem ho v cizině např.), tak mi ve druhém roce už budou dávat amortizaci? Nebo po skončení dvouleté záruky mi budou auto amortizovat? To teda kravina je. Navíc na to, aby si mohl uplatňovat věci na záruku s ním nemusíš jezdit do autorizované opravny.
o 27.12.2011, 17:59 | Luke_288
takže když budu nový auto dávat frantovi do garáže na výměnu oleje a standardní povinné prohlídky, tzn nebudu mít razítka autorizovanýho servisu v servisní knížce tak mě servis nevyhodí když přijedu něco reklamovat?
o 27.12.2011, 18:31 | Sau
Pokud k tomu použiješ odpovídající díly tak ne. Resp. ta snaha od nich by tam určitě byla, ale nemajů nárok.
o 27.12.2011, 19:11 | SilverGhost
Přesně tak.
o 27.12.2011, 19:16 | Luke_288
no, kouknu do servisky, mám obavu, že tam mají psáno, že v průběhu záruční doby musí být veškeré úkony prováděny pouze v autorizovaném servisu. nechce se mi totiž zdát, že když použiju odpovídající díly a franta dojebe montáž, tak záruka na auto beží dál. takže i když se pak reklamace bude týkat něčeho uplně jinýho, tak mi shodí záruku na tom, že na autě byly provedeny zákroky neautorizovaného střediska
o 27.12.2011, 21:02 | Sau
Tak co je psané v servisce není zas tak určujícím, důležité je co říká zákon. A když ti neco dojebe franta tak je snad logické že to pak taky budeš reklamovat u něho.

Tady ide o to, že když budeš chtět ušetřit a zajdeš za frantů, ať ti vymění olej ne za 1500 za litr jak v autorizáku ale za 300 za litr (samozřejmě s odpovídající specifikací) a následně budeš na tom motoru něco chtět reklamovat, autorizák nemá možnost reklamaci zamítnůt s odůvodněním, že nebyla provedena výměna oleja právě v autorizáku ale u jakéhosi franty. Protože je to dle zákona uplně jedno (opět, samozřejmě při dodržení předepsaných dílů či parametrů výrobcem).
o 09.02.2012, 09:09 | AllInOne
Tak pánové, ortel vynesen. Auto bylo necelej měsíc v servise.

Suma sumárum:
Auto do provozu 2/2008, kupované nové, pravidelnej servis. Najeto v momentě nehody něco málo přes 100 000km.

Výsledek: bez amortizace (údajně s odřenýma ušima)
jediný, co otec platil, tak jednu novou pneumatiku (zadní levá). Protože ta napravo byla KO a v servisu by nesehnali stejnej typ, tak objednali 2 nové a tu jednu jsme platili.
Cena opravy: 112tis.
o 09.02.2012, 09:39 | M.a.R.i | Upraveno: 2012-02-09 09:40:01
112? Tak to je mazec, ten CEED má cenu tak 170 ne? To jste to měli dát rozpočtem a myslím, že za 30-40 by se to v klidu opravilo. Teda pokud nový auto nemá nějakou vyjímku.


EDIT: i kdyz by to asi v servisu poznali a přišel by si o záruku
o 09.02.2012, 09:45 | MiniMike
M.a.R.i: a duvod proc to delat rozpoctem? Takhle odvezli auto do servisu, o nic se nestarali a auto po mesici ze servisu vyzvedli. Stalo je to 2000,- .... kdyz to udelas rozpoctem, tak pokud nemas souseda, znameho klempirem, lakyrnikem atd.. tak s tim mas za prve behani a jen starosti ... ano usetris, ale za jakou cenu...
o 09.02.2012, 09:49 | M.a.R.i
MiniMike: Myslím, že normální servis tohle za 40 opraví, ale možná na tom auto bylo hůř než vypadá.
o 09.02.2012, 09:59 | MiniMike
M.a.R.i: normalni servis jako myslis co? Servis v Horni dolni?
Ale fakt nevidim zadnej duvod proc to takhle delat... jedine proste z toho duvodu, aby ses defakto na svoji skode obohatil...
o 09.02.2012, 10:12 | M.a.R.i
MiniMike: přesně tak, jinej důvod ani není :D. Nevím jak to moc bylo rozbitý, ale pokud je náprava KO, tak koupit z vrakoviště, k tomu 2pneu, jeden plecháč, svařit držák nárazníku. Ke klempíří a střiknout rozstřikem.
Ale možná pocházím z lacinýho kraje a oprava by byla mnohem dražší :)
o 09.02.2012, 10:15 | AllInOne
Za 40 000 Kč?
No nevím nevím, to by si ty díly musel mít za hubičku.
Pro otce bylo určitě lepší, že se o to nestaral nijak, odvezl a pak si přijel.

Jen z hlavy věci, který byly KO

Zadní guma + zadní disk + druhej disk (trocha odřenej)
5. dveře, zadní nárazník, zadní světlo, zadní pravé dveře, lem a ta část nad ním, lišta dveří, ochranné lišty vzadu na dveřích a na nárazníku,, práh, byla hnutá zadní náprava, konstrukce pod prahem...
Materiál asi za 70 000 Kč - díly, lakování, odmašťování, milion těsnění, však to znáte, servis se vyřádil.

Ale auto umyté, vysáté, jako nové, musím říct spokojenost (v servise mám dobré vztahy a jsem známej tím, že to musím mít všecko v minimálně 100% stavu)
Za mě spokojenost, nic jsem neřešil.
o 09.02.2012, 10:18 | MiniMike
M.a.R.i: k tobe bych chtel jezdit opravovat auta... a presne podle toho jak pises vypadaji i auta co jezdi po silnicich... opraveny rychlou jehlou, rozstriky, antikorozni ochrana nula nula prd... par mesicu po oprave to bude vypadat pekne, ale za rok to bude hujda... at jsou autorizovany servisy jaky jsou, tak ty veci alespon meni za nove i kdyz to treba neni uplne potreba...

Hlavne, ze ty ses tu strasne rozciloval nad tim, ze te listy na Lexuse stoji 20tisic na 1 dvere... zkus se nad tim zamyslet...
o 09.02.2012, 11:14 | AllInOne
M.a.R.i
Švára si to nechal dělat rozpočtem když měl rok zpět rozbitý auto a řekl, že už by to tak neudělal.
Jak to popisuješ, tak něco z vrakáču by můj otec nepřekousl a já už vůbec ne.
Oky, stálo nás to 1gumu zadní novou (1550Kč), ta stará měla už vzorek na houno...
o 09.02.2012, 11:15 | M.a.R.i | Upraveno: 2012-02-09 11:19:44
MiniMike: Ježiš, jsem laik. Přišlo mi, že to je oprava za pár korun, ale jak psal ALLInOne, tak tam bylo víc rozbitejch věcí, než je na fotce. Myslel jsem, že na tohle auto jsou díly za pár Kč
A ano jsem strašný prase a holduju stodolovýmu tuningu, neboť jsem nedal Lexusu za novou lištu 13000 a koupil jsem do ní univerzální držák do blatníku, který byl utrhlý a za druhou lištu jsem nedal dalších 20, neboť jsm prase a 1cm x0,6cm x 0,4cm vyštílýho plastu jsem zakitoval a zaretušoval. Opravdu se stydím, že s takovým vrakem jezdím :).

EDIT:
A k rozstřiku, na Toyotě jsem nechával opravovat blatník, kufr a střechu. Sám jsem si to pak zbrousil a rozleštil kvalitní kosmetikou a nepoznáš ani prd. Ale samozřejmě si to chce nechat namíchat barvu od opravdovýho odborníka.


Allinone: jj, mě prostě v 1.moment šokovala ta cena, na fotce to nevypadá tak hrozně. Tak kdyby se to dobře opravilo za 40, tak nevím proč neušetřit 71000. Ale pokud by oprava v neorigo servisu vyšla třeba na 80, tak to nemá cenu. Nikdy jsem bouračku neopravoval, tak s tím nemám zkušenosti :)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.2337 sekund.