
Navštíveno 2463x

Dnešní cesta opět ŠP-->Štětí a zpět. Měl jsem tams chůzku na 9:30 nechodím pozdě, takže jsem si včera dal budíka na 4:40 s tím, že nejpozdějí v 5:30 vyjedu a mám rezervu asi 15 minut na píchlý kole. Co čert nechtěl - ráno vstanu a kuwa sníh:-(((
Vyjel jsem v 5:15.
V autě mám naladěný CR1 jen ZV, jinak zvuk staženej na nulu, stejně ty kydy o pohřbu VH nemusím (nijak mě tento pám zváště neoslovil, spíše tak neutrál a svých starostí mám nad hlavu, tak proč se starat o cizí funus, o ten můj se taky nikdo starat nebude a konkretně mně Havel nepomohl - říkám to tvrdě, ale jeto tak). Takže poslochám je dopravní hlíšení. Tragedie na ultimum. D1 uzavřená, D11 na Prahu z HK uzavřená, u MB tři auta v sobě, kdesi u Ždírce kalamita, kolna přes dva km díky náklaďákům. Taková klasika - prstě českej debil vidí sníh a myslí si, že jede jako v čevenci, když je 30 ve stínu. Zymýšlím se nad děním kolem sebe a jedno mi hlava fakt neber. Ráno přes Pastviny (kdo zná, zak to uzná) silnice jak sklo. Doslova. Sněží a navíc foukalo, takže bílá mlha. Tma, V 5:45. Debili - jinak je nemohu nazvat, ne že bez mlhovek,ale jen s denním svícením. Čert aby vzal pablab, kterej to denní svícení vymyslel a povolil!!!
Jedu si jedu, cítím, že auto si dělá mnohdy něco jiného, než chci já. A co čerchmant nehctěl - dojel jsem před pastvinami v kopci autobus, za ním se táhly ještě asi dva osobáky. AHa, předjet to tady nejde, navíc za chvíli jedeme z kopce do Pastvin, nechám si odstrup, bus bude jistě zahýbat, tak ať neskončím tomu přede mnou v kufu. Dojel mě ultradebil s Pasátem co myslíte? Předjel mě!! Předjel mě a naŕavl se přede mě a to tak, že měl plný ruce práce, aby nevzal opravdu to auto přede mnou. DO Žamberka jel přede mnou - v tu ránu ho spěch řešel. Nevíte, čím to bylo? Já to nevím...
Jenže aby to nebylo tak jednoduchý, v jednom místě jsem potkali pluh v protimsěru a museli jsme zastvait. Je to tam úzký. Dojel nás další malamut, který si evidentně myslel, že když se mi nalepí na řiť, že asi pojedu rychlejc. Začal na mě blikat!! Asi neviděl, že přede mnou jedou další 3 auta. Ok, si říkám, bliknul jsem varovkami, že o něm vím a uhnul ke kraji. Chcce jet, ať si jede. Pán - asi znalec místních poměrů§ "nasadil" na předjetí. Ale copa to? Ouha, kuwa na krajnici je vyhrnutý sníh. A už to začalo. Levá prvaá levá bum prásk: a bylo po spěchu. Vyskakujeme za aut, a letíme k němu, co je ? Pán se hrabe ven - je zdráv, ale blekotal něco vo tom, že to kurva ndes klouže:-))) Jasně, kurav, sníh klouže od tý doby, co ho vymysleli!!! Nechápu tyhle pičuse -jiný slovo nemám, že musejí za každou cenu předjíždět, nemůžou počkat, až to půjde! OK, já někdy (te´d už ale hodně málo) spěchám a musím holt předjíždět. Ale takhle? Abach ohrozil dalšá 2-3 řidiče? Stojí to za to?? A hned bylo pospechu - spěch se holt nevyplácí. Jemu tedy zcela jistě ne - předek, blatník, možná kapota - bratz třícítečka to spraví...
Dojedu k Jíčínu - tam, jak je na pravé straně ta malá pumpa s majákem... Kolona. Jen modrý majáky hasičů a záchranky. koukám, co je? Nic nevidím. Až za roštím na kraji pole srolovaný auto- tipoval jsem Oktávku, vzhůru nohama. Stopa byla ještě vidět, i když sněžilo. Evidentní opředjíždění - holt pán to nedal. %Stěstí, že nikoho jinýho nevzal. Ne. ono jede kolona, protože není vidět na krok, auto na autě, ale někdo holt musí spěchat. A dospěchal...
Já jsem tak rád, že jsem se vrátil před chvílí domů živý a celý bez škody!
To je jen takový "výlev" před spaním, stejně bych neusnul, mám v hlavě guláš z dnešního dne, tak aspň sedím u kompu.
:-) v jicine bydlim a celkem fajn...dnes poprve silnicasi nezapali :-)

22.12.2011, 00:20 |
DaveX No musím uznat, že to dneska i u nás bylo ostré. Slezsko, česko-polské hranice na sever o Ostravy. Nasněžilo, přimrzlo to a hned v okolí 4 bouračky. A to jich bylo určitě víc. Jel jsem s přítelkyní do zatáčky a měl jsem co dělat, abych to udržel v pruhu. Bylo to ve vsi jel jsem tak 30. Ač mám zimáky, tak mi to celkem slušně podjelo. Odpoledne přijel táta od přítelkyně a hned říkal, že dostal v zatáčce hodiny a skončil naštěstí v protisměru v trávě.

22.12.2011, 02:00 |
JP Proffesor_W: Boha jeho jen to ne, to by tady každej večer byl referát o tom, kolik debilů v Cessnách Zdenyho troufale předletělo...
Nestihl. Přijel jsem 9:33.

22.12.2011, 08:05 |
JR Vsichni jste blazni, jenom ja jsem letadlo ...
JP:
byly doby, kdy jsem o UL silně uvažoval.A si piš:-)))
jak říkám, prostě půl národa jsou vocasi, že si nevšimli, že se s přírodou něco holt dějhe a nijak a to nereagují.
včera i D1 byla pěkně ledovatá.

22.12.2011, 08:50 |
Cenda na druhou stranu půlka národa jede s prvním sněhem jak posraná, což zas vytáčí mě ...
tak já byl na tý dálnici včera rád, že půlka národa jede jak posraná, protože se aspoň jelo. pak se najde jeden vocas co si myslí, že se nemůže nic stát a ve výsledku zablokuje všechny.
Tohle je zraly na novou rubriku fora... Nemluve o tom ze to napsal nekdo kdo tu minulou zimu psal jak vsichni jezdej jako posrany kvuli snehu, a on si to v klidu vali v rychlym pruhu pac ma prece 3.0V6 4x4.
Obcas mi prijde ze si trochu protirecis :O))
"Taková klasika - prstě českej debil vidí sníh a myslí si, že jede jako v čevenci, když je 30 ve stínu"

22.12.2011, 11:38 |
Cenda na dálnici je to obvykle v pohodě, na okreskách ale potkáš kokoty, který dojedeš 70-80 km/h a on v tom úseku valí 50-60, křečovitě svírajíc volant a smrt v očích.

22.12.2011, 12:34 |
JP Kdyby 50-60, to už je normální rychlost kterou se dá někam dostat, ale když někdo za městem jede kvůli prvnímu poprašku 30-35 a ještě každejch 5 vteřin šlápne na brzdu protože se mu to moc rozjelo, tak pěnim taky...
ono tyhle dny me opravdu presvedcuji ze bez 4x4 uz nikdy, samozrejme poradne gumy a problem je jen malo kde, vcera jsem videl frajera v nove a8 a samo ze na letnich, nemohl vjet na parkoviste v ostrave :D
tyhle dny tě přesvědčily o 4x4? to jako vážně? vždyt ještě ani pořádně nezačalo sněžit. včera na D1 jsem si párkrát zatancoval, měl jsem zimní gumy už sjetý skoro na 4mm, dneska jsem přezouval takže se na sníh těším, mám předohrab a zatím jsem nikdy neměl problém. hlavní věc jsou gumy.
jj tyhle dny, mluvim o tom kdyz je na ceste snih, ne kdyz se to rozjezdi, mam zkusenosti jak se zadokolkou tak s predkem a zrovna vcera jsem byl v bilovci a staci zajet do bocnich ulicek a je tam krasne bilo a sul nebo sutry to nevidelo, snih ujezdeny a celkem sklo, dva frajeri na zimnich s oktavkama a sice to byl celkem poradny kopec ale vyjet to tak to u nich nehrozilo, ja akorat vypl esp a vyjel jak nic, a to nemluvim o tom ze se citim maximalne bezpecne kdyz jedu po snehu, do zatacek, proste cokoli a to pisi jen o passatu b5,5 4x4
ja jsem z ostravy a vcera se ten snih tady trochu dost oprel tak mozna nemluvime o stejne situaci ;)

22.12.2011, 19:02 |
Jozzo dneska jsem si pokořil namesti Jiriho z Podebrad :-D
Fox_cali: vypnout esp? Ja teda nevim, ale u A6 se mi to jisteji rozjizdelo do kopce se zapnutym protiprokluzem :)
H-Honza:
mám dojem, že narážíš na mě. Tak řeknu to jedno: máš krátkou paměť. Ano, loni nebo možná letos na konci zimy, nevím už, jsem naspal něco v tom smyslu, že když "nechchi jet, tak nepojede ani druhý". Tím - pro osvěžení mysli - zřejmě ty myslíš přípsěvek, kde jsem se rozčílíl, že jsem u nás v horách dojel bandu pražskejch vohnoutů, co jeli v koloně už někde od hradce, protože na polích byl občas poprašek a jeli tak něajk pořád stejně - vesnice nevsenice pořád 60-70. Pokud si pamatuji já dobře, tak jsem to za nimi vydržel až do Červený Vody, kde jsem je byl nucen předjet. Všechny a stroubením - protože jich bylo asi 4-5 a mezeru samo sebou mezi sebou na auto neudělali. prostě vosli. Takže , když vidím, že zvládnu jet bezpečně a rychleji, než někdo, kdo mě evidentně blokuje a NEMÁ k tomu důvod, tak prostě jedu.
O jízdě v rychlým pruhu bájíš ty, protože já po dálnici nejezdím a když už, tak je to opravdu jen výjimečně, pokud s nerozhodnu jet tudy za prací do Štětí. Jinak ne. Takže to jen na okraj.
Ale vytáčí mě, že někdo vidí kolonu, co nejede, protože to prostě NEJDE - viz včera - ale jede a dopadne to, jak to dopadlo včera. Myslíš si, že bych nedokázal jet taky?? Dokázal a věřím, že s větší jistotou, než onen malamut, co nakonec málem vzal tři s sebou do škarpy, protože byl vymaštěnej.
Prosím, chceš se zabít či zmrzačit? Nemám s tím problém, ale mě vynech - to si říkám, když někam jedu. Já chci dojet domů bezpečně bez problémů,letos jsem jich mel NEVLASTNÍ vinou více než dost a pojišťovnu to stálo 330 litrů.
Honzíku, jsem na světě už fakt pár pátků a leccos jsem už za těch pár let ježdění pochopil a dokonce se i leccos naučil. Ale pořád trnu v obavách z toho, že silnici musím sdílet s někým, kdo k takovému poznání ještě nedospěl. Opět viz včera.
Doufám, že už je to můj postoj jasný a pokud ne, rád s tebou budu polemizovat.
A jen opět dnešní příhodička - včera se psalo tak nějak o nás, o řidičích a jejich chování, v jiném vlákně. Myslím si,. že dnešní příhoda patří sem, protože souvisí i se sněhem a zimním ježděním.
Byli jsme s manželku na posledním nákupu před vánocemi. U nás, v Šumperku, v Hypernově, dnes Albertu. Parkoviště je narvané, částečně je to i díky tomu, že kus zabrali prodejci stromků. Takže moje oblíbené místo bylo obsazené a musel jsem zajet až před bazar Fortexu. Naštěstí, mezera byla velká a odstup od vedle stojícího auta byl s rezervou i pro bezohledné řidiče, kteří svými dveřmi rádi značí kolemstojící auta ostatních. Nicméně, trochu jinak tomu bylo v prostředním stání, kde bylo poslední volné pidimístečko hned u chodníčku pro vozíky, místo bylo maličké, ale bylo blízko k obchodu. A pán s Pasátem – sedanem – si usmyslel, že Pasát vtěsná do mezery vedle staré Alfy. Nakonec se mu to povedlo. Mělo to však jen maličkatou chybičku, že pán levým předním nárazníkem vzal komplet celý pravý bok od zadního lemu podběhu té Alfy, až po její přední blatník. Nic nepomohlo, že jsem mu tloukl na zadní sklo, protože jsem stál vedle, prostě když jedu, tak jedu, hlavně, ať už mám nakoupený žvanec. Věřím, že on uvnitř asi nic neslyšel, protože mě snad ani nevnímal, když jsem mu pěstí zabušil na sklo řidiče, aby si už konečně všimnul, že se něco děje. Jak vylejzal, pupkáč baňatý, tak samo sebou, protože místa tam bylo asi 30cm, ještě dveřmi hňápnul do pravých předních dveří té Alfy. To už se pokoušely mdloby o mě, vida ve zjitřených představách, že na místě té nebohé Alfy tam stojí moje Legacy. Po slovním extempore, kdy jsem pánovi doporučil, aby za sklem Alfy nechal na sebe hned kontakt a telefon a že dohlédnu, aby tak učinil, jsem odešel na nákup.
Další shodou okolností jsem se vracel s nákupem v okamžiku, když přišel majitel Alfy ke svému vozu, s rodinou, pán ve středním (=mém) věku a lístek si přečetl. Nedá se přímo říct, že by měl z výsledku ohledání pravého boku svého auta velkou radost…
Jasně, stát se může ledacos. Ale co mě se*e, je fakt, že ten dotyčný z Pasáta musel přeci jasně vidět, že se na místi nemůže vejít. Vejít bez toho, že něco kolem sebe zničí. Nejhorší je ovšem paradox, že na jeho nárazníku snad nebyla odřená ani barva, ale zato pán z Alfy měl v obou dveřích lavór a navíc promáčklé oba blatníky…. Hezké vánoce!
to lukasino: ano vypnout esp, esp je dobre pri jizde samotne, je to uzasna vec, ale jakmile nekde stojim v kopci a mam se rozjet nebo vim ze pojedu do prudsiho kopce se nekam splhat, okamzite vypinam esp, ono je to tak vymakana vec ze jakmile porad klouzes tak ti je schopne vypnout motor, samo se o tom pise i v manualu ze pri takovych situacich bys to mel vypnout ;)

22.12.2011, 23:52 |
JP | Upraveno: 2011-12-22 23:56:05
Tak to je teda suprový ESP... nemáš tam něco rozbitýho? Třeba u Mazdy 6 je protiprokluz takovej, že se prakticky jenom začnou neochotně a přerušovaně protáčet kola až když se o to člověk snaží a hodí na plyn cihlu, ale protáčet se začnou a otáčky jdou nahoru i když se auto ani nehne. Zkoušel jsem to mockrát v mnoha situacích, ale když to klouže, tak se s vypnutym protiprokluzem nejsem nikdy schopnej rozjet (nebo vyjet kopeček) tak dobře, jako když je zapnutej. Od toho konec konců ten systém je, ne? Jestli musíš vypnout protiprokluz ve chvíli kdy očekáváš souvislejší prokluz, tak je to tam docela na hovno...
Fox_cali: zajimavy, ja mam jinej poznatek :) samozrejme se nebudu bavit o ESP, ale o kontrole trakce, ktera se vypina s tim. Ja to zkousel u A6 4.2 Q s automatem, pri zapnutym ESP, atd. jsem se rozjel vcelku bez problemu, pri vypnutim jsem se dost zklouzaval ku strane a kola se zbytecne protaceli, ale rozjel jsem se samozrejme taky vcelku v pohode. Z meho pohledu to proste lip fungovalo se zapnutyma "systemama" :o)

23.12.2011, 00:04 |
Kamil07 | Upraveno: 2011-12-23 00:07:17
S tím protiprokluzem je to jak kdy, někdy mi opravdu pomohlo ho vypnout, auto se pak takovým zvláštním stylem pomalu škrábe nahoru.
hosi verte ze to mam taky hodne a hodne vyzkousene a to jak na snehu tak v blate, a navic kuknete do manualu k autu, je to tam napsane to co pisu, dam priklad, jedete do hodne prudkeho kopce treba na trave, mate k dispozici mensi rovinku na rozjezd, rozjedete se a jakmile je auto v kopci a zacne klouzat, esp okamzite bere kontrolu nad plynem a zacne snizovat otacky az se stane to ze vas to zastavi, bez esp to sice bude protacet vice ale pokud neni za volantem pako co to bude drzet pod plnym plynem tak se kola sice budou vice protacet ale jedete neustale az nahoru, za toto dam ruku do ohne, mam to mnohokrat vyzkousene ;)
Treba kazdej system funguje jinak :) O svatcich na horach schvalne vyzkousim :o)
já mám teda s protiprokluzem podobnou zkušenost v oktávce. při zastavení v kopci na ujetým sněhu jsem se s ASR rozjel a pak se škrábal uplně minimální rychlostí, protože ten systém držel otáčky asi 1500 a kola přerušovaně brzdil. když jsem ho vypnul, tak se auto rozjelo daleko líp (samo nesmí bejt člověk vemeno). u supa nejde ESP uplně vypnout, tak uvidim
No, ja jel ve stredu na postu, pri vyjezdu z parkace do mne malem naryl typek v Hyundai, prednost zprava mu moc nerikala. Vcera na ceste do boskovic do mne malem napalila postacka s renckem kangoo, nejak si neuvedomila ze po silnici muzou jet i DVE auta, ne jenom jedno, takze typovi predemnou dala prednost, mne uz ne. S kvilenim gum jsem ji zastvil cca 20cm od dveri. Po ceste zpet stojim pred prechodem pro chodce v prostejove na cervene a udelam mezeru aby mohli projet lidi z vedlejsi do vedlejsi na druhe strane silnice (klasicky kriz krizovatka). To panove zrejme pochopili tak ze delam prostor jim a do cca 6ti metrove mezery mezi mnou a autem predemnou se nacpali 3!!!! nasikmo, cimz zablokovali celou krizovatku. A dneska valim do teska a opet mi nedal prednost nejakej dement v opelu astra takze jsem malem skoncil v zaparkovanych autech u krajnice kdyz mi tam z prava z vedlejsi vletel.
po ctyrech mesicich v nemecku kdy jsem nemel ani jeden sebemensi problem, byly tohle moje prvni tri jizdy autem v CR ...

23.12.2011, 13:41 |
JP Aha, tak to je asi nějaký koncernový vylepšení, u Mazdy ten protiprokluz dobře funguje vždy a všude:-))
to je zas nová story, nebo copy/paste z loňska? :-)
Zdeny60: Taky jezdím do Mondi cca jednou mesíčně ;-)
haskyvr6: co tam dodáváš?
Nedodávám ale odebírám ;-) Na odparce Terpentýn, jezdím s chemickou cisternou a vozím to do Francie. Jsem jeden z těch zk...ejch kamioňáků ;-)
to JP: tak ty mas jenom protiprokluz, to my s koncernem mame komplet system regulace dynamiky jizdy ;)

24.12.2011, 12:15 |
JP Fox_cali: To je super a to se taky musí vypínat když to potřebuješ?:D Rád bych ti kontroval, ale fakt netušim jaký všechny serepetičky Mazda má, protože jsem je vzhledem k čitelnosti a předvídatelnosti celýho auta kromě toho protiprokluzu nikdy nepotřeboval...:) Ale nemyslim si, že by zrovna Japonci v tomhle zaostávali a očividně to tam nemontujou jenom na příkaz marketingovýho.
to jp: to byla narazka na esp coz je ten system regulace dynamiky jizdy a jeho hlavni ukol nastava pri jizde, proste te to vytahne neboli lepe receno nepusti do smyku, asr coz je po starem kontrola trakce je samozrejme soucasti tohoto systemu ;) ve zkratce jenom podotknu co to esp umi, pocita si otacky na kazdem kola samozrejme ze pomoci abs a sleduje natoceni volantu, tim padem vi kdy je auto ve smyku a kdy je to v poradku, a resi to tak ze si samo pribrzdi jednotlive jakekoliv kolo, v praxi to znamena ze na zasnezene silnici prezenes najezdovou rychlost do zatacky a auto prestane zvladat urceny smer, ocitne se ve smyku, esp to zaregistruje a pribrzdi takove kolo aby to auto srovnalo a pokracovalo v danem smeru
takze kvuli tomuto systemu opravdu ozelim to ze ho musim v nekterych situacich vypinat a nekdy ho vypinam jen tak a rad protoze me bavi jezdit bez esp, vzhledem k tomu ze mam 4x4 ;)