Nechchi se rozepisovat do hloubky, ale stručně to vidím takto:
jakej pán, takovej krám, obrazně, hudba je poplatná době.
Takže komerce vítězáí nad uměním a proto dnes ve vsp (veřejné sdělovací prostředky) krákorá ten, kdo má dravější manažery (mají více konexí, ostřejší lokty i více oběživa), jinými slovy si koupí "své" publikum.
Druhý nproblém je, že naprostá většina běžné české populace ani nevnímá hudbu jako takovou, ale vnímá ji jako kulisu či "nějaký" hluk. Nevnímá obsah,slova, barvu... Pak stačí nabídnout posluchači jen minimum kvality, ale maximum kvantity.
Je to jako reklama. Čím víc do nás media hustí, že bez allways nemůžete žít, až vám v paměti zůstaně aspoň něco, tak to stejné je s hudbou. Když se naše "moderní" scéna scrvkne na 5-6 interpretů, počínaje Chinaski a konče například Lucií Bílou (chraň Bůh, že proti téhle Paní Zpěvačce nemohu řícz jediné křivé slovo!!! na rozdíl od mnoha jiných), tak je něco špatně.Komerční radia hrají to, za co si manažeři zaplatí. je to furt jen o prachcách - nakonec to je v článku napsáno jasně.
Nelze tedy čekat, že na F uslyšímě nekdy hrát například Black Sabbath či Metallicu, protože "proud" je daný % průměrně zastoupeného publika. A je jasné, že většina mlůadých ještě přiblblých 20-ti letýchg blondý nebude tento žánr poslouchat, tak jak ho nebude asi poslocuhat 70ti letej děda (já teda budu výjimkou, protože ten pravý rock mi neseberou, ani omylem!! :-)
Takže úpadek hudby jako takový započala honba za penězi a dokonala opět jen honba za penězi. CO složitého na tom je?
Ámen.
Je fakt velká škoda, že ČRo1, který poslouchám denně cestou do práce, kvůli dobrému zpravodajství, je propíchán komerčním balastem, který ... ale to už bylo v článku a Zdeny to taky vytípl hezky.

02.12.2011, 09:29 |
DaveF ten odkaz jsem narychlo přečetl a s něčím bych souhlasil, s něčím zas ne, nicméně jako první je potřeba donutit veřejnoprávní média aby se začly chovat tak jak mají (stačí se podívat na BBC) a ne že obsahově kvalitní stanice typu ČRo1 bude neustále hrát z playlistu ve kterém je 800 provařených (i když kvalitních) skladeb a např. při rozhovoru s hudebníkem neumí přehrát jeho aktuální skladbu....
Bohužel ten konzervatismus a nechuť hledat něco nového a kvalitního je v lidech tak zakořeněna, že bude trvat desetiletí než se to trochu zlepší.
Na druhou stranu kdo chce ten najde a nespoléhá se na nějakého pouštěče vaty mezi reklamami.
Nářky hudebníků nemám rád, pokud mají co nabídnout tak se uživí (i za cenu, že mají ještě nějakou práci k tomu) a natočit a vydat CD je dnes tak jednoduchý a levný...samozřejmě ne ziskový, ale vydělává se na koncertech a merchi, taková je prostě doba.

05.12.2011, 14:52 |
Freerider | Upraveno: 2011-12-05 14:58:18
Já bych dodal pohled aspoň trochu z druhé strany. Hraju už 18 let po kapelách, které nikdy nedělaly, co si doba žádala. Od folk-rocku, přes okrajové žánry jako pagan-metal, gothic po současný crossover. Znám hodně muzikantů v této zemi a nikoho z nich neživí přímo produkce jejich kapely (pořád se nebavím o mainstreamu, ale jakési alternativě), ale boční kšefty - lidi s hudebním vzděláním někde učí, lidi bez něj dávají soukromé hodiny. Někdo má studio, někdo má obchod s hudebními nástroji, každý dělá něco, protože vydávání desek prostě k uživení není.
Muziku musí člověk dělat se zaujetím a ne pro prachy, protože aby na tom vydělal, musí chtě nechtě jít do proudu a produkovat líbivosti, dnes třeba na čtyřech akordech, protože posluchač tohle chce. Pak stvoří tzv. rádiovku a ta leze do uší tak dlouho, až se zprotiví, ale protože posluchač je typ škatulkující, má nadosmrti zaškatulkováno, že ten a ten interpret napsal jen jednu skvělou skladbu a pak se někam vytratil. Tohle není trend jen u nás, ale celosvětově. Třeba kapela Europe, kterou zná český posluchač v podobě zábavově znějící Final Countdown, je právě z této skladby na nervy, kdysi se naechali slyšet, že nikdy neměla vzniknout, protože jim po umělecké stránce ublížila.
Posluchač nemá zájem na tom zkoumat hloubku myšlenky ve skladbě nebo se rozplývat nad rytmickými změnami, protože věčně někam pospíchá a potřebuje aby všechno šlapalo, jak má - resp. jak má podle něj.
Proto na komerčních stanicích (které nejsou zaměřené na jiný styl hudby) neuslyšíme Rush, nebo rané Pink Floyd, Led Zeppelin (kromě Stairway to Heaven),
ne-hity od Queen.
K těm koncertům - pokud to není 50 tisíc lidí na Kabátech, tak to zase taková sláva není, protože pokud dáš vstupné třeba 250,-, ti lidi za to chtějí něco navíc. Jenže to je o tom, že každej na tom chce vydělat, takže co nejvíc snížit náklady a co nejvíc nastřelit třeba bar nebo cokoliv okolo. To vede k tomu, že sjou lidi nasraní, protože jde s bábou, dá 500 za vstup, 6 piv celkem po 40 Kč, koupí si třeba CD nebo tričko a litr je v hajzlu. Dáš vstupný 100,- a v tom okamžiku máš problém, protože majiteli klubu nebo hospodskýmu, obci, městu - to je jedno, se výše vstupného nezdá, tudíž pronájem prostor najednou stojí dvakrát tolik.
Takže přijde 500 lidí, na vstupným vybereš 50 tisíc, dáš za pronájem 25 tisíc a můžeš si říkat, jak sis pěkně zahrál.....
K čemu ti budou kladné recenze ve Sparku, když tě to stojí akorát prachy - tohle se pro peníze dělat prostě nedá.
EDIT: odeslal jsem to dřív. :oDDD
Proto se spousta lidí na to vykašlala nebo mají jako boční kšeft účinkování v pořadech, které sice mají sledovanost, ale muzikant je tam jako křoví.