
Navštíveno 19270x

Nikdy jsem neměl rád takové malorážky a nikdy mít asi moc nebudu, ale zajímají mně zkušenosti.
Včera jsem jel s 1,2TSI v O2 po FL a musím říct, že to nebylo zase tak špatný. Teď myslím ten motor. Průměrná spotřeba dotyčného okolo 6,5 litru.
Zajímá mě, kdo s tím jezdí, za kolik s tím jezdí a jaká je spokojenost, i když asi nikdo s tím statisíce zatím nenajel.
Tak ve Fábce 1.2 TSI co s ní jezdí kolega, tak to bere kolem +- 7 v kombi provozu, ve městě přes 8.
prej to je velice good motor mi říkaly u nás v autoparku ten 1,2 77kW
Crimson
myslíš to vážně, jo? :o)

29.11.2011, 19:06 |
dolph kolega má 1.2 TSI - myslím že taky 77kw v Leonu a nemůže si to vynachválit.. kombi spotřeba 5-6 litrů podle počítače

29.11.2011, 19:09 |
Augi Známej 1.4TSI O2 FL a dlouhodobá 6.5, jezdí tak nějak normálně, ani svižně, ani pomalu.

29.11.2011, 19:23 |
Olda | Upraveno: 2011-11-29 19:26:52
Slyšel jsem, že výrobce doporučuje po 100tis. km výměnu bloku ( preventivně ) Tak nevím co je na tom pravdy. :) Ale jako nejede to asi uplně zle.. Sice kdybych to kupoval, tak asi tu nejsilnější verzi, protože konkrétně 63ka ve fabii jede o něco hůř jak moje felda..

29.11.2011, 20:04 |
masz Zdarec mel jsem pujceneho Roomstra 1,2tsi na dovolenku do slovinska 3 lidi kufr uplne ply baglu plus jedna sedacka vzadu pryc jeli jsme dle predpisu tam spotreba 6/100km zpet 5,2/100km jede to celekm prijemne ale do 2000 tisic nic moc ale pak uz v klidu je to celkem tichy motor,1,4 tsi octavia jede celkem slusne je tichy usporny co jsem sledoval tak vetsino vsichni jezdi do 6/100km typek co ji ma jezdi dokonce kolem 5,5/100km myslim ze do octavky dobra volba kdyz nechces diesla ja bych ten motor asi vybral.
To Olda:o vymene bloku jsem nic neslysel tak nedelej famy.

29.11.2011, 20:06 |
masz Jo a na to 1,4tsi je tusim tet nejaka akce ve skodovce tak na to koukni.

29.11.2011, 20:09 |
BadyS 1.4TSi 90kW dlouhodobá 7,4l/100km
1.8TSi 118kW dlouhodobá 8,4l/100km
oboje OII FL kombi, 1,4TSi jezdím 2ks....ta 1.4TSi při tempomat dálnici 140km/h D1 OVA-PHA bere 7,0l/100km (160km/h bere 7,4..) což je parádní (prázdné auto, pouze notas v kufru :-)
Olda: nepleteš si to s tou 3válcovou haťapkou 1,2HTP 44kW
tam to prý odchází po 100tis. km
To sou fámy, to sou fámy :-))
Ozzy HTP sice odchází, ale ne blok, ten přežije motor 100x to je samozřejmě hovadina...
Vice o HTP zde:
[ Link ] Co se týče foukaných 4 válců tak zatím je to moc nové na vynášení soudů, ale mouchy to taky má...
[ Link ] :-)

29.11.2011, 22:07 |
hanzz spotřeba, spotřeba, spotřeba ... to neexistuje jiné kritérium pro hodnocení motoru? Asi ne... :)

29.11.2011, 22:14 |
JB já mám už tři roky golf variant 1,4 TSI 103 kW, najeto teď lehce nad 93000... a musím to zaklepat, jede perfektně, naprosto žádný problém. dlouhodobá spotřeba 7,2...
Ty 1.2TSI jsou ty motory, kde je rozvod řetězem, který by si nikdo nedal ani na jízdní kolo? Často se prý přehrává i SW řídící jednotky. A jsou známy případy, kdy Škoda měla celé motory (zejména ze začátku výroby).
Harryp: To vše je v mých odkazech hlavně v tom druhém, ten se týká TSI ;-)

30.11.2011, 19:31 |
Losky | Upraveno: 2011-11-30 19:33:58
V práci taky nabízejí nám auta na půjčení (půl roku) a pak si člověk může vzít nové. Docela mě to taky nahlodalo. Za 3200,- včetně pojištění nabízí Fábku combi 1.2 63kw, sportpaket(rs sedačky atd), dynamic paket, ESP, alu kola, hagusy, cd mp3, klima atd.
Když jsem rozpočítal roční ztrátu mé O1, servis, pojistky, tak mě tohle vyjde o 700Kč měsíčně dráž a je to fungl nové a za půlrok si můžu vzít jinou. Ale, jsem teď zvyklej na 125kw a jít na 63, toho se dost bojím. I když jsem naposledy šel ze 100kw do 51kw, ale to mi vydrželo asi 4 měsíce:)))))))))))))

30.11.2011, 19:47 |
sotek Jaká asi bude životnost těch motorů?

30.11.2011, 20:04 |
Losky Podle mě, když vydrží 250tis, tak splnily svůj účel
Škoda auto dělá co může, aby se ty motory prodávaly po prvotním "vystřízlivění". Akorát jim sami moc nevěří, když dávají záruku 4 roky a 60tis. km a prodeje tohoto motorů stále zvýhodňují.
Mám ho v Yetim,najeto 28 tisíc,bez jediného problému.
Spotřeba podle nohy,nicméně dlouhodobý průměr 6,5litru.Ty řetězy jsou u aut kterých se to týkalo vyměněny zdarma,podle VIN kodu najdou zda tam byl použitý ten "tenký" který se vytahá,což byl i můj případ.Nic bych ale na chodu nepoznal.
Doporučuje se obecně nečekat na interval 30tis km,ale měnit olej po 15 tisících.
Jezdí se s tím parádně,auto je tiché-při rychlosti kolem 100km to točí na 6tku 2100otáček.
Během měsíce měním auto za silnější 1,4TSI,pokud budeš chtít,klidně se ptej.
Kamarád přes ulici má 1,2TSI v O2,najeto 65 tisíc-žádný problém,je spokojen.

01.12.2011, 19:56 |
masz Treba si mozna uvedomit kdo z vyrobcu automobilu dneska nema problemy proste ekologie tlaci vyvoj motoru aby byly osazeny vecma ktere vlastne nejsou vubec potreba a todle je kamen urazu vse je zbytecne slozite a vschni maji problemy a to ze ty motory vydrzi mene je proste realita :-(

01.12.2011, 21:17 |
Olda Masz: no HTP jsem určitě nemyslel :)

02.12.2011, 06:52 |
Losky Dneska výrobci nepotřebují dělat auta co vydrží 1mil km. A ekologie je jen hovadina a výmluva na to, jak z lidí tahat prachy. Už před 20ti lety jezdily elektromobily s dojezdem 300 km, ale ty zasraný ropný magnáti nedovolí eko auta . Vše řídí jen prachy a na ekologii se sere. Aby se zdálo, že se něco děje, dělají dpf, ad blue a jiné zhovadilosti, které jsou podle mě víc na ekologii náročnější než ty splodiny z výfuku.

02.12.2011, 07:04 |
MATTESS | Upraveno: 2011-12-02 07:08:16
Tenhle trend foukaných malorážek se mi vůbec nelíbí. A Ford jde ještě dál - Focus i Grand C max s 3í válcovým motorem o objemu 1,0, výkon 125k nebo 100k (u Fiesty ještě dejme tomu). Výrobce udává životnost 200t km.

02.12.2011, 07:56 |
Lubak Matess: tu životnost jsi u výrobce vyčetl kde?
Raději vložím přesné znění:
„Bavíme-li se o konstrukční životnosti za situace, kdy motor funguje, tak jak má, a vůz se provozuje v takových režimech, pro které je určen, pohybujeme se v řádu dvou set tisíc kilometrů,“ říká Jan Karnolt, český šéfškolitel značky.
zdroj Motožurnál
No nevím nevím, s 13let starým Zetecem o objemu 1.8 (Focus, daily-car) jezdím dlouhodobě kolem 7/100, s tím že svezení, kultura chodu i nabídka výkonbu versus/agility je někde úplně jinde, než u foukaného mikrokoncernu, kam si ani nesložím nohy, nevím kdy mě kde nechá, o té absurdní ceně co za něj chtějí ani nemluvím. Takže nechápu, proč hypermoderní přesložitělá konstrukce s mizernou životností je horší, než konstrukčně 20 let starý atmosférický engine. Jak se říká, zlatá "devadesátá", kdy byl autoprůmysl na vrcholu parametrů i užitnosti, napříč spektrem současné produkce nevidím prakticky úspornější nebo lépe se chovající auta, spíš naopak, samé otylé mrchy bez osobitého designu, postavené s životností délky leasingové smlouvy, plné hovadin, zbytečností a prvků, které jen zvyšují váhu, omezují prostor, zvyšují cenu a nezměrným měřítkem znespolehlivují celek.....
nějaké nové zkušenosti s těma 1.2 TSI 77kW ?
už musím do něčeho skočit na léto
všude slyším jak to žere když za to taháš po dálnici

04.04.2013, 18:20 |
Losky asi dost záleží v jakém autě. Kamarád ji má v Yetim a nadává, nadává a nadává. Spotřebu má mezi 8-11L a je to prostě slabí na to auto. My máme Yetiho 2.0 tdi 103kw s 4x4 a kombinovaná 7,3L, takže u benálu s 1.2 tomu věřím:)
1.2 TSI 77kW v Leonu, ted najeto cca. 25 tis.
Vymenen retez, oprava regulace turba, pak rovnou turbo vymeneno...
Kazdý týden Praha-ČB a zpět se spotřebou mezi 6-7 l/100km
Rozvody, turbo... Dokud je to v záruce tak se to mění, po záruce bych to nechtěl ani zadarmo. Dneska už je z tohoto pohledu po mnoha úpravách spolehlivé HTP narozdíl od těhle oturbených čtyřválců.

04.04.2013, 20:18 |
Lubak Mates
ohledně životnosti a vyjádřené o 200 tis. km to bylo bráno a řekl bych i vytaženo z kontextu ohledně rozvodů a nákladů na jakýkoliv servis motoru.řekl bych že ten motor konkrétně najede podstatně více.
Sám jsem na 1.0 125PS ve Focusu kombi najet víc jak 10 tis. km za 2,5 měsíce a dostával občas hodně za uši a motor má najeto přes 20 tis. v tuto chvíli a auto funguje na 1. Spotřeba 6,7 při dost těžké noze a každodenním dálničním provozu.
Třeba 1.0 EcoBoost ve slabší verzi 100PS jezdím ted v B maxu a ten motor je neuvěřitelně živej, spoustu slepičkářů s vysněným TDI má velkej problém.-)A to jsem byl hodně skeptickej k těmhle motorům ale po delší osobní zkušenosti jsem to přehodnotil.
Samozřejmě je to o používání a chování se k motoru to je dost zásadní u foukanejch motorů. hold čas ukáže.-)

04.04.2013, 20:39 |
ivls 1,2 tsi 77kW mam v rapidovi
mam vyrobeno 2013, tak snad uz tyto mouchy budou vychytany
mam najeto neco pres 9 tisic a prumerna spotreba 6,1
treba dnes najeto neco pres 6OOkm - z toho 400 okresky, spotreba 5,7 a pak najezd na dalnici rychlost kolem 150 km v hod podle tachometru a konecna prumerna spotreba 6,1
ta dalnice veme samozrejme nejvic, odhadem 7,5l na sto
jizdne mi velmi vyhovuje, na trojku velmi pekny zatah
jeste ke spotrebe - podarila se mi jet i ekonomo jizda za 4,8 l
Nevím jestli to bude někoho zajímat,ale můj první Yeti 1,2TSI dosáhl na neuvěřitelnou metu 100tisíc km,rozvody jsou ty "původní"-výměna proběhla v rámci záruky ještě v době,kdy jsem auto vlastnil-to měl najeto 18 tisíc..
Nový majitel pouze leje benzín a mění olej po 10tis.
Ne každé TSI je tedy "nahovno" -pán co ho vlastní byl v HK na salonu obhlížet Rapida.Ptal jsem se,zda na motoru něco rachtá-nic,je stále tichý,jako při koupi.
V současném Yetim 1,4 ,mám najeto 20 tisíc a opět spokojenost.Spotřebu mám do 7 litrů,jezdím takový klobouk kolem 100km/hod.
Nepíšu to jako chlubení-spíš proto,že moc km tyhle molobjemové motory zatím natočeno nemají-tak jen abych uklidnil majitele,že jsou zkušenosti s tím,že to těch 100tisíc může vydržet,a nemusí to být kasička.Krapet mne irituje,že když každej slyšel,že jsou to motory nahovno,tak se to automaticky stává pravdou.Jako kliše,že Subaru k ničemu,protože odcházej spojky,Pašíci k ničemu,protože odcházej přední nápravy,Mazdy reznou atd.
Já jsem s TSI spokojen.
mně jde spíš o to, zda skočit do osvědčené jistoty v podobě VW Škody či jiného Crossoveru
nabízí se ještě Qashqai, jsou ted v akci za 33Otis. (sleva 150tis.)
Huynday ix35 tam je to ale tech 500tis.
či Kia Sportage, ty maj též ted v akci za 350tis.
(sleva 150tis.)

ix35 má kolega. 1,7CRDi. Příjemný auto za dobrou cenu, mě se to vevnitř moc líbí. Má najeto 20tis a je spokojenej jak pes.
Předtím chtěl Sportage, projížděli jsme 1.6GDI, velice podobný ix35 uvnitř, ale u mě by asi vyhrála ta ix35
Šaškaje jsem nejel,ale myslím že z nich bude nejmenší,ale ta sleva je celkem zajímavá.
toho Kaškaje koupil min. týden kolega, seděl jsem v tom, působí to lacině
Sportage jsme projeli přímo od dealera, všechno tam vrzalo uvniř a to byla funglovka, co to udělá po roce ?
ix35 se jeví good ale ta cena, nesmysl
ve firmě máme 150 škodovek, šef autoparku jezdí neustále na kdejaký testy na letištích od různých dealerů, a tvrdí mi, že zkrátka jízdní vlastnosti a vůbec koncern VW je pořád jinde než ti Korejci
Mohu jen přidat zkušenost kamáráda - iX35 (4x4) - 2.0CRDi - spotřeba cca 7,8 - dálniční provoz.
Svižná cesta s rakví 9,1.

05.04.2013, 08:08 |
kuja Crimson: Ja bejt tebou, tak bych nekde vyhrabal skladovku predchozi generace Ford Kuga...to uz je slusnej kus auta. Po 2 letech, co ho ma pritelka od nova, tak v nem nic nevrze a to auto vypada vevnitr porad jako novy. Cenove se to bude pohybovat mezi 350-400tis. Jinak ma 4x4 2.0TDCi 140k a spotreba je 7.3 stabilni.

05.04.2013, 08:23 |
Lubak 350 -400 za starou generaci Kugy?
Dost těžko, neboť většině dealerů zůstaly jen vybaveněnšjší kousky tzn. Titanium S 4x4 a tam je cena 500 a vejš

05.04.2013, 09:33 |
kuja No ja se naposledy koukal nekdy pred mesicem, kdy se dali sehnat zaklady uz kolem 330. Lepsi kousky kolem 400 a Titanium pres 500...Netvrdim, ze to nebude uz poradne probrany....
1.2 a 1.4 fakt nejsou nijak nový na vynášení soudů..... zatim každej vynes soud že to jsou katastrofický motory na výdrž aneb do dvou kil se to rozsype... bud rychlý kiláky max 200 stim že se rozsype nebo se rozsype časem opotřebenim když se nejezdí moc.... katastrofický problémy s rozvodama obě verze.... 1,2jek máme jen pár ale 3kusy už výměna motoru někde mezi 30-50ti neb motor na kaši, pak tam praská cosi a teče olej nevim o co přesně ted jde.... každopádně malý motory sou špatně a tohle je luxusní příklad.... kolegy brácha taky kupoval oktávku předváděčku 1,2.. s najetejma asi 30ti to vracel po několika reklamacích a věčně nepojízdnym autem a dostal jiný auto s 1,8..... nicméně to samý tak 1,8 i 2.0 fsi/tfsi opět strašný problémy s rozvodem.... fakt zkurvit rozvod na benzínu teď umí jen VW :)

05.04.2013, 10:08 |
Lubak Jj kugy už jsou hodně probraný.
Máme už jen 2 poslední kusy 2.0 TDCi 140 PS, Titanium S z původní ceny 830 vč. DPH je ted za 616vč.DPH. Je fakt že výbava slušná aut.klima, tempomat,vyhřívané sedačky, parkovací asistent, ližiny, tmavý okna,vyhřívané sklo, metalíza atd. Holoty se prodaly hned po přecenění
Lubak: tady máš celý článek, abys to neměl vytržený z kontexu
[ Link ] Na hodnocení životnosti při nájezdu 20t km mi přijde trochu brzy.
Bavil jsem se i s konsrtuktérem, který pracoval na tom motoru a i on mi říkal, že je počítán na životnost 200t km
Kuga bylo první SUV které mě oslovilo, moc pěkná
ale pak jsem viděl Autosalon na Primě , kde ji testovali
a prý to je nějaký hrozně rozežraný,
ale je to drahý no !

05.04.2013, 11:43 |
Lubak Mates já nedělám závěry ohledně výdrže motoru to ukáže čas, já jen říkám, že 1.0 EcoBoost už nějaký km má a 75% slepiček s foukaným motorem už v tuto dobu dávno problémy měly což se prostě EcoBoost netýká, takže za mě je dojem toho motoru podstaně lepší než slavnej koncern.
A kuga rozežraná viz. autosalon je dobrej vtip:-)
Jak je tady pásno s 4x4 se svižnou jízdou dá jezdit cca. 7l úplně v pohodě. spotřeba je fakt závislá od toho jak kdo jezdí, s Kugou umím jed za 5,5 ale taky za 10 jde o to jak se auto užívá že.
včera mi řekli v servisu, ať si ohlídám, jaký motor dostanu eventuelně v novém Yeti !
ještě že jsem vyčkal, tohle vypadá hodně good,
[ Link ]
Jo to vypadá na samá pozitiva, čas ukáže praxi ;)
Ale jeti Tě drží,co?
Já jsem stále moc spokojený-současná 1,4 mi bohatě stačí-pro jistotu jsem si koupil zárujku do 120 tisíc,ale vzhledem k tomu,že s autem najedu tak 50tisíc a vyměním ho za nové to spíš udělá radost novému majiteli.
A začne mi to už po třetí,u Revilla opět HI-FI ven,do nového tlumit a tahat komplet vše znova...... :-)
MusicCar si nechávám na blbnutí, nový bude na cesty ..