Navštíveno 1530x

21.11.2011, 12:46 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-11-21 12:47:04
Aktuálně řeším pár věcí a budu rád za poznatky.
1. Do jaké výšky dát vypínače? Něco jsem obecně vygoogloval a asi je nejlepší změřit to na co je člověk zvyklý je to tak?
2. Kam dát zásuvky? Asi bych je tlačil co nejníž dolů, tzn. 15 cm od podlahy pro malé prověšení kabelů? Nebo je lepší je dát naopak vejš pro budoucí stáří :-D
3. Plyn do kotle pro technickou místnost táhnu příčkou v obýváku (z druhé strany to koliduje se záchodem a odvětráním kanalizace nahoru) a je otázka zda to táhnout přes celou místnost cca. 4m ve výšce 115cm co je vstup do kotle a nebo vyject nahoru/dolů? Jediná kolize co mě napadla je případná TV na zdi, ale to se dá ohlídat a držáky mají řadu otvorů. Co vy na to?
Jako vždy předem díky!
1) Marně jsem hledal někde normy, ale pak jsem se zeptal elektrikářů a řekli, že co mi bude vyhovovat. No, dal jsem do cca 115-120cm nad finální podlahy. Už bych nešel výš, protože chodit imrvére s malýma dětma a rozsvěcet byl děs. Navíc jsou upatlané zdi.
2) Já je dal 20cm nad finální podlahy.
3)Proč si netáhnul přívod plynu radši podel baráku zvenku a pak ho jen neprošťouchl dovnitř ke kotli?

21.11.2011, 12:55 |
Conan 1. tipuju, že to mam kolem 120cm, kdyžtak změřím
2. má je dole, tipuju 20cm od podlahy, kdyžtak změřím
3. já bych to poslal nahoru / dolů. Dát to "podobně" jako ti už někde vede el. nebo topení...
Lucni.konik
1. OK myslel jsem si to, už jsem viděl vpínače i cca. v 60ti, že jde zapnout "visící" rukou podél těla, ale tam zas by malé děti rozsvěcovali celý dům a nějak mě to nepřijde přirozené.
2. OK taky to tak cca. vidím
3. Plyn mám tažený z obou stran, do kychyně je to rovnou do rohu a z toho bude cca. 120cm flexi do sporáku, ale kotel je uprostřed domu a nějak se k němu musím dostat. Z druhé sany je chodba a podlahou to být nesmí.

21.11.2011, 13:04 |
hanzz Vypínače 110 - 120 cm, zásuvky 40cm. Těch 20cm mi přijde hrozně nízko...
1. 120 cm nad čistou podlahou