Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Finále dvou aut - Nismo, Zdeny a ostatní znalci aut, prosím o radu..

 o Navštíveno 1747x o
o 01.11.2011, 20:22 | Bolthorn
Navazuji na toto téma [ Link ]

Nakonec máme dva favority, mezi kterými budeme vybírat a dokonce týdne chceme mít rozhodnuto. Prosím o příspěvky, které budou opravdu přínosem a budou k věci.

Kia Rio s motorem 1.25 CVVT 63kW

Renault Clio s motorem 1.2 TCe 76 kW

Výbavá je u obou totožná, Clio i přes to vychází o 20tis. Kč lépe.

Kia Rio

+ interiér je o něco hezčí než v Cliu resp. nevypadá vůbec lacině, loketní opěrka v základu apod.

+ má 7 let záruku, nebo na ujetí 150tis. Km

+ uváděná menší spotřeba

- slabší motor oproti Cliu za větší peníze

- vyšší pořizovací cena

Clio

+ lepší motor

+ nižší pořizovací cena při obdobné výbavě

+ větší interval servisních prohlídek (30tis. Km, nebo jednou za dva roky), Rio 1x ročně


- nemělo by ESP a mlhovky



Co mě hlavně zajímá, jak jsou na tom malé benzínové turbo motory, jestli se to u Renaultů sere. Popř. jestli ty turbem nahnané kW a krouťák brzy motor neunavý.

Pak mě zajímá jak se Kia staví k opravám v záruce. Jestli ta záruka 7 let není čistě jen marketingový chyták na lidi. Když např. odejde po 4 letech váha vzduchu, tak jestli neřeknou, že je to způsobené běžným opotřebením a že se na to záruka nevztahuje. Jestli nakonec nebude lepší záruka u Renaultu, i když kratší. Záruka u Ria je sice 7 let, ale zase jednou tak dražší běžný servis.

Pak mě zajímá i bezpečnost, časem nejspíš přibude dítě, tak které auto na tom je lépe.

Díky



o 01.11.2011, 20:25 | Šestikule
váhu ti uznají, jelikož ona ta 7-let záruka taky není zadarmo, co si budeme povídat. Takže spíš si spočítat, kolik kvůli té záruce vysolíš za origo servis a jestli tedy nakonec není lepší, se na ni vybodnout.
o 01.11.2011, 20:28 | Bolthorn
jj takhle právě přemýšlím..
o 01.11.2011, 21:23 | Nismo.Power
jenže co tady mám psát ? :) pokud chceš bejt 2x ročně na odtahovce s tim že ti autorizák ani nebude schopnej zapůjčit auto po dobu opravy tak si klidně kup renaulta....
turbo je jen problém navíc kterej si vybere svojí daň samozřejmě.... kia se staví k záruce bezvadně když dodržuješ servisní intervaly a prohlídky u nich nejsou drahý takže taky pohoda, s renaultem možná jednou za dva roky jenže toho se zaprvý asi ani nedožije aby tam nemusel dřív a když jo tak po 2letech ti budou měnit takovejch věcí že stejně ta "prohlídka" výjde 2x dráž než kia sečtená za dva roky.....
bezpečnost nevim, co bys chtěl od malýho auta to prostě nějak velký def. zóny nemá a mít nebude....
já bych připlatil za Kiu prostě..... stejně tak jako bych si nekoupil novýho superba ale koupil i40 protože to prostě je k nevíře ale je to lepší auto jak naživo tak v testech všemožnejch.... takže korejci se prostě snažej a je to jedině dobře....
o 01.11.2011, 21:33 | Bolthorn
díky Nismo.. potřeboval jsem zkrátka znát i Tvůj názor, resp. od člověka který o tom opravdu ví..
o 02.11.2011, 08:02 | Conan
Z toho co jsi napsal bych šel do Ria.
o 02.11.2011, 08:23 | Chadzi
Jestli toho Renaulta budeš kupovat novýho tak bych se turba nebál a mám takovej pocit že se dá přikoupit delší záruka.Je jasný že to turbo ani motor nejsou nesmrtelný ale záleží to spíš na tvým stylu jízdy a na tom hodně záleží i spotřeba.Může to žrát málo ale taky hodně když tomu budeš dávat. Neznám ani jedno nový clio s tímhle motorem co by jezdilo 2x ročně na odtahovce do servisu. Při první prohlídce se mění jen olej a pokud to má tak pylovej filtr(vzduchovej jen když je KO). Při druhé navíc vzduchovej a svíčky a zřejmě i přední brzdový desky ale nic víc.Chápu řeči nisma ale to byl spíš problém starých clií a motorů dci a i servisů který to neumí pořádně opravit. Rio neznám.
o 02.11.2011, 08:41 | radek.613
Při druhé prohlídce přední destičky? Renault má druhou servisní prohlídku kolem 70tis najetých km? :-D :-D :-D
o 02.11.2011, 08:43 | muSlim
radek.613 :-DDD
o 02.11.2011, 08:47 | tygrm
nj nismo nezklame, jen by mě zajímalo kolik jsi ve zkutečnosti měl aut :)
o 02.11.2011, 10:26 | Chadzi
radek.613 : Co je na tom vtipnýho? Jak si přišel na 70tis km? Myslím že opotřebení destiček nezáleží na počtu ujetých km....... Bral jsem to jako průměr....
o 02.11.2011, 10:36 | Midnite
nevím, ale mě renault ještě nikdy nezklamal, na to jaké slyším hanění. Clio fungovalo/funguje bezvadně.. Teď mám 2004 megana 1,5dci s 280tis ani se nevysralo nikdy... čím to asi bude?
o 02.11.2011, 10:44 | radek.613
Milý tygře, Nisma auta živí, pokud vím, a vůbec tedy nezáleží na tom kolik jich doma má či měl, bohatě mu stačí sledovat s čím, jak často a co za modely a značky k němu na servis jezdí. To jsou totiž mnohem reálnější reference, než jakékoli reference pramenící z osobního vlastnění nějakého konkrétního modelu, neboť v takovém hodnocení se jednak neubráníš jistému "přehlížení" detailů, druhak můžeš mít štěstí na 1 kus z milionu i toho nejprůserovějšího auta na trhu a být s ním tak spokojen stejně jako trefit kus z milonu dobrých, na kterém se Ti ovšem bude sypat všechno. Takže je úplně jedno kolik aut osobně Nismo nebo kdokoli jiný zde se vyjadřující měl, neb pokud to jsou lidi z automotive servisních služeb a je to jejich obživa, jsou schopni podat celkem věrné statistické údaje. Denně totiž v práci vidí, co je živí, jináč by totiž umřeli hlady, víme Kefalín, ju... :-D :-D :-D
o 02.11.2011, 10:48 | radek.613
Je to velmi vtipné Chadzi, protože drtivá většina současných aut opravdu na spotřebování destiček potřebuje nájezd min 50 tis km, tedy mnohdy lze kupovat v bazarech "tříletá" auta s řádně vedeným servisem, která mají původní prvovýrobní destičky. Proto mě zaujalo při druhé prohlídce už tahat zákazníkovi z kapsy prachy za novou sadu destiček s "pičó" ve znaku. Ale chápu to, vydělávat se musí :-D :-D :-D

Tý jo, no nekecej, a na čem záleží opotřebení destiček, na vlhkosti vzduchu? barometrickém tlaku? kurzu eura na burze? velikosti poprsí manželky? barvě disků? Ach jo......
o 02.11.2011, 10:51 | Chadzi
Midnite :Tak to máš štěstí :-) Ne ale teď fakt vážne. Starý 1.5 dci se vstřikováním delphi nemělo moc spolehlivý vstřiky a čerpadlo(jestli to je špatnou naftou nebo jsou fakt blbě udělaný nevím). Ty s novým vstřikováním siemens jsou už v pohodě až na ty nejsilnější verze s 6kvaltem tam dali z výroby poddimenzovaný ojniční ložiska a když tomu někdo opravdu dává tak odejdou.Kupodivu na francouze když koupíš nový tak už jsou jiný a ty to už vydrží. (Takže doporučuju každýmu kdo ho má si je preventivně vyměnit)
o 02.11.2011, 10:55 | Midnite
radek: kdyby podle poprsi přítelkyně, tak bych je měnil často :D
o 02.11.2011, 10:56 | Midnite
radek: kdyby podle poprsi přítelkyně, tak bych je měnil často :D
o 02.11.2011, 11:04 | radek.613
"Akční balíček Renault" : K Vašemu vozu vám zdarma dáme dvě sady ojničních lágrů, aby jste nám vydrželi alespoň do konce záruční doby" :-D

Jako sorry, ale v 21. století prodávat a vyrábět motory, co se poserou na tak základní mechanické úrovni, tedy na klice, to umí fakt snad jen francouzi. Proti tomu je i prasklá hlava na HTP sranda. Ale jen houšť, jak už jsem tu někde psal, kamarád před 15ti lety vsadil při podnikání na servis produktů značky s "oholenou broskví" ve znaku a je fakt že dneska má nový patrový barák, plně zajištěnou rodinu, dva roky postavenou novou dílnu s vybavením a dost náročného koníčka z oblasti motorsportu, přesto nemá dluhy, a na nedostatek práce si rozhodně nemůže stěžovat :-D
o 02.11.2011, 11:05 | radek.613
Midnite: nekecej :-D
o 02.11.2011, 11:10 | Chadzi
radek.613 : Nebudu se s tebou dohadovat kolik by mělo auto ujet na desky protože to je debata o hovně. Psal jsem že ho můžou potkat v 60tis km brzdový desky a ne že to je pravidlem.
o 02.11.2011, 11:23 | Vencaf
když jsme u těch destiček, kolegovi u tehdy nové Mazdy6 natlačili výměnu brzdových kotoučů+destiček (samozřejmě placenou) po 30tkm od nového, takže to asi není jen renaulťácká specialita..
o 02.11.2011, 12:05 | radek.613
Chadzi neboli druhá servisní prohlídka probíhá při 60tis najetých km? Hmmmm, to se pak nedivím, že to odnesou i šály na klice, když se u Renaulta mění olej od nového podruhé až v 60tis :-D

Vencaf: když se nechal, jeho problém. Měl si nechat doložit, zda to dělají z důvodu "svolávačky/zjištění průseru" a pak to nechat udělat nebo neplatit, nebo se měl doptat na důvod, obhajitelný a pádný, a nebo je poslat někam a brzdy si nechat. On je zákazník.
o 02.11.2011, 13:31 | Chadzi
radek.613 : ano první po třiceti druhá po šedesáti pak po 90tisících km atd. a kdo umí počítat tomu stačí říct každých 30tisíc km jak už psal Bolthorn(některý teda jezdí po 20). Jenže to je braný jako maximum kilometrů na olej kdy nepřijdeš o záruku.Jen nikdo si v návodu na údržbu nepřečte že při ztížených podmínkách by se měl měnit časteji. A když si pak přečteš čím myslí ztížený podmínky tak by 90% aut muselo přijet dřív než ve 30. Jenže na to každej sere. Psal jsem jenom Bolthornovi jaký s cliem a konkrétním motorem mám zkušenosti já.
o 02.11.2011, 15:50 | tomas-x
já bych byl pro kiu. V práci máme 2x ceed 2007, motor 1.4 81kW benzín. Aktuálně u obou aut najeto 160 tis. a ani na jednom se nic nepokazilo. Jezdí jen na pravidelný servis. Na jednom teda při 120 tis. začalo něco klepat na zadní nápravě, na záruku vyměněny kosti stabilizátorů a pro jistotu to samé udělali na záruku i u toho druhého.
o 02.11.2011, 16:16 | Zdeny60
Bolthorn:

díky za oslovení, ale v tomto ti nedovedu poradit, protože jsem ani jedno z aut možná neviděl, natož, abych o něm něco věděl.

Ale přesto - jaksi větší důvěrů bych možná viděl v Kia.To je můj názor.
o 02.11.2011, 18:25 | Proffesor_W | Upraveno: 2011-11-02 18:28:03
Vzal bych Clio. Mam ctvrtyho renaulta a nikdy sem s zadnym problem nemel (jeden mel najeto 120t, dalsi 150t, treti 212t a posledni ma ted 63t). To co nismovi jezdi na servis ti muze byt uplne jedno. Ber ho srezervou, stejne jako radka.613. Jak se rika, kdo chce sa bit, hul si vzdycky najde. Kdyz se podivas na srovnani spolehlivosti treba podle TUV tak si udelas takovej nejakej alespon pribliznej obrazek. To co kdy prijelo udajne zrovna nismovi na servis nevymlouva naprosto o nicem, stejne jako moje simptie, nebo radkovy antipatie k one znacce.
o 02.11.2011, 18:42 | Bolthorn | Upraveno: 2011-11-02 18:44:07
Zdeny: tak každopádně seš docela zběhlej a máš rozumné názory, proto jsem Tě oslovil.. Nicméně jsem za každý názor rád, při takovém rozhodování..

Proffesor: to je těžké.. jak píšeš, každý radí to, co je mu osobně víc sympatického.. mně osobně se víc zamlouvá ta Kia, měl jsem z ní lepší pocit.. Na druhou stranu bych s Clia nedělal až tak velkou sračku, navíc má lepší motor a stojí míň peněz a je méně náročnější na servis po finanční stránce.. Taky s tím bude jezdi ženská, takže nebude ten motor trápit a ždímat z něj maximum, myslím si, že by jí to turbo nemuselo jentak hned odejít.. Navíc za těch 25tis. co vyjde Clio. levněji už jsou zimní pneu + alu na léto.. Čím víc nad tím přemýšlím a dávám si 1 a 1 dohromady, tak se mi spíš jeví koupě Clio. Myslím si, že v této třídě aut, je to kvalitativně u všech značek stejné a že nakonec je jedno jestli to bude Ria nebo Clio, poslouží to úplně stejně k účelům, ke kterým je kupované..
o 02.11.2011, 19:02 | Šestikule
Jak dlouho si to chce nechat? S Korejci mám několikaletou osobní zkušenost i firemní v aftermarketu. Z mého pohledu, Korejec = levná pořizovačka, drahý pozdější servis. I běžné díly na to stojí násobně více než na běžná nejen evropská auto (např. tedy Clio přední světlo 2.500, Rio 12.000, Clio zrcátko 2.800, Rio 5.000 těžko sehnatelné, apod.), dostupnost dílů je taky docela tragická, jelikož často existuje jen origo díl na něž se i pár týdnů čeká.
Pokud to tedy chce mít víceméně jen v době záruky, ať volí, co se jí víc líbí. Chce-li to mít dlouhodobě, bral bych Rencka (a to i přesto, že mám k Rencku averzi).
o 02.11.2011, 19:13 | Proffesor_W
Nasi maji Hyundai nebo jak se to pise, Getz. Porizovacka ve sve dobe OK, za pet let mu menily zadni ulozeni v ramci zaruky, neco mu tam bouchalo. Ale jak pise sestikule, tak to stejne, cekal na to snad mesic a pul a co se tyce garancek tak to zrovna nejlevnejsi taky neni no. Oni si tech 7 let zaruky umi nechat zaplatit.
o 02.11.2011, 20:14 | Bolthorn
No tak jak si to tak čtu a zjišťuju ještě info na netu a celkově všude kolem, tak jsem pro Clio..
o 02.11.2011, 23:24 | soray
Otec ma Clio III 1,2ku neco pres 2 roky a jedinny servisni naklady byla 1. garancka.
o 03.11.2011, 08:02 | Siggi_z_BA
No tak ti skusim napisat aj ja, iked mam od augusta novu ceed combi 1,4 16v 105HP... Nabehanych cca 8tkm ziaden problem, spociatku bolo trochu lenive ale uz ho dostavam do spravnych kolaji. Jedine co ma zaraza je deklarovana spotreba. V technicaku je pisana spotreba 6L/100 no mne sa nedari dostat pod 8L pri jazde 50/50 mesto/vonku. Inak maximalna spokojnost.
o 03.11.2011, 09:21 | Monička
02.11.2011, 10:36 | Midnite

Jak ho máš dlouho a kolik si najel ty..?
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3509 sekund.