
Navštíveno 4420x

Musím se podělit s jednou zkušeností ze včerej´šího dne.
Jako obvykloe, kupuji benzín v Šumperku u Lukoil a to zásadně o víkneud, když jedu někam okolo, kdy je sleva. Sice jen mrzkých asi 90hal na litru, ale kdo ,mi dá 50 kaček? No ni? Tak jsem koupil v neděli, přesně v poledne a jako vždy bez výjimky (kvůli reprodukovatelnosti výpočtu postřeby) u prvního stojanu.
Kupoval jsem - jako vždy - do plna. Už cestopu domů (asi 4km) jsem si říkal, že to auto jede nějak jinak - lehce a spotřeba se mi před odbočením do zástavby dostala na 7,8/100 - vždy resetuji tachometr.
Tak včera jsem na tento benzín jel do Štětí. Měl jsem domluvenu ještě zastávku v Čisté u Ml.Boleslavi, potřeboval jsem si domluvit něco ohledně servisu, takže času bylo méně a nechtěl jsem přijet domů za tmy. Výsledkem bylo, že jsem vyjel ráno v 5:00 (jako vždy, vstávám každý den ve stejnou dobu) a na místo dorazil v 8:45 - k tomu jsem stál 3x před omezením na svtělech - napřed Žamberk - oprava mostu, pak Týniště - kruhák u Lidlu a naposledy ve Štětí - před železničním nadjezdem. vyžral jsem to prostě všechno:-) Ale každá zastávka je ca 5 minut = suma 1/4 hodina. . K tomu ještě čekání na bůhvíproč stažených závorách v Č.Vodě - asi 10 minut!Čas jízdy 3 hodiny 5minut. Čili rychlost v ranním provozu (hlavně od HK dál na JC a MB) celkem slušná.
V Bušíně, tedy před serpentinami,jsem dojle nějakou Oktávku a Daewoo (pardon, Chevrolet) a ty jsem předjel před serpentinami. Abych je nějak neomezoval a tak jsem trochu přidal. A tu jsem zaregistroval, ež auto jde živeji do otáček, lépe se sbírá "vocpod", prostě je agilnější, než jindy (mám navíc nové zimní gumy, jistě mají ětší valivý odpor, což jsem poznal hlavně při sjezdech z kopců).
NO a po cestě zpět jsem trochu spěchal, abych stihnul to, co jsem naplánoval a jel jsem tedy svižněji, než obvykle jezdívám. Dost jsem předjížděl a povětšinou jsem řadil kolem 4-43,5trpm, což jindy tak neřadím (kolem 3-3,5) a občas až v 6-6,5trpm.
Ve výsledku jsem dosáhnul spotřeby 7,4!!!
Když jedu eko jídzu, tedy tacho 90, tak se dostanu na 7-7,2/100. Včera jsem jel o poznání rychleji, fakt počitatelně, a spotřeba byla o 0,2 -0,4 vyšší, než při eko jízde a to na nových gumách.
Tak si kladu otázku, čím to? lepší benzín? Že by se jednou pumpaři spletli a zapomněli napančovat líhem? Nebo vyložili nesprávnou šarži (např. 98 - 100 oktanů)??
Záhada. Dokonce ani žena dnes, po příjezdu z práce a courání po městě, nepřelezla přes 7,8/100!
A nebo - že by se mi teprve správně zaběhnul motor? :-))) (PS - pokud to není poslední tažení před jeho koncem - cvrlikají ventily, je třeba je nechat seřídit).
Ja tankuju u Luk pomerne casto, kdyz jsem v praze, protoze maji rozdil na litru asi 2kc oproti okolnim. Mam spotrebu beznou 6.8-7.2 na nadrz, podle toho jak jezdim.
No a pak tankuju u Globusu na Zlicine, kde mam asi v 5ti pripadech dolozitelnou spotrebu 6.2-6.4, kamos co driv delal u OMV, tak rikal, ze naftu berou od nich.
No a ted si uzivam tankovani v Lucembursku, ultimate diesel za 32,30Kc nebo obyc nafta za 29,90...
Jelikož nemám svou oblíbenou benzínku, ale spíš beru tak jak mi dojde. Každopádně ještě než jsem se přestěhoval, tak jsem měl téměř u baráku lukoil a nabíral jsem tam hodně často a musím říct, že auto doopravdy žralo o něco méně a jelo totožně jako na jinej benzín od pump s "lepším" jménem. Ale co mě nemile překvapilo, je ten novej benzín od agipu, supertech 95 nebo co to je. Tam jsem měl pocit, že mi snad spotřeba vyletěla o 2 litry nahoru. Možná blbá várka, ale děkuji raději už ne.
No Lukoil.. Tomu se vyhýbám. Před pár lety kamarad do své R25,V6, Baccarra nalil benzin pravě od nich.. Po pár km se mu rozsvítila kontrolka lamdy a nějaký engine check a tak podobně.. s tim nejakej km ujel a dolil benzin odjinud... A světe div se kontrolky zhasly.. Tak nevím co si o tom mám myslet.. Ja osobně tankuju u benzinky "Martin Oil" N98 za 34,90Kč/l a max spokojenost :)
a co ten benzin a nafta od Globusu?dá se?
šumperský Lukoil nemůžu sloužit, akorát jednou jsem tam bral do služebáku naftu a nikdy více. Nicméně benál je citelný rozdíl mezi N95 a N98 kousek před Lukem na Avanti JET. Samo, třeba s rakouským N98 se to srovnat nedá, ale oproti klasice N95 je to fakt rozdíl.
V praze je pumpa (vim jen o dvou) Star 1 nebo tak nejak, ty prodavaj phm od Benziny a tam jsem dneska bral verva diesel za 33,9kc, vsude jinde na Benzine pres 36
jestli není lepší si ty aditiva dolít sám a máš to levnější
A ty vis jaky aditiva a kolik dolejt, abys docilil toho cetanovyho 60? Ja ne a vzhledem k tomu, ze tankuju pomerne casto a mam novy auto s dpf, tak me ani nenapadne do kazdy nadrze neco dolejvat, abych usetril 50kc na nadrzi. Kdyz mi to vyjde, dojedu na ten star, kdyz ne, vezmu i na dalnici kdyz je treba
do octavky leju jen lukoil, pripadne ono, ty to nevadi a jezdi stejne blbe porad, tam lit cokoli lepsiho/drazsiho je holy nesmysl, k sobe leju pouze agip nebo shell, na agipu jsem mel v porovnani s benzinou nebo zminovanym martinoilem vzdy mensi spotrebu, s klidem o litr a pul. co se tyka jizdich vlastnosti tak kdyz nahodou dojde kokte benzin u agipu tak beru tam a opet spotreba mensi nez s lukoilem, ale minimalne 0,2 litru max... od globusu zejmena usteckyho bych si do vlastniho auta benzin nenalil, ze 4 aut to schroupe jen jedno, ostatni maji horsi starty, dusi se, kuckaji, nejedou, jak je na tom nafta to nevim
tak aditiva přidavam hlavně v zimě od VIF zimní směs.Předávkování nehrozí prý,ale liju tak 75ml na 50l,píšou že v zimě se má víc,ale já dávám tolik
VIF davam zhruba rok, kdyz tankuju nekde, kde to neznam. Spis pro ty mazaci a konzervacni vlastnosti a snizeni kourivosti. Nejakej brutalni nastup vykonu nepozoruju nijak vyrazne.
Tak u VIFu o zvýšení výkonu ani nejde... spíš o mazivost a bod tuhnutí...
VIF zvysuje cetanovy cislo, ale jak rikas, je to spis o tech druhejch vecech...

02.11.2011, 08:11 |
Conan Z 95% procent tankuju benzín u LukOilu (dříve tuším JET) snad od r. 2003 nebo kdy se ukázali v Praze. Nikdy žádnej problém. Pokud jsem občas zkoušel vzít plnou u Shellu (tu spěšl 95tku) nebo OMV (spešl 98-tka dříve, nyní 100-vka), tak jsem sotva zaznamenal rozdíl a to i na spotřebě, tam to kleslo možná o 0,5l.
Takže za mě LUKoil rozhodně ano, ceny tradičně o cca 1-2Kč levnější než značkové pumpy.

02.11.2011, 08:25 |
slama To mě to se zimákama jede taky líp a nemyslím že by to bylo palivem... spíš šířkou pneu a rozdílem v hmotnosti kola 10kg/na kolo.
podobnou zkušenost jako Zdeny mám s ONO kam jezdím už téměř dva roky pravidelně, když vezmu jinde (Benzina, Pap oil), tak mám na nádrži o cca 30-40km nižší nájezd ...