Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > řidiči na D1

 o Navštíveno 1476x o
o 28.10.2011, 15:08 | kasko
chtěl bych znát vaše názory, resp vysvětlení.
Jak jsem psal v jiném příspěku, za rok jsem najel na D1 50tis. km.
Zaráží mě jedna věc

Jezdím pravidelně UH-MB. Vyjíždím ráno v cca 4 hodiny, na D1 v Brně jsem něco kolem 5. Jkmile najedu, jedu svou cestovní rychlostí cca 1ž0. Po ránu se mi stane, že za cestu do MB musím bliknout na max 5 aut, kteří pak uhnou. Prostě mě vidí, uhnou a pak se vrátí do levého prhu. Žádné brzdění, nic.
Když jedu zpět, něco kolem 18. hodiny, je to zbytečné, protože všichni jedou v levém, rychlost 100-110km/h.
Pak je zbytečné blikání, spíše jsou naschvály v brždění.
Pak se odhodlám k obrovské prasárně, kdy v pravém VOLNÉM pruhu jedu 120 a předjíždím.

Je nějaké pravodlo, že přes den se musí v levém brzdit a v noci to krásně jede?

Neberme v úvahu hustotu provozu, jak by někdo mohl napsat.


o 28.10.2011, 15:10 | AR
to máš to samé jak lidi neumí jezdit na 6ti proudu. Když na něj najedou tak zůstanou v prostředním, ten je přece jejich a ty když je chceš předjet a seš v pravém tak bys musel dělat manévr přes dva pruhy, seru na ně beru je z prava ;)
o 28.10.2011, 15:14 | party_boy
Já už je beru taky z prava. Prostě ty nervy na tohle nemam.
o 28.10.2011, 15:17 | Luboš1
predjizdim zprava i na silnici 1 tridy :DDD
o 28.10.2011, 15:27 | kasko
článek nebyl určen pro to, abychom psali, jak předjíždíme zprava. Určitě nejsem jako pár lidí, co valí 200 a jedou zleva z prava.
Jen nechápu, proč to nejde přes den, když to jde v noci, nebo nad ránem.
Jediné vysvětlení, že ŘIDIČI jezdí ráno a pak jsou v práci a přes den jezdí ostatní lidi...
o 28.10.2011, 15:33 | Rajdlos
kasko: zase trosku z druhe strany, nemam rad idioty, kdyz jedu v levem, prede mnou klasika blbove, respektive jeden blb co brzdi levej a za nim 10 aut, na me se zacne zezadu lepit podobnej exot, nedej Boze najizdet na stredovej jako ze mam uhnout (kam asi?). proste jsme narod dementu, ja to rikam porad.
o 28.10.2011, 15:38 | kasko
Rajdlos: Podívám se, o co se jedná. Pokud je tam kamion, který předjíždí a jdou vedle sebe, těžko s tím něco uděláme, tak čekám a pak jedu. ALe pokud se podívám do pravého a v něj je na dlouuuuuho nikdo, v levém jsou všichni závodníci, kteří valí smrtelných 110km (aby je nikdo nezměřil, jedou pomaleji), proč nejet 120 v pravém a pak se zařadit do levého. Obvykle to je tak, že je tam nějaký děda, nebo jiný umělec, který se rozhodl předjíždět kamion, nebo jiné auto, které je před ním 3kilometry a asi nabírá rychlost. Pak jedu v klidu, nikoho neohrožuji, tak proč ne.

Blikat blikám jen někdy ráno. Už ani na nakiony, co se vlečou neblikám. Nemá to smysl, stejně nezrychlý, tak hold předjíždí dýl a tu chvilku to vydržím. Ale na druhou stranu, pokud mi tam vjede na drzo, nebo chce předjíždět do kopce, kde jsou tři pruhy a jede do levého je to ko--t a dám mu to najevo...
o 28.10.2011, 16:25 | KFL
Mimochodem - tuhle mi někdo říkal, že policejní prezident vydal stanovisko, že v hustém provozu na dálnici je předjíždění zprava (do 130 km/h) legální, protože jde o souběžnou jízdu v souvislém provozu.

Nevim, je mi to celkem fuk, já podjíždím na dálnici prakticky denně, protože bych jinak asi zešílel z tý šňůry závodníků v levym pruhu.
o 28.10.2011, 16:35 | Rajdlos
Kasko: byl to jen postreh se ketrym se setkavam temer porad. Ale ono i kdyby tam nebyl kamion nebo kdokoliv jinej, tak nevim proc mne dement za mnou vyblikava, kdyz vidi, ze je prede mnou kolena. Pak me predjede a jede celou dobu 120km/h.
o 28.10.2011, 16:41 | kasko
Rajdlos:
jsou takoví lidi, ale jak jsem psal, pokud ne, píšu teď, přes den nemá cenu vyblikávat, protože se posunu o jedno auto a dalších X mám před sebou.
Jde o to, že je diametrální rozdíl v jízdě přes den a v noci, i když neberu vpotaz hustotu provozu.
o 28.10.2011, 16:42 | LukeFab
jako rajdlos: narod dementu prostě
o 28.10.2011, 16:46 | mr.brain
Ono mozna by byla zajimava statistika kdo v jakych hodinach po ty dalnici jede a asi bysme si divili :)
o 28.10.2011, 16:47 | Woko_O
Na motorce to predjizdim zprava,zleva,uprostred,mezi nima striham to tam hlava nehlava a nikdo si nestezoval..v aute jedu rovne a kdyz je potreba tak proste predjedu..
o 28.10.2011, 17:02 | LukeFab
:-D
o 28.10.2011, 17:29 | Kamil07 | Upraveno: 2011-10-28 17:32:35
Woko_O: :-D
o 28.10.2011, 17:33 | HIGHTOWER
kasko:

při tvých km a cestách se divím, že se ptáš. Samozřejmě, že se musí brzdit :-D Je jedno, kolik jedu v levém, ale levý pruh je přeci vždy rychlejší, i když v něm jedu jen 100 a v pravém jedou auta 130 :-D To je základní pravidlo dálnice :-D Takže údajné podjíždění v pravém není žádné podjiždění, když levý jede 110 a já v pravém jedu 130. 95% D1 jezdím v levém, neb nemám na to, abych ničil auto v pravém pruhu, jak jede někdo rychleji, už dopředu mu uhnu do pravého a pak se zase vrátím do levého.
Technický stav pravého pruhu odpovídá rychlosti dle zákona (přizpůsobit rychlost jízdy k povrchu vozovky) tak 80-90 Km (schody mezi panely jsou 3-5 cm).
V úterý jsem jel po D1, lilo, za auty vodní mlha, světla nebyli vidět skoro vůbec, mlhovku použilo ale jen tak 1 auto z 20, 80% aut jelo nalepených za sebou cca 15 m v levém tak 110 km/h (byli tam i střelci, který byli nalepený na zadku auta tak 3-4 m), já v pravém sám, nikdo nikde, 130 km/h a i když jsem je takto předjel, tak nikdo se nezařadil do pravého, takže jejich problém, ne můj. Ale tohle je pokaždé a už se nad tím neudivuji, beru to jako bohužel normálka věc :-(
Ve dne je tam 100x víc aut než ve dne a pak stačí jedno předjíždění kamionu kamionem a pozbrzdí se to a pak i pomalejší osobáky najedou do levého a už to brzdí takto celé. Jedou jsem jel od Brna až k odbočce na Olomouc 80-60, neb víc to nejelo :-( a nebylo to kolona, DN, ale prostě styl pomalých řidičů, který předjížděli ještě pomalejší...
o 28.10.2011, 17:38 | HIGHTOWER
KFL:
dle mě nejde o podjíždění z prava, prostě oba pruhy mohou jet max. 130, pokud někdo v levém jede 110, tak ať jde do pr.... a já si jedu svoje. Copak kdyby najednou někdo jel v levém 80 či méně, tak v pravém taky musí každý jet pomaleji, aby ho náhodou "nepodjel" z prava? Vím jak to myslíš, kdyby šlo o podjíždění, bylo by to tedy tak, jak píši teď já a to je blbost přeci :-)
o 28.10.2011, 17:53 | koren
jako 28.10.2011, 15:33 | Rajdlos
o 28.10.2011, 18:13 | dddd
a o tom to asi bude nikdo nejede v pravo páč te tam blbá asfalt:)
o 28.10.2011, 18:17 | KFL
HIGH> No tak správně, pokud někdo pojede v levym 80, bys ho zprava neměl předjíždět a měl by ses držet max na jeho úrovni (anebo jet za ním a čekat, až uhne). Tak praví IMHO vyhláška a vidím to denně v provozu.

Ale ono je to fuk, denně se každej probíjí jak může.
o 28.10.2011, 18:30 | Pekys
jako dddd, na D1 se v pravym nedá jet, je tam naprosto tragickej povrch, a i kdyz je volná dálnice v obou pruzích, tak stejně jedu v levym, protoze v pravym mám po chvíli naklepanou prdel.

Po tom jakou dávku km ročně najedeš se divim, že ses ještě neobrněl trpělivostí. Mě už to nějak nechává chladným, jednou se předjet daj a úspora času v řádu pár minut mě nevytrhne.
o 28.10.2011, 19:20 | HIGHTOWER | Upraveno: 2011-10-28 19:21:38
dddd:
:-D mazec, od kdy je na D1 asfalt? :-D Možná tak na 5 % mezi Prahou a Brnem, ale jinak je to beton, konkrétně betonové panely, kdybys nevěděl :-D

KFL:
Ale to je totální blbost, nikde není uvedeno, že pokud blb jede v pruhu méně než max. rychlost a já jedu rychleji v pravém, neb levý i kdyby tam jelo jen 1 auto jede pomaleji, tak nejde o podjíždění ani předjíždění, ani souběžnou jízdu, ale prostě o jízdu....

V obci na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič motorového vozidla užívat k jízdě kteréhokoliv jízdního pruhu; přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu. - takže vlastně v Praze když v prostředním pruhu, tak se ničeho nedopouštějí....

Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování. - ale když je levý pomalejší jak pravý, tak vlastně ten v levém tě dle tohoto vlastně předjíždí, ale holt je vlastně pomalejší a tak ty prostě můžeš jet v pravém rychleji :-D

PS: Vyhláška už není, je to zákon :-)
o 28.10.2011, 19:42 | kozlustechnykus
HIGHTOWER: A tohle jako mam rict policajtovi, kdyz me bude chtit dat flastra za prejizdeni pravym pruhem?:) Soustavnou jizdu v levem bych zase obhajoval tim, ze mam prizpusobyt jizdu stavu vozovky, takze jen objizdim diru:)
o 28.10.2011, 19:49 | HIGHTOWER
jelikož předjíždění je toto:

§ 17 Předjíždění
(1) Předjíždí se vlevo. Vpravo se předjíždí vozidlo, které mění směr jízdy vlevo a není-li již pochybnosti o dalším směru jeho jízdy. Při jízdě v připojovacím nebo odbočovacím pruhu se smí vpravo předjíždět též vozidlo jedoucí v průběžném pruhu. Odbočovací pruh je přídatný jízdní pruh určený pro odbočování (vyřazování) vozidel z průběžného jízdního pruhu.
(2) Řidič, který při předjíždění vybočuje ze směru své jízdy, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ani omezit řidiče jedoucí za ním. Řidič musí dát znamení o změně směru jízdy při předjíždění cyklisty.
(3) Řidič, který se po předjetí zařazuje před vozidlo, které předjel, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ani omezit řidiče vozidla, které předjel.
(4) Řidič předjížděného vozidla nesmí zvyšovat rychlost jízdy ani jinak bránit předjíždění.
(5) Řidič nesmí předjíždět
a) nemá-li před sebe rozhled na takovou vzdálenost, která je nutná k bezpečnému předjetí,
b) jestliže by se nemohl bezpečně zařadit před vozidlo nebo vozidla, která hodlá předjet,
c) jestliže by ohrozil nebo omezil protijedoucí řidiče nebo ohrozil jiné účastníky provozu na pozemních komunikacích,
d) na přechodu pro chodce a bezprostředně před ním,
e) dává-li řidič vpředu jedoucího vozidla znamení o změně směru jízdy vlevo a není-li možné předjetí vpravo podle odstavce 1 nebo předjetí v dalším volném jízdním pruhu vyznačeném na vozovce v tomtéž směru jízdy,
f) na křižovatce a v těsné blízkosti před ní; tento zákaz neplatí
1. jde-li o předjíždění vpravo podle odstavce 1,
2. jde-li o předjíždění jízdních kol, mopedů a motocyklů bez postranního vozíku,
3. na hlavní pozemní komunikaci,
4. na křižovatce s řízeným provozem.
g) na železničním přejezdu a v těsné blízkosti před ním.

tak jízda v pravém pruhu rychleji než v levém není předjíždění, neb předjíždění je pouze při tom, když jedeš vlevo od pomalejšího vozidla - viz. výše. Zákon podjíždění nezná, nebo ano? :-D Vím, je to kravina, slovičkaření, pochopení výkladu, ale je to tak prostě...
o 28.10.2011, 19:51 | LukeFab
to snad není můj problém,kdyz v levým pruhu někdo jede pomaleji,nebudu kvuli nim zpomalovat ne?
o 28.10.2011, 19:56 | KFL
HT> Já si to nevymyslel, viz:

3) Podjíždění na dálnici

Už tady byl v diskusi zmíněn scénář, kdy vláček řidičů jede v levém 120, protože o 200 metrů dál je kamión a „přeci se nebudou stahovat“. Někdy je situace dokonce taková, že mezi vozidlem jedoucím v levém a vozidlem, které se chystá takové v levém pruhu jedoucí vozidlo výhledově předjíždět, je dostatečná mezera na to, aby se dal takový řidič podjet a pak zařadit před něj.

Nutno dodat, že na rozdíl od provozu v obci (k tomu se dostaneme zase někdy příště), není takový postup, tedy podjíždění, na dálnici dovolené. Jedinou výjimkou je tzv. souběžná jízda (souvislá kolona vozidel ve všech pruzích), ale pokud narazíte na řidiče, který se „veze“ v levém pruhu 120, tak byste správně podle pravidel měli přejet do levého, tj. za něj a počkat, až se stáhne. Pokud jej podjedete, může to být sice rychlejší, ale v souladu s pravidly silničního provozu to není (§17 odst. 1).

Zde: [ Link ]

Píše to právník, kterej dělá jen dopravní věci, tak nevim :). V každým případě je JUDr. Beran sympaťák, obvykle stojí na straně "rychlejších" řidičů a proti PČR :).
o 28.10.2011, 19:59 | KFL | Upraveno: 2011-10-28 20:00:19
Jinak znova říkám, že brzdění na úroveň pomalejšího auta v levym pruhu vidím na dálnici denně. A o to víc mě rozčiluje, že když řidič vpravo jede stejně rychle jako ten vlevo, není tam místo, kudy bych projel :).
o 28.10.2011, 20:11 | HIGHTOWER
no jo, ale dle tohoto jeho výkladu je to vlastně to, co je špatně :-D Takže rovnou D1 mohou udělat na 1 jízdní pruh :-)
o 28.10.2011, 20:25 | dddd
a no nevím ty ....... ....., takže na nejfrekventovanější silnici v ČR jsou panely? tak to je dobré jen jsem napsal to co sem si myslel, že je to v pravém pruhu možná prach bídné s povrchem, a i u nás na vesnici máme asfalt:))
špatnej lepenej , ale máme:)) a na silnici numero uno nemáme v ČR ani asfalt to je drsné.
o 28.10.2011, 20:35 | HIGHTOWER | Upraveno: 2011-10-28 20:38:11
dddd:
[ Link ]
Jsi nikdy po D1 nejel??? :-D No, je to z betonových panelů, proto to tak drncá, neb se postupem času deformovali, a obecně, v zimě jsou do U a v létě do A, neb tam funguje tepelná roztažnost materiálu a rozdíl mezi horní a spodní části těch panelů je několik stupňů, možná i desítek.
o 28.10.2011, 21:06 | dddd
jj jel, ale velmi málo, platí se známka já nevím 1.5k Kč, a jezdíme po panelech to je vizitka těch zmrdů na hoře
o 28.10.2011, 21:08 | dddd
omlouvám se, moc pěkné foto, ale tak je to ze vším v tomto státě:(
o 28.10.2011, 21:40 | bartosek
Jsi nikdy po D1 nejel??? :-D No, je to z betonových panelů, proto to tak drncá, neb se postupem času deformovali, a obecně, v zimě jsou do U a v létě do A, neb tam funguje tepelná roztažnost materiálu a rozdíl mezi horní a spodní části těch panelů je několik stupňů, možná i desítek.

Dálnice není dělaná z panelů, jedná se o souvislou betonovou silnostěnnou vrstvu, která se po částečném vytvrdnutí v horní části prořízne.
o 29.10.2011, 19:28 | AR
bartosek: seš si jistý? Takto nějak dělají dálnice teď ale předtím bych řekl že to byly normálně panely, nebo aspoň když sem viděl kousek rozebrané D2 tak to jako panely vypadalo
o 29.10.2011, 19:34 | mr.brain
AR: ono to tak bude i s D1 s tím starým povrchem, ale vlivem dopravy, času atd. se v těch dilatačních spárách ta hmota vydrolila a celý to začalo víc pracovat.
o 02.11.2011, 05:15 | Fordik | Upraveno: 2011-11-02 05:17:36
Tak s tím blikáním si dovolím krátkou příhodu z D1 starou cca 3 týdny. Jel jsem z Prahy do Vsetína a v levém skoro každý, jak ale viděli že jede někdo rychleji, v převážné většině mě pustili skoro hned. Pak přišel cca 35.km a idiot v dodávce, který se rozhodl předjíždět Renault Scenic(taky žádný trhač asfaltu)na začátku kopce. Jelikož jsem byl už hodně blízko, musel sem jít na brzdy celkem ostře. No slov sem pro něj neměl, ale říkám si dobrý, zařadí se zpět hned jak ho předjede. To sem se ale hluboce mýlil a když jel furt v levým (asi 80-100km/h) a nikoho sme nepředjížděli, tak sem si já najel do prostředního a až několik set metrů před náma malej náklaďák. To mi došla trpělivost a jako že fakt neblikám, tak tady sem začal. S pánem to ani nehlo a předjel sem ho až po nějakých 2km jízdy za ním. Přijel sem na jeho úroveň, naklonil se ke spolujezdci a zaťukal si na čelo, jestli je normální. Nekecám, ale dělal že mě nevidí(frajer v černých brýlích). Tak sem na to šlápnul (cestovní rychlost 130km/h dle gps) a ujel mu. Nebo spíš sem se mu na chvíli vzdáli. Po ujetí pár dalších kilometrů stále stejnou rychlostí mě začla dodávka dohánět. Vidím jak se blíží v zrcátku a říkám si kašlu na něj, stejně mu zase někde ujedu. Jenže panáček ani nepřibrzdil, najel do pravého pruhu a když byl vedle mě, tak mě normálně natvrdo začal tlačit na svodidla.A to jako ne že by mě neviděl, ale opakovaně byl u mého auta řádově v milimetrech a díval se na mě. Já už se v těch svodidlech viděl. A co s takovým kreténem?!
o 02.11.2011, 19:33 | BATMAN
Ja jak to tady tak ctu,uz se tomu Lacinovi a ani Trpišovskemu vubec nedivim..... :-D

Ted jsme meli takovou debatu u piva,vsichni tu pisete o vyblikavani ktere s vetsinou takovych idiotu ani nehne,ale muze se (dle zakona) pouzit klakson? Vim ze spravne by clovek nemel ani blikat ale kdosi mi rikal ze troubit se na dalnici nema. Jak to tedy je?

Ja osobne kdyz mi nekdo nechce uhnout opru se do klaksonu a drzim ho dokud ten zmrd neuhne a ze to obcas byva minuta i dve....
o 02.11.2011, 19:38 | mr.brain
Zákon o provozu na pozemních komunikacích (361/2000 Sb.) § 31
Výstražná znamení
(1) Je-li to nutné k odvrácení hrozícího nebezpečí, dává řidič zvukové výstražné znamení. Mimo obec může řidič dávat zvukové výstražné znamení i tehdy, je-li to nutné k upozornění řidiče předjížděného vozidla.
(2) Místo zvukového výstražného znamení smí řidič dávat světelné výstražné znamení krátkým přerušovaným rozsvícením dálkového světla nebo přepínáním potkávacích a dálkových světel; k upozornění řidiče předjížděného vozidla je smí dávat i v obci.
(3) Je-li nutné upozornit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích na hrozící nebezpečí, zejména v případech, kdy je nutné náhle snížit rychlost jízdy nebo zastavit vozidlo, dává řidič světelné výstražné znamení zapnutím výstražného světelného zařízení.
(4) Výstražné znamení se užívá jen po dobu nezbytně nutnou.

Takže ano, můžeš troubit i dvě minuty, pokud je to doba nezbytně nutná k tomu, aby někdo uhnul do pravého pruhu kde má být pokud nepředjíždí.
o 02.11.2011, 19:41 | BATMAN
Jinak nase slavne dalnice jsou delane z panelu,nic se nereze. Problem je v tom ze podklad pod nimi "se hejbe" a s nimi i ty panely. Nekde se vic zatlaci,nekde vykouknou a to jsou ty hrby.
V nekolika mistech co jsem videl jak se dalnice "rekonstruuje" se panely vyndaji,vydlabe se podklad cely se to vystuzi jakousi cementovou smesi a na to se zase polozi a ve finale uz jako bonus davaji i asfalt. Takze to ze se ty betonove panely prohybaji je cypovina...
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3489 sekund.