
Navštíveno 2024x


25.10.2011, 14:34 |
M.a.R.i | Upraveno: 2011-10-25 14:35:13
Ahoj,
měl bych takový dotaz. Mám možnost koupit nový zimáky za 1/3 cenu. Jedná se o Dunlop. Ale jsou už bohužel 6let starý. Skladovány v chladu a temnu. Mám do toho jít a nebo je to k ničemu? Úspora 9k oproti nejlevnějším na netu.
stáří gum se tu už taky řešilo a tuším, že někdo psal o 5leté životnosti bez ztráty funkčnosti při správném skladování (chlad a temno). Takže jestli máš jistotu že to bylo dodrženo, tak bych je zkusil.
sorry za zasírání, vím, že se to tu několikrát řešilo, ale spíš v souvislosti s jetýma pneu a ne novýma. Díky za názor.

25.10.2011, 14:49 |
JP Záleží na tom jak moc důležitý je pro tebe někam se dostat. Nový pneu s DOT xx11 budou určitě lepší, ale jestli seš třeba z Prahy/okolí a ne z Krkonoš, tak bych tohle vůbec neřešil. Já osobně bych s tim při tý ceně vůbec neměl problém. Hromada (ne-li většina) lidí jezdí na mnohem horších "věcech" a taky dojedou v pořádku. Sám jsem měl jednu zimu podobně starý pneumatiky na jedný nápravě a sice to zvlášť na uklouzanym sněhu bylo poznat, ale žádnej průser se rozhodně nekonal, podle mě to bude pořád lepší než když koupíš nový Matadory, Barumky, nebo podobný zahuštěný saze.
Zahuštěný saze :D:D
To je docela podstatný. Jsem z Jížních Čech a v drtivý většině jezdím jenom po městě a v okolí. Možná pojedu v lednu na lyžovačku do Itálie, jinak žádný hory. R
Raději jsem se zeptal, neboť s tím nemám takovou zkušenost. Vždycky jsem kupoval nový gumy, pokud nepočítám dobu, kdy jsem měl Š105 a 18let, to jsem jezdil na všem možným i nemožným :D
mal som nove barum a stali za hovno tak som ich predal a kupil jazdene yokohama aws s dot 1903 cize vyrobene 2003. nie su vobec popraskane ani nic podobne, vzorka je cca 7mm. jazdil som s nimi uz minulu zimu a budem aj tuto zimu a maximalna spokojnost. drzia 100x lepsie na lade a snehu a nehucia tak ako tie barumky. osobne nemam problem kupit stare jazdene gumy, pokial nie su popraskane alebo hrcate...
já se zeptám jinak to je jen jedna sada ?
nebo je jich víc a jaký rozměry ?
na těch "zahuštěnejch sazích" zn.Matador jsem odjezdil několik zim naprosto bez problému, ostatně jedinej můj problém s pneu byl se zn. Vredestein,která na dálnici bouchla, potom s nějakou šišatou čínskou hrůzou, kteráý nešla vyvážit, což se mi s Matadorkama a Barumkama nikdy nestalo..
Midi34:
bohužel jenom jedna sada a shodou okolností přesnej rozměr co potřebuju :)
vencaf: nove matador mp58 na fabii po cca 10tis km roztrhlo, skoro som sa na tom zabil. teraz na octavii mam od predajcu matador mp59, minulu sezonu pohoda, tento rok su na nich uz praskliny a vyzeraju ako potrhane. cakam ako sa vyjadri predajca, alebo kedy mi ich zase roztrhne. takze uz nikdy matadory na zimu nechcem ani vidiet....

25.10.2011, 15:31 |
JP | Upraveno: 2011-10-25 15:32:42
Tak ona se dá zima odjezdit naprosto bez problémů i na sjetejch letních, jeden kamarád to tak praktikoval a taky přežil (bez nehod), ale to že přežiješ neznamená že máš dobrý gumy. Matador jsou úplně nejhorší gumy na jakejch jsem kdy jezdil, zvlášť tušim MP53, to bych výrobci omlátil o hlavu - málem jsem kvůli nim boural, i když vlastní blbostí protože jsem nepředpokládal že stejný auto na jinejch pneumatikách bude držet o 2 třídy hůř a pojede v zatáčce při běžný rychlosti po tečně ven. Našrot sjetý desetiletý Pirelli držej nesrovnatelně líp. I když je pravda, že různý ty čínský pneu moc vyzkoušený nemam, takže nevylučuju že existuje i něco horšího (ale popravdě se tý představy děsim). Stejnej případ je Barum Bravuris, který jsem teď koupil s autem - DOT tušim duben 2011, 225/45/17, vzorek jako novej a jízdní vlastnosti auta to degraduje na úplně nesmyslnou mez. V každý ostřejší zatáčce to píská a jede bokem, přičemž vim jak se mi prakticky stejný auto chovalo na novejch Pirelli když mělo ještě KO zadní nápravu. Jako jo, pro kloboučníky dobrý, alespoň do chvíle kdy se budou muset něčemu akutně vyhnout, ale proti dobrejm pneumatikám je to naprostá tragédie.

25.10.2011, 15:37 |
JP BTW kdyby ty letní Barumky 225/45/17 někdo chtěl, rád se jich na jaře zbavim. Je na nich odježděno okolo 1200km, jsou teď půl roku starý a žádný vady nemaj (když nepočítám to, že ta pneumatika je jedna velká vada sama o sobě).
Pokud máš jistotu, že byly skladované správně, tak to můžeš zkusit.
Pokud tu jistotu nemáš, tak na to kašli. Nestojí to za to. Je to přeci jen guma, může ti prasknout ve chvíli, kdy to nejmíň čekáš - ostatně to znáš i z jiných oborů lidské činnosti :-)
U letnaku no nevim nevim, mozna jeste, ale u zimnich a jeste k tomu na RWD je to nesmysl! Vzdyt ty zimaky budou jako sutr :) To musi byt mekka guma aby fungovala...

25.10.2011, 16:25 |
xSam | Upraveno: 2011-10-25 16:26:29
U zimních gum by se mělo dodržovat takzvané pravidlo čtyř 4rek
minimálně 4mm
minimálně 4 měsíce v roce
všechny 4 pneu stejné
!!!maximální stáří gumy 4 roky!!!
U zimních gum je velmi důležité stáří, protože zimní guma má velký obsah kaučuku, který věkem stárne a ztrácí svou měkkost. To znamená, že 6let stará guma, ač má novej vzorek, bude úplně na pikaču.
Já bych to tedy rozhodně nekoupil.
jezdil jsem i na podstatne starsich a jetych (ponekud vetsi spotreba kvuli bbnuti), pokud nejsou rozpraskane nebo tak tvrde, ze nejdou nazout, je to jen otazka preferenci, jestli stoji 1/3 a nejezdis ve Spindlu jako taxik, neresil bych tyhle "zaruceny" hesla 444 a sel do nich, budou uplne v klidu .-)

25.10.2011, 17:08 |
Alííí Taky bych se toho nebál, někdo jen moc čte nudný články novinářů na netu, než aby sednul za volant a zkusil poslat nějakou pneu na hranu jejích vlastností.... :-P
6 let s dobrym skladováním je lepší než roční pneu ze zatopenýho sklepa.
hele nevím jestli to tu někdo nepsal, ale dnešní gumy mají i nějaké speciál označení, a tím je namysly to že i 6let stará guma se může prodávat jako nová a myslím že přimo dunlop to má, ale co to přesně je nevím, ale jinak bych se jich vůbec nebál, pokud nejsou popraskaný, nebo tak něco
chce to fakt posoudit na konkrétních kusech
a dle stavu uvidíš ale pokud jsou nový taky bych se nebál
když vidím na čem jsou lidi schopný jezdit
tak tohle bude o.k.

26.10.2011, 00:41 |
Augi Loni jsem jezdil na gumách rv2003 a úplně bez sebemenšího problému - nebál bych se toho.

26.10.2011, 10:15 |
mrazik | Upraveno: 2011-10-26 10:15:48
xSAM tyhle medialni kecy si nech pro deti do skolky.
Jsem rad, ze zbytek uvazuje normalne.
To jsem jedinej, kdo gumy osahava? Jinak si totiz nedovedu predstavit, ze je vam to stari jedno :) Vzdyt ty zimni po 5ti letech jsou vetsinou neskutecny tvrdaci, vubec to neni gumovy...
Mozna na 4x4 nebo na auto na vikendovy nakup proc ne, ale na RWD na zimu? Lidi lidi... :o)
lukasino: loni sem koupil zimaky dunlop taky asi 5let stary, jezdeny cca 7mm vzorku.. koupil sem to kvuli plechacum, bylo to v podstate za cenu plechu, nez je vyhodit tak sem je zkusil a vyjel sem i veci kde sem s tim ani nepocital... (je to na E36) takze ja si myslim ze stejne stary dunlopy ale novy muzou byt jen lepsi a klido bych do nich sel, ono spousta zkusenosti muze byt zkreslenejch autem na kterym to bylo zkouseno, ruzny 106ky apod auticka totiz vyjedou vse i na letnich, ale E36 fakt ne :)
namoč je do nafty a budou krásně měkký :-)

27.10.2011, 16:56 |
xSam Snaha za každou cenu ušetřit na zimákách, je pro mě nepochopitelná:-/
Pneu mi rukama prošly už tisíce a sám za sebe říkám, že jsem otestoval spoustu zimáků starších 5-6 let a pokud byly správně skladované přes léto, tak držely jak nové.
Konkrétně 7 let staré zimní Michelinky se dostaly i tam, kam bych nečekal, že auto vyjede ani s jinejma novejma :-)
xSam: a když dávám jenom na předek co se stane při tom porušení? :D