
Navštíveno 1925x

caute mam otazku ohledne spotreb ropaku hledame jinej povoz melo by to bejt 4x4 a ted otazka jak na tom bude trebas 2.5 vs 1.9 neresim 66kw v oktavce chci aby to taky tosku jelo osobni zkusenost z naftou nejak nemam tak se ptam klik co cca zere ,cesty budou spise kratsi a vice kopcovitej teren obcas nejaka projizka po svete -)
adepti sharan, audi, pasat ,a tomu podobne 4kolky nemusi bejt vw muzete dat tip na nco jineho

22.10.2011, 18:41 |
bafis urcite 1.9 ;-)

22.10.2011, 18:49 |
Veva 2,5 nebrat! :-)
ale nevím jestli se Ti podaří sehnat v dobrým stavu 4x4 v 1,9...

22.10.2011, 18:52 |
Veva a když 2,5 tak starej V5 ;-)
se spotřebou Ti neporadím, 4x4 jsem v naftě ještě neměl...
to Veva: opravím R5. mám spotřeba 6,5 litrů průměr.
A6 2,5TDI V6 - kolem 8 prumer, 9+ mesto ...
taky mám 2,5 Tdi V6 132kw v A6 a naprostá spokojenost, nevím co všichni máte za nemoc s těma 1,9Tdi :-)))

22.10.2011, 20:19 |
Rudi ideál 1,9 TDI 96kW 4motion, třeba Passat :-)
Mám v Transporteru 2,4 D V5 a největší spokojenost. Akorát nafťák nemá rád krátké a studené cesty.
kup si 4motion s benzínovým 2.8V6, dej tam LPG a jseš na lepších nákladech za provoz než u jakéhokoli TDi, nehledě na mnohem vyšší komfort přepravy, kulturu projevu a absenci jakýchkoli seroucích se věcí, jako je třeba turbo, váha vzduchu, vibrující setrvačník, vstřiky a jiné ropácké "radosti".
radek.613 má pravdu u nafty je oprava čeho koliv mnohem dražší než u benzínu a když si necháš předělat benzín na LPG tak jezdiš za polovinu než s benzínem a nebo naftou. Dneska jsem koukal že LPG stojí 15,99,-
nonevim jesi je levnejsi oprava benzinu nez nafty audina me stoji taky jen kuli tomu ze regl na palivo stoji 8 A skrtici klapka to same
lpg je naho... kdyz to tam bude nekdo delat rekne si ranu ,spotreba bude hnusna a nez se to vrati tak mam na opravu tdicka navic to smrdi a proste to nechci 2,8v6 taky zadna disoteka sic to jede ale kdejaka blbustka jako cidla a pod a spotreba hnedle 15l benalua neudela nikdo nic
Opravy benzínu jsou levnější a hlavně když píšeš že budeš jezdit kratší trasy se studenym motorem tak benzín je lepší volba než nafta
Ve Formanu mam plyn už víc jak 10let a jediný co se natom měnilo je nádrž která se musí pravidelně měnit, spotřebu mam kolem 8 a to je skoro normální jako na benzín, a kdyby si vyjezdil nádrž týdně jako já tak ušetříš týdně něco kolem 800 a tu investici máš za rok zpátky
a kratsi trasa se rovna 20+km jinak facko sem mel a max do 7mi a furt nalozenej znama mela formel na lpg a zralo ho to 10 benalu tech 8
Když nemáš na regulátor tlaku benzínu, radši se ani neptám, jak budeš u nafty řešit třeba turbo, nefunkční obtok nebo egr, o předná nápravě ničené větší vahou motoru ani nemluvím :-D A pokud Tvé názory na lpg končí znalostmi a zkušenostmi se smrdícím karburačním formanem jedné známé, dovoluji si upozornit, že se píše 21 století a lpg systémy jsou drobet někde jinde. Nicméně když vidím Tvůj přístup a názorovo, jsi jednoznačně zakázníkem pro nějaké olítané tdi s najetým půlmilionem a magickou spotřebou 4,5 litru na 100, který očekává, že když to za 50k koupí, dalších půl milionu to bude jen jezdit :-D Přeji šťastnou ruku při výběru.
Jo mimochodem vozy Audi je vhodné si pořizovat až tehdy, když taky máš na jejich provoz a údržbu, čili cena za regulátor nebo klapku nemá znamenat odstavení auta na rok, ale jen dopolední rychle vyřešený problémek....
no a nebo nekupovat nic, opravit svoje a dát LPG, vyjde to levněji a to včetně výslednýho provozu. Stejně si moc nemyslim, že 2t kráva s 1.9 TDi a 4x4 bude žrát míň jak 7-8l při běžnym provozu trošku svižnější jízdou pokud píšeš, že chceš aby to trochu jelo. Osobně bych se tomu taky vyhnul, to už snad raději 2.0 85kW + LPG. Ale pokud jde o mě, tak bych šel asi do explorera a bylo by, nemám s tim zlý zkušenosti
Presne jak psal radek.613 treba 2.8+LPG naprosty ideal,kamaradovi sem pritahl z jihu leona s 2,8 LPG uz vtom zabudovane,ztoho sme mely celkem strach,kterej smoula to kde bastlil,ale nakonec v pohode,auto jezdi uz cca 3roky bez zavady,spotreba plynu mu vychazi na dalku cca 8 litru(ale s jeho tezkou nohou bych rekl ze to bude vic :o)a pokud koupis auto bez plynu a sam si urcis jaka firma ti ho tam zabuduje(samozrejme musi byt kvalitni)tak se neni vubec ceho bat.A odpadnou ti starosti s kouricima kamnama a s jejich zavadama jake uz tu nekdo popsal nademnou.
At nezakladam dalši tema,potřeboval bych taky trochu poradit.Uvažuji o prodeji mojeho auta Seat Leon 1.6 16V a napsal mi borec jestli bych to nechtel vymenit za Passata 2.5TDI climatronic v plne vybavě automat.Ma někdo zkušenosti s tímto motorem poruchovost,spotřeba atd..?Našel jsem si na netu že motory 2.5 TDI se hodně serou.Díky za každou radu :-)
jenze u 2,8 je jinci povine nez u 1,9tdi bude s tim jezdit zenska aby to trosku jelo je pro me kdyz se s tim jednou za cas vyvezu nekam se 7ma az 8ma litrama by to slo ale ne 11 benalu s klidnou nohou u starsiho audy za 50to opravdu nechci cenova hranice je do 200klacku a predpokladam ze se to nebude srat jako nas dosavadni benal kerej ma kazdej rok problem z necim za nemalou castku to turbo na diesel je pro me minimalni zalezitost otazka par tisic na ropaky mam docela dost dilu za par kacek jenze na starej 2,0 16v hitlerova pomsta kerej se malo pouzival nic nesezenu jedine nove kdyz to nekdo umi nahodou obednat a stoji to balik regkl shanim pul roku vsichni ho maji v nabidce ale proste ho nikdo neni schopen dodat proto to stoji neresim ze na to nemam ale ze to neni tak se radecku probud a zij v realite
tak co chces vubec radit?kdyz uz si rozhodlej?Hledej uz jen co nejlepsi stav.
Já v realitě žiju Vincku, proto např. regulátor tlaku benzínu mám sehnaný druhý den a jezdím, za půl roku bych ho snad i vyrobil z duše od pionýra, konzervy od chalupářského guláše a pérka z propisky :-D
Rozdíl povinného ručení je v celkových nákladech na provoz auta zcela nepodstatný. Co se týká toho že s "tím bude jezdit ženská" a proto to nemůžš být větší objem, tak logiku tohoto příměru nechápu, asi proto že žijuv realitě, kde by mělo být úplně jedno, jaký objem motor má, podstatné je jak funguje a vyhovuje. No a k těm dílům, to je nádherný vtip měsíce, já si chudák naivně myslel, že výběr auta má být takový, aby žádné díly pokud mono dlouho nepotřebovalo. Operovat při výběru s tím, že vezmu kasičku a sráč jen proto, že díly na něj "mám za pár kaček" to je vpravdě úsměvný důvod a jestli tak podle Tebe vypadá "realita", tak to jsem mooooc rád že v ní nejsem a spím si v nějaké normální paralelní :-D Přeji šťastnou ruku při výběru i následném provozu a servisu :)
20km na ropáka? tak to je supr.. Kór když s tím bude jezdit ženská, hned po startu bude přidávat plyn neadekvátně k teplotě motoru ->za chvíli půjde TURBO dop*dele...
23.10.2011, 12:50 | Midnite
20km na ropáka? tak to je supr..
Ironie..? Pokud ano písni mi prosím proč..
radek.613 ja sem to auto bral proto ze se me to libi mam k tomu citovej vstah novejsi ci starsi modeli nemusim ale kdyz to ma bejt tak to bud enikdy sem ropak nechtel nafta patri do kamen ale kdyz si zenska zamane nehne s tim ani buldozer
20km tam mozna vic to same z5 nevidim v tom problem je spousta lidi kteri jezdej kratsi trasi a jezdej bez problemu tchan ma cmax nejakou 1,6tdci jezdi kazdej den 2km do prace a z5 a jezdi takhle uz nejakej ten rok a zadna zavada u nas je problem ze potrebujem quattro ono v zime z liberce do frydlantu neni zadnej med zajimalo me co kolik kerejk motor sezere ne kolik me budou stat opravi LPG nechci proste jednoduse neam zajizdet na pumpu kde ho maji je trapny ja proste chci tankovat kdekoli a ne hldat nejakou cerpacku pojebanou z pojebanym plynem
a ze s tim bude jezdit zenska nic nemeni na tom ze ezdi mozna lip nez nekteri tady -))
navic abych objasnil situaci v prubehu cca dalsich 2let bych pro naftu nejezdil na pumpu ale byla by defakto za par kacek za druhy nahr dil na diesel neni problem sem kluk ze severu kde se dejou velky ksefty z takovejma srotama neni tu problem sehnat cokoli na naftu ad vw proto takovej vyber -)
Aha, takze jsme se dozvedeli, ze vinzek kseftuje s kradenejma autama a jezdit pro LPG je trapny. :-DD Proc? Protoze je levnejsi? Nafta je taky levnejsi nez benzin - to uz trapny neni? :-D
LOL cesta z Liberce do Frydlantu neni zadnej med?tuhle trasu sem drive jezdil skoro denne a neni tam ani metr kde by si akutne potreboval 4x4
kozlustechnykus ja s nima nekseftuju jen rikam ze takovejch je tu dost a netajej se tim a neni problem u nich nakoupit cokoli proc je trapny jezdit pro plyn protoze ho malokde maji jak sem psal kdyz uz jedu nekam tak se proste stavim na pumpe na kavu a rovnou doberu a nemusim hledat pumpu kde je gaz
no ono u nas u baraku je horsi kousek po ranu jede soused z audi quattro po nem hned ja z retezama a za 10minut neprojede uz nikdo kdyz ti to zafouka z predohrabem kazdej objizdi kopec druhou stranou ja to 4x4 nepotrebuju nikdy sem nepotreboval ale aby pritelky ne dojela relatyvne nacas do prace tak to vyuzije a frydlant je zatim predpoklad muzou ji dat kamkoliv jinam prechazi z Kralup pod Liberec a pak se patlat do nejaky prdele kde davaj lisky dobrou noc ale prezto je tam nadrazi neni snadna zalezitost v dnesni dobe kdyz cestare nepotkas nevim na jakej cas si to jezdil seate ale ve 4 rano to asi nebylo
vinzek: Zkus někdy udělat čárku,tečku.. Mnohem lépe se pak čte..
passat 1.9 tdi 96 kw, stala 4x4, mesto do 8 a kombinace kolem 7 litru, nijak zvlast to nedusim, na dalnici pri 130 to jede kolem sedmi litru, ta 4x4 te spotrebe cosi pridava ale v zime bych uz nejel nicim jinym ;) a jinak pokud bych nekdy kupoval znovu auto do rodiny tak 1.9 tdi uz ne, vibrace, zvuk a nekultivovanost je fakt hnus, priste spis 2.5 tdi ;) kdyby se delala beckova nebo ceckova omega ve 4x4 tak 2.5 td je jasna volba ;)
23.10.2011, 14:10 | vinzek fa
"sem kluk ze severu kde se dejou velky ksefty"

CervinVega prijed jako prazak do DC zaparkuj kdekoli pockej hodinu mozna ani z auta nevylezes a bude fuc takovihle zmrdecci ty ti max rozmlatej okno a seberou radio na vic se nezmuzouhlavne sou urcite z Prahe .-))
Monička se omlouvam ale lepsi uz to nebude -)
Fox_cali diky to je to co me zajimalo nazor nekoho kdo to ma realna spotreba se ceni je spousta lidi kery reknou ze jezdej za 5-)))
co sem koukal po 2,5 tak spotreba je hus celkem to je jednodussi benal jezdit z naftou za 11mesto to si muzu koupit 4litrovej jeep -))ale zase jen co nekdo nekde udal na bazaru nikoho kdo s tim jezdi rozumne neznam
muzu ti potvrdit ze ty 2.5 tdi se stalou 4x4 se motaji po meste kolem 10 litru, bohuzel no ;)

24.10.2011, 09:48 |
PlusOne | Upraveno: 2011-10-24 09:58:09
Tak z vlastní zkušenosti:
Kvůli nutnosti denně dojíždět 40+ km do práce jsem koupil naftu - Passat 1.9 TDi 96 kW. V životě už bych to znova neudělal, raději, jak píšou kolegové nade mnou, pořídit tu 2.8 atmo a překopat ji na plyn.
Nápravu už mám za sebou, turbo jsem měnil nedávno, stejně jako mezichladič, a dvouhmota mě pravděpodobně brzo čeká.
BTW, reál spotřeba u předohrabu je kolem 6,2-6,5 litrů (AFN 96 kW šestirychlostní) na standardních kolech (195/65/15), pro čtyřkolu cca o litr víc, pokud bys šel do té 2.5, pak počítej se spotřebou přes osm litrů naprosto běžně.
ad) LPG čerpačky - PD motory jsou celkem náchylné na kvalitu nafty, žes natankoval nekvatliní naftu ale většinou poznáš, až se něco posere. Neslyšel jsem, že by s LPG byl podobný problém. Myslím, že čerpaček s LPG je pořád víc, než třeba stanic Benzina kde prodávají Verva Diesel....
ad) povinné ručení - na 1.9 TDI platím ročně 2.200,- (mám to bez připojištěného čelního skla, jelikož je v havárku, a s plnými bonusy). Věřím tomu, že by se dalo sjednat ještě levněji. Jedna letní guma mě stojí víc, čili povinným je nesmysl se ohánět. V kontextu k penězům, které jsem do toho už na opravách nasypal, je to navíc naprosto zanedbatelná částka, kéž by tohle byl můj největší problém :-)
ad) 20 km tam+20 zpět - na to se nevyplatí kupovat diesel, ten se na téhle trase nestihne pořádně zahřát.....čili další argument, proč naftu ne.
Nicméně je to na tobě, a pokud se rozhodneš přesto do diesela jít, tak dobrou ruku při výběru!
Takže v podstatě jako radek.613..... :-)
nu defakto prepocet 2,8 spotreby a zbudovani plynu navratnost pri techto trasach nikdy ! predni naprava je tam stejna nevim co resit u 4kolky co vepredu to vzadu 2,8benal znam moc dobre proto ten ropak 1,9 jak sem psal dily nejsu problem nafta k pumpe vyjimecne z naftou nebyl nikdy proble sousedoj sem to daval pac me to bylo k nicemu a jezdi jezdi jezi turbo a podobny problemy nezna fakt ze jezdi delsi trasi ale porad kara za autem
presvedcujes nas nebo sebe?rekl bych ze sebe...
Seat Power no 2,8ve 4kole znam moc dobre proto rikam ne kdyz vezmu co to bude stat predelat mna plyn spocitej me za jak dlouho to mam zpatky kdyz ses tak chytrej presvec me ze se to kurevsky vyplati a jak strasne je to vyhodny
Nicméně cena atmo V6 bude o nějakej ten tisíc nižší, než u TDI, takže je nakonec možný, že koupit TDI, nebo atmo V6 a zabudovat LPG vyjde na podobný peníze...no je to každýho boj, a rozhodnutí, a pokud už musíš mít TDI, tak jdi do té 1.9 96 kW.

25.10.2011, 10:20 |
Nora Midnite: Na to s tím turbem jsi přišel kde?
PlusOne no levneksi nebude pac si budu zase vybyrat auto tz lepsim rokem hlavne u tech 2,8 vim co to umi sezrat a ze by to nejak extra jelo to taky ne pri stejnym stilu jizdy budu z tou naftou o nejmin 5litru min