
Navštíveno 1890x

Ahoj, můžete mi někdo sdělit zkušenosti s G IV (rv 97, takže jedno z prvních), 1,9TDI 81 kW? Auto má najeto kolem 160tkm, co vím tak se na tom měnily akorát rozvody a brzdy (hadice, kotouče, desky).
Cena je 1500-1600€, je to od soukromníka co bydlí přes ulici ve Vídni. Jedinej problém o kterým vím, tak je prasklý sklo na světlometu (tj max. 2000) a větší problém jsou špatný starty za tepla (co jsem četl tady na foru tak buďto malá dávka nafty anebo odchází čerpadlo, startér, čidlo teploty).
Je něco na co si vyloženě dát pozor, co často odchází apod? Díky
Mam Golf IV 1.9TDI 66kW..stejnej motor jenom o par kilowatu mín. Tyhle motory prezijou uplne vsechno. Jedny z nejlepsích motoru co vyráběli,takže toho bych se vůbec nebál. Jen bych asi vyměnil olej a filtry a jezdil dal.To čerpadlo se bud projeví tim že odejde uplně nebo se může přidat dávka nafty. Pokud se ti libí jdi do něj.. :)

22.10.2011, 11:47 |
TROY jo 81 kw AFN je držák když je o něj postaráno
Nicméně nejlepší projet vagem.
Kolem těch 160t km bejvaj zatuhlý lopatky na turbu - auto netáhne vůbec,ale jede :o).
Dvouhmota je až u těch P-D (85, 96 a 110 kW)? Zatím jsem s tím nejel... Diagnostiku nějak musím domluvit no.

22.10.2011, 12:02 |
ivls dobré motory,
odcházela váha vzduchu
muzu potvrdit mam v octe nesmrtelnej motor kdyz se o nej staras
AFN je jen ve trojce...ale jinak jsou to vicemene stejny motory...

22.10.2011, 15:20 |
tygrm No vy si, ale zahráváte! Tolik chvály, Chuck vám to spočítá! :)

22.10.2011, 16:26 |
TROY hm takže AVG,AHF,ASV :o)
spíš AHF

22.10.2011, 16:44 |
bafis | Upraveno: 2011-10-22 16:48:04
tygrm :DDD
za ty prachy po nem skoc....
Uvidim co rekne vag. Kazdopadne cena je konecne normalni... Zadnych 100 000 apod. za tak stary auto. Minimalne vyhoda jsou ty overeny kilometry.

22.10.2011, 18:05 |
Rudi hlavně, že to má hezký číslo na tachometru :-)
Narazis na neco konkretniho? Krom toho, ze to ma opravdu dolozitelnou kompletni servisni historii (ne jen vyplnenou knizku, ale faktury) a to vc. potvrzeni v servisu kam s tim autem jezdili nejak nehledam podvod. Navic kdyz si majitel neumi ani zkontrolovat olej :-D Znam hodne neumetelu, kdyby nebydlel pres ulici, tak bych tomu neveril, neco takovyho se malokdy vidi :)

22.10.2011, 20:00 |
gizmi po mraky Hondach jsem presedlal na GIVko r.v.98 - original 130t najeto, ALH 66kW. Dnes jsem s investicema kolem 200t penez a ackoliv motor slape jak ma, tak musim popravde uznat, ze kamarad mel pravdu: kdybych si nechal VTi, tak sice nejezdim za levno, ale v opravach se mi to 100% vrati :) To ze u techto nelidovych vozidel budes neustale menit ruzna cidla, aby to nejak jelo, tak bude treba to sverit nekomu profi, aby to sedelo, tak drahy podvozek, neustale se starat o turbo (dukladne chlazeni), v zime to netopi (to dojedu 15km do prace a tam to zacne topit), atd.. Nikdy to nebude v zatackach honda, nikdy to nepojede jako honda (ikdyz se 150PS a 350Nm uz to neni zle) a nikdy to nebude spolehlive jako honda.. Ano, jezdim za malo, ale ve vysledku sileny. Ale tohle vse malokdo s TDY ktere tááááhne od spoda pytcho prizna :( A ted do me.. Rad ukazu fotky, rad ukazu rozpocet.. proc vanu delaji z materialu, kterej vydrzi kulove? Proc madlo kufru nedelaji s antikorozni ochranou? Proc jsou na vsem cidla, ktera nic nevydrzi? Proc musim napojovat vse na VAG, kdyz u hondy si zavadu vyblikam sam i jako laik? Proc sportovni sedacky stoji 1200ecek a UNI ala sparco tam jdou pekne blbe a se seriovejma boli zada a nedrzi v zatacce? zkratka LIDOVE vozidlo za NELIDOVOU cenu auta i dilu.. :)

22.10.2011, 20:02 |
gizmi omlouvam se za chybky, psano rychle a u vecernich zprav :)

23.10.2011, 09:27 |
Robo gizmi:plně s Tebou souhlasím,po 15-letém ježdění s Hondama jsem koupil GIII 1.9TDI AFN a jediná výhoda je,že to jede za málo (jezdím kolem 5,2 L/100km) a jede to pořád,ať je naložený,nebo ne.Na Hondě jsem nikdy nemusel řešit vibrující řemen alternátoru,strženou řemenici klikového hřídele,různě se rozsvěcující kontrolky,samozapínající se zadní stěrač,občas jedoucí auto na zvýšený volnoběh,nefunkční startér... Pravda je,že mi Golfík ročně ušetří kolem 8tis. za palivo oproti Hondě,tak mu zatím tyto "neduhy" trpím...

23.10.2011, 10:42 |
gizmi Robo: co tak vim z okoli, tak nejsme samotny s temato zkusenostma.. ale porad se bude tvrdit jak je to superauto :( Dalsim vozidlem u me bude Japonskej benzinak a prekopu na LPG.. Hoooodne by se me zamlouval Legend ;) Bude jezdit za to same a spolehlivejsi. Jinak ja s golfem jezdim 7l/100km, ale je to udel upravy od DieselPower a na druhou stranu neznam moc 150PS/350Nm aut ktere zerou pod plnou palbou 7 litru.. Jezdil jsem pul roku neustale Praha-Plzen v 5ti lidech a kufr narvanej k prasknuti a vysledek stale 6,5litanku (na dalnici prumer 140km/hod)..kdyz jsem tahl na tyci streku, tak to same.. prijde me ze tech 7 litru je proste dano a tomu autu je fuk zda neco tahne, zda jedu sam, nebo zda jedu plnej kotel, nebo pomalu.. zkratka drzim si standard 6,7 :) To je vyhoda (ale jak jsem psal - pri cenach dilu ktere nic nevydrzi je to defakto jeste horsi nez prelude 2.0 za 12litru na 100)
Servisce bych nevěřil.. Tu vyplním i já u VW,Škoda,Hyundai,Ford.. Ale když máš i ty faktury..
Co znamená když se člověk stará o motor..?? Jo jinak mám taky TDI a v zimě teda topí skoro hned.. Tak 5km..
Na servisku seru.Se stara myslim olej rozvody a tak.Mam na octe najeto 100 tis za 2 roky.delal sem vanu a brzdy tod vse
Olej,rozvody,náplně,filtry.. To je klasika.. To je jako vše..?? Jen všude čtu když se o motor člověk stará jak najede milion km.. Je tohle celé kouzlo,nebo jen oblíbené cinty..!?

23.10.2011, 18:27 |
gizmi Monicka: zajimave, ja vylezu ven, je minus 7 ted..nastartuju, vylezu, sundam dekl celniho skla, zavru, zamknu na zahradu, nasednu a do 2t otacek jedu 5km po Varske (hlavni tah) kde jedu kolem 90km/hod.. posleze jedu cca 5km mestem a teplo je mi kousek pred praci. Kdyz to srovnam s manzelky tigrou, tak ta ujede 2km a muze sundavat bundu.. V tom je rozdil s naftou VS benzin..;) A hlavne jukni na teplotu chlazeni - parkuju a vim ze olej jeste neni zahratej..;)
Zdena: jojoooo, taky to muzu rict..ale nech si zvednou autoa jukni na geometrii :D Celej spodek budes mit vymletej, tlumice to nejlepsi za sebou, atd.. :) Ale potkavam mraky "jezdcu" co rikaji ze auto je OK a pak se divi :D Manzelka kdyz jsem si ji nasel taky tvrdila ze tigra je TOP..pak jsem v tom jel a tlumice vytekle, tahla ke strane, nebrzdila, ulozeni KO, atd.. :o) Dneska sama musi uznat ze to je jine svezeni..
dokavad to nic nedela tak tomu nevenuju pozornost.. Menim jen olej,filtry a remeny..
gizmi: Ano tak to je zajímavé.. Píšeš,že do práce to máš 15km a pak to topí.. Já jezdil do práce cca. 38km tam a 38km samozřejmě zpět.. Neříkám,že za 5km to v zimě hned žhne,ale už to fouká teple.. Jezdil sem do práce i 15km tam a 25km zpět..(odpoledne po dálnici kvuli provozu).. A i do těch 10km to topí naprosto dostatečně.. Asi to mám lepší no.. :-DD
Mam na octe najeto 350000 a furt jede je jen druhe turbo.Tod vse + to zakladni a je to 66kw +chipnuta na 87Kw nis se nesere a spolehliva
kus od kusu.
ad topení- některý auta maj jakejsi elektrickej předehřev nebo co, třeba bejvalá OII začala topit do těch 2km naprosto spolehlivě, motor natočeno 250tis a krom spojky všechno původní. nějaký dochlazování jsem nikdy neřešil, neznám nikoho, kdo jede plnej plyn a pak najednou plný brzdy, na krajnici a zdechnout motor aby se vychcal.