
Navštíveno 2423x

docela masakr co z toho auta zůstane.
[ Link ] #!

21.10.2011, 17:12 |
rcman Už jsem to dneska jednou viděl.
Je dost drsný jak stoho ani neni poznat co to bylo za auto...
Jasný je jedno. Takhle se vysekat, tak než záčnu cítit nákou bolest je na 100% po mě!

21.10.2011, 18:06 |
Kesam Ty krávo pěkná kostička.

21.10.2011, 18:32 |
Komba to se dalo čekat,to sand nemůže vydržet žádný auto:) zajímací by bylo kdyby v této rychlosti trefili třeba sloup na prostředek,jestli by to rozkrojilo celý auto.
Nevíte někdo jestli se jim něco stalo? V blesku nic nebylo... :-D :-D

21.10.2011, 18:55 |
mourl vystřelily airbagy?
pěkný kola na zadku..takovy bych chtěl na golfa..

21.10.2011, 20:02 |
CVakk přetížení 400G .... to se asi těžko rozdejchává :-D
nejhorší je že taková nehoda nemusí být na silnici vyjímkou - jeden mikrospánek v 95 km/h mimo obec a trefí druhý auto který jede taky 95 km/h a je vymalováno..

21.10.2011, 20:30 |
Veva no, pěkná pecka...

21.10.2011, 21:55 |
rcman To by mě trochu zajímalo...
Už pár lidí mě vysvětlovalo že když se srazí dvě auta a každé jede třeba 100Km/h tak rychlost střetu byla 200km/h...
A prej to tak není...
Je tady někdo kdo se vtom vyzná?
brutální..podle mě, když se srazí dvě auta, kdy každé jede 100 km/h tak rychlost střetu by měla být 200km/h
RCman: no ty kokos :D co ty si mel z fyziky ????????? Ja to asi vim ale bojim se to napsat :D

22.10.2011, 00:40 |
JR No je fakt, ze bude kapku rozdil potkat tvrdou zed nebo Malucha ...

22.10.2011, 00:56 |
Ladic Při srážce samozřejmě záleží na hmotnosti obou vozů, pokud pujde focus proti focusu při 95km/h každý, tak výsledná rána je jak 95 km/h proti zdi, neb každé auto má své nárazové zóny - které pohltí energii, pokud pujde proti naložený tatře, ta je to ekvivalent zdi pro focus asi 180km/h a pro tatru tak 10 km/h.

22.10.2011, 01:00 |
rcman maca123: To já si myslím taky. Ale myslím že zrovna tady se o tom jednou nák debatilo a někdo tam řekl že to neni pravda. Ale jaká jiná rychlost než součet těch obou automobilů by to asi tak mohla být...
Beru, že je něco jinýho když se nabourám do auta předemnou který jede o 50km/h mín než já...
Ale tohle mě nedá spát!
Vykšlal bych se na to. Kdybych za poslední rok už párkrát neslyšel že to neni tak selsky logický jak si myslim...

22.10.2011, 01:02 |
rcman Ladic: Díky. No, to by se dalo považovat jako vysvětlení mého dotazu...
já na fyziku nikdy nebyl..z toho co napsal ladic mi vyplynulo abych se za každou cenu vyhýbal zdem a tatrám :))

22.10.2011, 09:30 |
koren Ladic: tak to je samozrejme nesmysl...
[ Link ]
Nejakej divnej Transformer, ne? :)

22.10.2011, 10:24 |
AR Komba: kdby trefili sloup na prostředek tak se nerozpuli, nerozpuli se ani kdyby trefili sněžný pluh šípového tvaru. Rozpulil by se snad jen kdyby ten pluh byl vybaven ostřím a auto mělo vepředu kufr místo motoru, viz bořiči mýtů.

22.10.2011, 10:27 |
Ladic To Kořen: tak nevím kde je chyba, ale tohle se píše ve zmiňované diskuzi -
od JirkaK 19. 10. 2005 18:54
Fyzikálně ti to určitě nezdůvodním, rozhodně ne tak aby to uspokojilo paní učitelku. Takže polopaticky:
1)Auto jedoucí 100 km/h naráží do pevné zdi. Zastaví ze 100 km rychlosti na nulu na dráze rovnající se deformaci auta. Tady je to jasné.
2)Dvě auta jedoucí 100 km/h proti sobě se srazí. Každé z nich opět zastaví ze 100 km rychlosti na nulu na stejně dlouhé dráze. Pro názornost si představ slabou prkennou stěnu, do které narazí z opačných stran dvě stejná auta se stejnou rychlostí ve stejný okamžik. Stěna se nepohne ani o milimetr, dvě stejné síly z opačných stran se vynulují. Následky havárie pro posádku stejné jako v bodě 1.
3)Auto jedoucí rychlostí 100 km naráží do stojícího auta. Původně stojící auto se dává do pohybu, a jedoucí auto nezastaví, ale "jen" výrazně zpomalí. Takže nárazová rychlost je rovná rozdílu mezi rychlostí před a po nárazu. Následky pro posádku menší než v bodě 1 a 2.
4)Osobní auto o váze cca 1t a o rychlosti 100 km se sráží s kamionem o hmotnosti cca 30t a rychlosti 85 km/h. Díky rozdílu hmotností si po nárazu kamion jede téměř nezměněnou rychlostí, takže zbytek osobního auta na jeho nárazníku jel původně stovkou tam, a nyní se veze osmdesátkou zpátky. Tady se logicky rychlosti sčítají, následky pro posádku osobního auta jsou přibližně stejné jako při nárazu do stojícího kamionu v rychlosti 180 km/h
- což je to samý co jsem psal, neb deformační zóny tatry a zdi jsou téměř stejné :D
downland: a tys měl z fyziky co?
tak ja to napisu byl to muj oblibeny predmet a nemam se za co stydet takze za 1 :) Jo takova chemie to byla jina kava jak ja ji nesnasel hlavne ty vzorce ja to nechapu dodnes :D
takže bys mohl vědět, jestli se ty rychlosti sčítaj nebo ne- jak to teda je? protože ono to asi zas tak jednoduchý nebude a z tvýho příspěvku jsem pochopil, že si z rcmana děláš prdel za to, že si myslí, že se ty rychlosti nesčítaj.

22.10.2011, 14:00 |
bafis takze zas vim hovno:(

22.10.2011, 14:12 |
rcman Downland: Takhle nák jsem tě ted pochopil
[ Link ]
Pokud jsou obě auta stejně těžká a jedou stejně rychle (100km/hod), tak se síla nárazu částečně vyruší a výsledek odpovídá nárazu jednoho vozu na pevnou překážku ve 100km/hod.
Pokud by se měli sečíst, tak jeden vůz by musel pokračovat po nárazu bez zpomalení dál. Potom by to bylo 100+100km/hod.
Nahoře je to celkem správně. Z fyziky jsem měl trojku, ale na toto stačí selský rozum.

22.10.2011, 14:27 |
Cenda | Upraveno: 2011-10-22 14:27:54
z hybností vám to vyjde přesně. Deformační zóny pak už jen převedou nějaké procento energie dále, takže se klidně po nárazu může začít rolovat i zadek. Pro srovnání rychlosti pohybu při srážce dvou aut, nebo jednoho a pevné překážky, záleží mimo jednotlivých rychlostí i na hmotnosti aut (m*v=konst.).

22.10.2011, 19:14 |
koren Ladic: to je, a je to spatne;-) predstav si celni naraz dvou aut z nichz kazdy jede kilo. ano - zastavej na "fleku", ale je to temer stejny jako ve 200 do zdi, jedinej rozdil je u celnaku 2x vetsi deformacni zona.
Na discovery bylo par dokumentů na tohle téma a skutečně když proti sobě pojedou dva focusy 100kmh tak je to jako ve 100kmh do zdi ne jako ve 200kmh.

22.10.2011, 20:19 |
koren obavam se ze kazdej se tu bavi o trochu necem jinem...

22.10.2011, 20:23 |
koren 50 mph
[ Link ] malinko ot, ale tohle by tu melo byt taky

22.10.2011, 20:27 |
koren klasika ncap
[ Link ] staci par km vic a z vicemene bezpecnyho auta uz tak bezpecny neni...

22.10.2011, 21:57 |
hifim@ni@k | Upraveno: 2011-10-22 21:58:25
Jj. Koren má pravdu.Jak to znovu čtu, tak jedna věc je, jak se sčítají a odečítají rychlosti a druhá jak výsledné energie.
Edit: ale hlavně, že se nakonec domluvíme.

24.10.2011, 10:04 |
Ladic To Kořen:
------------------------------
22.10.2011, 19:14 | koren
Ladic: to je, a je to spatne;-) predstav si celni naraz dvou aut z nichz kazdy jede kilo. ano - zastavej na "fleku", ale je to temer stejny jako ve 200 do zdi, jedinej rozdil je u celnaku 2x vetsi deformacni zona.
------------------------------
Bohužel nemáš pravdu, pokud mají auta stejnou hmotnost a stejne deformační zony. Pokud by to byl focus proti tatře naložený, pak skoro pravdu máš :D

24.10.2011, 11:21 |
koren Ladic: uplne jednoduse receno, rychlost sectes, ale bouras do dvakrat mekciho. asi se kazdej bavime o necem trochu jinym,ale neva:-)

24.10.2011, 13:00 |
AR koren: co ti neni jasné na tom že ty rychlosti prostě nesčítáš?
nechal bych vysvětlení jedničkářovi fyzikářovi, protože já z toho taky dvakrát moudrej nejsem.

24.10.2011, 14:34 |
AR tak si pusť to video o pár řádku výše.

24.10.2011, 15:07 |
JP | Upraveno: 2011-10-24 15:12:17
Náraz je ve 200 - kdyby se přímo v místě nárazu změřily působící síly, je to v tomhle ohledu stejný jako jedno auto ve 200 do zdi. Ale "trik" je v tom, že auta jsou dvě, takže každý pohltí svojí část nárazu (když naráží jedno do nedeformovatelný překážky a rychlost je stejná, musí pobrat všechnu energii, ne jenom půlku) a výsledek u dvou stejnejch aut bude podobnej jako kdyby bouraly ve stejný rychlosti (100) do zdi, ne ve dvojnásobný. Když jedno z aut bude mít lepší schopnost pohltit sílu nárazu (bude mít pevnější kastli, nebo bude těžší), tak to druhý auto musí samozřejmě převzít část deformace/přetížení (podle toho jestli je pevnější, nebo těžší) i za něj. Co je na tom nepochopitelnýho?