
Navštíveno 1406x

Určitě si vzpomenete na tuhle diskuzi:
[ Link ] Dneska jsem na jiném fóru zhlédnul dvě videa a okamžitě si na tohle téma vzpoměl jak zde někdo v návaznosti i na tu nešťastnou nehodu upraveného Golfa tvrdil, že boural do stromu silně přes 100km/h...
[ Link ] Hodně lidí tu plivalo na Škodu 120, ale říkalo jak auta stejné třídy byli o generace dál, ale já to nějak nevidím :-)))
[ Link ]

13.10.2011, 15:26 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-10-13 15:27:15
Zároveň zde hodně lidí říkalo, jak jsou nová auta bezpečnější a jak ovečky hltají EURO NCAP... Jenže ejhle, ono stačí zvednou rychlost z 64km/h trochu vejš a už to zas tak slavné není navíc tělo pak nevydrží to přetížení a náraz má stejně fatální následky viz. graf v 5:15...
[ Link ]
Fuj, hnus, jak figuríně volant krásně utrhne hlavu... brrr.
Simka taky masakr, do domáčknutí zadní nápravou, fuj.
Golf: škoda, že neumím německy ani slovo, jinak poučné.
Humus.Je to hrůza ty bouračky:(
btw, znám člověka, který tvrdí, že v 180km/hod vletěl čelně do stromu a díky poctivé konstrukci auta (BMW E30) žije :-))) Lidská hloupost a naivita nezná meze.
E30 má k poctivé konstrukci hodně daleko :-) Je to super auto na blbnutí za pár kaček, ale bourat bych v tom fakt nechtěl.
Kolega to narval do nějakého mostního pilíře nebo co v rychlosti nad kilo (svědkové sice mluvili o daleko větší rychlosti, ale člověk obvykle odhad v tomhle nemá) - měl Mercedes asi za dvě mega (model nevím) a akorát si zlomil všechno možný (nohy, žebra apod.), ale bez trvalých následků.
tommas: JJ přesně teď na tohle reagoval kamarád slovy: " Spíš poukazujeme na ony pohádky, že ve 100km/h byl NÁRAZ. Samozřejmě určitě procento (promile?) může takovou ránu přežít, ale ostatní krmiči měli 100km/h na tacho (tj. cca 90 km/h reálných dle GPS), pak dostali smyk, začali brzdit, v 70km/h vjeli do pangejtu, tam se to zpomalilo na 50 a po průjezdu křovím narazili 30 km/h rychlostí do stromku o průměru 5cm, který přelomili a zastavili se deset metrů za ním… A normálně vylezli a šli na pivo. A to trefili „pyčovole strom v kylu normálně“ :-))))
Ta sierra, to nebyl hezkej pohled :( Delaji se vubec takove crashtesty i s aktualnimi auty? To by bylo hodne zajimave...
T#2:
Přesně tak, reálná rychlost nárazu je obvykle výrazně nižší (naštěstí). Navíc se energie obvykle při nárazu přenese do odhození aut do stran atd.
Ale stejně by každý nastartování měla přehrát navigace jedno z těch videí, to by na silnici vypadalo jinak.
Tommas, Tuner: myslite jak to narval treba tady s tou zavodnickou do stromu? :D
[ Link ]

13.10.2011, 16:40 |
jzxr | Upraveno: 2011-10-13 16:41:06
Scully:proč má E30 k poctivé konstrukci daleko, když pominu fakt, že nejstarší E30 má dnes nějakých 25let? Já bych radši ((když už) i dnes boural s E30 než třeba s fabií se 4 bagy. Mám (možná mylný) dojem že víc záleží na té konstrukci a kvalitě plechů (prostě celková kvalita auta) než na počtu bagů když je celý auto "z bláta".

13.10.2011, 18:02 |
M.a.R.i | Upraveno: 2011-10-13 18:03:22
jzxr:
tak to máš hodně mylný pocit. Záleží na deformačních zónách a vsadím se, že za tich 25let tenhle obor hoooodně pokročil.
To, že je auto pevný jak skála ti je k ničemu. Kolikrát jsem si všimnul, když auto picne do zadku jinýho, tak zadek auta je ok, ale předek na odpis a to díky deformačním zónám. A určitě to není kvůli tomu, že se šetří kde se dá a auta se dnes dělají z papíru.
Třeba když kdysi testovali smarta ve 100km/h do betonu, tak pak sice šli otevřít dveře a karosérie nebyla nějak extrémně poškozená, ale k čemu to je, když by se posádce stejně roztrhali všechny vnitřnosti v těle.

13.10.2011, 18:27 |
JP Teda bourat radši v E30 než ve Fabii, to už chce velkou odvahu:D
Ten golf ve 100 mě překvapil, čekal bych to mnohem horší. Je vidět, že ta poslední "klec" kolem kabiny je neskutečně pevná...
jzxr : zrovna Fabia ma ve slozeni skeletu docela velky podil vysokopevnostni oceli ... s tou E30 bych si tak jisty nebyl :-)

13.10.2011, 18:34 |
koren Tuner#2:
a) proc si myslis ze je u euroncap prave tech cca 60? presne kvuli tomu co pises v 13.10.2011, 15:47. vetsina nehod se podle statistik stane prave v okoli tehle rychlosti
b) ze simca je pelech o tom zadna, ostatne temer stejne by dopadla schade ze stejnyho roku. bourat bych nechtel ani v jednom (idealne nikdy a v nicem,samozrejme)
c) 10 procent odchylka tacha uz je kuwa hodne
Tohle by měli vidět všichni ti, co mě u nás nadávali po bouračce. Měl sem M323 BA sedan a boural sem do stromu (trošku komplikovaně, letěl sem do ně když sem měl auto položené na boku na straně spolujezdce). Vím že jsem jel cca 60-65 km/h (dostal sem na náledí smyk) a všichni mi říkali, že sem musel jet stovkou, že mi to nevěří. Kdybych jel 100 tak tu nejsem. Někteří lidi dřív mluví než myslí/nebo než si něco zjistí.
Proletěl jsem to první vlákno, a na 120tky se tam teda kupodivu zas tak neodsuzujou, ale popojedem.
Jinak Tunere, doufám, že jsem blbě pochopil tu šifru kousek výš, a snad si nemyslíš, že dnešní auta jsou na stejné úrovni s bezpečností při nárazu, jako před x lety?
Je tu mraky videí, a krásně jde vidět ten pokrok při těch nárazech, kdy starší generace se slisujou k nepoznání, ta sierra nebo co se zbortí a nový golf při 100vce skoro nepustí nic k řidiči a furt je tam pro něj prostor a auto se odhodí do strany. A ježiš, je uplně jedno, jestli překážka byla přesazená o 30 nebo 50%.
A to právě řeší ty slavné hvězdičky, ono je totiž potřeba nějak určovat míru zničení auta a potenciální zranění řidiče, proto se udělá nějaký definovaný kreštest a přiřadí se tomu podle výsledku hvězdička, stejně jako se určuje stupnice při zemětřesení. Je diskutabilní, jestli při tom a tom mělo auto získat dvě nebo tři hvězdy, ale když jedno auto má 5 hnězd a druhé jednu, tak to asi o něčem vypovídá a aby si nějaká automobilka koupila hvězdičky je podle mě trochu úlet.
Tuner2 to zabil :-)))
btw:je to tak jak pise.
Ne ne ne a ne. Nebudu reagovat:-)
jinak na podporu crestika,aby bylo videt ze kvalita a bezpecnost aut opravdu stoupa:
[ Link ]

13.10.2011, 20:06 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-10-13 20:10:48
JP: Souhlas...
koren: a) To je novina :-))
b) Můžeš nahodit jiné auto stejné třídy a doby jako Š120, rád se přesvědčím, že jsou bezpečnější ;-)
c) Zcela obvyklá i u naprosto nových aut viz. testy v automobilu a nebo zkušenost s GPS či digit. tacho.
crestik: Původně jsem na Tvé už silně trapné narážky ani nechtěl reagovat, ale pokud srovnáváš náraz do stromu s nárazem do betonového pilýře min. 1m širokého, tak jsi víc mimo než jsem čekal...
BTW: Nikde nepíšu, že tady není pokrok... S tím blábolem, že E30 je lepší než Fábie rovněž nesouhlasím a je jasné, že pevnost a bezpečnost šla nahoru (což je koneckonců negativně vidět na váze vozů a nikdo to tady nepopíral), ale ten Golf byl spíš poukaz na to, jak rapidně roste riziko při vyšší rychlosti... Z toho plyne, že tam kde se vybourá 120cka v 80ti pojede mlaďoch s "BMW" 120 a jak to asi tak dopadne? Ve finále stejně a nebo hůř pro toho v tom BMW. O tom tady ty minulé debaty byly...
Ještě jeden dovětek. Nevím kolik aut mě tady koren předhodí, že jsou bezpečnější, ale se 120ckou je srovnatelný GI, max. GII (při nehodě dopadne úplně stejně) a je zajímavé, že v Německu nikdo na ty auta neplive a nepíše o nich, že by to mělo zmizet ze silnice, ba naopak ty auta jsou tam hýčkaná a uznávaná... NJ ale jsme v čechách já vím... :-/

13.10.2011, 20:20 |
jzxr

13.10.2011, 20:23 |
jzxr
z opacne strany mne zaujalo tohle, to sem fakt cumel, zacvaknout naraznik a vali dal :D
[ Link ]

13.10.2011, 20:53 |
Kesam Masakr
No nechce se mi to celý číst ale já jsem to narval do stromu o Průměru asi 60cm v rychlosti 98 (sekl se tam tachal) v suzuki swift přímo na prostředek a akorát jsem si překousl spodní ret o volant a dost krtutý modřiny od pásů :-))) Jo byla to US verze :-DD

13.10.2011, 21:24 |
Ravo To Rover:
..a od té doby jsi pochopil, že tvůj život bude navždy spjat se dřevem (kdo ví čím se Rover živí, tak pochopí kdo ne tak nick je hint ;-)

13.10.2011, 22:01 |
koren | Upraveno: 2011-10-13 22:02:18
Tuner#2
ad a) pokud to pro tebe neni novina, pak si mohl uplne vypustit onen tendencni prispevek z 2011-10-13 15:27:15
ad b) predhazovat ti nebudu nic, vsechny vytvory tohodle skvelyho obdobi a jeste skvelejsiho hospodarstvi jsou si podle tehdejsich sloganu naprosto rovny
ad c) moje zkusenosti s gps jsou jine

13.10.2011, 22:30 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-10-13 22:31:41
rover: No o takových jsem tady psal 15:47 ;-) Nechci nějak ten Tvůj náraz zlehčovat, ale jak se na analogovém tachometru pozná zrovna 98km/h :-O Navíc jak už jsem psal v minulých diskuzích kde byl nějaký majitel BMW, který boural do stromu ve 160ti - ono záleží na tom jak to trefíš a jak moc se to sklouzne a tím pádem energie přejde na odraz mimo.
koren: a) Neboj auta, testy a vše okolo sleduju od mala, navíc rychlost v EURO NCAP se několikrát měnila a stejně tak jako materál překážky a její přesazení vůči autu... Navíc 5 hvězdiček u malého auta není to samé co 5 u S klasse a zároveň dodám, že ani 5 hvězdiček u S klasse Tě nezachrání... Bohužel řada dnešních oveček si myslí, že ano...
b) LOL, ale když myslíš...
c) Kolik že aut jsi takhle otestoval? Působí to na mě že pomalu víc než Tom Hyan :-))
No bylo tam ještě víc a po přepočtu dle zkreslení tacho to vyšlo nějakýmu odborníkovy na toto číslo.
Mám za to že bylo štěstí že sem to trefil přesně na střed a vše se deformovalo tak jak mělo , nakonec na autě bylo vydět jak krásně def. zony fungovaly.
Mimochodem v mládí jsem sešrotoval asi 5 aut na totálku a vždycky jen nějaký škrábance, tak asi nějaký štěstí bo co no:-DDD
Hrdej na to nejsem ale co už že.
Ravo
:-DDD
rover: A zajisté to v mládí byli všechno auta r.v. 2011 s 6ti bagama vepředu co? ;-)))
Krásný živý důkaz, že to není jen o hvězdičkách a o tak velkém rozdílu jak si mnozí myslí a chtí zakazovat pohyb starších vozů na silnici ;-)
T2: hele ty experte přes uplně všechno, normálně tě tady prosím, abys mi v tom mojem příspěvku vycucnul ty "silně trapné narážky". A abych ti ušetřil psaní...ano, dělám tu nadále ze sebe vola a všichni to vidí, ale fakt tě prosím, oddůvodni, co na tom je trapná narážka.
Když se tu řeší ty odchylky tachometrů - prošel jsem pár letošních testů časopisu Automobil revue. Odchylky uvedu při udávané rychlosti 100 km/h
Kia Venga +6,0%
Opel Antra +3,3%
VW Passat +3,5%
Nissan Juke +8,0%
Opel Meriva +8,3%
Audi Q5 +1,3%
Kia Sorento +3,0%
Toyota Prius +7,5%
Seat Ibiza +4,4%
Seat Alhambra +8,1%
Honda CR-Z +5,8%
Toyota Auris +7,4%
Suzuki Kizashi +6,4%
BMW X1 +5,1%
Je to podle mě o tom jak to trefíš at je to z jakého roku chce, pokud je auto v nějakém stavu.
Ačkoli tě asi nepotěším tím že škodovkou od feldy dolů bych bourat nechtěl ;-b
MATTESS: Tak se to trochu zlepšilo co? Pamatuju dobu (a není to zas tak dávno), kdy tam bylo při 100km/h naměřeno 89 - 92km/h zcela běžně ;-)
crestik: Podsouváš mě co jsem nepsal a sám tvrdíš hovadiny...
Třeba: "ta sierra nebo co se zbortí a nový golf při 100vce skoro nepustí nic k řidiči" Jenže ta Sierra bourala do stromu, ten Golf do poměrně velký plochy a to je rozdíl...
a dále cituji" A ježiš, je uplně jedno, jestli překážka byla přesazená o 30 nebo 50%." To jsi opět silně vedle, na přesazení nárazu záleží a to dost...
Více nemám chuť pokračovat a dál speciálně na tebe reagovat ;-)
jj, jsou o něco přesnější
Trochu přiostříme :-D Ani v USA autě bych nechtěl bourat...
F-150
[ Link ] Dodge Durango v 40mph=64kmh
[ Link ] Abych se aspon trochu vyjádřil k tématu :) Je jasný, že s vyší rychlostí auto dopadne huř, energie se bohužel vypařit nemůže, může se jen změnit na jinou formu..
To, že někdo to napálí v kilu do stromu.. haha, povídali, že mu hráli, to kilo je poslední rychlost kterou na tachu viděl a pamatuje si jí.. Ale jak už bylo řečeno, třeba se 100m šoural pangejtem...
A jedno video za vše.. Starý nikdy nebude pevnější než nový...
[ Link ] A chudák DeLorene to taky pěkně odnesl
[ Link ] A už dost nebo si někdo zase bude myslet, že jsem objevil Ameriku, tedy youtube :-D
NJ DeLorean je hliník, ale to nad tím je trochu ošemetné video. O tom se tu už vedli spory a prý v tom starém nebyl motor s převodovkou, takže i proto ten výsledek...
Tuner2: Tak to bohužel z videa nepoznáme...
Ale to je to samé jakože v té nedávno zmiňovaná Š120 nebyla rezerva.. :)
I když, nezdálo se mi, že by ten Bel air měl nějak zvednutý předek, který by nasvědčoval na absenci motoru..
Vzhledem k tomu, že v tom pravděpodobně bylo něco z klasických US V8, který nějakou tu stovku kg váží, tak by to bylo dost znát. Soudim dle toho když jsem viděl Ford Mustang bez big blocku, vypada huř než Š120 bez zadních tlumičů a s totálně vymačkanejma pružinama...
Area51: Tak mohl pružiny upravit,aby to nebylo poznat a ovčani ihned šli pro nový auto, neboť je bezpečný a ve starým jezdí jenom sebevrazi :)

15.10.2011, 18:26 |
koren | Upraveno: 2011-10-15 18:30:19
F-150 spada mezi uzitkove vozy a proto nemusi plnit bezpecnostni predpisy platny pro osobaky
Tuner#2: ty tvoje polopravdy a tendecni nakousavani vet...
a) u ncap je simulovan naraz do prekazky odpovidajici dane kategorii auta proto, aby vysledky byly vzajemne porovnatelny a to i napric kategoriemi.pri kolizi mezi kategoriemi normalne uvazujici clovek samozrejme zahrne alespon rozdilne vysky a vahy aut.
b) samozrejme nektere vydobytky si byly rovnejsi,podle tebe schade,dobre,budiz ti to prano
c) no comment
definitivni howgh