Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > R: Vibrace při zařezeném D u Škody Superb

 o Navštíveno 8000x o
o 10.10.2011, 20:49 | Kamil07
Je normální, že když stojím na brzdě a mám zařazené D, tak jdou mírně cítit vibrace, které procházejí celým autem a trošku i takové slebé hučení? Když zařadím N, nebo na D pustím brzdu, tak vše přestane a auto se normálně rozjede.

Jedná se o Škoda Superb 2.8, r.v. 2002, motor AMX, tiptronic.


Díky za jakékoli info, celkem to spěchá.


o 10.10.2011, 21:46 | Kamil07
Takže Nismo.Power nezklamal a jako vždy dobře poradil (po mailu). Moc díky.
o 10.10.2011, 21:57 | Nismo.Power
On chtěl říct že já sem posílal odpověd dřív než ho napadlo se mě zeptat ;-))))
o 10.10.2011, 22:13 | Kamil07
:-) Přesně tak to bylo :-) Ještě jednou díky...
o 10.10.2011, 22:23 | M.a.R.i | Upraveno: 2011-10-10 22:24:03
A čím pa to? Mně to auto nedělá, ale asi je to normál ne?

Nechce se mi zakládat nový téma. Nechcete dát rady co se má a nemá u automatu dělat?

Třeba dneska jsem se dočetl v knížce, že nemá auto v kopci stát na plynu. To znamená mít zařazený D při nastartovaným motoru, když už je zařazený D, tak musí být noha na brzdě, aby se převodovka nenamáhala, což jsem nevěděl :).

Jinak je mi jasný, dávat P při zastavení, navíc používám i ručku.

Jak je to třeba při stání v koloně nebo na semaforech, je lepší dát P?
Je nějaká možnost auto odtáhnout po vlastní ose při vypnutým motoru?
Co říká převodovka na prokluz kol?
Táhnout někoho asi můžu ne? Akorát jsem se dočetl v manualu, aby byla zařazená 4 a auto mohlo brzdit motorem.
Ublíží automatu, když si budu sám řadit? L-2-3-4-D ? Třeba když si budu chtít zkusit zrychlení.
Má se pokaždý používat ručka?

dík :).
o 10.10.2011, 22:33 | Kamil07 | Upraveno: 2011-10-10 22:36:51
Já vůbec netuším co se má, nebo nemá, měl jsem automat jen v jednom autě a jediné instrukce co jsem k němu dostal bylo to, že nemám na křižovatce vyřazovat z D na N a pravidelně měnit olej.
Teď jsem chtěl koupit druhé auto s automatem a radši jsem si to rozmyslel. Škoda, auto se mi jinak zamlouvalo.
Kdyby mi odešla převodovka u auta za 500 tis. Kč, tak mi to až tak nevadí, protože se oprava pořád vyplatí, ale koupit auto za 70 tis. Kč a pak nechávat opravit převodovku za cenu půlky auta, tak to by mě už sralo.
o 10.10.2011, 23:11 | Lukasino
Odpovim co vim:


Jak je to třeba při stání v koloně nebo na semaforech, je lepší dát P?
NE! Sednu, dam D prijedu dam P, nic mezi tim, max. R, pokud se nekde nevytocis :D

Je nějaká možnost auto odtáhnout po vlastní ose při vypnutým motoru?
NE! Hnana naprava musi byt ve vzduchu, nebo odpojeny kardan, nebo vyrazeno na pridavce (u offu)

Má se pokaždý používat ručka?
V kopci urcite, at to nedrzi automat... Na rovine je to fuk.
o 10.10.2011, 23:35 | Luke_288
A co teda jsou ty vibrace?
o 10.10.2011, 23:42 | Kamil07 | Upraveno: 2011-10-10 23:42:48
Lukasino: S tím plně souhlasím.

Luke_288: Prý hydroměnič před smrtí. Kdyby to prodejce uznal a dal slevu na opravu, tak bych do toho šel, ale jediné co řekl bylo, že s tím jezdí už 30 tis. km a šlape to bez problémů. Takže na to kašlu.
o 10.10.2011, 23:56 | M.a.R.i
Lukasino: Díky, 1) jsem si nebyl jistej u 2) jsem to tušil a u 3) raději jí budu dávat pořád, sice to trošku zdržuje, ale pro dobrej pocit :). Teda pokud fakt nebudu stát na uplný rovině.


A ještě jeden dotaz. Ty blbci japonský odhlučnili interiér a není slyšet V8 tak když si někdy budu chtít poslechnout motor, zařadím neutrál a motor vytočím, tak převodovce neublížím?
o 11.10.2011, 00:17 | Raimmii
když tady každej píšete že jen D nebo R a při zastavení třeba na semaforech P, tak k čemu je tam to N? Já už rok dávám na semaforech N a nemám absolutně žádný problém, P je přece když úplně zastavím...
o 11.10.2011, 00:19 | Raimmii
jinak mě to ty vybrace dělalo taky když jsem auto koupil, po výměně oleje a filtru v převodovce přestaly...
o 11.10.2011, 00:58 | Kamil07 | Upraveno: 2011-10-11 01:01:06
To psal Nismo taky, že to může být olejem, ale nebudu pokoušet štěstí.
Já osobně na N neřadím, nebo řadím, ale jen v zimě, když je nějaká krizovka (a že jich bylo).
o 11.10.2011, 01:52 | Nismo.Power
N je jako "neřadit!"
používat P-R-D a je to vklidu ;-)

jakýkoli řazení automatem znamená pohyb pístů v pístnici tudíž opotřebení a hrozící přidření pístnice....
to platí 2x pro koncernový automaty pževážne ZF který na to fakt trpěj a hlavně u nich člověk nikdy neví jak je na tom olej neb jako uživatel nemá jak zkontrolovat hladinu natož pak stupěň přepálení atf... hladinu pochopí každej když ví že se měří nastartovaná a rysky sou (u většiny bejvaj) cold/hot a myslim si že i jako běžnej uživatel když bych čichnul k přepálenýmu atf tak budu cejtit něco jako průser se blíží...

takže každej kdo vyřazuje třeba na semaforech si koleduje o průser ... to už je snad lepší stát na brzdě a plynu a přehřejvat olej na prázdno....každý kopnutí automatu na nějakej kvalt znamená cuk kterej se odrazí ve vnitřku skříně, sepnutí sady lamelek, škubnutí do planetový převodovky, kardanu či poloos...
je to zbytečný a dělat se to nemá ba možná i nesmíale lidí vídím dost a nejhorší sou ty co na každý křižovatce bliknou zpátečkama to fakt mám chuť vždycky vyskočit, vytáhnout ho z auta a seřvat ho že je naprostej kokot kterýho bych nepustil ani na šlapací tříkolku protože by jí zapálil a stěžoval si že z ní nic nezbylo, to sou pak ty recenze jak sem si koupil ono auto a jaká je to sračka že po 20k umřel automat kterej moh ale vklidu najet 200-300k kdyby uživatel nebyl debil.....

ad jiný otázky tak

-stání v kopci se zařazenmy D je normální, olej se hřeje minimálně prokluz v buchtě o krapet větší než na rovině, stát na brzdě je ale lidský a převodoka to má samozřejmě ráda....

-otah po vlastní ose , je možnej ale němel by moc bejt..... když jo tak automobilka píše třebas maximálně 30km/h maximálně 20km kupříkladu....
při vypnutym motoru se netočí čerpadlo v automatu a odrbávaj se lamelky, čim větší rychlost tim víc proto lepší odtah rovnou

-používání ručky : správně je tak že po zastavení nejdříáv ručka pak teprv P , když se to neudělá tak auto popojede a opře se do bodu kde je locknutá převodovka, tudíž když se pak chce zpátky řadit z P tak to de z tuha a když se to podaří tak to škubne což je špatně, tzv. shiftlock.... japonský převodovky na to mívaj spešl button kterej tohle ochčije a dá se vyřadit lehce pak ale moc převodovek to nemá fakt....

-řazení čehokoli za jízdy : od P dolu řekněme nevadí ale opět je lepší mít jen D, z něj jít jen třeba z důvodu motorový brzdy z kopce nebo když převodovka nepochopí jízdu do kopce a pořád hází mezi 2-3 třeba tak natvrdo zarazit za 2

-co se týče řazení N za jízdy : NEDĚLAT ! podobnej efekt jako tažení vozu, motor padne na neutrál, převodovka se vevnitř točí dle rychlosti kol a v hydroměniči se hřeje olej, natož ještě točit motor při tom to je taky špatně... párkrát proč ne ale škodí to tak se snažit to nedělat...

-prokluz kol : nevadí, od toho je diferák či ABS který je spřažený s převodovkou a koriguje prokluz.....
o 11.10.2011, 02:21 | Kamil07 | Upraveno: 2011-10-11 02:23:40
U Mercedesu jsem v zimě někdy za jízdy musel řadit z D na N, protože při pomalé jízdě (třeba po parkovišti) je problém, že když sešlápnu brzdu, tak se bloknou přední kola a zadní auto tlačí tak, že normálně jede dál, jen se netočí přední kola a kloužou po ledu. ABS asi funguje až od nějaké rychlosti, nebo nevím (funkční bylo). Zkoušel jsem i šlapat na brzdu s maximální opatrností, ale i tak se to stávalo. Trošku se to dalo redukovat zimním režimem, ale i tak se tahle situace občas stávala a pomohlo jen vyřazení na N.
o 11.10.2011, 02:23 | Nismo.Power
no to ale musel mít mercedes tak 2000 volnoběh ne ? :D
standardně pokud ti makaj zadní brzdy tak se ti tohle stát prostě nemůže, ten automat na D při volnoběhu má tak malou sílu že tohle dělat nesmí :)
o 11.10.2011, 02:25 | Kamil07 | Upraveno: 2011-10-11 02:27:35
Nevím čím to, ale dle servisu bylo auto v perfektním stavu a to stejné se stává známému na stejném typu (W220).
Kdyyž jsem stál a zařadil D, tak to ty zadní kola nepřetlačily, ale za pomalé jízdy se to stávalo.
o 11.10.2011, 02:28 | Kamil07
Auto bylo po zimě na STK a brzdy šlapaly perfektně.
o 11.10.2011, 02:30 | Nismo.Power
njn W220 .... to je takovej jeden velkej pojízdnej nedomyšlenej problém :D tam bych se nedivil ani kdyby z vejfuku tekla voda do ostřikovačů :)
o 11.10.2011, 02:37 | Kamil07
Sice jsem na to auto nešlyšel moc chválu, ale mě sloužilo dobře a měl jsem ho rád, do doby, než mi ho nějaký blázen vykradl (urval co mohl) a zacala blbnout elektrika, pak už to bylo v hajzlu.
o 11.10.2011, 03:00 | Nismo.Power
to s tou elektrikou byla spíš shoda náhod :D nepřikládal bych to tomu vykradení....
na tom autě se sere všechno, spotřebák nic nevydrží a je drahej, zbytek auta zrezne či se posere :D je jedno že to je řídíci jednotka abs nebo motoru, cokoli kde je drát je špatně :D
kor takový ty vylítaný paštiky s 300k najeto po 2 generálkách snad všeho co se prodávaj za "zajímavý" ceny to když někdo koupí tak to je pak prča :D
o 11.10.2011, 03:08 | Kamil07
Vzhledem k tomu, že "frajer" chtěl ukrást i řadičku se startovacím tlačítkem, což se mu nepovedlo, ale ukroutil jí a i po opravě se pořád rožínaly budíky a hlásilo to, že karta není v dosahu (i když byla), někdy to na tlačítko nastartovalo, někdy ne, tak jsem to odpojil a stejně to pořád hlásilo, že karta není v dosahu, takže se pořád rožínaly budíky a vybíjely baterku. Dále vypadávala navi, nereagovaly tlačítka na okna atd. Vše bylo způsobeno neodbornou demontáží (vyrváním) při vykradení, protože před vykradením auto nemělo jediný problém, všechno fungovalo.
o 11.10.2011, 03:14 | Kamil07 | Upraveno: 2011-10-11 03:18:49
Co mají známí dlouhodobě tyhle eSka, tak s nima vesměs nemají problém, sem tam odejde tlumič, nebo něco spotřebního, ale jinak vše bez problému.
Jen ta rez, to je peklo, tohle je velké mínus u auta, které bylo nové za +- 3 mil. Kč. To teda fakt posrali.
o 11.10.2011, 03:17 | Kamil07
Spíš než na W220 si lidi stěžují na E65, to se řeší pořád nějaká porucha.
o 11.10.2011, 08:21 | Nismo.Power
no u nás když je na servisu nějaká 220 tak to je vždycky přehlídka všech problémů co můžou bejt :) e60/65 to sou taky velice vydařený pokladničky který s opovažujou nosit jméno kdysi docela dobrý automobilky..... co jsme tam měly naposled tak jediný místo kde zateklo do kufru bylo samo nad pojistkovkou a teď je z toho auto který je bez investice 120k skoro neprodejný neb ho půlka nefunguje či blbne....
o 11.10.2011, 09:41 | Luke_288
ani s DSGčkem nevyřazuju na P, to jedině když stojím na železničním přejezdu, jinak furt brzda a to přesně z toho důvodu, že mi vadí, jak auto škubne (naštěstí jen prvních pár vteřin po studeným startu když přehazuju z R na D, když se ohřeje, tak nic).
o 11.10.2011, 11:24 | M.a.R.i
Nismo: Super, díky za rady.
Můžeš prosímtě rozvést ten shiftlock? Na autě ho mám, když ho zmáčknu tak můžu řadit i při vypnutým motoru, ale nechápu co si tim chtěl říct.

A ještě k tomu prokluzu. když se čistě teoreticky :) budu chtít v zimě sklouznout bokem tak se převodovce nic nestane jo? Samozřejmě jenom čistě teoreticky, neboť je to nebezpečné a k vozu neohleduplné!!
o 11.10.2011, 12:01 | crestik
koukám, že automat je pomalu složitější než manual. K čemu tam teda je to N, když se nemá nikdy řadit?
o 11.10.2011, 12:37 | radek.613 | Upraveno: 2011-10-11 12:38:38
Nevím jak moc je to nebezpečné a neohleduplné, ale mě se to děje u auta v létě, v zimě, na suchu, za mokra, na dlažbě, na asfaltu, na kostkách i na štěrku furt a nic netrpí a neodchází, tedy krom pneu :-D
o 11.10.2011, 12:41 | radek.613
N se například řadí kdykoli je třeba s vozidlem pohybovat bez natočeného motoru, když je potřeba přerušit přenos hnací síly od motoru na roztočenou nápravu a v mnohých dalších případech.... ale rozhodně se na N nevyřazuje v křižovatkách, při stánáí, čekání a podobných běžně provozních situacích, tak jak se to musí u manuálů, když nechce mít člověk otok lýtka od spojkového pedálu...
o 11.10.2011, 13:21 | AR
No nebude mít sice otok lýtka od spojkového pedálu ale od brzdového ano ;)

crestik: tak N třeba použiješ když chceš řadit z D na R, stejně jako na motorce, tam jdeš taky přes neutrál.
o 11.10.2011, 13:36 | radek.613
Otok od brzdového pedálu? By mě docela zajímalo, jaké auto krom Multikáry a Avie má krok pedálu brzdy tak dlouhý a sílo potřebnou k sešlápnutí takovou, aby to neblaze působilo na lýtkové svalstvo.. :-D :-D :-D
o 12.10.2011, 10:58 | Nismo.Power
MARI : shiftlock tam máš právě proto až se ti stane to že ti nepude vyřadit..... pak stoupneš na brzdu, zmáčkneš ho a vyřadíš ladně bez škubnití ;-)

když budeš chtít jet bokem tak jeď, jen si nejsem jistej jak moc to to elektronika v LS dovolí vůbec :D
o 12.10.2011, 11:02 | M.a.R.i | Upraveno: 2011-10-12 11:02:46
N.P:
Jo tak, takže když zapomenu dát parkovací brzdu, tak raději vyřadím při chcíplým motoru přes shiftlock, pokud sem to dobře pochopil :). A nebo si to myslel tak, že se šprajcne řadička a nepůjde přeřadit? To se mi ještě nestalo.
Tak LS to dovolí, lze vypnout VSC, ale asi to nebude zrovna ideální auto pro jízdu bokem. Kdyby to mělo samosvor tak to bude o něčem jiným :). Jenom bych si to chtěl zkusit, je to moje 1.auto s náhonem na zadek a s motorem vepředu.
o 13.10.2011, 14:42 | CervinVega
hlavne ty "hrozneDobreOvladatelnyAutomatovyDrifty" zkousej nekde mimo provoz, fakt to neni jako s manuálem .-)

- vadi automatu, kdyz se chcipne v "D" a nasledne presune do "P"? resp co se tam odehraje, zustane zarazena posledni rychlost nebo se po vypnuti zapalovani/odpojeni napajeni prevodovky rozepnou lamely (proto je tam ta zubačka, že?) ? :-)
o 13.10.2011, 14:49 | M.a.R.i | Upraveno: 2011-10-13 14:56:12
CV: jasně, nejsem magor, ani drifter :). S MR2 jsem si párkrát zkusil drift, ale jenom na sněhu, neboť to nemám moc v ruce :).

Edit: Divím ,se že se do mě ještě nějak moralista neobul :D. Čekal jsem docela smršť.

Jinak mně se párkrát stalo, že jsem omylem chcípnul motor s D,ale auto na to upozorní svítící obrazovkou a nejde zamknout, tak stačilo držet tlačítko shiftlock a přesunout řadičku z D na P. Druhej den jsem normálně nastartoval, ale asi to není to co si chtěl vědět :D
o 13.10.2011, 15:07 | Luke_288
tak to mě se stalo už víckrát, že jsem chcípnul na D a když nešel ven klíček, tak jsem přesunul na P.
o 13.10.2011, 18:04 | M.Á.R.A.
ted jsem to samý řešil na starý S classe a tam to dělali silentbloky na motoru.
o 13.10.2011, 18:10 | AllInOne
kua M.a.R.i, už při tom pomyšlení na drift ti tam mohlo vlítnout nějaký děcko :o))))
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3405 sekund.