
Navštíveno 9286x

[ Link ] Tož to mě jako věrného fandu značky nepotěšilo :-/
smutný to je , zasraná ekologie.
spíš by ně zajímalo , co budů dávat do nástupca RX8

10.10.2011, 17:15 |
hanx je to naprd, ale líbí se mi, že nejdou ruku v ruce s ostatníma a vždycky jdou svojí cestou. Teď když automobilky do všeho cpou malý motorečky s dvěma turby, mazda jde cestou vylepšování atmosféry a zvyšování kompresního poměru.
"Znamená tento krok úplný konec pro Wankelův motor? S ohlede na aktuální regulace a ne zrovna dokonalou efektivitu tohoto typu agregátu bychom skoro řekli, že ano, Mazda ale tvrdí opak. Sám nejvyšší šéf firmy Takashi Tamanouchi řekl, že motor s rotačním pístem s námi bude i v budoucnu. Máme se tedy možná ještě na co těšit..."
[ Link ]

10.10.2011, 17:22 |
Shr3k Nástupce RX-8 nebude, spíš se Wankel objeví jako 16X s přímým vstřikem v nástupci MX-5.
Hlavně že slavné TDI je ekologické jako hrom.

10.10.2011, 17:30 |
Shr3k Pod pojmem TDI si toho lze představit... :-D

10.10.2011, 18:55 |
JP Přijde mi vhodný si přiznat, že ty motory přes veškerou svojí výjimečnost stály z pohledu použití do běžnýho auta za hovno. Spotřeba benzínu strašná, spotřeba oleje příšerná a spolehlivost úplně nejpříšernější ve srovnání snad s čimkoliv co kdy kdo za posledních 20 let vyrobil. Ten motor pohřbil Rx8, proto dneska stojej skoro polovinu toho co dobová konkurence, přestože jsou to většinou auta s najetejma max. pár desítkama tkm (přesto zralý na generálku).
Takže já jsem rád že končí, alespoň se bude Mazda víc věnovat tomu, co jí jde nejlíp - zážehovejm atmosférám. Třeba jim teď zbyde kapacita i na řešení koroze a nebudu vídat osmiletý auta na kterejch všechno funguje na jedničku, ale s nadsázkou se co nevidět rozloměj v půlce.

10.10.2011, 20:36 |
FBS Přesně jako JP, kdyby byl alespon Wankel vyjímečný svým výkonem. Ale RX8 proste a jednoduše nejede...
Wankel má výhodu v nízké prostorové náročnosti a nízké hmotnosti agregátu. Bohužel je to málo platné, když se u tohole typu motoru nikdy nepovedlo vyřešit dlouhodobou spolehlivost, netěsnost a spotřebu oleje, bez turbíny je to motor spíš do motorky než do auta.