
Navštíveno 12353x

Zajímaly by mě Vaše spotřeby na LPG a benzín. Všude čtu jak je spotřeba na LPG a benzín stejná nebo se liší maximálně o 5%. Ale skutečnost je trošku jiná.
Zatím jsem najel po přestavbě cca 600km, tak nevím jestli se spotřeba ještě sníží. Ale autu šlapu stále stejně, spíš bych řekl, že jezdím trošku víc na spotřebu a rozdíl ve spotřebě je zatím cca 30%-40% + projetej benzín než se motor zahřeje. Což ve finále dá mizivou úsporu :/.
zítra doplním co tam mám za systém, ale tuším, že BRC se vstřikama na každým válci
Mám už asi 7let P405 rv93 2.0 89kW, byl v roce 2000 předělanej na LPG, je tam starý BRC s trubkou do sání a spotřebu za nějakých 70tkm mám 9l LPG, na benzín jsem nejezdil vůbec, tak netuším kolik by si vzal na něj. Ale auto absolutně nešetřím. Pořád ho vytáčím a jezdím s ním dost svižně.
Co vim, tak by to melo jit nahoru o cca 10%, ale 30-40% je fakt maso :-O

05.10.2011, 22:06 |
Only_One | Upraveno: 2011-10-05 22:06:26
jagouš 2.5 V6 6tibodová sekvence BA95 12l LPG 14l dlouhodobě cca 12000km
Já jezdím 10-11L s 97kW dvoulitrem.
Only_One: A jezdíš stejným stylem, nebo autu trošku víc šlapeš?
Lukasino: Do tich 10% bych to ještě bral
Tak co jsem vyčetl:
Souprava HL PROPAN Lovtec/Magic
Nádrž GZWM
Regulátor MAGIC
víc nevím :). Nějak si vybavuju,že na vstříkách je napsáno Magic II, musím na to zítra kouknout
A kolik se Vám vejde do nádrže? Nádrž je na 65l, má 20% bezpečnostní rezervu, ale vejde se mi do ní maximálně 41,5l. Zatím jsem tankoval 2x do plna

05.10.2011, 22:41 |
War jezdim s dlouhodobou spotrebou po Praze za 11l s 96kw dvoulitrem. Nadrz cca 43l, tankuju kolem 36l

06.10.2011, 00:16 |
Drtič Cadillac STS - nemám zatim změřenou real spotřebu, ale podle palubáku na benzin něco kolem 12, LPG změřených zprůmerovaných cca 15,5 - 50% město, 50% meziměsto

06.10.2011, 06:50 |
TUNER | Upraveno: 2011-10-06 06:53:09
Upravená Škoda 136 (upravenej motor fabia) spotřeba kolem 11-12 litrů LPG - na benzin to nejezdilo )) (styl jízdy docela hodně svižnej)
Ford Escort 1,6 - benzin jsem jezdil kolem 8 na LPG kolem 9-11 v zimě i 12.
Volvo XC70 2,4T - dle palubáku přes léto 8-9 litru a 9-10 litrů přes zimu - dlouhodobej průměr po cca 24 0000 km 10,98 litrů LPG/100 km...... jízda dle předpisů.
EDIT : u Volva samo + nějakej benzin než se system přepne,ten ve spotřebě počítanej neni,ale evidenci si vedu taky....navíc přes zimu používam skoro každej den bufíka....
No a u svého prvního auta, kde byl ještě směšovač - Mazda 323F BA 1.5, benzín kolem 7l, LPG kolem 8,5l - denní ježdění s průměrnou rychlostí, čili ani brzda, ani předjíždění za každou cenu.
A teď Chrysler Concorde 3,2 V6 - benzín to jezdilo kolem 10l, LPG 12-13l, styl jízdy klobouk, ale ve výsledku jako s tou Mazdou. Chevrolet Trailblazer 4,2 R6 - benzín 13l pohodovou jízdou, 14-15l LPG. Takže já si nikdy neměl důvod stěžovat
T613-3 11BA/14LPG, T613-4 10BA/13LPG, XJ6 11BA/12,5LPG, JEEP 15BA/17LPG, FORMAN 9BA/10LPG(čistě město-hrc vozidlo), BETA 8BA/8,5LPG, GALAXY 10BA/12LPG,.... vše dlouhodobé průměry, nájezdy v řádech desetisíců a statisíců, jak podtlakové, tak vstřikové systémy, jízdní styly zcela dle potřeb uživatele, tedy bez ohledu na spotřebu.
Já jezdím pořád stejně, respektive jak píše radek, dle potřeb řidiče. Až teda nedávno sem jel v noci Praha Plzeň za 17litrů, Ale to sem opravdu velmi velmi velmi spěchal
radek.613: ty máš tatrováckou Betu se spalovacím motorem? Jaký motor - škodováckej nebo Hyundai? Měl jsem tu čest jen s ejpovickým elektromobilem a spalovák znám je z vyprávění.

06.10.2011, 09:47 |
Lucni.konik | Upraveno: 2011-10-06 09:50:19
FOcus 2,0i zmetek, 97kW. Systém BRC sequent(sekvenční vstřikování). Spotřeba od 8,4 až po 9,5 litru(dle stylu jízdy). Jinak spotřeba na benzín cca od 8-10,5 litru dle stylu jízdy.
Jelikož jezdím každý den, tak se snažím jezdit dost plynule - zbytečně neakcelerovat, dojíždím do vesnice atd. Dost tyhle pravidla se spotřebou pomůžou.
Jo a mám nalítáno s LPG 20tis. Auto má nalítáno 220tis.
Jo, ještě, startuju na benzín a automaticky se to přepíná na plyn, ale tohle mi přepne max do 3km(v zimě) v létě defakto okamžitě, co sotva vyjedu ze dvora.

06.10.2011, 09:58 |
Mikoň Já mám s Lagunou 1.8 spotřebu 11 litrů, ale jezdim prakticky akorát město. Dálkově je to tak těch 8. Startuje to na benzín a pak se to samo přepne na plyn. Bez problémů se to přepne hned, jen pokud jsou nějaký -15°C zimy, pak je potřeba chvilku počkat. Benzín ozkoušený moc nemám, ale na dálku to bylo tuším do 7 l.
tak vzhledem k tomu, že to máš namontováno čerstvě, tak stejně pojedeš na seřízení.... takže pak by to mělo klesnout...
jinak já mám na H Civic 1.5 85kw spotřebu kolem 8l
Mari - ještě se zeptám. Doufám, že to LPG máš namontováno na nepřímém vstřiku. Pokud to máš na přímém vstřiku,tak to je docela "chyba".
to šestikule - já mám taky Taru Betu. Oba máme hyundai 1,3 12v 62kw. Akorát Radek má plyn spotřebovávající já zatím bez.
Lucnik.konik: To netuším :). Ale dělali to profíci, tak snad odvedli dobrou práci.
Já měl za 4tkm na benzín spotřebu 10,5l. Na plyn mám na 1.nádrž 15,7l a na druhou jsem teď měl 14,7l, což mi přijde pořád vysoký. Pokud se vejdu do 13l maximálně, tak budu spokojenej.
A ještě mě trápí ta nádrž, objem má 65l, plnění je 80%. 65*0,8 mi vychází 52l ale ve skutečnosti se vejde do nádrže necelých 42 :/.
Si nech tu rezervu lehce upravit :)
Mari - myslím tím, jakou konstrukci má motor - jestli má přímej vstřik do válce nebo jestli má vstřikovače mimo válec(nepřímý vstřik v traktu sání). Napiš, jakej obsah, co je to za auto. Problém s přímým vstřikem je, že by jízdou na LPG docházelo k zalepování, či přehřátí vstřikovačů benzínu, proto se při ladění dává, že třebas každej desátej vstřik dává, aby vstříknul benzín(aby se ochladil vstřikovač a nezničil). Tím pádem ale není ta úspora jízdy na LPG jako u nepřímého vstřiku, kdy vstřikovač jsou mimo spalovací komoru a nedochází k jejich přehřívání, či zalepování.
Jinak já mám nádrž na 54 litrů, ale vejde se mi tam při tankování cca 43-44 litrů.
Knightley: jj, vím o tom, ale i tak by se mělo do nádrže vejít 52l, nebo je to normální, nevím :/.
Ale pokud se musí plyn seřídit, jak psal Pepíno, tak možná se pak spotřeba ještě změní
Já doporučuju po nájezdu cca 1000km, aby si zajel zpátky a provedli korekci-seřízení. Ono se s tím dá celkem laborovat.
Lucni.konik: Lexus LS400 4.0 V8 vvti motor 1uz-fe
Only_One: závist, velmi zajímavé vozítko, ať vám oběma slouží

06.10.2011, 11:39 |
TUNER Ono taky záleží kde tankuješ.....Každej stojan může bejt seřízenej na jinej tlak a do prázdný natankuješ někde méně a někde více.
V Escortu jsem měl myslim 45 litrovej toroid a protože tam lezlo jen něco přes 30 litrů,po vyjetí obsahu jsem vyndal plovák a tankoval jsem nádrž doplna a jezdil takhle s většim dojezdem několik let. Určitě by ale stačilo plovák nějak přihnout aby se tam vlezlo víc.
Ve volvu mam 70 litrovej toroid a při tankování cca 55 litrů mi dojezd cca 500 km na LPG stačí. ;-)
Zhruba po 1000 km nebo 2-3 nádržích LPG je dobré zajet si na doseřízení, neboť se benzínová jednotka naučí nové korekce, "sedne" si membrána v reduktoru a drobet se změní systémový tlak. A taky je dobré se podívat jak jsou na tom lambda sondy, protože jestli jsou před koncem života, kdy ještě nerozsvěcí check-engine, ale už minimálně regulují, logicky to zvedne spotřebu, protože směs LPG se vzduchem má oproti oproti směsi benzínu se vzduchem posunutý stechiometrický poměr a lambdy tak můžou vytvářet zbytečně bohatší směs. Jinak k cca 11 litrům průměru benzínu je adekvátních kol 14 litrů plynu, je to taková řekněme statistická hodnota vysledovaná praxí, když se hrubě odhaduje a neuvažuje poměr město/mimoměsto, atd. Jinak docela varuju před tím jezdit na LPG stylem "sotva dech na pedál plynu" nebo se snažit o stejnou spotřebu jako benzínovou, je to jen trápení motoru i řidiče. 15 LPG/100 u 4litrového motoru nevidím primárně jako ultra závadu, ale spíše jako nianci na doseřízení, nebo nákladově přepočteno je to pořád cca 2,30/km oproti benzínu s nákladem 3,80/km.....
Octavia benzin 100k/74kW
6,6l dálky dálnice
5,8l dálky couračky (na chajdu apod.)
8l město

06.10.2011, 17:06 |
Rudi mondeo 2,5 V6, benzín 9-10l, LPG 13-14 a bylo to novější "přímej" vstřik

06.10.2011, 18:30 |
JA Sorento 3.5V6 benzin nevim :-) a lpg 15-16l což když se dívám na dvoulitry a na tu moji váhu tak v pohodě...

06.10.2011, 18:45 |
Seat Power | Upraveno: 2011-10-06 18:48:10
kamaraduv Dodge Ram 5.7 V8 LPG kolem 16 litru :o)
edit:hovno kecam 16L benzinu a kolem 20litru plynu
Tak jsem 2xnatankoval u jiný benzínky a spotřeba 12,5L/100km, tak uvidím, jestli se to takhle bude držet a nebo to byla shoda náhod. Měl jsem s touhle spotřebou najeto jenom 170km.

05.12.2011, 18:29 |
M.a.R.i | Upraveno: 2011-12-05 18:31:52
Tak tich 12,5l byl nějakej nesmysl.
Teď mám poslední 2 nádrže spotřebu 13,5l a 13,3l s tím, že 75% se ujelo na silnicích 1. a 2.třídy. Takže docela spokojenost. Počítám, že v létě to půjde tak o 1litr dolů.
Pokud jsem najel 60% ve městě tak spotřeba byla nějakých 14,6l.
Mile potěšilo, že zatím palubák kecá o nějakých 3-6%, takže se tím dá i řídit :).
Ale přijde mi, že spotřeba na LPG je jinak závislá než na benzín. Přijde mi, že i když mám lehkou nohu na plynu a pomalu zrychluju, tak je spotřeba téměř stejná jako když mám nohu těžší. Navíc se moc neliší spotřeba ve městě a mimo město.