
Navštíveno 1200x

Stejně jako hromada z vás předemnou řeším "nový" (ojetý) povoz.
Nároky: bezpečnost, nízká spotřeba, 4-5 dveří, spolehlivost, motor nejlíp do 1.6 v případě výhodnější spotřeby a ostatních faktorů do 1.8, benzín (starty v zimě a krátká rychlá trasa do práce, méně náročné na údržbu).
Z těch všech faktorů mě jasně vystoupli do popředí Japonské auta, ale je jich tolik a bylo o nich toik napsáno, že už z toho mam hlavu jak bambuli.
Všechny je tu vypisovat nebudu a nbránim se ani jiné eventualitě v případě že dostane "hodně pozitivních bodů", ale prozatim mam favority:
-Honda Civic (ideálně sedan 1.5 Vtec, nebo novější hatchback 1.4-1.6vti)
-Mazda 323F
-Mitsubishi Carisma (nízkooběmové, cenově dostupné Lancery asi vyhynuli)
-Nissan Almera (N15,N16 - 1.5)
-Toyota Corolla 1.4vvti
-(prozatím jsem uplně nezavrhl ani Focus nebo Golfa, ale musel by být v ťip ťop stavu, abych ho upřednostnil).
Rozhodující bude asi stav, nájezd počítám 10-15tis/rok (asi denně práce,4x-8x měsíčně 180km dálnice), nejsem závodník, jezdím spíš na spotřebu. Cenový strop asi 60-70tkč, některé modely vychází míň, některé na téhle částce teprv začínají.
Potřeboval bych nějak, klidně zaujatě, zhodnotit výběr dle kritérií viz. výše, případně čemu se vyhnout, nebo po čem ještě koukat. Případně pokud by jste věděli o nějakém pěkném kousku, nejlíp jižní morava, brno a okolí a pod.. :)
za mě mazda 323F 1.5 , měl sem a spokojenosť veliká
za me Carisma,jediny problem bych videl v korozi ikdyz to neni zdaleka tak hrozne jako napr.u filcek,staci se pri koupi zamerit na lemy a obcas rohy dveri.Jinak dal uz jen sama pozitiva,volil bych 1,6 66kw motor krasne zivy v celem spektru otacek s vybornou spotrebou(na to jak to ,,jede´´)nejvice se mi libil velky kufr a hlavne spousta placu v motorovem prostoru(otom si u koncernu muzes nechat zdat .o)jinak klasika japonci za me nic moc interier,ale svoji funkci splni.
Já bych byl opatrný u aut s takovou cenovkou. Ale budiž.
SPíše bych si zhodnotil - budu jezdit do autorizáku (protože nemám čas shánět garážníka) a nebo volit nákup nD na webech a čekat na dodoávky a hledat Lojzu, který mi něco opraví?
Golfa bych možná vyloučil jednak díky tomu, že bývá terčem nenechavců, jednak mnoho jich bylo poznamenáno "tunery" a i autor. servis, bude li nutný, může být někdy cenově ošemetný.
Já bych si osobně vybral Corollu, vysoká spolehlivost, slušný prostor i vzhled, dobré zpracování a celkem úsporné motory.
Focus za tutuo cenu bude asi jeden z prvních, takjže riziko koroze dost vysoké FoFo I nebyly nic moc z tohoto pohledu, ono ale u japonců to není mnohdy o ničem taky, z tohoto pohledu zase vede Golf).

04.10.2011, 20:19 |
Brnďa kup honda civic 5d 1.5vtec, peknej kufr, motor usporny a je to honda:-)

04.10.2011, 20:21 |
All Já můžu jen jednu vlastní zkušenost. Měl jsem 11,5 roku Almeru N15, 1,4, 64 kW, 4D sedan. Najel jsem na ní něco přes 192000,- km. Jediná závada byla někdy kolem 50000 km zdechlá vodní pumpa. Nejsem žádný závodník, křižovatky dojíždím a tak jsem přední brzdy měnil po 150000 km a to jen proto, že jsem se cítil trapně s tou výdrží. Šla z domu v květnu za 15000,- Kč. Za ty prachy to byl geniální kauf. Ode mně to za tu cenu vykoupil bazar. Pryč šla do dvou dnů tuším někde kolem třicítky. Měla korozi na zadní části obou prahů (někde tu jsou fotky). Byl jsem s ní tak spokojený(včetně servisu), že jsem zůstal u Nissanu.
Nissana můžu taky doporučit, sice jsem měl Primeru ale max spokojenost byla i u mě, Motor jsem měl 2.0 85 KW a kromě oleje a brzd mě nestála ani korunu..jediný co, že ke konci začala dost reznout..

05.10.2011, 11:47 |
hanx Všechny z těch aut co jsi vypsal jsou spolehlivý a super svezení. Na tvém místě bych hledal všechny a vzal to, který bude v nejlepším stavu ještě v poměru s výbavou (pokud jí vyžaduješ) a cenou. Krom bazarů bych se taky poohlížel po různých klubech a forech okolo těch aut. Lidi tam často mívají celou historii svýho auta co prodávají.
Kdybych si já osobně chtěl teď kupovat auto, hledal bych Almeru N16 po F/L 1.5 (2002 a výš) (mimochodem rozvody řetězem)
Mám 323F už 3 roky, cca 50 tisíc Km (kupovaná měla 132tkm) a zatím jsem měnil jen spotřební věci a rozvody při koupi "pro jistotu".
Diky všem, prozatim jsou reakce defakto očekávané (a to sjem rád, že nevybíram uplně blbě). Stav a výbava bude hrát samozřejmě největší roli. Teď už se jenom vyhnout nějaké pasti.
Kluby samozřejmě obhlížim, zatim to lustruju jen tak na sucho, kolem víkendu se snad dostanu kouknout na něco naživo :)

05.10.2011, 15:43 |
Mr.Scully | Upraveno: 2011-10-05 15:43:51
Almery jsme měli jako služebáky v práci a celkem se sraly, ale podrobnosti nevím, je to už pár let. Vyloučil bych Golfa, většina z nich vlastnili osmnáctiletí tuneři/puberťáci s obráceným kšiltem - a beztak je to megahnusný auto. Myslím, že jinak míříš správným směrem. Mně by se nejvíc líbila asi Carisma.

06.10.2011, 02:12 |
MAX Máme ještě doma jako druhé auto Hondu Civic 1.8Vtiz roku 98 - 170 koní a pokud jí neženeš, tak i spotřeba ujde. Chorvatsko 8.3 po dálnici při cca 150 - 160km/h.. Jako skoro každá Honda ovšem trpí korozí zadních lemů, které jsem vyměnil a jsou většinou chycené prahy a reznou výfuky (tedy ještě tam je originální ;-)..
Motorově ovšem pohádka.. 5D hatchback (angličan) velký tak akorát, místa víc než v oktávce. Pokud bych chtěl jezdit úsporněji a přece svižně, volil bych 1.6 dohc vtec - ty měly tuším kolem 125 koní a přitom velmi slušnou spotřebu..
Jinak provozní věci a dle stavu cest a nájezdu nějaké ložiska nebo čepy na podvozku, z elektriky notoricky známé drobnosti jako spálené odpory vnitřního ventilátoru (vrákáč za 500kč a nefunkční jeden motorek centrálu - opět vrakáč za 600kč) - tedy nic zásadního, co by mi znemožnilo jakoukoli cestu.. Takže za mne spolehlivé a výkonné auto.
Je ovšem pravda, že pokud není člověk prase a trochu se stará, tak to auto v klidu najede 250.000 a přes relativně velký výkon jsem ještě neměnil ani spojku.. A nemyslím tím nájezd na dálnicích..