
Navštíveno 2269x


24.08.2011, 16:39 |
CRK Mám tak na 95% přidřenej váleček na brzdiči a dneska jsem byl v servisu a vezmou mě nejdřív příští týden, ale potřeboval bych to vyřešit aspoň provizorně hned. Co by jste doporučili..? Prostříknout něčim nebo rozebrat a rozhejbat..? Už jsem to jednou dělal, ale vůbec si to nepamatuju.. Hrozí nějaký nebezpečí? Díky
rozebrat, vzit jemnym smirkem ci rounem a vratit zpet :)
Kdyz tam nebudou moc extremni diry, tak to bude fungovat, pokud ano, existuje specialni lepidlo ci spis hmota (tekuty kov) ktery se pouzivat na hydraulicke pistnice. Cili dalo by se to taky pouzit. Jde o to, zdali se ta namaha s tim vyplati.
Ale provizorne asi staci jen to vzit tim smirkem :)

24.08.2011, 17:47 |
CRK Díky moc, ale protože na autě vzhledem k bydlení v paneláku, dělam něco jednou za pět let, můžeš mi napsat jak na to - stačí v bodech. Nemám moc nářadí a bojim se aby něco nevyteklo nebo abych to nezavzdušnil nebo tak něco. Stačilo by fakt heslovitě. díky předem, jestli se ti bude chtít
pokud se kousl, že nejde točit kolem, tak mě pomohlo zpátečka a energicky zabrzdit. Vyndat ho uplně jsem zkoušel dvěma šroubovákama jen jednou, dělám to jen vzduchem...zabalím do hadry nějakou kulatinu, a dám mezi pístek a třmen, aby najednou nevylítl uplně. Našroubuju Festo terminálek a z rozvodu ventilem pouštím vzduch.
PS: nejsem automechanik, tak trochu sedlácký postupy :-)
Aha :)
No takze nevim co mas za auto a nevim jestli to mas na predni strane ci na zadni strane.
Kazdopadne to poslu fakt heslovite v bodech, jinak pokud to neni nejaky exot auto, tak na netu urcite najdes knihu JAK NA TO? A tam je vse pekne popsane vcetne obrazku atp.
Kazdopadne bez jakykoliv zkusenosti se do brzdoveho systemu neni radno hrabat. Muzes jeste vic poskodit trebas prachovku ci tesnici krouzky ci tam hryznout ten valecek a je vydelano :)
A bude to potreba odvzdusnit.
- zabrzdit auto, povolit kolo, vyheverovat a sundat ho :)
- sundat dva srouby na plovoucim trmenu a lehce povolit hadicku od brzdovky a lehce i odvzdusnovak (lip se to povoluje kdyz je to na aute, nez v rukach)
- sundat plovouci trmen (lehce zatlacit at zaleze a jde lip dolu)
- na nem je prachovka kolem brzdove valecku, ta nejspis bude v prdeli, proto se tam dostala voda a vyrezl ti ten valec. A pokud to je fakt hodne, tak bude i ta tesnici hranata guma taky kaput :)
Cili nejlepsi je mit, az ti prijde novy valec, tak i novou tesnici sadu a cely to prekopat.
- zaskrtit brzdovou hadicku co nejblize k plovoucimu tremnu (trebas pouzit kleste tzv. 3ti ruka, nebo se jim rika klempirske kleste) - to kvuli tomu aby ti nevytehla vsechna brzdovka z hadice a nezavzdusnil jsi cely okruh
- pak vysroubujes tu hadici a kouknes jestli netece, popripadne nekdo ma slepou matku na to udelano uz.
- trmen mas venku, pokud to je ze zadniho se samostavem, muzes krasne hybat ruckou a pistek ti vyleze sam ven, pokud je to predni, tak je dobry snim co nejvic vylest pokud je jeste napojeny na aute - slapat na pedal a jak je na kraji, tak ho pak uz krasne dostanes ven bez namahy.
- ted muzes ten trmen zacit opravovat, lestit atp.
- az ho budes davat zpet, je dobre vycistit ten trmen i uvnitr, kouknout na tu gumicku (nesmi byt prekroucena, ci mit strihnute hrany)
- kdyz je vse ok, pistek mazni lehce neagresivnim oleje a i gumicku, at ti to neklade zadny odpor pri nasazovani a jde to lehce (pokud neni olejcek, staci i brzdovka)
- nasunout KOLMO do gumicky a opatrne ho tam zatlacit, kdyz je to predni mel by jit lehce jen tlacit, pokud ze zadni se samostavem, musis ho zaroven jakoby sroubovat :)
Jsou na to docela solidni pripravky a nebo staci jen sikovne ruce. Jen bacha at neskripnes jak hranatou stiraci gumicku tak prachovku (ikdyz ty stejen budou v prdeli pokud ti to vyrezlo).
- zatlac ho az na doraz, napoj hadicku brzdovou, namontuj zpet vse jak bylo a po dotazeni vseho, zacni odvzdusnovat.
Staci jen to kolo ktery jsi opravoval, pokud jsi dobre utesnil tu hadicku, koukni na stav kapaliny a nez se nekam rozjedes rychle, zkus za pomale jizdy jestli to opravdu brzdi :)
Nezapomen namontovat kolo a utahnout :D
PS: snad jsem na nic nezapomnel, kdyztak ostatni doplni :)
občas to nemusí bejt váleček, ale zatuhlej vodící čep/y (jsou 2)
co drží samotnej třmen...
A nebo jak pise Honza2.016v a to je jeste lehci :) A nemusi se odvzdusnovat atp :)
Tohle byla hodne bolest na systemu brzd VW Golf 3 apod.

25.08.2011, 11:03 |
CRK Dneska jdu na to. Díky moc!!!!
Dej info jak si dopadl ;)

25.08.2011, 21:49 |
CRK Tak hotovo, ani jsem nevytáh váleček celej, tak jsem nemusel čachrovat s hadičkama a odvzdušňovat... Těsnění nevypadalo úplně špatně, ale bylo nasazený jen na půl a mě se ho tam taky nepodařilo úplně správně nasadit, ale ještě se to bude řešit. Ten váleček musim kupovat novej, nebo můžu nechat očištěnej?
Podle toho jestli jsou v nem hluboke vrypy ci ne. Jestli ano je lepsi ho bud opravit a nebo koupit novej. Muze ti poskodit novou stiraci hranatou gumicku a muze ti pak tamtudy chcat brzdovka a nebude to spravene brzdit :)

26.08.2011, 15:10 |
CRK Nevim, co je hluboký, ale zase jako nějakej extrém mi to nepřišlo... Stírací hranatá gumička je co? To je ta asi snad pětihraná na vrchu toho válečku? (Jinak tahle vrchní gumička nebyla zpuchřelá ani děravá, možná jen trošičku volnější... Ale byla tam nasazená jen na půl - buď slezla nebo jí tam špatně nasadili v servisu, když tohle před rokem dělali) Taky nikde nemůžu ten váleček najít, došlo mi, že to asi bude ten píst nebo pístek, ale na Hyundai Coupe jsem nenašel.
Pístek má mít hladký stěny, mikrovrypy nevadí, jde o to, že tam může být vyrezlý třeba 0,5mm klidně i 1mm díra (do hloubky) a pak to přes tu gumičku co je nasazená ve třmenu (ve stejný díře co tam ten pístek jezdí) netěsní a prolíná kapalina = nebrzdí. Pokud nevíš jak vypadá vyrezlý pístek mrkni sem > je to i s popiskama
[ Link ]

26.08.2011, 16:00 |
CRK Díky moc. Sem to měl vyfotit, ale měl jsem to asi míň.