Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > rada pro lidi s naftakama EURO 4,5 .. aneb muj pribeh :-)

 o Navštíveno 4965x o
o 03.08.2011, 13:45 | MaxxT
zdravim vsechny,
mozna ze tento topic nekomu pomuze a koho to nezajima, je vsude spousta jinych topicu na cteni. :-)

Jsem uz ted stastnym majitelem vozu Lexus IS220d :-), tohle auto jsem si v podstate koupil na zaklade toho, zeje to odnoz Toyoty a Toyota sama o sobe ma vysokou hladinu kvality. Auto jsem si koupil v Nemecku, po prvnim majitely, servisni kniha atd. vsechno bylo k tomu v poradku, auto je to 2007 a kdyz jsem to koupil, melo najeto neco pres 160 000 km, coz mi prijde jako realny najezd na diesela a jeho stari. Po cca dvou mesicich jsem zacal mit problem s velmi malym vykonem v otackach pod 2000 rpm. Na diagnostikach nikde nic nebylo a co cert nechtel, odeslo turbo (proc nikdo nevi, stalo se to ve meste, pri normalnim rozjizdeni), jelikoz tam nebyl klasickej garret, ale IHI, tak to byla palka jako prase, ale po tom co se to stalo, jsem si rikal, ze to asi bylo tim, proc to nejelo v nizkych otackach. Po instalaci noveho turba, auto jelo o trochu lepe, ale v nizkych otackach byl stale problem a spotreba po meste se pohybovala kolem 15 litru (hruza).

Na diagnostice stale nic a auto se chovalo "normalne". Startovalo v poradku, nic to nezralo (az na naftu :-) ). Jednoho hezkeho jarniho dne, jsem se pustil do toho sam a kontroval jsem hadice, ktery kdyz jsem vsechny vyndal, zjistil jsem, ze jedna je za turbem trosku praskla pod sponou, koupil jsem tedy novou a problem to opet trosku zlepsilo. Po navstevach nekolika servisu (lexus, toyota (cr i nemecko)), my bylo receno, ze nevi. Na Britskem foru jsem se seznamil s jednim italem a ten mi zacal povidat o EGR ventilu (ktery jsem samozrejme take cistil) a o tom, ze EURO 4,5 maji obrovsky problem se zanesenmi motoru a necistotama, nechtelo se mi tomu nejak verit, ale i tak jsem se rozhodl a jel za nim do italie, kde jsem navstivil jeho servis. Pred prijetim do italie jsem jeste odstranil DPF (filtr pevnych castic) a nahradil ho emulatorem, ktery simuluje ze tamje. V italii se do toho pustili, udelali mi bypas na EGR ventil (viz foto), sundali kompletne sani a provedli cisteni i sacich kanalu v hlave. Jelikoz jsem zde byl jen na 4 noci tak jsem nemel cas na sundani hlavy a cisteni manualne, tudiz hlavu delali nejakou chemii a saci trakt rucne. Vysledek? Oprava za 100 euro, auto ma vykon jeste lepsi nez bylo pred zavadou (i kvuli odstraneni DPF), spotreba ve meste 8 litru.

Rada pro vsechny - kdo mate "novej" diesel, odstrante EGR a podobny kraviny, jinak vas bude cekat nemilej servis, mne to stalo neco pre 70 tis kc a jsem rad, ze to mam za sebou. :-/

foto k příspěvku  od MaxxT



o 03.08.2011, 13:45 | MaxxT

foto k příspěvku  od MaxxT

o 03.08.2011, 13:45 | MaxxT

foto k příspěvku  od MaxxT

o 03.08.2011, 13:47 | MaxxT
jinak soupis veci co bylo delano :-)

- cisteni EGR - 3x
- odstraneni DPF filtr
- nove turbo
- nova hadice a koleno u turba
- kontrola vstriku
- kontrola vysokotlakeho cerpadla a komletni pretesneni
- proplach motoru a nasledna vymena oleje (kdyz jsem menil turbo, daval se znova novy olej a na to jsem ujel asi 1500 km :-/ )
- nekolikrat diagnostiky
- cesty po CR a Nemecku ani nepocitaje :-)

o 03.08.2011, 13:49 | bobmasitr
Plně souhlasím stejnou záležitost sme řešili u MB E290TD, malej tah od spodu a ještě to házelo do nouzáku.Zaslepen EGR a šlape
o 03.08.2011, 13:51 | MaxxT
u mne to zaslepit bohuzel nejde, protoze kdyz se tam vrazi klasicky plech, tak to spadne do nouzaku, tudiz se tam musela udelat hadice, ktera vede do sani z intercooleru, takze EGR funguje porad, ale pouze s cistym vzduchem. :-)
o 03.08.2011, 13:56 | Briann
Kolik bys musel najet kilometru treba se 3litrovym benzinem jeste k tomu treba v LPG nez by ses dostal na 70tisic kc?.-)
Promin, ale Lexus je moje srdcovka a todle auto si kupuji trosku jinak smyslejici lide a v nafte je to opravdu zverstvo kor kdyz benzinove Lexy jezdi za pusu...
o 03.08.2011, 14:15 | radek.613
Nádherná story, hezky se to čte. Brianne, za ty peníze jde s 3litrem v benzínu a LPG najet něco ke 40.000 km. Ale pšt, přeci motor na mazut je to nejúžasnější a nejúspornější high-tech, co kdy kdo vymyslel a do osobáku dal, protože bez hvízdání jakési zakroucené věci nacpané v cestě výfukových zplodin a vydávání obláčků sazí prostě člověk nemůže být :-D :-D :-D

A teď vážně, až se mi nechce věřit, že Toyota takovýhle drek, choulostivý na saze, s čistým svědomím a vědomím opravdu do Lexusů montuje a lidem prodává. Bohužel má pro to čistě ekonomické důvody - deformovaný současný lid si ropu žádá, i v Lexusu. Doba se sice malinko lepší, neb s příchodem foukaných přímovstřikových benzínů se opět ukazuje že je nafta opravbdu spíše pro oblast komunálních služeb, bohužel i u těch nových benzíňáků už je počet kurvítek a zbytečností enormní. Co k tomu říct, snad jen "Zlatá devadesátá"...
o 03.08.2011, 14:19 | mrazik | Upraveno: 2011-08-03 14:23:21
Zeptam se asi blbe, ale tam odkud si EGR prisava spaliny, to je zaslepeny ?
Ona je jina otazka, proc k tomu doslo a jak tomu predejit. Z mnoha stran slysim nepodtacet naftaka, jezdit s tim normalne a obcas poradne protahnout. Vzdyt spousta naftaku ma najeto pres 200 tisic a problem s EGR nemaji.Zajimava by byla statistika poruchovosti EGR vuci celkovemu mnozstvi motoru.
Jinak jedna se o motor 2.2 D-CAT, ktery trpi i na jine neduhy, ale existuje vubec nejaky, ktery ne ?
o 03.08.2011, 14:26 | bobmasitr
neexistuje :D možná traktor zetor
o 03.08.2011, 14:37 | Briann
Radek presne tak..musime si uvedomit ze diesel je lokalni, evropskou zalezitosti, vsude jinde, amerika, australie,asie frci benzin, takze pro lexus, toyotu atd neni primarni vyvijet diesel.
o 03.08.2011, 14:37 | radek.613
Svého času byl výborný a bezporuchový naftový motor 14D40, tomu vytýkali jen větší spotřebu oleje. Ale už je to taky pár let....
o 03.08.2011, 14:37 | MaxxT
Briann: Ano mam tady tento motor a z duvodu toho, ze benzinovej 2.5 je ve vsech smerech pomalejsi (jak zrychleni, tak pruznost, i maximalni rychlost), chci si koupit ted IS350, ktera je motorove vyborna, ale je pouze k prodeji v USA (coz u me takovy problem neni, uz jsem dve auta z USA dovezl, takze s tim problem nemam). Ale kdyz jsem koukal na soucasne motorizace co jsou bohuzel v ISu, tak je tam 2,2 nafta, 2.5 benzin a 5.0 V8 .. ISF je paradni, mam v planu ho poridit po IS350tce, coz je teda za dva roky :-) Proto jsem sel do nafty, jestli jezdim za 8 nebo za 10 je mi vcelku jedno.

mrazik: ano je to zaslepeny.
o 03.08.2011, 14:42 | MaxxT
jinak co se tyce podtaceni motoru, tak u meho lexusu, ktera je verze sport, tak je extra dlouha prevodovka (abych upresnil, tak na dvojku jede 100 a treba na trojku pri 50tce toci 1500 otacek, na 6tku pri 3000 otacek jede auto 205 km/h) :-) takze je to proste tezky, nejezdim jako dedek a nejezdim jako vrah, jezdim svizne a na dalnici rychle.
o 03.08.2011, 15:04 | Briann
uplne bych si tema hodnotama nebyl jistej...Myslim ze az do dnes ma v Lexusech vzdy benzin lepsi parametry:

Lexus IS220D Information Summary

Body: sedan/saloon
Length: 4575 mm
Weight: 1585 kg
Engine Capacity: 2231 cc
Cylinders: Inline 4
Max. Power: 177.4 PS / 175 bhp / 130.5 kW @ 3600 rpm
Max. Torque: 400.0 Nm / 295 ft.lb / 40.8 kgm @ 2000-2600 rpm
Acceleration: 0-60 mph in 10.00 seconds
CO2 Emissions: 168.0

Lexus IS250 AWD Information Summary

Body: sedan/saloon
Length: 4575 mm
Weight: 1656 kg
Engine Capacity: 2499 cc
Cylinders: V6
Max. Power: 206.8 PS / 204 bhp / 152.1 kW @ 6400 rpm
Max. Torque: 251.0 Nm / 185 ft.lb / 25.6 kgm @ 4800 rpm
Acceleration: 0-60 mph in 8.30 seconds
o 03.08.2011, 15:22 | MaxxT
Brian: opravdu si nejsi jistej a ty hodnoty co mas nejsou korektni, jelikoz jsem jel v obou autech, dokonce sme meli start s obema autama vedle sebe z 0 do 200 a diesel vyhral vzdy

[ Link ]

nafta ma 8.9 a benzin 9.1

o 03.08.2011, 15:33 | Briann
mrkni na ofiko lexus stranky...
o 03.08.2011, 15:35 | bobmasitr
hlavně nafta má krouťák :)
o 03.08.2011, 15:37 | MaxxT
nepotrebuju koukat na ofiko, kdyz tady ma kamarad benzina a zkouseli jsme to nekolikrat :-)
o 03.08.2011, 15:38 | Briann
hmm...tak to pak jooo...
o 03.08.2011, 15:43 | Vencaf
nikoliv nafta má krouťák, ale turbo tam dělá krouťák,když srovnáš atmosféru nafta vs atmosféra benzín, je benzín jasnej vítěz..
a to jezdím naftou jen pro rejpaly..
o 03.08.2011, 15:45 | Seat Power
radek.613-hezky napsane
o 03.08.2011, 15:46 | radek.613 | Upraveno: 2011-08-03 15:47:18
Nafta se jen tváří že má krouťák, seber jí to turbo a uvidíš jaký chcípák z ní bude :-D

Hmmm, solidní zpřevodování. Takže ten motor vlastně vědomně kurví výrobce nesmyslně spočítanou převodovkou, při jejímž návrhu hrála prim prospektová spotřeba (aby bylo auto na trhu konkurenceschopné), proto se to po většinu času provozu, kor městském, buď podtočené dusí nebo detonuje, ale je to dobře odlučněné, v kabině to cítit není (koncernový germán alespoň varovně drnčívá pedálama, sedačkou a přístrojovkou) a ty vrstvy sazí v plíživě se přicpávajícím sání a turbu běžný řidič nemá šanci vidět, natož ovlivnit jejich výskyt..... Tenhle motor s touhle převodovkou je koukám fakt "terno".....
o 03.08.2011, 16:17 | Proffesor_W | Upraveno: 2011-08-03 16:18:13
No ty vole a ja myslel ze mam dlouhou prevodovku kdyz mi megan pri 3000ot na sestku jede presne 130kmh. Co to je za bastl :D vylozene vyuzitelny zprevodovani.
o 03.08.2011, 16:30 | MaxxT
proffesor, co se tyce sestky, tak to mi nevadi, ze je dlouha, jezdim stejne tak tech 170-180 na tempomat a to toci nejakych 2800, coz je dobry, ze motor neni vytocenej a spotreba je furt paradni. :-)
o 03.08.2011, 17:03 | Proffesor_W
No ale než se tam dostaneš tak bude září ne?
o 03.08.2011, 17:41 | mrazik | Upraveno: 2011-08-03 17:42:06
Proffesor me toci Avensis pri 120 presne 2000 ot/min a pri 200 toci 3500, vse na sestku, ale ostatni kvalty mi prijdou poskladane v pohode.
Na tech 180 se ten jeho motor dostane rychle, nezda se to, ale jede fakt paradne - brcaha ho ma v avensisu a hodne me prekvapil.
o 03.08.2011, 19:19 | LukeFab
že se vyplatí kupovat takový auto z německa a pak s tim jezdit na slepo do italie na servis,hlavně že seš spokojenej.já bych na to nervi teda neměl
o 03.08.2011, 21:33 | cupra.165
Prevodovka je delana na dalnicni presuny. Do mesta to nebude onco.To same ma treba fiat croma,dalsi dalnicni expres.Na dalky super,ve meste nic moc,je schopna v nafte jezdit za 10.
o 04.08.2011, 10:25 | Vlastah
spojeni Lexus a tenhle motor taky nepobiram, ale dulezity je, ze uz to mas v cajku!
o 04.08.2011, 11:28 | Knightey-
Jn hlavne ze je majitel spokojenej, cili gratuluji k rozlousknuti orisku a preji at uz te to nepotka :)
PS: me to jede na 1st tech 90Km/h :D
o 04.08.2011, 13:01 | gizmi
Pavel: EGR byla prvni vec co jsem u sveho TDicka zadelaval a na zeny oplíku benzínu jsem to zaslepoval dokonce i cele sam :) Jede ji to o 100% lepe.. kazdopadne huraaaa ze mas vyresno..;)
o 04.08.2011, 14:46 | Luke_288
Briann: jestli ty čísla cos nahodil jsou ofiko, pak je u Lexusu s tímhle motorem a převodovkou fakt něco špatně, když můj sup kombi, kterej je o 100kg těžší, 5koní a 50Nm slabší udělá stovku za 8.9s. něco udělá DSG, ale nechce se mi věřit, že 1,1s
o 04.08.2011, 23:26 | Briann
bavime se o roku 2007, rok 2011 ma 8.9
o 05.08.2011, 00:23 | Shr3k
Měl jsem 105kW Mazdu 5 2.0 a mám 136kW Mazdu 6 2.2 a naštěstí bez jediného problému s DPF, EGR, výkonem a podobnými věcmi.

Třeba jen ten motor do Lexusu Poláci neuměj správně smontovat... ;-)
o 05.08.2011, 09:28 | Luke_288
Briann: dobře, ale při porovnání hmotnosti a výkonu bych čekal, že ta dynamika bude o fous lepší.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.315 sekund.