
Navštíveno 950x

Potřeboval bych poradit. Něco přes rok provozuju e-shop (pronajem u eshop-rychle). nikdy jsem neresil reklamu, sklik, neplatil jsem prokliky na zbozi.cz a objednavky chodili. ale posledni dobou je to mizerie, červen - červenec 2011 je víc než 50% pokles oproti stejnému období minulého roku. Netuším, kde je zakopaný pes. vůbec nevím, jak je na tom SEO, jsou nějaké měřáky na netu,ale nejsem z toho moc chytrý. Vyzná se v této problematice někdo? Lidi říkají, že je to tím, u koho mám shop, doporučují zakoupit vlastní shop, kde se seo dá optimalizovat. udajně by vlastni shop generoval větší zisky, ale nevím co je na tom pravdy, protože se jedná o programátory, kteří mi hned tlačí jejich shopy:-) Dík
web je mobilpalace.cz Doufam, ze to někdo nepochopí jako reklamu a nesmazne

21.07.2011, 09:53 |
AR jasně že se dá fungovat i s shopem tam kde seš a pokud ti někdo tlačí do hlavy něco jiného tak jen proto aby tě přetáhnul ;)
No taky bych ti teď mohl tlačit do hlavy ať jdeš ke mě že na tom budeš líp ale nechce se mi ;) ale co můžu tak ti můžu dat kontakt na kolegu který je machr v tomto oboru (sic nevím jak je na tom s časem)
ovšem je tu otázka kolik do toho chceš tlačit, kvalitní práce není nic levného....

21.07.2011, 10:03 |
mr.brain | Upraveno: 2011-07-21 10:04:56
Pravděpodobně je psanej celej web trochu nonSEO... Ono někdy než dělat SEO na něčem, co je od základu špatně, je lepší web udělat celej znova.
Další věc - na všech stránkách co máš chybí metadescription, další věc co ty vyhledávače používají. Title u všech obrázku asi taky mít nebudeš atd. atd. To jen v rychlosti... Pak mne ještě napadá jak máš dělaný nadpisy? Jsou odstupňovaný anebo je to tam jen "nějak"? To je další věc, podle které se ti roboti docela řídí.
[ Link ] třeba tady si zadáš adresu serveru a klíčový slovo, neb to co prodáváš jsou asi mobily, tak na mobil to nenašlo nic, ddto na eshop mobilní telefony.
[ Link ] (vyhledáváno "vše pro váš mobilní telefon")
A příklad našeho blogu co jede od března cca... Běžně máme 2-5. místo na googlu ve vyhledávání
[ Link ] (vzal jsem counter strike, kdybych šel do důsledku a vybral nejnavštěvovanější stránky, je to mnohem víc - i na tom záleží). Pak taky na tom kolik návštěv denně tam máš, jestli se někde na webu objevují odkazy na tebe atd. Není to sranda a SEO už vůbec ne - a hlavně cokoliv co se SEO týče a má to dělat někdo, kdo tomu rozumí, tak si to nechá opravdu zaplatit.

21.07.2011, 10:12 |
AR tak ono hlavně neprodává jen seo že, v čr už je seo jen nějaké dogma, které zná každý jouda a všechno o tom ví atd, řekne si o balík peněz a ve výsledku nic nepřivede. Kolega se na to jen tak zběžně koukl a dle jeho slov je to děs a hrůza ;) a je tam "brutálně hodně práce pro copywritera a i kóder by se přidal" ;)
No, vy mi dáváte kouř:-)
AR píše:
"je tam brutálně hodně práce pro copywritera a i kóder by se přidal"
Jsem teda schopen s tím něco udělat sám? celkem laik v takových věcech. Co copywriter a koder s tím udělají.
Co teda dělám špatně.
díky
AR: přesně to jsem ale psal ;) Možná, že je SEO dogma, ale očividně na něj spousta lidí pořád kašle a pak musí platit reklamy, aby ten jejich web byl někde vidět a v důsledku než aby zaplatili jednoho nebo dva lidi co tomu rozumí a pořádně, tak to "nějak udělaj" a pak se diví.
Anebo opačně jak jsi psal, najdou si joudu co jim to za pár šušňů udělá a ví pěkný prd.
a ted mi jeste reknete, jak poznam draheho profika od draheho joudy, aniz bych vsechny ty SEO musel sam nastudovat.

21.07.2011, 11:01 |
AR antonio: copywriter ti udělá ty texty tak aby byly dobře čitelné, cílené a bez zbytečného bordelu kolem, pokud to neumíš tak je zbytečné se o to pokoušet. Práce copywritera se pohybuje kolem 5tikila za normostranu
koder se zase stará o to co ty v podstatě nevidíš, o vlastní uspořádání html kódu té stránky, což záleží jak je ten shop stavěn jestli se tam dá s něčím hýbat.
mr.brian: no někdo na něj možná kašle ale dost lidí s eshopama atd si jej nechava dělat, bohužel si jej nechávat dělat od nějakého joudy co o tom ví hovno, upraví tvary url adres (což je dnes již na nic) možná si pohraje s titulky, regne to na sklik a prodává to za brutální seo.
Aby shop fungoval a měl nějaký provoz není to jednorázová akce ale běh na dlouhou trať, první výsledky se ti projeví cca po pul roce práce analytika a pak dále.
.mycTD: no to je trochu problém, asi ideál jet přes reference, koukat po fórech jak jej kdo chválí atd.
antonio: jestli máš zájem tak se mi ozvi, předám tě kolegovi, ten ti dokáže dát nějaké základní info a cenovou nabídku.
AR: jo mám zájem. Byl bych rád, kdyby se na to kouknul, zběžně řekl co je špatně, co se s tím dá a nedá dělat a za kolik +-. a zda má smysl do toho rvát peníze...
Konktatky mam pod nickem.
dík
V neposlední řade je to také o tom, co za sortiment prodáváš.
No, je to napsaný dost špatně. Rychlejší by bylo vypsat, co je dobře než vyjmenovávat, co je špatně. Vidím tam dost "prasáren", které sice nemusí SEO ovlivňovat, ale zkrátka se to nedělá.
Ale pokud chceš dobře napsaný shop s kvalitní základní optimalizací, tak to je zkrátka dost peněz. Asi už mám profesní deformaci, ale mám pocit, že obchody pod 50 tisíc stojí za houby. Ono jenom slušný design je otázka 30-60 tisíc.
Jde-li o samotné SEO, tak hodně záleží jak je napsaný ten samotný engine v pozadí, protože někdy jsou jakékoliv modifikace natolik složité, že je opravdu lepší to celé napsat znovu.
Vyladit to, co máš do detailu, to mi přijde jako utopie, ale dát tomu nějaké základy by nebylo špatné, a to by nemuselo být až tak moc práce.
Záleží hodně na financích, ale viděl bych to třeba na 10-15 tisíc, aby se s tím udělaly takové základy.
Jinak jak poznat člověka, co se v SEO vyzná? Chtít reference - jaký web a na jaké slovo optimalizoval? Podle toho mrknout s přihlédnutím na konkurenceschopnost daného výrazu v globálním měřítku vrícených výsledků.
Já to vezmu z jiné stránky, neb SEO apod. jsem taky nikdy neřešil, do reklamy jsem nevrazil ani korunu a všechny mé shopy fungovaly se ziskem, meziročním nárůstem a většinu jsem již úspěšně prodal dál.
Nicméně, e-shopy mám od roku 2001, takže za tu dobu docela historie v příjmů objednávek, obratu apod. A u mě je to letos obdobné jako u tebe. Květen 2011 fakturace 65% oproti normálu, červen 2011 45%, červenec vypadá kolem 60%. Moc to neřeším, ale kamarádi, co mají e-shopy sledují stejný trend.
Tím chci říct, že to vůbec nemusí být jen tou reklamou, ale třeba je fakt taková doba. Ono to chce promyslet, protože SEO a reklama ti objednávky nepřinesou. Akorát ti třeba zvýší návštěvnost, nicméně to není cíl obchodu.

21.07.2011, 14:19 |
AR prohifi.cz: slušný design na 30-60tis? proboha kde? a co to všechno obnáší? leda by to grafik vytepal do platinoveho plechu jinak je dle mě tahle cenovka celkem unreal.
šetikule: tak pokud ti někdo udělá optimalizaci webu se vším co k tomu patří a nezvýší se ti prodej tak je někde něco zle, cílem není zvýšit traffic na webu a cílit na ty lidi co tam ten nákup udělají....
Právě, je potřeba si ujasnit, jestli je obchod sám o sobě konkurence schopný především cenou, rychlostí dodávek, spolehlivosti, odborným poradenstvím. Je mi na prd super SEO, když jsem x-krát dražší, mám dlouhé dodací doby, neumím poradit, apod.

21.07.2011, 14:56 |
Daryl (A)
AR: opravdu kvalitni design s kvalitnim kodovanim a dobre odladeny neni za 30 problem. 60 je uz trosku jina liga a rek bych, ze se tam pocita jeste nejakejma nestandartnima prvkama. Simple funkcni shop komplet je tak nejak od 50 ... samo s tim, ze jeste po predani se plati ona optimalizace a nejen SEO. Cim levnejsi shop, tim vetsi pruser.

21.07.2011, 15:12 |
AR daryl: ok pokud ten design zahrnuje balík vícero služeb tak to beru že se můžeme kolem těch 30k pohybovat, pokud mě ale někdo řekne design beru automaticky práci grafika v photoshopu kde výstupem je sada obrázků připravených pro kodera.

21.07.2011, 15:15 |
Daryl (A)
sluzeb asi ne, ale dnes uz graficke studio doda hotovou praci vcetne kodera. Velka studia totiz nerady davaji zdrojove PSD z ruky bez "eliminace" knowhow.
Takze design se rozumi hotovy vystup od kodera, cili web ve staticke podobe.

21.07.2011, 15:20 |
prohifi.cz | Upraveno: 2011-07-21 15:24:03
2 AR: ono udělat design, který nějak vypadá umí dneska 1 člověk z 10, ale aby to bylo opravdu na úrovni, aby právě uměl přemýšlet i z obchodního hlediska, bylo to hodně přehledné, byla tam vhodná typografie atd. atd., to už není tak snadné.
Už jsem zkusil hodně grafiků a nakonec jsem zjistil, že je nejlepší najít opravdu někoho šikovného, kdo si za to teda nechá zaplatit.
Mrkni třeba sem:
[ Link ] [ Link ] To jsou lidi, co umí. A viz druhý odkaz:
"Cena za grafiku e-shopu začíná na 70 000 Kč bez DPH."
"Cena za logo začíná na částce 53 000 Kč bez DPH."
Ale tohle je zkrátka člověk, co ví, co dělá. Nenabastlí to za noc, ale hraje si s tím do detailu a umí udělat nadčasový design.
A svědčí o tom i zpráva v patičce webu:
"Zpráva: Až do konce roku 2012 jsem zcela vytížen. Nové zakázky, s výjimkou konzultací, proto nepřijímám."
Chápu, že pro Tebe to nemusí být zajímavé, ale dělat věci tak nějak napůl vždy přinese maximálně poloviční výsledky. Já to mám raději pořádně od lidí kteří ví, co dělají.
Viz třeba parfums.cz - budou tam milionové obraty a lepší design jim může zvýšit zisk klidně o 20-30% pokud bude přehledný. Pak je taková investice pro takový obchod zpět klidně za 2 měsíce. Chápu, že pro Tebe to zatím asi moc smysl nemá :-)

21.07.2011, 15:29 |
Daryl (A)
prohifi.cz : koukam na jeho reference a cenu by to ospravedlnovalo snad jen v pripade, ze soucasti bude i ajaxova nadstavba. Jinak mne jeho prace nijak extra neuchvatila co se tyce napaditosti a propracovanosti. Na prvni pohled bych jej zaradil k sedemu prumeru, nicmene dle tve reakce predpokladam, ze jeho nejvetsi plus bude v nasledne podpore pri implementaci a schopnost vyuzit inovatorskych technik a technologii.

21.07.2011, 15:37 |
AR | Upraveno: 2011-07-21 15:40:47
prohifi:
ano netvrdím že udělat kvalitní a použitelný design je lehké a umí to kdejaký grafik. Když jsem hledal grafika pro menší projekty byl to děs co se někdy objevilo za pokusy.
ad linky: pecka design fajn práce, je vidět že ví co dělají, ale přímo uchcávací to podle mě není ;), podobné práce se něchaji udělat klidně za polovic...
a ten svoboda, sice fajn že tam píše tyhle astronimické sumy a že je vytížen do konce příštího roku ale nevidím žádnou ukázku a nejak se mě ten člověk nechce hledat. Logo startujicí na 53tis je solidní úlet, možná je to tím že znám lidi co znají lidi ale necháváme si teď dělat logo s kompletní dokumentací a ta cena je tam okolo 15tis a není to žáden outsajder co to bude děalt.
A ano pokud je tvoje cílovka firma s milionovými obraty a řeších klienty co nemají problém investovat do shopu půl míče měsíčně tak fajn tam se položka za tu grafiku ztratí, ale pokud máš klienta co rozjíždí minišopík tak ten si dvakrát rozmyslí jestli dá 30-70tyček jen za grafiku
edit...tak sem si koukl co dělal teda ten svoboda - prafums a travel a to samé co pecka, je to fajn ale nic extra a na prdel z toho nepadám
Tak je to o maximalni prehlednosti a udelat design, ktery nikomu nebude vadit - takovy ten sedy prumer je u masivnich webu rekl bych potreba.
Kdyz tam das cervenou barvu, spouste lidi se nebude libit. Kdyz das modrou, zase se nebude libit. Takze radeji pouzit neco mene vyrazneho, at to je co nejprehlednejsi, rychle se neokouka atd.
Chapu, ze to neni nic extremne inovativniho, ale jeho designy moc dobre funguji a jeste lepe vydelavaji...
2 AR: jasne, urcite mas pravdu. Budou i lide podobne sikovni, ale jen tak je najit neni jednoduche.
U uspesneho designu to neni o tom, aby sis rekl, jak je to uzasny, ale aby se nestalo, ze tam najdes neco, co ti hodne vadi. Pokud ti na nich nic nevadi, tak funguji velmi dobre (ikdyz si z nich nesednes na zadek) :-)
Ono udelat neco, z ceho by si sedli na zadek vsichni, to moc nejde. To je jako se zeptat, jestli je nejlepsi octavka, bmw nebo audina... co clovek, to nazor.

21.07.2011, 16:19 |
Shr3k

21.07.2011, 21:25 |
koren ani to cist nebudu,neb bych se jen nastval,ALE:-)
ve zkratce existuji jen dve varianty
a) venovat tomu svuj cas a usili a naucit se a udelat si sam
b) zaplatit nekoho
ad a) vysledek nejisty, sezere to spoustu casu ale na druhou stranu si "za to clovek muze sam"
ad b) vysledek opet nejisty, stoji to penize
PS kdyz vidim co se momentalne pod SEO, diky masirce Spinaru apod zahrnuje, jdou na mne mdloby. podnikani na netu je jako kazdy jiny - budto vim jak a pak mi staci malo, nebo mam zajisteny investice, provoz a spravu. pronajmout si shop a cekat co se stane proste nefunguje...