
Navštíveno 2269x

Lidi, kašlete na politiku, nějak bylo, nějak bude:-)
Potřebuji pořešit jedno úskalí:jelikož synátor bude v brzké době potřebovat auto, se kterým bude dojíždět do N, chcci pomoc vybrat takový benzínový motor, který snáší dobře přestavbu na LPG. Dobře myslím to, že nebude třeba po 10.000km řešit podpálené ventily a vymlácená sedla a podobně.
Pojďme zkusit vybrat motor, který opravdu dlouhodobě tyto problémy nemá. Cena auta do 350.000+přestavba. Ne žádné exoty typu Hummer a pod., nebo LC V8 :-)
SUbaru vylučuji taky:-)
Jo aještě jsem zapomněl napsat, že by auto jako celek neměla bejt konzerva, tudíž zbytek auta mimo motoru by měl být na !jisté" technciké úrovni stran poruch a nějakék odolnosti. Off roady ne,SUv ne a když, tak např. S-Max a pod (ne Scenic, ějaké korejce a pod.)
Mě napadnul Superb 2,8 - jak to je s LPG? Ventily a pod? Ale zase, nádrž místo rezervy znamená přijít už o tak malý kufr.
Mondeo 2,0, Volvo V70 2,4i, Toyota Avensis 1,8-2,4?
BMW nevím, na to by asi neměl moc na servis, je to ještě student ( a já ho sponzorovat moc nechci, stačí, že budu platit auto :-) Audi A4/6 2,0TSFI?
Kdo co má na LPG?
Se synátor má :))
Pokud vim LPG a trubo si moc nerozumej.
Auto, co snese přestavbu na LPG? FAVORIT - jj, nasvištěl neskutečný km bez jedné vady.
Jinak já mám osobně Focus 2,0i rok 98, 96kW, systém BRC. Spotřeba LPG(dálnice cca 110 - vyjímečně to někdy proženu, jinak ostatní dle předpisů) průměr 8,6 litru. Taky je dobré si najít čerpačky, kde tankovat. Já tankuju za 15,80 momentálně. Běžně cca 16,50 a morava bohužel až k 18 korunám.
Mě by třeba taknějak vůbec zajímalo, jestli je tady někdo s konkrétní zkušeností u novější instalace LPG (sekvence), kterýmu by to něco fakt oddělalo. Já to slyšim že všech směrů, ale to je vždycky jen kamarád mýho kamaráda měl kamaráda a jeho kamarád... Já dvě auta s LPG, předtim třetí, najeto dost a nikde nic. Koho znám a má to, tak se vy*ere spousta věcí okolo, ale že by za něco mohl plyn? To zatim ne pokud to dělala dobrá firma. Člověk co to montuje, tak řikal, že některý motory na to nejsou moc vhodný, když sem se zeptal proč, tak mi řikal, že to je hlavně kvůli instalaci, když je třeba blbě sání atp, tak neni kam dát vstřiky.
Jinak já bych volil raději něco V6, tam je pak rozdíl mezi benzínem a plynem jen těžko poznatelnej. Třeba u atmosféry 1.8 to znát bejt může v nízkejch otáčkách

20.07.2011, 09:39 |
hanzz | Upraveno: 2011-07-20 09:40:26
Předpokládám, že bude jezdit sám, maximálně ve dvou, tak co něco takového?
[ Link ]

20.07.2011, 09:42 |
AR kámoš má e39 523 v tom sekvenčku a litá s tím už cca 3 roky a zatím se nic na motoru nevysralo, nahrkáno to má už poměrně dost, hodně ježdění po republice s plaťákem po závodech, nějaké ty dovolené v itošce a prdy hrkaj pořád dobře a výkonu to taky moc neubralo ;)
Pokud bude jezdit daleko, tak bych stejně koukal po naftě. Když má člověk nádrž v rezervě, tak ho za chvíli omrzí tankování, nebo shánění LPG pump v něměcku.
Kdybych na to měl 350kkč, tak bych sáhnul po novým autě.
Např. teď ještě Octavia Tour TDi za 319(?) kkč?.

20.07.2011, 10:04 |
hanx Kamarád a jeho tatík si v tomhle ohledu stojí za pořádnou nesmrtelnou Toyotou
[ Link ]
Jenže ta ropa jezdí dráž než ten benzín, nehledě na propad ceny za nové auto. To ho pak v horizontu dejme tomu třech let, než bude chtít nové auto = jiné auto, vyjde kilometr s novou ropnou "tourkou" na víc, než kdyby jezdil najatým autem se šoférem....
Zdeny, takřka všechny normální motory, jak low-coty, tak high socienty, vydrží při normální údržbě na LPG statisíce km. Řešit sedla a ostatní průsery rozvodů budeš fakt jen u debilně konstruovaného Subaru z máslových materiálů, jinak to fakt nijak moc sledovat nemusíš. Samozřejměse vyhni Renixu od Renaultu, to je systém řízení motoru přesně v duchu znaku na kapotě těch aut. Přednost dej samozřejmě atmosférickým motorům, i když turba jezdí se sekvencí lpg dobře a bezproblému, jsou to zbytečná kurvítka na motoru, o která nikdo nestojí. Jo bacha u Volva některých Fordů na jednotrubkový benzínový systém s modulací výkonu benzínového čerpadla, to zplynit je taky docela prča :-D
Za mě, pokud chce jezdit dálky a v klidu a prostě bez toho "germána" doma nemůžete být, kup mu devadesátku/stovku audinu v kupé se starým nezničitelným 2.8 V6, dejte tam lpg a není co řešit. Úžasné vskutku "osobní" auto na dálky i do města, u kterého neřešíš strmost kopce ani jiné problémy, jen v tichu a klidu pluješ krajinou. Na LPG to jezdí kolem deseti, jedenácti litrů na sto.
Nakouknul jsem a prvni co vidim "...Hummer a pod., nebo LC V8 ", tak si rikam super, konecne poradny tema a pak to ctu cely a zjistim, ze zase nic, chjo :D
walish : CTS ee.... to asi radši toho superba.... sice CTS je stejně pohodlný, motor jede líp ale dálky bych s tim asi nechtěl.... ten motor mi příjde prostě hlučnej....
superb je na dálky ok
ad LPG tak nekupuj subaru kup cokoli jinýho.....žádný problémy s tim nejsou a když jo tak jak řiká escudo kamarád kolegova kamaráda kterej s nim chodil na základu řikal.....
Taky se zeptám.co by stála údržba superbí 2,8?mám na mysli jak často svíčky,kabely tam asi už nejsou,tak asi cívky a po kolika km se měněj rozvody a co +- stojej a pokud se tam ještě něco krom oleje a filtrů měnívá
radek: Já tě samozřejmě chápu, ale pokud už chce Zdeny dát tyhle prachy do svého synátora, tak při těchto cestách do zahraničí se mi jeví záruka mobility jako velké plus.
U jetýho auta bohužel člověk neví dne ani hodiny.
BTW: Já jsem si zatím nikdy nové auto taky nekoupil :)
Jestli je synátor študák, nechal bych ho jezdit vlakem, popřípadě ať si koupí auto za vlastnoručně vydělaný peníze. Výchovnej efekt je k nezaplacení..

20.07.2011, 11:05 |
Escudo | Upraveno: 2011-07-20 11:06:48
Dudelina: No záruka mobility neznamená, že tě to někde nenchá :o) to znamená jen to, že se pak bude posuzovat jestli jsi za to mohl ty a nebo ne, podle toho se určí kdo to cvakne. Mě už takhle dvakrát vyšplouchla nová octa :o) a co se týče nákladů na nový vs.starý...tam je to těžký, když dobře koupíš starý, tak tě jeho byť častější údržba může vyjít levněji než servisní prohlídky u novýho auta, který taky nejsou vždycky zanedbatelný. Já si třeba dokážu představit nový auto pro rodiče, přítelkyni, ale sobě tam max jako služebáka, ale třeba jako pro mladýho kluka bych zabrousil jinam než Octa tour :o)
Kluci,
rto je max. strop, víc do něho nedám.Takže Lexus hezký, ale ne - servis BUDE někde jinde a já nemám čas a on zkušenosti, aby pak s kteroukoliv kravinou jezdil do autorizáku. Navíc auto bude parkovat dost často venku v Brně u kolejí, tzakže eeéé, to by mohlo bejt setsakra drahý.
Naftu ne - když stát okrádá mě, musím ho okrádat i já, takže naftu nedám do účetenictví .-) LPG a benzín no problem.
SUbaru jasně ne, tam víme, jkao to s LPG bývá, i když znám lidi, co to mají v H6 a najteo přes 250.000km... Navíc dvě už mám doam, tedy zatím jedno, ale druhé jde zítra na lak:-)
VencaF: svatá pravda, ale tady je to trochu komplikovanější - o auto se bude dělit s přtelkyní, která tam (doufám) dostane kšeft jako lékařak, musí být mobilní, ale za levno.Kluk asi stejně většinou za ní bude jezdit vlakem a když tam bude dělat (má něco sjedaný), tak pak oba pojedou domů autem spolu - za levno. Vlak je drahá sranda a navíc, jak dneska psali v dalším nasíracíém článku na idnesu, tak od příštího roku se uvažuje skrouhnout slevy na studentské jízdné. Zjebenci...
Seat power: s tí bych neměl problém ani já, ale můj dotaz zní: jaký motor v kterým autě bez problémů bude snášet dlouhodobě LPG bez problémů typu ventily, sedla a pd?? U toho lanceru nevím, nemám s tím zkušenost. Čili myslel jsem, že zde začnou padat příspevky typu: mám to a to, na LPG najetop to a to, dělal jsem to a to:-)
každej synátor chce jezdit autem to dá rozum a když jeotec rozumnej a má peníze tak samozřejmě pro něj chce nějaký lepší auto s čimž plně souhlasim.... favorit s lpg nebo bez patří jedině do šrotu rozhodně nepatří na silnici....a koupit v týhle ceně nějaký mladší auto a dát do plynu je asi nerzozumněější varianta spolehlivýho auta s nízkou spotřebou..... nafta chce údržbu a kdykoli může člověka někde nechat jen kvůli pitomýmu vstřiku což benzín asi tak 1:100000 šance že by se tohle stalo takže na dálky pohodlný bezpečný auto a malá spotřeba je prostě dobrý rozhodnutí.....
avensis třeba pohodlnej, spolehlivej, toho bych se nebál prostě.....
superb by tomu účelu taky postačil, motor neni nějak silák nebo s nízkou spotřebou ale s plg pohoda určo
mondeo 2.0 ... ani zadarmo
V70 : pohodlný dobrý auto... motor super spotřeba že by ani lpg nepotřeboval, jen na motoru škrtící klapka ho může pozlobit ale záleží na ročníku...
A4/A6... to sice radši než superba ale větší cena servisu rozhodně neni výhodná takže ten superb výjde líp +/- se stejnym komfortem, výbavou a poruchama....
[ Link ] A co toto? Servis na 3er a 1,8 by snad neměl stát ranec, co motor? Jak se chová k LPG??
Ja nevim, vzal bych CEEDa, 1.6 benzin, novy se zarukou, 6ti kvalt... nevim co resis...
Tappaja: řeším LPG. Pochybuji, že instalací LPG do novýho Ceda mi uznají záruku.
Teď mi tu sežerete...ale jen sem brouzdal :)
[ Link ] Fiat linea - 1.4 (bohužel) s lpg a zárukou.
Zdeny: nejsem si jistej že by ti moje zkušenosti nějak pomohly. Ale když to chceš, tak ...
Chrysler Concorde 3,2 LXi V6 ,má s plynem najeto asi 50 tkm (celkem asi 300 tkm) a dělal jsem na něm...mmm...rozvody, no a měnil chladící soustavu, to je tak, když naleješ něco co bublá někam, kde to bejt nemá.
Chevrolet Trail Blazer LS 4,2 R6, s plynem najeto dohromady asi 45tkm (celkem 70 tkm), na motoru se dělalo...mmm....nic, krom výměny oleje
No a moje první oficiální auto, cca 8 let nazpět byla Mazda 323F BA 1.5 65kW - 1996, ta měla ještě směšovač, najeto s plynem asi 60 tkm (celkem těžko říct, asi 230), na motoru to odpálilo jeden plastík v sání, protože montážní firma nepoužila zpětnou klapku pro případ, když si to pšíkne :o) což směšovače občas udělaly. Dřív umřela převodovka než motor :o)

20.07.2011, 11:42 |
xSam Koupil bych nové s LPG. Třeba Fiat Bravo nebo Golfa. Je to se zárukou a pro mladýho kluka ideální - žere to prd, je to kompaktní a přitažlivé...
Mno napadlo me to samy co xSama, LPG od vyrobce, s plnou zarukou atd...

20.07.2011, 12:13 |
Rudi a co vzít jedničkovýho Superba v 1,8T, nějakej poslední model první generace. Docela se mi zrovna líbí v Autoesa tendle
[ Link ] Synátor bude mít takřka plnou palbu v autě, zvuk teda nebude jako V6, ale zase máš jistotu osvědčenýho motoru a spotřeba lepší než s V6, plyn budeš mít levnější, stejně tak asi servisní náklady. Navíc ta V6 zase nejede o tolik líp jak 1,8T, případně se dá 1,8T poměrně lehce poladit a pojede to stejně, né-li líp.

20.07.2011, 12:18 |
Escudo | Upraveno: 2011-07-20 12:18:55
Rudi: u 1.8T bude spotřeba LPG podobná jako u 2,5V6, počítal bych 10l.
Superb je 2,8V6:-) 2,5V6 je TDI. já uvažoval u 2,8 z důvodu žádného turba a řetězových rozvodů (snad to tak je, ale 1,8T má řemen, nebo řetěz, nechce se mi to googlit).
Rudi: tak ten z toho linku je hezkej, za předpokladu že nebylo votočenej kolem stromu a tak 150.000km utočíno. Za ty prachy bych pro něj aj sjel:-)
nemohl by ho někdo prolustrovat? Jsem zdaleka, takže mimo mísu.
Zdeny60: jo jo, mě nedošlo že porovnává motory Superba, já už měl v hlavně jiný motory :o)

20.07.2011, 13:28 |
hanzz A jaký auto by vlastně chtěli synátor a ta jeho přítulkyně? Ona asi červený, to je jasný, ale on? :)
Jemu je to fuk, je to člověk, který to neřeší. Ale vím, že když jsem měli SUpa 2,5V6 Tiptr., jezdil s ní nejradši. proto jsem uvažoval o této variantě.
S: jezdí s tím, co tatík momentálěn má:-)
A jeho přítelkyně to neřeší vůbec, on as e spíš auta bojí a bere ho jkao nutnost, aby se dostala do práce a k pacientům.Sama by nejradši chodila pěšky, nechce jezdit ani na kole, má strach z toho, že ji někdo smete a nebo, že spadne:-)

20.07.2011, 14:30 |
Rudi Co vim, tak 2,8 V6 má taky rozvody, takže se tomu nevyhneš, tak jako tak. Navíc turbo taky jen tak neodejde a když, tak se dá sehnat za poměrně slušný peníze a je jich všude kupa. Já bych bejt tebou radši šel do 1,8T a prachy, co ušetřim na přestavbě 4vál oproti 6 bych si dal bokem na turbo :-)
Tak proběhla "konfrontace" s AutoEsa ohledně toho SUpa v linku a po ujištění, že auto má kosmetické vady, ale bořené nebylo a je plně funkční, bych chtěl poprosit někoho, kdo pojede kolem, zdali by mi na to nemrknul a nedal pak referát. Po čem se ptát, z mých příspěvků již jistě každý vi:-)
Děkuji předem, kdyby náhodou... Auto stojí na Černém mostě. RV2007/7, údajně 1 majitel (napřed lízingovka, pak ten člověk odkup), vysoký stupeň výbavy - údajně 96.000km dle SK (:-) )

20.07.2011, 16:40 |
Proffesor_W | Upraveno: 2011-07-20 16:43:12
heh, borene nebylo, to mi tvrdi v kazdym bazaru o kazdym aute, i kdyz ma 30 000 najeto, aftermarket kola a lakovany oba narazniky uz podle fotek :D
Hele, a co treba VW Tiguan nebo Yeti? Teho tiguana ma nekdo u nas v hokne a musim uznat ze se mi to libi a zenka bude nadsena pac je to vysoky a hezky na design.Otazka jestli do toho davaji nejake atmosfery vubec.
no ... ted sem koukal na ceny a asi ne no :D
Jinak asi Hondu Accord.
edit: a budu se opakovat, kdyz jsou obcas v tom nemecku ... nebo budou, tak at to rovnou koupi tam.
jelikož jsem v Brně nějaký ten rok u různých kolejí taky parkoval, tak tady pár postřehů:
S krávou typu Superb bude na tebe vždycky vzpomínat, a rozhodně né v dobrém. Každý cm rozměru dolů se hodí
Počítat s ťukancema po celém obvodu
Nejednou ráno někdo našel auto na špalcích, nebo auto nenašel vůbec, v případě parkování "na ráně" počítat s "podpisy" vracejících se studentů z akce
A někdy v centru vedle tramvají, apod taky nebývá mraky místa.

20.07.2011, 20:16 |
Luke_288 | Upraveno: 2011-07-20 20:16:49
OT: parkoval jsem 3roky fungl novou OII na strahovských kolejích, kámoš stejný auto a druhej B5 passata a na žádným autě se za ty 3roky nic nestalo.

20.07.2011, 21:52 |
Rudi stejná zkušenost s kolejema jako Luke, ono hooodně záleží, kde ta kolej je a jak je to tam s parkováním
Zdeny: Na jakých kolejích bude synátor v Brně bydlet?

21.07.2011, 08:04 |
AR zkušenosti jako crestik. na kolejich na palačáku bylo několikrát do roka auto bez kol na špalkách a většinou nějaké lepší káry. ulomené antény atd byla klasika pokud auto stalo po cestě z hospody.
Tak teda s palačákem mám opačné zkušenosti,auto na špalkách ne,jediné,co se tam dělo bylo,že v zimě po napadnutí sněhu se psaly prstem na auta nápisy :) Jinak no problem

21.07.2011, 08:24 |
sts Plyn si v Zábřehu může tankovat denně 24h. Cena 15,50. Od vánoc mám najeto na LPG 29500km. Jen mu kup nějaký normální obsah ne plašmušky 1,4 atd.

21.07.2011, 08:28 |
AR walish: tak tos tam asi byl málo často, za celou dobu co jsem tam bydlel to bylo několik koktávek a feld bez kol
Tak situace se mírně změnila - po rodinné diskuzi nakonec z N asi nebude nic, protože synátorova přítelkyně dnes přijela a z její řeči vyplynulo, že šance na získání místa sice je, ale velmi malá, protože se jednalo o konkurz na velice lukrativní post, kde se hlásí němci s praxí. Nicméně, uvidíme. Takže pokud to nedpodna, tak se auto kupoivat nebude, a kluk bude jezdit s modrým bleskem.
Ovšem pozitivná zpráva je, že kočka přišla s tím, že ujo jí za promoce chce koupit auto!!! To jsou zvraty! Včera jsem už byl načatej jet v pondělí na ČM na toho Supa a dneska - auto kupuje ujec:-)))Jen, aby z toho nevycouval:-)