
Navštíveno 1695x

Asi u toho budeš skřípat zubama a třeba to budeš i znát, ale já jen nevěřícně valím bulvy :-O

2

3

4

5


15.07.2011, 13:08 |
AR hmm na první pohled klasika veterán a pak tohle pod obalem ;)
Ten blázen s tím chce jezdit rallye v Maďarsku :-D
Úplně jsem si vybavil tyhle auta v dobách Intersérie v Mostě, kdy zásahový systém Narex je tam vždy vodil pomalu po dvou kolech za neskutečného kvílení gum :-DDD
Hele to je fakt hezke !!!

15.07.2011, 13:38 |
rcman Pěkný!
Hmmm, úžasný prasopsík :-D. Nic mi to neříká, ale to je teď vedlejší. Pamětliv odkazu jistého pana Chapmana mám stále v podvědomí, že závody a rallye se mají jezdit s náčiním k tomu určeným. Tuhle "bestii" na obrázkách si dá k svačině přes půlku startovního pole jako malinu, protože 5m/17 metráků prázdné váhy prostě závodní náčiní nikdy nebude. Některým lidem to nedochází, ale to je jejich boj. K tomuto projektu na obrázkách snad jen toto:
- seriová mechanická AC pumpa JIKOV ta Webberova dvojčata nenakrmí ani náhodou, strop téhle pumpy je někde u 112 litrů hodinově, což nestačilo ani autokrosovým motorům. Takže bych dal sakra bacha, aby to nebylo v otáčkách chudé a písty nevytekly do vany - je to vzducháč, ne vodník
- hadice mezi čističem paliva a AC pumpou zařvce během pár minut, je totiž přímo nad výfukem, který je v těchto místech, s tímto krmením prakticky dočervena. Je úsměvné mít tuzerské opletené hadičky od nádrže k čističi a od pumpy ke karbům, ale to nejdůležitější místo je zcela nechráněné - holt asi v tuzerském krámku neměli krátkou hadičku :-D
- odkryté rozvody jsou možná epesní na pohled a adolescenti nad nimi učůrávají, ale takhle je ten motor neskutečně zranitelný jakoukoli kravinkou co tam kam vletí, včetně kamení a spol ze silnice
- zrušení plechových krytů mezi motorem a podvozkem je kapitální píčovina, neboť to oddělení je nutné k zabránění nasávání horkého vzduchu od výfuku a válců do sání, k zabránění přístupu bordelu ze silnice do sání motoru, do chlazení motoru a do stupidně odkrytých rozvodů a hlavně, je to totální zkrat v proudění chlaadícího vzduchu motorem, neboť co za hic vyletí bokem mezi válci aby se doohřálo o výfukové svody, bude ihned, místo bezpečného difuzorního odvedení pod auto a za auto, ihned nasáno chladícím ventilátorem a hrdlama karbů. Takže ten motor bude jak chlazen, tak směs tvořena cca 110-160 st.C teplým vzduchem - pá kroužky, pá gufera, pá plnící účinnost, pá oleji
Suma sumárum: pečlivě zhotovený šoukár člověkem neznajícím zákonitosti aircooled agregátů, jako sportovní náčiní z hlediska výkonu, obratnosti a zejména spolehlivosti nepoužitelné. Do muzea pěkný exponát, jiná užitelnost nadmíru problematická....
no myslim,ze Radek to tu shrnul zcela perfektne a presne....
Je škoda, když už se někdo do takového projektu pustí, že si napřed nezjistí, do čeho jde a jak to má být. Vznikly by funkční a úžasné věci, takje je to bohužel jen na ozdobu.....
Jinak hliníková T613 pro Hungaroring stále existuje a na rozdíl od tohohle šoukáru je to profesionální závodní náčiní se vším všudy.Pravda, nemá fosforové nalévací hrdlo oleje, nemá odkryté rozvody a světe div se, ani nemá elektrony, zato má soutěžní nápravy včetně úplně jiné geometrie, vyřešený vysokoprůtočný palivový okruh, závodní spojku i brzdy, spoiler a kapotáž motoru, které jeho chlazení podporují a od série je to řešení o takřka 45% účinnější, a tak dále. Ale to bude tím, že to auto vzniklo pod rukama odborníků, závodníků a party z vývoje, a ne v garáži podle časopisu "chrom a plameny"....
Ja si stejne myslim, ze at je to z hliniku nebo z ceho chce, ze to nikdy zavodni auto nebude.

15.07.2011, 15:07 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-07-15 15:07:35
Jako tappaja. Tohle nechá za sebou Škoda 130LR v první zatáčce s obsahem motoru 1,3l, ale o to můbec nešlo...
Jinak to nebyla ukázka toho jak to má vypadat, Radku máš sice pravdu, ale dal jsem to sem čistě jen pro zajímavost. Oni Maďaři jsou magoři (a to jak ve zlém, tak i dobrém) a to co předvádí v jejich rallye třeba s Žigulama a nebo Škodovkama u toho tuhne krev v žilách...
Tohle je bohužel magorství už fáze konstrukční, nikoli jezdecké :-D :-D :-D