
Navštíveno 13113x


10.07.2011, 10:01 |
Robo Ahoj,máte někdo zkušenost s kamny na vyjetý olej?Díky R.
Strejda jakožto automechanik to v dílně má a nemuže si to vynachválit. A pro mě taky super, protože konečně mám kam dávat vyjetej olej.

10.07.2011, 10:48 |
Robo Rocco. : díky za reakci,nevíš jestli má nějaký "tovární" nebo výrobu "samodomo" ? S kamarádem něco na tomto principu sháníme a řešíme,kterým směrem se ubírat.
Samodomo to neni... ale je to už starší kousek. Mám tady v garáži nafťáky.. možná by to šlo předělat..?
Otec ma taky a samodomo a muzu rict ze to topi jak svine..
Ad topení do oficiální dílny, která je autodílnou, či v prostoru smí být odstavené vozidlo je zakázáno používání kamen na pevná paliva a přímozářivé kamna např na topné oleje a pod. - ČSN 06 10 08 Požární bezpečnost tepelných zařízení

10.07.2011, 12:03 |
gizmi znamej ma v dilne, ale ma to 2 nevyhody:
1. velka porizovacka a cedi se to pres nejakou hracku
2. kdyz vypnou ele (byl jsem svedkem) musi se to uhasit, protoze sel kour dovnitr a neni to dobry

10.07.2011, 14:00 |
Komba soused to má,nevěřil jsem tomu že to může hořet a že to bude kouřit jako prase,ale z komína jde jen teplý vzduch.Rozhodně míň kouře jak z mého nafťáka :D
Má to napojený na barák a topí stim.Je pravda že musí pořád běžet elektrika a hrozně to hučí.Nějaký chlápek asi ze vsetína to dělá doma,tak si to nechal poslat.

11.07.2011, 06:12 |
Robo díky všem

11.07.2011, 06:12 |
Robo díky všem

12.07.2011, 10:45 |
Conan Only_One: ty dokážeš zkazit radost :-))))
no protože nám sem do kanclu pak chodí nešŤastníci že dostali pokutu a ptají se proč..
ČSN 06 1008 : 1997 Požární bezpečnost tepelných zařízení v kapitole Garáže, servisy a stanice pohonných hmot jsou věnovány 3 články. V čl. 7.1 je uvedeno, že v jednotlivých, řadových a hromadných garážích smějí být použity pouze tepelné spotřebiče k tomuto účelu schválené. V čl 7.2 je řešeno, že v prostorách, kde se provádí údržba a opravy vozidel, popř. v prostorách pro odstavení vozidel, nesmějí být instalovány spotřebiče (zdroje tepla) pevných paliv, otevřené spotřebiče a zářiče. Tak jen tak pro obecnou povědemost.. platné i pro garáže a dílny u RD..
Jak přesně je definován pro účely výkladu "otevřený spotřebič" ? :-D
Otevřený spotřebič (pevná, kapalný nebo plynná paliva) : spotřebič, jehož spalovací prostor a spalinové cesty jsou spojny s prostorem, v němž je instalován, přičemž za otevřený spotřebič se pro účely normy ČSN 061008 považuje i uzavíratelný spotřebič podle ČSN 734210 (např. kamna Petry)
Tak to je v pohodě, protože dílenská kamna na vyjetý olej jsou bezproblému koupitelná s uzavřenou spalovací komorou, tedy odvodem spalin i sáním spalovacího vzduchu z prostoru mimo jejich umístění. Teplo předávají konvencí ohřátého uzavřeného bubnu, podpořena je ventilátorem a jak technicky, tak z hlediska výše uvedené normy jsouc tím pádem spotřebičem uzavřeným. :)
Uzavřený spotřebič je definován plynotěsnou uzavřenou spalovací komorou a odatehem spalin. Pokud tedy bude mít spotřebič na sobě štítek, že jde o uzavřený spotřebič, pak není problém. Nebude-li takto označen a prodáván, v dílně být nesmí
ano, spalovací komora je uzavřená. Štítky pokud vím jim vyrábí někde v Polsku, taže jim na ně napíší cokoli je třeba :-D
Tak to je na každého už jak se zařídí. Poláci a češi jsou přesně případy, který vždy najdou nějakou cestu jak si pomoct a pak to dopadá ve statistikách jak to dopadá :-). Lepší případ je tovární typ tepelného spotřebiče, který byl konstruován a vyzkoušen pro daný účel. Nejvíc nejhorší případ je samo domo bastl, který je nevyzpytatelný a občas nebezpečný už jen pohledem - do bíla rozpálené povrchy kamen na olej nejsou výjimkou, kouřovod, který je možné tvarovat píchnutím šroubováku jak je to rozžhavený, absolutní nerespektování ani základních bezpečnostních pravidel kde by okolo takového spotřebiče měla být nehořlavá podložka a dodržený odstup ve směrech sálání. Už sem viděl odloženou PB bombu za kamnama v truhlárně... Mimo jiné v autodílně, když se skladuje vyjetý olej posuzuje se to jako I.TN což je nejvíc nejhořší skupina hořlavých kapalin a bez dalších požadavků toho může být 50litrů v jednom požárním úseku. Málokdo tohle respektuje... Stejně jako celkový objem HK je do 250litrů bez požaýdavků - tj 1 sud oleje a pár flašek okolo a konečná.
[ Link ] AT 307/400/500:
legální profi výrobek s uzavřenou spalovací komorou a max. 50 litrů nádrží. Myslím že legislativně naprosto v pohodě.
ano ano, přesně tak to je správné a to včetěn objemu nádrže.
Na jakym principu se to tam spaluje? Vidim tam nejakej "spalovaci talir", ale nedovedu si predstavit, jak se to zapaluje a jak to hori s nejakejma prijatelnejma emisema? Jeste tak topnej olej/naftu, ale vyjetej cernej olej?
Spálí to i mazut, vyjetý olej naprosto bezproblému. Jen pozor na ultra-umělé (syntetické) oleje, některé jsou obtížně zapálitelné. Spaluje se odhoříváním olejových par vzniklých odpařením kapalné částice na rozžhavené misce - retortě. Palivo na misku dodává čerpadlo se dvěma stupni výkonu. Předehřev paliva není nutný. Emise to má i při plném výkonu lepší, než seriové TDi, saze na úrovni spalování zemního plynu, odpad tuhá látka do běžného komunálního odpadu.