
Navštíveno 1189x

zdravim, prosim nemate nekdo zkusenosti s motorem 1.9 dCi popripade 1.8 16V 88 kW- v LPG? postrehy, poruchovost nazory atd?diky
Mám já:-)
1,9dCi má kolega v Meganu. R.v. 2001 a má zhruba asi 150.000km.
Pokud vím, tak letos dělal u nějakého garážníka kdesi v Příboru turbo ( a nadával jak špaček, protože tam dojel a nakonec to musel dělat skoro celý sám, protože ti garážnící byli prej takový nemehla, že mu navíc dolámali ten plastový dekl na motoru a urvali nějakou hadici:-)) - repasované turbo ho stálo bez práce 10 litrů.
Pak dost často dělá na podvozku - shodou okolností jsem s ním mluvil předevčírem a stěžoval si, že mu již podruhé praskla přední pružina - má nové koupené v Renaultu za 3 obě.
Pak dělal čepy, ramena, brzdy (zadní po repasi, zatuhlé válečky). Jinak teď dávla nový LP blatník durch sežraný, asi po havárce blbě oštřený, druhý je v pořádku.
Motor bycvh hodnotil jako splehlivý, turbo není žádná tragedie, ale spíše mě zaráží hormada mechanickcýh dílů na spodku - co slyším často - brzdy, čepy, pružiny a další - nic moc nájezd a on jezdí svátečně, protože má rád peníze :-) SPotřeba je asi 5/100 u nás v kopečkách Jeseníků a on nejezdí žádné dlouhé trasy a navíc mi vozí kamení na skalku:-) (Ale z toho mu pera nepraskají, to ne:-))
Vnitřek se mně jeví jako nemastný neslaný, tedy chci tím říct, že mě nenadchává tak, jako sedadla - malé vedení, krátký sedák a jelikož měřím 185, tak mu kolenem pořád zapínám varovky (vyloženě blbě umístěné tlačítko na palubovce).
Jelikož je to kombio, tak dejme tomu, ale rozhodně bych volil už typ Megana po něm - toho hranatějšího, s tím mám zkušenosti také, protože má můj kolega 1,6 r.v. asi 2005 a ve 170.000km měnil jen kompresor klimy (30 v renaultu, klel jak pohan) a pak nějaké plechy, když vzal srnku. Podvozek sice klepe (asi čepy), ale jezdí a jezdí jkao prase (na 5 třeba i 30, když telefonuje, či naopka třeba 10 minut na 3 100, když zase telefonuje:-(( SPotřeba 7-8.
Uvnitře je to daleko hezčí jak ten předchozí (kulatý) model, ale něco pořád klepe, vrže a hrká a to mě sejří, mám rád v autě klid a ticho - hned vedle hlavy mi něco u něj hrká ve dveřích či sloupku (zámek, ovolněné výztuhy, nevím?? a jde to na nervy po dvou třech nhodinách jízdy.
Sedačka řidiče je na sto sra*e prosezená - časté nástupy výstupy a on váží dobře cent:-)
Ale motor je fakt výborný, tichý a hodně pružný, rád jde do otáček - není problém podřadit o 2 stupně davaj k čerevnýmu bez začervenání.
Kufr je na sedan dost velký, tak jak mě udivilo místo vzadu ( a ankonec i vpředu, u něj si při své délce natáhnu čapáky nadoraz a sednu si ještě v klidu za sebe!! což ani v Mondeu III se nedá tak slušně. Fakz z tohoto pohleu opravdu velký auto, sedačky jsou taky o kus lepší, než vtom předchozím modelu.
A na motoru se nedělalo nic, jen občas olej - je to kolega strojař, ale jinak hrozný prase k autu:-)Motor studený hned 4 t rpm v zimě, ale olej nežere a jede, i když po 2 letech, co s ním jezdím, pozoruji -ajk si teď uvědomuji - trochu vyšší hlučnost agregátu. Převodovka jde řadit lehce 1 prstem, kuopdivu nemá vůle, jako znám z Pežotů a jdou krásně cítit polohy, mám rád řazení typu "svak-nic - cvak" :-) A to zde jde krásně.
Jo - ještě koroze u té 1,6/05: NIC. Nikde.
A propos: tento kolega má na dvoře už asi 5 let odstavenou 2,0i verzi megana (to vajíčko) v červené barvě - po asi 10 letech je lak pořád opravdu velice solidní a rez pouze u lemu mezi hranou nárazníku a spodkem blatníku na LZ straně. A to je co říct:-)Fakt z tohoto pohleud lze jasně říct, že francouzi fakt nerrezaví.

06.07.2011, 08:29 |
Robo Švára dělá na Renaulťáckým vrakovišti a kdyš jsem se ho ptal,který dieselový motor mají spolehlivý (chtěl jsem pro manželku),tak prý žádný.Problémy s turby,přidírání se na klice apod...Jedině nějaké staré nepřeplňované 2.2,co se dávaly do Lagun,ale osobní zkušenost nemám...
Robo - bodejt by ne kdyz dela na vrakovisti Renault LOL. Kdyby ses ho zeptal na benzinovy, tak ti asi taky rekne ze zadny.
Zdeny:dekuji za vybornou recenzi.....ted jeste nekdo na 1,8 16v k tomu bych se priklanel asi vic...jinak slo by o tento model ale ne o konkretni vozidlo davam jen pro info .....dale jsem se chctel zeptat jak je to s prodejem auta?neni prepsany na me je na me jen prehlaseny cca 8 mesicu....da se prodat novemu majiteli aniz bych ho prepiusoval na sebe?dikes
ano da novy majitel si to na sebe jen dopřihlásí. Jinak 1,9dci jasna volba nez 1,8 16V to nikdo nechce

06.07.2011, 13:36 |
Robo Proffesor_W:na benzíny jsem se neptal,protože jsem přišel na chuť naftě,ale benzínový prý nemají špatný (oproti naftě).Jak jsem koupil,tak prodávám...
[ Link ] jde o tento model ale ne presne tohle auto :-)
Zdeny, jméno toho garážníka z Příbora asi nevíš, co...k jednomu budu dávat svoje, tak abych věděl :-)
tohle lagunu bych taky kdyztak mel se stejnym motorem, kdyby nááhodou :))
já když sem napíšu že 1,9dci je asi nejvostřejší sračka pod sluncem tak se na mě zase seběhnou co sem si to dovolil pomlouvat motor kterej tamhle kolegovi jeho kamaráda z vesnice jezdí za 4 a už 18let nemá poruchu.....
to dci je strašný stejně jako každý jiný dci, už v záruce seš xkrát ročně na plaťáku a to nemluvim z mojich zkušenosí ale x lidí který si tohle prožily.... a dokonce valná většina byla dobu opravy auta bez náhradního vozu a jeden se s nima dodnes soudí že měl auto dostat a místo toho musel jet z místa kde mu to kleklo taxikem protože auto nedostal (zjistil že totiž neměly jediný už na pučení neb ten den auto heblo moc lidem) ....
1,8i se tak "nesere" ale ten motor má základ starej jak metuzalém .... imrvére problémy s chodem motoru a zapalovánim směsi, jak kokot dokolečka měníš svíčky a všechno kolem a vždykcky to sou ony drahý cívky, nakonec spočítáš kolik tě to stálo ročně a je ti zle i když nepočítáš údržbu.....
ty auta sou levný vůči roku výroby z důvodu že to sou sračky a každej od toho dává ruce pryč a sveze se a rychle prodá když zjistí do který žumpy spadnul....
a kdo chce tvrdit něco dobrýho o dci tak nejdřív si aspon jednou na libovolnym kuse vyměnte turbo a koukněte se co je v sání za černej knedlík (vůči najetejm km) a řeknu vám že to snad nikde jinde neuvidíte... je tam něco jako na koncernovym tdi poi najetí tak 400tis už při 100tis.... motor nedejchá , nejede, čadí a v závislosti na to pak samo odcházej veškerý jeho komponenty už kolem 150k.... kdybych to chtěl tak proč ne ale najeto maximálně 50k a rok se povozit a zahodit to....