
Navštíveno 3006x

po dlouhém vybírání a objíždění různých aut jsem dnes ženě přivezl nové vozítko. Nakonec tedy žádný Jaguar, Xedos, Maxima, S80 ani Mondeo, nýbrž něco, co určitě fádní není :-)
V prvé řadě však díky členům FBS, TomasW, NismoPower a Thullo, kteří mi velmi ochotně omrkli adepty ve svém okolí. A také Only-One za info k Jagu. Díky chlapi moc.
No a tady je ten "zázrak" Saab 9-5 kombi, benzin 3.0 šestivál turbo, automat, kůže a dostatek výbavy ala dvouzon digi klima, tempomat, výhřev sicen, Harman Kardon audio, apod. Najeto skutečných 276t km, 2.majitel, komplet servisní historie a serviska k tomu. Jako bonus dálniční známka a dnes čerstvě udělaná technická a emise.
První pocity z cesty domů cca 180 km jsou úchvatné a nejspíš jsem propadl kouzlu Saaba.
Jinak samo nějaká drobná kosmetická práce na tom je, ale tak má to něco za sebou, takže je to pochopitelný. Každopádně hned kouknu, co by tam měl tykeev za pěkný kola a tyhle bych nechal na zimu.
Pár rychlých foto mobilem, už bylo docela šero, takže kvalita nic moc.

A hele :-) ja si ho beru v sobotu :-D Akorat sedana ve 2.0T a v manualu, jinak na chlup stejny.
Jak rikas, jednou jsem se svezl a bylo jasno :-)

04.07.2011, 21:29 |
rcman Velká gratulace ke skvělýmu povozu!
Sice ten interiér za ty léta mohl už projít větší změnou. Ale je to plně fuknční. A to je hlavní...

04.07.2011, 21:32 |
Briann | Upraveno: 2011-07-04 21:32:22
Stylovka, mam moc rad Saab.
Ahoj,tak gratulace.Saab je mi hodne sympaticky,ma svuj styl a kouzlo,vzdy mi dokaze zaujmout,sympatak je mi i tim ze koketuje se subaru :-). Jak je silny ten 3l? Ja zrovna vcera oslinataval jednoho cerneho v Plzni 2.3T kombika.Jak si se k nemu vubec dostal? :-) Koukam na ceny na tipcars a nejsou moc drazi,par jich je fakt lestenek. Neni tajne,kolik si za nej dal? Koukam ze je tam i par fesaku kolem 100,ten Tvuj bez tech kol vypada bez urazky zatim ponure :-) Jak mas poreseny servis?

04.07.2011, 21:36 |
Kamil cupra.165 - tenhle motor by měl mít 200 ps
velika gratulace,vypada to na moc hezkej kousek.
Cihni Sestikule schvalne na tipcars saab kombi 9-5 cerny,rok 2003 ,najeto 177 000km,co rikas na nej?
fesak,me se saaby vzdycy libily uz jen aby se mi povedlo se v tom nekdy svezt :D
cupra.165: má to 147kW, to turbo je tam jen nízkotlaký, je to de facto motor Opel jako byl v Omeze MV6. Není to žádný závodník, ale kdy těm sobům v 60 80 100 km/hod nasadíš ostruhy, tak dynamika je opravdu úžasná, zvlášť když to přepneš do režimu sport a točí to až do plnejch.
Jinak koupě byla docela náhoda. Po Saabu jsem moc nekoukal, protože bych ho bral jen s tímto motorem a to jsem našel akorát jeden sedan v Praze dotažený ze Švajcu. Až minulý čtvrtek jsem objevil tohle, hned jsem kontaktoval majitele, ale stejně jsem si říkal, že už to bude pryč. Nebylo. Majitel férovej borec a moc příjemný fanda Saabu, prý dával inzerát už někdy před měsíce za 90t Kč, ale nic. Dnes mi to prodal za 61, fakt maximálně příjemný prodejce, upozornil mě na věci, kterých jsem si ani hned nevšiml.
Tak to je hodne pekny,je to velky,bezpecny a za dobry peniz,navic spousta klubaku, takze pocitat s mavanim :-)
cupra.165: jooo, tak ten tvůj je moc pěknej. U mě má navíc velké plus, že to prodává autosalon a ne klasický bazar. Co jsem teď měl opět zkušenost, tak s výjimkou bazaru Steiner Praha, to všude jinde byli děsný zmr.. a na rovinu se mnou jednali jen ve dvou autosalonech (jedno Volvo S80 - bohužel na něj někdo složil zálohu a vzal ho, libová Maxima 3.0 - vydržela v salonu 2 dny, ani jsem tam nestihl dojet). Prostě zase se mi ukázalo, že bezpečněji se při koupi cítím v autosalonu, kde je vidět, že je prodej ojetin neživí a mají tam auta z protiúčtu za něž ručí.
Toho meho prodava take autosalon ,jsou prodejci skody,alfy,fiatu a ted i Lancie.Dela mi tam kamarad sefa na dilne,tak kdyby mel nekdo zajem..uz sem mu psal,zdali by mi taky nezaridil ochutnani a svezeni a pripadne chyby..tak muzu pripadne predat zkusenost pro zajemce
jj, jsem to tak myslel, že ten autosalon u toho tvýho beru jako velké plus
pánové, děláte mi radost :-D
přeju ať slouží k naprosté spokojenosti :-)
no a jestli to dopadne, tak na podzim osedlám 9-5 sedan, fjordblue, 3.0TiD (nevymlouvejte mi ho, vím, do čeho jdu, znám servisní historii), rok 2001, akorát interiér je šedá látka (po dlouhých zkušenostech s kůží ji do dailydrivera nechci) :-)))
Tak ať pořádně slouží! Poctivý kus auta.
nějak nechápu proč se kupuje ženě taková raketa, ona je závodnice? díky za objasnění :-)

04.07.2011, 22:50 |
Kamil mishan - proč raketa? Už podle výkonu je vidět, že to není motor na závody. Pro tohle auto to bude ve spojení s automatem akorát na fajn svezení...

04.07.2011, 22:52 |
Tichy mishan: raketa? Rekl bych, ze tenhle motor na to auto, bude tak akorat, rozhodne ne zadna raketa..
ale jo taky dobrý ;-) sice ten introš s hifivěží fakt nemusim ale auto neni špatný....
výjma místa na klíček za to bych je **** ;-)
tak porsche to má taky vlevo a nikoho to neštve :)
no dobře, raketa sem možná přehnal, mám stejný výkon ve V40 a jede to teda hodně dobře a ženské byhc to rozhodně do ruk nedal,podle mě to je pro ženskou zbytečně moc, toť muj nazor
ohledně výkonu, jak už bylo psáno, vzhledem k charakteru vozu je výkon optimální, žádný závodník. Teď jezdí žena s A8 220kW, takže tohle bude pro ni down-sizing :-)
Nicméně prostě si myslím, že kdo přičuchne k autu s větším výkonem, tak už nechce jinak. A vůbec nejde o to, jestli to jede 100 200 300 km/hod. Mě (a ženu už také) na tom baví, že to auto jede jen tak mimochodem, motor se s tím nemusí prát ať už tam jede jeden člověk nebo plná polní, kopec nekopec a když je opravdu třeba a člověk přišlápne, tak to skutečně jede a nemusíš každé předjíždění tlačit očima. Oba jezdíme +- dle předpisů, takže de facto ten výkon ani nepotřebujeme, ale cítíme se daleko bezpečněji a třeba nám ty koně někdy zachrání život. Faktem asi taky je, že s ohledem na to, že nekupujeme nový auta, jsou tyto motory v daleko lepší kondici než uhoněná 1.6
paradicka :) podle fotek peknej kousek
no myslím že koně vám život rozhodně nezachrání, spíš logické uvažování při předjíždění ;-) ale jo, vesměs máš pravdu v tom, co si napsal

04.07.2011, 23:40 |
sts Gratuluju, auto vypadá pěkně, žádná tuctovka.
Mishane, blbka je nebezpečná i v obsahu 0,8...
mishan: kolik váž V40ka ? protože 3.0TiD sedan má v TP psanou pohotovostní hmotnost myslím 1680kg a má to 130kw, jede sice jako drak, ale ta váha je i cítit, u kombi 9-5ky tipuju pohotovost kolem 1700,1750 kg :-) holt je to malej tank :-)
At slouzi a hodne stastnych km s nim ;)
Moc moc pekny! Preju at slouti ;)
Me tenhle sam moc nezaujal, kdyz jsem ho projizdel cca dva roky zpatky, ale je pravda, ze tehdy to bylo ve stejny cenovy co A6 c5 s V8 :o) Za tyhle prachy neni co resit ;)
Jinak s timhle vyrokem se maximalne stotoznuju!
04.07.2011, 23:05 | Šestikule

05.07.2011, 08:36 |
KAJEL Parádní auto kterých se moc nepotkává,mám jednu 9-5 ve 2.3T aero a výborný svezení a ten světlej interier je výbornej,přeju hodně štastných kilometrů
3.0 Turbo a 147kW je skôr úsmevné, ale auto pekné. Nech slúži :-)

05.07.2011, 15:08 |
Briann | Upraveno: 2011-07-05 15:10:22
Zpočátku byly v nabídce jen benzínové čtyřválce 2.0t (150 koní) a 2.3t (170 koní) přeplňované nízkotlakým turbem (LPT), které záhy doplnil šestiválec 3.0 V6t (200 koní), původem od GM, doplněný také o nízkotlaké turbo. Na konci roku 1999 přišla také výkonná verze Aero. Poháněl ji motor 2.3 TS opatřený vysokotlakým turbem o výkonu 230 koní
sem ani netusil ze trilitr je taky v turbu...

05.07.2011, 15:54 |
PlusOne | Upraveno: 2011-07-05 16:00:48
Gratulace, koupil sis festovný a bezpečný auto....měl jsem slíbeno svezení v kolegovo dvoulitru, nicméně je zrušil polák na dálnici...stáli v koloně, a on do nich zezadu vletěl, ze 170ti to ubrzdil na 130, a prásknul do nich...polák se proletěl helikoptérou, posádce Saaba se nic moc nestalo, jen leknutí, pár oděrek a pohmožděný krk a záda u pasažérky vzadu vpravo, kam šla největší část té rány...teď teda hledá znova, a chce zase jedině Saaba...
Nicméně, přeju, ať slouží, a ať tě samo nic z výše popsaného nikdy nepotká. A třeba na sebe v ŠPK někdy narazíme ;-)
muSlim, Briann: jak už jsem psal, ono je to jen nízkotlaké turbo, takže tam není kvůli navýšení výkonu, těch 147kW jen tam v podstatě čistě z objemu. Ono má hlavně pomoci smazat "neduh" podobných motorů tj. zvýšit tah v nízkých otáčkách a to se dle mě povedlo. Zajímavý taky je, že díky této konstrukci splňuje motor Saabu Euro3 zatímco stejný motor Opel má Euro2.
Ale jinak bych samo upřednostnil poctivou atmosféru bez turba, ale tady jsem udělal kompromis.
slusnej zaklad, ted jen trochu 'zregulovat' to turbo :-)

05.07.2011, 18:02 |
TT Zdendo poslal jsem Ti dopo mejla, tak snad došel, tak na to s ženou jukni a dej vědět ;)
TT: jasně, díky, večer to prostudujeme a určitě dám ještě dnes vědět
.mycTD: ee, nechám to, jak to je. My jsme tak nějak vždy kupovali auta, která nám výkonově stačila už v originále, abysme se pak vyhnuli nějakým úpravám a tak.
mishan: to je proti Sobíkovi kolem 300kg rozdíl, takže V40ka pojede pocitově líp :-); na podzim budu řešit "nový" auto, vybíral jsem dlouho, kandidáty byli původně VW T4, Renault Grand Espace, Volvo V70, Saab 9-5 - s T4kou jsem jezdil docela dlouho, Espace, ač jsem "Renaulťák" mě nepřesvědčil podvozkově (4.tá generace), Volvo mě neoslovilo interiérem a pak jsem si začal půjčovat častěji 9-5ku 3.0TiD sedan a bylo hoodně rychle rozhodnuto :-)))
v70 se ti nepáči? já v ní jel a mě se to líbilo mooooc :-)
Maresk: ty voe,davat proti sobe pri vyberu aut VW T4 a Saab 9-5 je asi jako premejslet jestli jit na veceri do zavodky nebo do Imperialu..:-D. Dle me uplne jina trida aut.

06.07.2011, 01:03 |
maresk | Upraveno: 2011-07-06 01:07:08
Klobouk: zapoměl jsem napsat, že se mi mezitím změnily potřeby, tudíž extra velký auto už nepotřebuju (zrušil jsem kancl a tím pádem mám pracovnu doma :-)), takže jsem koukal po sedanu/kombíku, MPV/polododávky jsem vypustil :-), navíc mám prakticky kdykoli k dispozici Transita L3H2 nebo jak se tomu nadává (5.3metru délka, vysoký je to hodně), jinak myslím na Tebe s flashkou, akorát jsem ještě neměl cestu kolem :-(
mishan: palubka mě moc neoslovila, sicny jo, víc se mi líbí palubka u Soba :-), navíc co jsem začátkem června, co jsem byl v DE, zkouknul (asi 5 aut, co bylo nedaleko), tak byly moc hezký stavově, ale zjistil jsem, že starší V70 nee a na novější kousek nemám dost bankovek :-(
edit: dva pesani se mi do 9-5ky na zadní sedačky na psí deku pooohodlně vejdou, ač mají +-56cm v kohoutku :-) a kufr má 9-5ka celkem extrémní :-)

06.07.2011, 07:42 |
Zdeny60 | Upraveno: 2011-07-06 07:44:01
PlusOne:
a jakou nám řekneš teď??? :-))))))))))))))))
Ty woe, kdyby do nich někdo (předpokládám, že Saab stál!!) vletěl ve 130 byť jen na mnotorce, tak je kaše ovesná ze všech.
G=m*g a spočti si, co se dělo v té 130:-))))))))
Tak zkus teď zase nějakou jinou:-)))))))))
ROFL takhle jsem se fakt dlouho nezařehtal:-)))))))))))
Prej pár oděrek a ve 130 :-))))))))))))
DO mě (Subaru legacy) narazil 27.6. shodou okolností také Polák u HK - přečti si to, najdeš to lehce zde na foru) a dle PCR jel asi 70, ale spíše tak 60.
A bylo taková mr*a, že jsem byl 3 dny mimo, jak mě bolela palice a auto je nafotkách zde či na rajčeti.
Tak nehul už to svinstvo:-))))))))))
třeba tam má ty jedničky navíc. v těhle rychlostech, aby se nic nestalo, to by museli stát v obrněným transportéru
Ano, ve stojícím OT64 jde náraz zezadu ve 130 km/h ustát opravdu jen oděrkou od hlavové opěrky.... ze soba tato akce však bezproblému udělá malý předmět komunálního odpadu....
tak když do nich vlítne zezadu něčim menšim ve 130ti a nic by před nima nestálo tak věřim že z toho vylezou jen s otřesem všichni neb náraz dozadu je víc než poloviční zlo nárazu dopředu..... ale když stáli v koloně tak ve 130ti si myslim že z toho auta udělá i favorit solidní skládačku ať to je GM nebo neni :D
jinak nízkotlaký turba sou cool.... hovno to žere a motoru to fakt pomáhá k jízdě.... samozřejmě neřikám že bych mu trochu nepřiškrtil ono by to pak jelo jako svina ale myslim že pro tyhle účely k tomu neni jedinej důvod......
el_vita : porš mě sere, ty klíčky si rovnou můžu vrazit do zadku..... cokoli má klíčky jinde nemám rád :D
auto hezké, ale ten výkon mohl být trošku lepší