
Navštíveno 1494x


27.06.2011, 16:42 |
schwaboid | Upraveno: 2011-06-27 16:43:09
Zdar, mám takovou vychytávku na Ford Scorpio Cosworth BOA, který má vrtuli s visko spojkou. Chci tam dát elektrické sahary z novějšího BOBa a potřebuju vyřešit postupné spínání vrtulí. A že prý Sierra DOHC má taktéž dvojité vrtule a k nim dvojité čidlo, to by bylo fajn, bo to bude stát pár šušní. Jestli to znamená, že to čidlo má dva nezávislé vývody v konektoru tak super, to bych využil pro spínací relé, 2x 30A, které by po jedné pouštěly ty vrtule. Tak a teď co potřebuju, nakreslil jsem si takový mezikus na hadici, který bych potřeboval vysoustružit a vyfrézovat z 55 mm kulatiny, asi hliníku, možná mosazi, nemám tušení co bude lepší. Je tu někdo kdo by to byl schopen vyrobit ? Rozměry jsou zatím od oka, musím změřit závit čidla, vnitřní průměr hadice a navrhnout maximální délku tohoto kusu s ohledem na zakřivení hadice a celkovému uspořádání v motorovém prostoru. PS: Zadarmo to nechci :help: 603 579 928 Roman

Mozna by to bylo i dobre ze silonu a levnejsi.

27.06.2011, 17:49 |
schwaboid | Upraveno: 2011-06-27 17:50:59
Materiál možná mám, musím ho jen najít, kulatinu mosazi. I když i z toho silikonu by to šlo.

27.06.2011, 17:58 |
koren ze silikonu urcite ne, ze silonu radsi ne. dural nebo mosaz bude ok;-)
ze silonu bych to nedělal,tlouštka stěny vychází jen 2mm, když na tom utáhneš sponku přes hadici tak to praskne.. kdyžtak vím o někom kdo je schopnej to udělat

27.06.2011, 18:04 |
schwaboid | Upraveno: 2011-06-27 18:06:28
OK, samo nejlépe někdo z okolí, řekněme do 50 km od Prahy, takže Vencaf zatím vyhrává zakázku :-). Rozhodil jsem sítě i u nás na fóru, tak uvidím, zatím teda jen tady nějaká reakce. Ta stěna je opravdu jen dva mm abych moc nezmenšil průtok vody, takže silikon si teda škrtám .
Silon to zmakne taky v klidu, jen by se musel davat pozor pri urthovani aby se to nervalo golou jak prase...
Navic by byla vyhoda v tom, ze to nebude podlehat zadne oxidaci... ikdyz nejaka kvalitni antikorozni napln by tomu taky mohla zabranit ;)
Ja jen ze by to vyslo levneji a lip by se to delalo na soustruhu :)
Největší problém vidím v tom závitu, ostatní bych před 20 lety na dílnách na učňáku na Vidouli asi taky zvládnul :-)Jen teď nemám přístup k soustruhu ani fréze. Jo a vzal bych klidně tak 3-4 kusy ...
Chaa, ty ses ucil na Vidouli? Tam jsme meli (maji) Eurotel ustredny...
Nevím jestli má čidlo dva nezávislé vývody, ale obvyklá praxe jsou dva spínací kontakty, které se ovšem používají jen jako ovládačka a pomalé/plné otáčky sahar se řeší releovou kombinací, kdy pro pomalé otáčky jsou motory sahar spojené do serie (točí se pomalu, protože místo 24V běží na 12, že) a pro plné otáčky se přepínacím relé spojují motory paralelně, tedy na jmenovitých 12V. Nikdy se nedělá to, aby běžela jen jedna sahara a k ní se přidávala druhá, to je z hlediska rozložení teplot na chladiči velmi špatné.....
Hmm, další poznatek, dík. To musím popřemýšlet, jinak už se mi nabídnul člověk ze Sierra fora, který má asi i to čidlo, takže výroba by snad mohla být zajištěná. I tak samo všem díky za postřehy a nabídky.
Kdyby ti ten clovek z fora couvnul napis,nejak se domluvime.
Mam i mat. takze by to bylo rychle.
OK, tak teď ještě sehnat to přepínací relé a vymyslet jeho zapojení aby to fungovalo tak jak psal radek.613

28.06.2011, 11:45 |
schwaboid | Upraveno: 2011-06-28 11:49:00
Tak jsem to včera oměřil ještě jednou a vypracoval finální verzi obrobku. Je trošku menší, bo toho místa tam na něj moc není. Ten kluk ze Sierra fora je až z Chocně. Tak jsem volal Vencovi, ale nebere to ....

Asi takhle :-D


28.06.2011, 13:42 |
Conan Designed by Siemens... ;-)
Designed by já, ale jedinný kdo dneska z dealerů vozí mřížkované bloky vhodné na piškvorky, je právě ten od SIBT :-D
Good :-)Odpoledne jsem vymontil čidlo, ale bylo toho na mě nějak dneska moc, jdu spát, už mi to nemyslí, dík za schéma.