Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Koupě Vectra B benzin

 o Navštíveno 1716x o
o 20.06.2011, 08:14 | jodua
Nedávno se tu vedla diskuze ohledně motoru pro Omegu v benzínu. Koukal jsem, že spousta lidí právě rozumí Opelům.

Chtěl bych se zeptat, jaký si myslíte že je vhodný motor pro VectruB? Chtěl bych benzínový motor a pokukuji po 2.5 V6.

Narazil jsem i na 2.6V6; 2.2i16V, 3.2GTS rok kolem 1998 a vyšší.

Co říkáte na spolehlivost vs. výkon?

Díky za pomoc


o 20.06.2011, 08:24 | duke
Já jsem měl 2.2i 16V a byl jsem spokojenej. Ikdyž má rozvody řetězem, doporučuji preventivně vyměnit komplet řetěz i kola a napínák. Já to neudělal, povolil se, naštěstí se to nepotkalo (bylo to při startování), pak jsem si pro jistotu udělal GO vršku motoru (když už to bylo rozhozené) a dal vše nové. Pak motor šapal jako víno.
3.2GTS už je Vectra C, do Bčka se snad ani standardně nedodával.
o 20.06.2011, 09:19 | Freerider
3.2 V6 se do VeBe nedával.

Nicméně - pokud chceš auto, který bude jezdit víceméně bezúdržbově, vyhnul bych se šestiválu 2.5 V6. Ono to zas nějak zázračně nejede a Vectra B s tímhle motorem bude ve slušném stavu sehnatelná jen s velkým úsilím.

Jen namátkou: ventilová víka - olejnička, rozvody po 60 tis. - a nevíš, jestli se na ně někdo nevykašlal, jestli řešíš spotřebu, tak to taky nebude nic zázračnýho.

Ten motor není špatný, ale musí být ok, protože pokud se k tomu někdo choval jako prase, budeš nešťastnej.
o 20.06.2011, 09:20 | macomb
Ahoj, mám 2,5 V6 LPG Vectru r.v. 95 a spokojenost. Koupil jsem to na denní ježdění, mám s ní najeto okolo 24t za dva roky a v pohodě, měním jen spotřebku. Tachometrově má najeto 220, reál tak určitě minimálně o 100 více a v pohodě. Teď momentálně s mrtvým termostatem krátké trasy po městě na lpg za slabých 12 litrů. Jediné co by mě znovu možná odradilo od tohoto motoru je prakticky nemožnost cokoliv normálně dělat v motorovém prostoru. Podíval bych se i na 2.0 16V, nebo i tu 2,2. Výhoda nesporně je, že už je to nějakej pátek, co se začala vyrábět, takže na vrakáči aut dostatek, sposty náhradních dílů i za rozumné ceny. Jinak víc informací na:
[ Link ]
[ Link ]

apod. na netu seženeš informací dostatek
o 20.06.2011, 10:34 | Nismo.Power
pokud chceš jen jezdit tak se vyhni čemukoli na čem je napsáno ecotec a válce sou do V...... jedinej dobrej motor je 3.2 ale ten ve VeBe neni, ostatní at už je to 3.0 kterej tmam taky neni nebo mv6 co tam taky neni tak stejný problémy jako 2.5v6 .... imrvére uniká olej nahoře u hlav, celkový problémy s hlavama, problémy s mazánim spodku, problémy s čidlama potřebnejma pro chod motoru, fouklý těsnění pod hlavama.......vadný cívky zapalovací pořád atd atd atd.....

všeobecně se kidně podívej jak se ty motory daj koupit resp. co u nich je psáno za vady, nebo co je nepojízdnejch omeg s těma motorama a vecter taky :)

spolehlivá variace která jede normál je 2.0 16V ,nejvíc co bych šel je 2.2 16V ...... dti se samozřejmě a tds na to ani nemyslet :)
2.0 8v je starej nejedoucí ten taky nebrat....
o 20.06.2011, 11:06 | Freerider
Nismo: Hele, 3.2V6 a 3.0V6 jsou motory téměř stejný :oDD
MV6 je spíše stupeň výbavy - 3.0V6 je jen jeden

Akorát ty novější V6 (2.6 a 3.2) mají další kurvítka jako lambdy, jinou elektroniku atd.

Až na pár věcí jsou identický.

Mám 3.0 V6 a na něm nalítáno 460 tis. km - ventilová víka jsem dělal jednou, těsnění pod hlavami taky jednou.

Pak mám 2.5 V6 - přestavěl jsem jiný auto, takže ten motor, i když funkční je teď venku, ale vyndával jsem ho a měl 574 tisíc :oDDDDDDD - nechcal a jel

Jenže ta auta dostávala náležitou péči a prostě dodnes jezdí a jezdit budou.
Problém těch aut je to, že vzhledem k ceně si to kouí mladej frája, kterej to dojezdí do konce, protože když má udělat za 10 K rozvody, za 6 K přední brzdy a za další 3K těsnění (pokud to neumí sám) a auto koupí za 20, tak se na to vysere a bude spoléhat na to, že to vydrží
o 20.06.2011, 11:54 | jodua
No to je mi jasne, že se o tyto auta někdo před tím musel starat. Ale to je asi jako o každý auto.

Sám mám momentálně Alfu Romeo GTV a vím co to je péče.
Takže když to shrnu, tak 2.2 16V je asi nejvhodnější motor pro VectruB?
Když by byla VectraC tak 3.2?

o 20.06.2011, 12:11 | Freerider
Mno, záleží, co od toho čekáš.

Vectra B - 2.2 16V a nebo 2.0 16V
Vectra C - 2.2 16V a nebo ten 3.2 V6, ale jak říkám, chce to s velkou opatrností, hlavně, aby byly OK lambdy a nikde to nechcalo. Občas blbne elektronika motoru (ale já mám tyhle motory v Omegách, takže u Vectry to tak být nemusí) - u Vectry C bych koukal možná i po 1.9 CDTi (ale nevím od jakého roku se dávaly)
o 20.06.2011, 12:53 | jodua
no nebude moc penez, takze koukam spis po VB a kolem roku 1999 +/- 2roky.

Naftu jsem mel ve VB 2.0 DTI a stacilo mi to jenom jednou. Uz chci jenom benzin.

Ok, zkusim se podivat po nejakych 2.2 16V potrebuju aby mela taky nejaky ten konik pod kapotou, abych nemusel pri predjizdeni z 5 podrazovat na 1 :-D
o 20.06.2011, 13:18 | Freerider
Tak to bych radši koupil - 2 roky a vymazlenou.

VEBe tedy znáš, takže teď už jen vybrat ten správnej motor :-)

o 20.06.2011, 14:52 | Nismo.Power
aha já mylel že mv6 měla lepší výkon než klasika.....

3.2 je uplně jiná líheň, resp. všechny Y motory sou kurva velkej facelift od těch Xkovejch starejch :))

s těma V6 prostě ony problémy bejvaj, že je někdo neměl to je opět hezký ale praxe už je taková že se většině lidí serou a nevidim důvod proč bejt mezi nima neb sehnat u nás tohle auto s timhle motorem aby byl udržovanej a vcajku je těžký možná i nereálný už.... takže proto bych se držel těch 4válců 2.0 až 2.2 což bude v největší pravděpodobností Y motor do roku 2000....co sem kupoval na omegu kola tak týpek měl taky omegu ale 2.6 a řikal že motoricky dobrý ale žrala jak hovado....
o 20.06.2011, 15:26 | jodua
ok. Diky za info. jeste nevim zda Vectru nebo Omegu.
No potrebuju nasbirat inforamce po necem se poohlidnout a neco projed.

Takze u VB jsou olejnicky na hlavach ty V6 a jsou choulostivy na olej na klice?

OK, takze tipicky cechacek tak leje co tece a pak to tedy vypada. To znam z Alfy Romeo. To je to same :-D bohuzel
o 20.06.2011, 16:40 | Freerider
Nismo: když bys vzal holý motor, tak y32se a x30xe budou téměř identické :o)

Ta 2.6 V6 - to je jediný oplí V6, který jsem neměl.

hele, narovinu - 2.5 V6 v automatu taky žere nejvíc :oDD

Mno a u mě bys našel dvě Omegy, které jsou v dovolím si říci ve skvělé kondici a stavu :oDD

ale jinak je to pravda, že je to spíš pro blázna :oDD
Jednodušší bude čtyřválec :oD
o 21.06.2011, 09:31 | w4tch1
Nismo - to cos napsal o 2.5 v6 je kec. nevim,ale asi si narazil na total vyjetej motor. ja mam v6 2.5 a slape jak hodiny.priznam,ze Opel vseobecne = starani se a pece,ale pokud toto funguje, tak prave 6valce jsou v pohode.
o 21.06.2011, 09:35 | jodua
no tady asi slo hlavne o celkovy stav v CR, kdy lidi koupi V6 za par korun, pak jezdi a jezdi a jenom maximalne dolejvaji ostrikovace a to je vsechno. pak to prodaji, a to je cela udrzba.

Kdyz koupis kus, o ktery se bude predchozi XX majitelu pravidelne starat, tak je to super motor s dobryma vlastnostma. Ale tato realita je asi jako ze najdes lozisko ropy na svy zahrade.

takze pro me, kdyz budu koukat po ojetine, tak jedine V4 kde ten motor neni tolik narocny na servis a lidi ho tedy tolik neznici svym "odbornym" pouzivanim.

Tedy asi tak jsem to pochopil.
o 21.06.2011, 12:01 | tazman
mam 3 kamoše co mají 2,5 v6 a jeden z nich už druhou(předtim měl vectra A) a nedají na tento motor dopustit..jeden z nich je člen Směty ;)
o 21.06.2011, 13:23 | Freerider
Nismo: ještě mě napadlo - nepleteš si ten rozdíl spíš s omlazením 2.5 TD a 2.5 DTi? Tam ten rozdíl je absolutní.

Budu zase básnit :oD

Tazman:
Ale jo, ten motor je dobrej, ale nesmí mu nic být. Protože jak to začne chcát, je to nekonečný laborování.
Pokud je v pořádku a nejezdilo s tím prase, měnil se olej a rozvody tak jak se mají měnit, je ten motor skoro nesrmtelnej - skoro, protože pokud to má v ruce jelito, dá se udělat i nemožný :oDD
Spotřeba - s automatem cca 9,5 l, s manuálem cca 9 litrů (žere o něco víc jak 3.0 V6). Auto je těžký (Omega), ale odvděčí se velmi komfortním svezením. Pokud bude motor OK a nebude to shnilý, není v tom problém.
Ale musím částečně dát za pravdu Nismovi, protože pokud to auto bude vylítaný, bude to kasička a nevylítanou 2.5 V6 bude těžké sehnat.
Pokud pokukuješ po Omeze, není moc na výběr. S 2.2 16V to není žádná sláva, s 2.0 16V je to ještě horší. 2.6 V6 jsem neměl, ale zase na druhou stranu nemělo by to být se spotřebou nic tragickýho, ale nemůžu soudit. 3.2 V6 je taky OK, ale těch aut je docela málo.
Poslední 2.5 V6 se udělala v srpnu 2000 - mám auto z poslední série :oDD. Pokud bys přece jen zatoužil po naftě - 2.5 Dti - motor, který se mílovými kroky vzdálil od problematického 2.5 TDS od BMW. Motor CommonRail s velmi kultivovaným chodem a téměř bezproblémovým provozem - ale těch aut je jako šafránu a budou mít poměrně velký nájezd.
Pokud bys chtěl opravdu 2.5V6 (a je jedno jestli ve VeBe nebo Omeze), opravdu koukni na ventilová víka, kabely a projdi podtlakový hadičky. Pokud to nastartuješ, neměly by kolísat otáčky (pokud to bude v normě, bude zanesenej snímač otáček - není to žádná tragédie), pokud budou lítat hodně, bude to něco vážnějšího a nebo podtlaky a tam se to pěkně blbě hledá. Dej pozor na chladič, jestli neteče, protože pokud jo, může to auto mít za sebou pár přehřátí.
Pokud to budeš projíždět v létě, nelekej se teploty nad 100 stupňů na budíku - je to normální - pracuje to pod tlakem,ale nesmí to jít do červených.
podívej se pod krytky u světel, jestli se někdo nevrtal v elektroinstalaci - občas to tam hoří :oDD, pokud se někdo hrabal v xenonech a nebo tam xenony původně nebyly. Dál, co je sice prkotina, ale o to více nasírací je tekoucí nádržka ostřikovačů - musí dolů nárazník a nádržka je ve výstuze :oD
Co se týče koroze - klasika - zadní lemy a spodky dveří, dále pak, pokud bylo měněný čelní sklo a někdo to udělal blbě, tak může hnít sloupek. Pozor na zanesený odtok na mezistěně - už jsem měl vodu na nohách :oDDDDD
Pokud to bude mít automatickou klimu, vyzkoušej, zda chladí a chladí dost - najít díru nebo klimatizaci opravit - to je v prdeli prostě :oDDD
Centrál - rozebrání dveří je následně v pohodě, horší je to dostat všechno v pořádku zpět :oDDD. Občas blbne zamykání a to tak, že se zamkne, odemkne a dál už nic - pokud tohle udělá, je pravděpodobně v háji jednotka centrálu - sehnat funkční s klíči je skoro nemožné - jedině v Opelu a to je darda jako prase.

Auto by nemělo mít vůli na řízení - to se docela prodraží, pokud klepou tyčky, není to nic drahýho.
zadní náprava - složitá, ale nic se na tom dvakrát nesere. Pokud auto bude mlátit na volnoběh, je to kardan - většinou bývá v háji uložení - otázka cca 1000 korun a strašný práce :oDD
Co může být v pytli je ruční brzda - Omega ji má nezávislou, pokud nebrzdí, dá se jen velmi těžko seřídit, spíš je to na výměnu, ale nestojí to svět.
o 21.06.2011, 13:44 | jodua
Velice diky Freerider, hodne uzitecna recenze.
Mel jsem VB a ohledne centralu a zadnich brzd, je to podobny. Klasika reznuti je taky u vsech oplu pred r.v. 2000 bezny. No uvidime, co z toho nakonec vyjde. Myslim si, ze tohle pomuze i jinym co neco podobnyho schaneji :-D
o 21.06.2011, 14:22 | Paczqo
Souhlas s freeriderem jinak jak píše o té vůli na řízení měl jsem jí na své omeze 3.2 V6 a pokud se to včas podchytí je to celkem v pohodě oprava zrovna dneska jsem ji absolvoval protože mě mlatili tyčky stab a kola měli do každé strany hodně velkou vůli.
Co se týká centrálu měl jsem problém jak popisuje a narovinu vyplatí se koupit třeba keetec alarm s dvěma vestřelovákama přehodit čipy imo a dat nove plaženty a bude to fungovat naprosto skvěle a cena nijak strašná navíc ten alarm bezproblemu umí dovíráníá oken po zamčení jako originál.

To Freerider. až budeš na icq pipni potřeboval bych od tebe par rad díky.
o 22.06.2011, 03:03 | signum
Jen pro doplnění motor 2.5 DTI je zase od BMW. Já jen,aby někdo neznalý nenabyl dojmu,že OPEL udělal lepší motor než BMW :o).
o 22.06.2011, 11:26 | jodua
super, ale nafta patri do kamen :-D
o 22.06.2011, 20:20 | Směty
2,5 benzín mám, s tím zapalovacím blokem je to pravda, přímo v Oplu preventivně mění po druhé výměně rozvodů i s zapalovacíma kabelama. Na to že má můj motor najeto skoro 400 000 tak bych řekl přiměřený stav. Za poslední dobu jsem měnil jen spotřební věci jako vodní čerpadlo, onen zmiňovaný zapalovací blok. Jinak nic hrozného na 14 let staré auto. Kdybych měl kupovat znova Béčkovou Vectru určitě bych si vzal znovu 2,5. Naftu od Oplu jedině CDTI nikoli DTI. Ta se dávala tuším až do Céčka. Jinak 3,0 se dávali do Vectry, ale do limitované edice, tuším že to byla i30 a jedině kombík. S názvem té edice si nejsem jistej.
o 23.06.2011, 12:28 | Freerider
Směty: jj, dávala se až od roku 2004 (aspoň co jsem našel. 3.0 CDTi se dávala od 2006.
Nafta 2.5 DTi se dávala jen do Omegy. Má 110 Kw a motor je to vynikající, ale je to zas a zas jen o údržbě.
1,9 |CDTi 110 Kw se dávala do Astry a s tím to jelo jak z praku.
o 23.06.2011, 15:30 | Směty
DTI jsem myslel 1,9. jestli si jen tak matně pamatuju pak se dávaly dvoulitry, prej to bylo o něco lepší, ale.. Takže pokud ve Vectře naftu tak CDTI. Toť můj názor. Takže pro milovníky nafty zklamání. :o(
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.4494 sekund.