
Navštíveno 4377x

Uz se zase ptam. opet mi vrta v hlave prodej caravelly.
nasel jsem si kandidaty
1. BMW E46 330IX 00
2. BMW E46 330XD 02
3. Subaru Forester 2.0 turbo 01
4. Volvo WC 70 2.4 00
5. Subaru Outback 2.5 99-00
Vse v automatu,vse ctyrkolky.
zajimaly by me zkusenosti cemu se radeji vyhnout,co brat v uvahu,a potom jakou kdo s tim mate spotrebu...
Diky

07.06.2011, 20:24 |
hanzz Forester ber tu 130kW verzi, Outback jednoznačně H6 3.0

07.06.2011, 20:32 |
JP Nemyslíš Volvo XC70?:D
Z toho výběru bych bral určitě 330xi, ale záleží na tom jak moc potřebuješ místo. BTW to Volvo mi mezi tim zbytkem přijde jak když ho tam připsal někdo jinej:D
kolik si veme to bawo pri normalni jizde a kolik je schopny sosnout maximalne?
Mam E90, 330i....dalka dle predpisu 7L/100, dalnice pri 140 na 6tku 7,5-8 dle terenu. Maximum ani nevim, pokud se tomu dupe chvilu,neni problem 17 litru, ale furt stejne nejedes full gas.
Jinak Brno 9,5-10, prumer sviznejsi jizda (rozumej nad limit neco) okolo 11L (mesto 30, dalnice 30, zbytek venkov)
Volvo XC70 vyřaď z kandidátů, ta 4kola není vůbec dobrá. Jako auto pěkný, pěkně zvedlý, ale jak spolehlivostí, tak funkčností je to mimo. Pokud bys po ní tedy neprahnul tak, že si uděláš repas všeho ( už jsou i návody na to jak to udělat nadosmrti, ale něco to stojí ) a pak žil v tom, že máš jakž takž 4x4 co vydrží dalších 150 - 200t km.
Osobně bych volil 3. variantu, ale někomu se nelíbí interiér ( což třeba pro mě není vůbec důležité )
Sorry, možná to vyznívá špatně, jak spolehlivostí tak funkčností toho systému 4x4.
volvo nemam problem vyradit...
docela se rozmejslim mezi subem a tim bawem...
jak facha ty ctyrkolka u bawa?subo by melo mit asi nej ctyrkolu. jednu H6 jsem nasel v ackach:-)
jinak jsou to samy dvaapule.nebranil bych se ani klasickymu legacy....
jen se bojim toho ze budu mit klaustrofobii po prechoddu z caravelle :-D
S 4x4 u bmw nemohu sloužit.
nekdo se najde kdo bude vedet
já bych bral jednoznačně WC, výbornej 5ti válec se super spotřebou kterej nechrochtá v rytmu kadlepyčo
obě subaru co si napsal sou docela žrouti
30d u bawora počítej tak 8 radši 9 s Xkem průměrku, po městě víc....
30i leda ve snu kor se 4kolou,....kamarád měl s automatem a palubák hlásil pořád kolem 11-12 a spočtená realita 13-14 nebyl problém jezdit za víc byl problém držet pod 10 kombinačku a to těžkej.... na dálku se dalo i 7 ale opravdu klobouk....
X u bawora je exot, pokud chceš 4kolu tak nejlíp samo subaru to má beztak nejlepší pohon ale volvo je víc kultivovaný a tak nějak přívětivější vevnitř než humpolácký auto pro "rednecky" s vidlema.....

07.06.2011, 22:10 |
badczech | Upraveno: 2011-06-07 22:13:01
Subaru jedine s manualem. Forestra jsem mel a ten automat byla hruza. (velmi pomale 4 kvalty) Jinak ale s Forestrem nejvyssi spokojenost...! Byl to 2.5L non turbo a kombinovana spotreba do 11 litru - verim ale s tim manualem to bude o litr, litr a pul mene...
pokud řešiš prostor (jako že pišeš aby nebyla z caravelle klaustrofobie :-D ) tak BMW 3er určitě vynech!
volvo celkem hezké, pohodlné, celkem prostorné auto, ale to 4x4 jsem taky slyšel, že zrovna není moc povedené ...
znamej ma asi 8 let jedno legacy 2.5 v automatu.nemenil krom jendy poloosy a samo ze spotrebaku nic...po meste jezdi kolem desitky a dalky 7-8.a neni z tech co ma lehkou nohu....proto jsem uvazoval i o subaru...
automat proste chci,nebavi me kvrdlat klackem...
prave ze se divim,on si ho nesmirne pochavluje
taky mam strach ze tyhle subara taky hnijou :-(
jo a ta znamyho je model predesly.ma tusim 97
Ono to asi bylo taky tim, ze jsem do forestra sedl s golfaFSI tiptronicem a tam tech kvaltu bylo 6 a prijemne to radilo.. Ale jak pisu, nebyl s tim jedinny problem a schopnost toho systemu 4x4 me mile prekvapil..

07.06.2011, 22:17 |
KaCzaba | Upraveno: 2011-06-07 22:18:41
jasny ze si musim zvyknout na malo mista u vsech techto aut :-D
u bmw me laka vykon,subaru je o neco vetsi a vzhledem se mi taky libi.
kolik si veme ta H6. slime?:-)
omlouvam se za moji cestinu, kdyz to tak po sobe ctu zpetne..
Já měl Legacy 00 2,5 v 4kvaltovým automatu, byl jsem spokojenej jak želva a docela se mi po tom autě stýská;-)
Najel jsem s tím teda za půl roku jenom necelých 15 tisíc, takže kromě prachovky na poloose, oleje a dvou žárovek nebylo nutné měnit nic. Mělo to najeto cca 200, bralo tak litr oleje na 2-3 tisíce, ale vůbec jsem to nešetřil. Spotřeba 8,5-11, dalo se i za cca 20, ale o tom se nebudu rožšiřovat:-)))
Nevýhodou pro mě byly slabší brzdy, chybějící tempomat a menší kufr, ale naložilo se tam taky vždycky všechno.
no jo,na tempomat bych zappomel..klimu tyhleauta vetsinou maji...nektery i kuzi..ale na tempomat jsem zapomel...tak presne o tyhle spotrebe jsem taky slysel...tys mel sedan ze rikas o malo miste v kufru?

07.06.2011, 22:45 |
koren subarka nehnijou, pokud je nekdo netyral v lese nebo to nejsou zborky
Lega mají klimu asi všechny, ale chce to vybrat s digi klimou, protože ty kolečka jsou otřes...
Měl jsem kombíka, ale znáš to. Zblblej českej pepík co má jako druhý auto Octavku do který naložím ledničku, pračku, paletu cihel zatáhnu roletu a jedu:-))) Tady je diferák a celý těžiště je hodně nízko, tak kufr je menší. Přechod z Caravelle Tě bude asi bolet:-)))
Spotřeba byla v pohodě, dlouhodobě se dá s tou 2,5 tak někde kolem 9, když to zbytečně nehrotíš a jedeš občas dálku, ne jenom cukačky.
Třeba Zdeny tady prezentuje jak jezdí s H6 za 7, já za 7 občas jezdím s 66kw TDi.
Jinak velice pohodlný posez, nebyl problém dva dny po sobě 500km bez bolesti. Volant nastavitelný jenom v jedné ose (to mě sralo) a slabší brzdy, vzhledem k možnostem co to auto snese a jak se s tím dá lítat (občas se z nich hulilo). Jinak mě nic nenapadá, strašně rád na to auto vzpomínám + bezrámové dveře si zamiluješ.
Jinak tady z ahc někdo má outback 3.0, ale teď si už nevzpomenu kdo...
tady je ten 3.0 z acek :-)
[ Link ] prechod bude bolet,no holt si budu zvykat.tak zas tak ten malej kufr neni ne?tak tam i neco snad nalozim...

07.06.2011, 22:59 |
Veva Kačus, BWM je sice hezký, ale já souhlasím s Nismem, měl jsem čest jezdit s tímhle volvem a nemělo to chybu, měl ho strejc...
Subaru melo neco spolecnyho s Nissanem? Kdyz se divam na ten interier a porovnam ho s P11, tak si jsou velmi podobny:)
Tommas: to není s H6(s ní jezdím dlouhodobě <9), ale to se týká 2,0R . s ní mám po 60.000km rovných 8,0- Dovedu samosebou jet i za těch 7, ale je to piánko klid:-)
Jinak Subaru obecně ano, ale má to pár ale:
- nesmí ti vadit drahý servis (je drahý, protože naprostá většina dílů nejde sehnat od jiných výrobců, třeba brzdy a desky a no, ale plechy, čidla, světl a tp... vše originál a varkáčů je nedostatek).
- spotřeba je město 10 o všech 2 litrů, u 3,0 aT H6 či 3,0R) pod 12,56-13 nedáš, v Praze na parkovištích a s aut,matem počítej 14)
- nevadí to relativně dražší provoz - 60.000km všechn yoleje (3x), pokud jdeš dle plánu, tak drahý svíce, u satarších 2,5i (verzí je mnoho a pročti subaru fan club, tak ty berou více oleje, atp).
- 4°AT se dá, ale v dnešní době přeci jen je to už stará věc, u H6 či 3,0R je 5°AT se sport režimem, je to elpší, ale na DSG to samosebou nemá (ale mně například projev 5°AT vůbec nevadí, naopka, když chci jet klid, tak to řadí přesně dle mého gusta) a když chci je ostře, mám sport režim, to je celkem slušné).
SUbaru nehnijou zdaleka tak, jako třeba Mazda či Nissan, ale nesmí to být vokulený a natřený štětkou, pka to hnije taky a ochotně. problém bývá s korozí výfuku, jako u všech benzínů. Naštestí se dá nerez...
Subaru není autem pro všechny, má svůj osobitý vzhled, projev a osobité mouchy.
Hlavně u low-cost plechovek bacha na motor, pokud klepe rychle od něj pryč, opravy kolem 50 litrů nejsou výjimkou - klika, polomotory...
U Subaru je třeba úzkostlivě hlídat stav oleje v motoru!!!!!!!!!

08.06.2011, 07:26 |
hanzz Outback H6 mám já. Jestli chceš, můžu ti mailem poslat nějaké info, co jsem jednou posílal jednomu známému, co o tom autě také uvažoval.
To auto má spoustu malých ale, které někdy docela zamrzí. Má ale jedno zásadní plus a to je asi ten nejlepší pohon 4x4, který lze v osobním autě mít - Symmetrical AWD s VTD. Pozor, nemají to všechny Subaru! Z této doby to mají právě všechny H6 a některé 2.5 s automatem.
K tomu autu z AAA. Dlouho se na webu prodával stejně barevný Outback, který měl najeto hodně přes 300t km. Ale třeba to není on :)
Popravde receno. Z hlediska porizovacky je jasna volba 2.5. Nasel jsem jich par peknych,v automatu s tempomatem,v kuzi.a nemam je ani tak daleko...jediny co me muze srat,je ten vykon...proto padla zminka o H6.tam uz je porce koniku o poznani zajimavejsi...
A co jsem psal o te korozi,tak to jsem videl prave u toho znameho.u modelu do 99.lemy a konce prahu bublaji.jinak zbytek auta fesak porad...

08.06.2011, 08:28 |
hanzz Zadní lemy ti nakonec shnijou u každého japonce z 90. let :)
Já jsem teď nekoukal, jak se pohybují ceny Outbacků, ale u té 2.5 si hned připočítej cenu rozvodů. A obecně to ber tak, že to je asi nejhorší motor, co Subaru kdy vyrobilo. Má problémy s chlazením zadních válců, takže při koupi pozor na načaté těsnění.
Bávo má cenu jako čistá zadokolka, manuál, nejlíp benzín a samosvor. Pokud je to čtyřkola, pocit ze řízení značně otupí, celý auto se chová jinak a nějak pak nespatřuju důvod platit takhle drahej kočár (na xi jsou speciální díly, namátkou tlumiče, řádově dražší než obyč a v náhražce se nedělají) když se snaží dělat to co Audi, Volvo a Subaru a vůbec mu to nejde. O prostoru a pohodlí to není už vůbec, každopádně ne trojka. Jako nejpohodovější povoz mi z toho vychází to Volvo nebo bych zauvažoval o benzínovým šestiválcovým Audi ale etalon spolehlivosti ani jedno zrovna není. Nadkvalitu dneska bohužel člověk nenajde ani u prémiovek.

08.06.2011, 09:13 |
hanzz Akorát to Volvo tu čtyřkolku také neumí. Tam není otázka, jestli se to vysere, ale spíš, kdy se to vysere :) Dokonce na volvo fóru někdo psal, že na léto vyndá kardan a na zimu ho tam šoupne zpátky, aby ten poločas rozpadu co nejvíc oddálil. No, je to normální? :)

08.06.2011, 09:19 |
muSlim | Upraveno: 2011-06-08 09:24:46
2 KaCzaba: keď chceš jazdiť a nie tlačiť ekoraly a potom sa prsiť že s 3.0R jazdíš ako niekto s voktávkou 1.9TDi tak počítaj s priemernou veľmi dlhodobou spotrebou 12/100. Ja som mal Legacy 2 roky a niečo a aj teraz sa mi postaví keď si naň spomeniem. Síce som to predal len pred pár dňami (2 týždne?) ale tak nejak furt v hlave bojujem s myšlienkou či som nespravil pičovinu, sedel som vo všetkom možnom, jazdil som dlhodobo so všetkým možným, silnejšie autá, slabšie autá, zado/predo/štyrkolky, kozmické lode, vznášadlá... a nech si každý tvrdí čo chce a smeje sa mi ako chce, ja strieľam stranou komenty typu len BMW, lebo... Len Audi, lebo. Len Toyotu, lebo... NIČ mi nesedelo tak a nesplňalo tak vyváženie fun_to_drive/bezpečie/ovládanie/výkon/spotreba/využitie-univerzálnosť ako Subaru s trojlitrom. Hlavne tieto "staré" BL/BP do roku 2007/2008 sú ešte z kvalitných materiálov, nie je tam "nijak extra" elektroniky a ten motor je proste nesmrteľné hovädo ak sa oňho staráš. Olej si to vezme len keď tomu šliapeš, a či na to šliapeš poznáš podľa toho, že medzi výmenami (u mňa 10k km) si to vezme kľudne 2 litre oleja. Pri bežnom jazdení by si sa mal na výmenu vojsť do 0.5, maximálne 1l oleja. Tu je link, kde som si písal tankovania, krátkodobá pri mestskej premávke s viac než svižnou premávkou bývala 13-14l, keď som vstal s tým že je vonku nídforspíd deň, tak som šiel aj do 16... netreba si o tom aute robiť ilúzie, ako to vie jazdiť za 8. Vie, ale to NIE je jazda. Týmto nechcem šprtať do Zdenyho, ani do nikoho iného, ale realita je proste taká akú uvádzam, t.j. dlhodobých 11-12...
Link:
[ Link ] P.S.: inak veľmi dobre to napísal Zdeny čo sa údržby týka, nesmieš si to kupovať keď veríš v to že to auto sa nesere a jazdí. Aby tomu tak bolo, potrebuje to dosť náročnú (na financie) údržbu. Ja som ho udržiaval/opravoval u kamaráta v Kageki, takže ceny aj za prácu aj za diele som mal luxusné, ale i tak si myslím že polka ľudí tu z fóra by to auto na údržbe neutiahla ani pri mojich cenách. Nie pri každodennom jazdení teda... Príklad za všetko, cca. počas dvoch mesiacov pred predajom ma to na údržbe a výmene niektorých dielov (katalizátory a lambdy, brzdy, náplne...) stálo 70k. Ak chce človek lacné auto, musí sa obzrieť inde...

08.06.2011, 09:46 |
hanzz Zdeny: H6 154kW má také jenom 4kvalt. Má tedy i vyšší spotřebu oproti H6 180kW (ta má navíc variabilní časování ventilů).
A jak píše Slim, hlavní výhodou Outbacku H6 je naprostá univerzálnot a velice přirozené a nezáludné jízdní vlastnosti a dokonalý grip bez ohledu na povrch a klimatické podmínky. A mám za to, že ta druhá generace z let 1999 - 2003 je konstrukcí, bytelností a použitými materály lepší, jak její nástupce.
Pojedu se podivat na dva kombiky.klasika lego,ne outback.z obrazku vypadaj vonave,ocihneme realitu.oba kuze,klima,v elektrice....oba 2.5
Tak jsem na to zvedav

08.06.2011, 10:01 |
KaCzaba | Upraveno: 2011-06-08 10:04:01
2x
tak uz ma jedno lego doma pred chvili sme ho privezli :-)

08.06.2011, 22:06 |
hanzz :)
Takže gratulace ... a čekáme na info a fotky!
taky jsem zvědav na info a fotky...
Nic moc.ale za ty penize si myslim ze krasavec...
Legacy 99 2.5
Kuze,digiklima,vyhrev zidli,zrcadel,oken,dva sibry..klasika a mechy na tlumicich.
Pan znal docela histori auta..jeho znami to meli od noveho,dost dlouho,pak to od nich koupil on...docela slusne servisovano.a hodne schopny jednani...jindrs potvrdi...
mam fotky z inzeratu

a neco ze zkousky kol...

zadnej zavodnik,ale to jsem vedel,mondeo 2.5 si me da k snidani,ale zase taham ctyri kola a v automatu...no nic od toho mam druhy auto :-D
le ten podvozek je fain
Hezke pane,hezke to mas :-) V us nebo Kanade maji pomerne casto kombinaci jako my dva miatu na blbnuti a subo do rodiny :-)
tyyy vooleeee ted mi to doslo.uz jsem jako ty :-D
subo :-D:-D:-D
hledam ted nejaky kola na subo.skoda zanovnich zimaku
Ja to dopracoval tak daleko,ze ty suba mam 2 :-)
Ty Volky tam nakonec neskonci? Slusi mu docela bych rekl.Jezdi tu jedno to same legacy a slusi mu antracit oz superllegery :-) Ja ted davam dokupy kola prodrive P7
17" 8500

17x8 8000

17" 10000

17 5000

18 8500

Jasna volba
08.06.2011, 23:59 bbs,ty mu oadnou jako viko na hrnec
18" 7000

tot vse. u 18 nevim zda se vlezou.
volky jsou moooc siroky 9.5 265 guma se opira o misku a na zadek uz by asi nevlezly vubec :-D
jinak asi nejhezci kola co by se tam mohly dat...
17x8 8000, 18 8500 nebo 18" 7000:)
to je skodaa tech volku..jsem zastance klasika designu,ale tyhle se mi libi moc

09.06.2011, 00:09 |
bafis co to ma za roztec, ze tam jsou takovy ceny ???????????
tak to jsou taky my tri favoriti :-D
ty posledni 18 za 8000 se mi mooc libi..ale zase to ub bude na 18 uplne chciply pocitam :-D
klasika 5x100 proto docela good vyber.a stredova doura je o milimetr mensi nez koncern

09.06.2011, 00:11 |
Lukaash | Upraveno: 2011-06-09 00:13:04
BBS ;-) nebo viz. mail

09.06.2011, 00:11 |
cupra.165 | Upraveno: 2011-06-09 00:13:36
5x100 stredici dira 56.1 to ma subo,ale vetsina techto kol bude mit 57.1 ,ze? :-) Ty bbs co se mi libi budou nejspise urcite,ale to by nemel byt problem.Vozim speedline od vw na impreze a nic netrepe

09.06.2011, 00:14 |
bafis taky mam 5x100 ale za tyhle prachy koupim vzdycky tak 15tky s mrtvejma gumama, musim prolezt ten bazos a koupit konecne poradny kola kdyz to vidim :D

09.06.2011, 07:14 |
hanzz Podle fotek pěkný! Tak hlavně, ať slouží bez komlikací.
A kola jednoznačně tato: 09.06.2011, 00:02
ty posledni dve jsou 18.
Cehoz se bojim.
radsi pujdu do 17 :-(
ty cerny jsou prodany,stilauta taky,na OZ jsem se nedovolal.vyber se razem zuzil :-(
No a ty bbs? Ty na to auto patri,sup,sup
Bbs nekomunikuje.poridil jsem ty 17 za 5k 00:01
Na aute vypadaji dobre a hlavne jsem pro ne jel asi 5km
Nice, nice ;-) Nech slúži :-)
Krutibrko,ty jsi rychlejsi jak prujem :-) Parada,slusi,libi,fesaci :-)
Jen kdyz koukam na tu fotku,nejsou menene dvere ridice? Oproti tem zadnim to ma jiny odstin :-) Pripomina mi to tu audinu co se tu kdysi prodavala
Spis dvere za ridicem a bok je jinej. Predek, strecha a ridicovo dvere vypadaji stejne.
nazivo neni zadny rozdil videt ...

10.06.2011, 08:54 |
hanzz Tak jak to jezdí? :)
Jezdi jezdi.vcera jsem nalital 300 a pul nadrze v haji :-)
Jinak je to lenochod,to jsem vedel jeste pred koupi.
Ale ten podvozek je neskutecnej.co si s kombikem dovolis,se sileny :-)
Pohodlicko,automat,parada.
Jeste prijdou cerny skla a mam hotovo...
Od vrazeni penez mam jinou kasicku na prestavby a upravy :-)
Ted jsem dotankoval do plna. 35 litru na,ujetych 340km.
Na styl,jakym jsem jezdil jsem moooooc prekvapeny

10.06.2011, 11:49 |
hanzz Tak to jsem rád, že jsi spokojený! Další porci uspokojení zažiješ v zimě :)
Obavam se,ze nezaziju....jak mam vypnout ESP,kdyz nemam zadny cudlik?

10.06.2011, 15:21 |
hanzz Jde to dodělat. Jsou dva způsoby:
1) Na řídící jednotce VDC je jeden volný pin, na který se přivede minus a tím se ŘJ vypne. ABS při tom zůstane funkční. Po odpojení minus se jednotka zase aktivuje.
2) V pojistkové skříni v motorovém prostoru je jedna volná posice. Když se do ní dá pojistka, tak se VDC vypne (opět ABS funkční), po vyjmutí zase zaktivuje.
Obě varianty jdou samozřejmě udělat tak, že se dají ovládat z kabiny. Originální tlačítko VDC OFF stojí cca 600,- Kč :)
Tak to je potesujici zprava.dikes.jdu do toho :-)
A je to.pojistka na miste.vdc sviti na palubce.pecka.na prachu to hrabne a porad jede.to je presne ono.
S tim dodelanim vypinace.je pod palubkou priprava,ze napojim do stekru jen vypinac?nebo si holt jeden drat od ty dodany pojistky prerusim,natahnu si od nej do kabiny dvoulinku a budu ho spinat a rozpinat?diky moc za tuhle radu.uz to totiz pro me bylo menecenny auto

11.06.2011, 09:21 |
hanzz Nejelegantnější řešení je s tím volným pinem na ŘJ VDC. Nas palubce máš vpravo vedle tlačítka aktivujícího tempomat záslepku. Sežeň si někde ze Subaru originální tlačítko VDC OFF a to tam dej. Přes něj potom přiveď minus na ten volný pin. A nebo tam natáhni drát, který povedeš až do motoru do pojistkovky a bude to simulovat tu zandanou pojistku (funkční, ale ne tak elegantní řešení).
Pošli mi mail, někde dohledám to schéma ŘJ VDC a číslo toho volného pinu a pošlu ti to.
Jestli jezdíš do Prahy, tak to umí udělat v AWD.CZ
To zmaknu sam.
Jen se radsi zeptam lidi co to delali,a usetrim si dve hodky casu hledani a laborovani.
Kde je ta jednotka umistena?
KaCzaba@gmail.com

11.06.2011, 10:35 |
hanzz Jednotka je za pojistkovou skříňkou nad nohama řidiče.
Více mailem.
diky za mail,dam to nejak dohromady...
koukam ale jeste ze mi v interieru nsviti vse co by melo....jak maji svitit ovladace na otvirani oken?kazdy bily symbol je prosviceny?
potom jsem se podival do vypinacu na vyhrev sedacek...to netusim kde sezenu tyle zarovicky...:-(
takovyhle detaily me docela stvou...
spotreba je lehce pres deset.a to se nehlidam s nohou na plynu.takze docela dobry :-)

12.06.2011, 11:30 |
hanzz Podsvícení ovladačů oken mi taky nesvítí a myslím si, že ani nemá.
uz jsem se v tom povrtal a asi bude svitit jen konrolka na vyhrev zrctek....
ty maly doutnavky jsem nakonec sehnal ted,ale meli jen pet.jedna mi chybi.ale uz budu alespon trochu sviit

13.06.2011, 08:31 |
hanzz jj, kontrolka na výhřev zrcatek svítí :)