
Navštíveno 660x

Včera jsem potkal na letišti kámopše, co má MOndeo s 1,8 Duratech HE r.v. 2003.
naříkal mi, kolik ho tento vůz už stál - poslední problém asi před 2 měsící výbrus a výměna kroužků a pístů - zapečené kroužky. Auto má najeto asi 150.000km v běžném mimodálničním režimu.
Údajně mechanik mu tvrdí, že právě tento motor z této doby trpí na vydírání povrchu válvů a potíže s kroužky. Ví o tom někdo něco??
PS: jinak má hezky chyvený spodky u zadních dveří, měnil tlumiče, čepy a další věci, celkem dost drajhej provoz, bych řekl:-)
Asi blbej kus. Já mám 2002, ale 2,0i a co jsem měnil(preventivně) je to jejich vadný celý sání za novější, aby mi to neoddělalo motor. Jinak od té doby zadní destičky, tlumiče zadní, nějakej ten silentblok vzadu - prostě spotřební věci. Mám najeto 190tis. Jinak bych se podíval na www.ford-focus.cz - na forum, jsou tam mondea a info o nich celkem zdařilé. Nějaký to info se dá zachytit i u nás na www.fordfans.cz
Já si teda na mondí nemohu vůbec stěžovat.

12.05.2011, 13:48 |
Lubak Vydírání povchu válců ? mechanik asi odborník na slovo vzatej.
pokud je v HE olej co tam patří , auta fungují bez problémů. Jeslti byly zapečený kroužky tak předchozí majitel hovado, kterej nedodržoval výměny a kdo ví co v tom bylo za olej.
Jedinej známej problém je s konstrukční chyba se sáním viz. luční koník.
tlumiče, čepy, brzdy to jsou snad provozní věci, hold kámoš koupil jebku na kterou někdo x let házel bobek a ted je z toho kasička.
to neni tdci, to trpí na všechno od A do Z
ale durateky sou docela vklidu, ono stačí nepřejíždět olej a ten motor se vklidu dožije nějakejch 300kkm ale víc taky ne zase tak dobrý motory to taky nejsou :)
a celkově fordí kecy o lehkoběžnejch olejích s pradávnou specifikací A1/B1 ve formě jejich super 5w-30 kterou tam každýmu nutěj ty mě dostávaj, každej inteligentní člověk tam dá cokoli co má A3/B3 novější specifikaci která zpětně obsahuje samo i tu starou jen prostě je lepší, 40ka je lepší že snese větší teplo a taky vypadá ten olej mnohem líp když se vypustí po 15kkm....
ale třeba z tdci co teče po 15kkm to je strašnej mazut, tam bych měnil max po 10k pokud člověk chce aby to jezdilo......
momentálně moje story s mondeem tdci rv05 najeto 130...
odešlo turbo,motor s 0,5L oleje,vyměnilo se turbo motor to rozdejchal najel 15km se mnou a pohoda, pak se za dva dny na to při chcípnutí potkal neb díky tomu že turbo vyhodilo olej tak přiumřel napínák na řetěz takže skočil a přes ventil kompletně vylámal v hlavě lištu s koníkama z hlavy , koupil se na vrakáčí za 17k motor, přesázely se vstřiky a čerpadlo, nastavily rozvody na novym motoru, nestartuje.... při přehození vstřiků se do nich dostal naprosto decentně prach a ucpaly se resp. odešly asi definitně neb to už nejde za plynem takže asi čerpadlo i vstřiky kaput.....
no a je to jednoduchý, běžná závada po 130km že umře turbo a vyhodí olej a je z toho turbo za 20k s prací, motor za 17 + hromada práce.... vstřik jeden tak 10k minimálně, čerpadlo bůhví jestli se sežene a když tak jetý tak 10k nový tak 50+..... a hurá odešlý turbo překročí na servise cenu mondea.... tdci at dou fakt někam :)
Nechápu trošku, ale krom souseda, kterej měl pech na kus neznám nikoho, kdo má s TDCi problém.
Prostě nismo nesmíš kupovat kdejakou vylítanou mrchu za pár kaček :-)
Nismo vis co me fascinuje ? Ty si koupis starou prohnilou fiestu s motorem, ktery pamatuje henryho forda a hned vis vsechno o fordich motorech.
Ohlende tech oleju, tam je potreba rozlisovat podle motoru. Treba prvni Zetec, tam je olej 5w-40 uplne v pohode a lil jsem ho tam take, ale od Escorta MK7 uz se doporucuje 5W-30, pac se preci jen zjistilo, ze to zdvihatkum dela o neco lepe - ta dirka je fakt malinkata a je to urcita investice do budoucna. Ze ty tam rozdil nevidis je tvuj problem.
Tebou popsany problem TDCi najdes u jakehokoli naftoveho turbo motoru, ale hned z toho udelame bezny jev, ze ? To je asi nemoc urcitych mechaniku, kteri si neustale musi dokazovat, ze jsou ti nejlepsi a neustale v obraze, ale trochu si uz neuvedomuji, ze jsou spise k smichu.

13.05.2011, 09:48 |
Lubak Nismo koukám fiesta už zajisté jezdí s 2 motorama tak rozdáváš rady a zkušenosti dál co:-)
Ohledně olejů je toho všude napsáno hodně, zkus si tu slavnou 5W-40 dát do TDCi s DPH a uvidíš jak budeš s tím olejem spokojenej.
Pokud se dodržuje výměna oleje kterej mimochodem stojí 250Kč/litr (skoro jako u furt tady propagovaných TDI:-) origo tak ty motory naběhají v pohodě 200 tis.
Osobně mám tedy ve starším TDDi olej od začátku 5W-30 a mám najeto 260tis. km a žádnej problém.
Vstřik dle tebe min. jeden 10 to je taky dobrej for, chtělo by se to nejdřív trošku informovat a ne tady plácat takový voloviny.
A že každej nádává na TDCi , to je těžké když koupíš jebku která má 500 tis. namotáno a posere se něco tak to hold je uplně normální u všech naftových motorů