Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Bikeři - rada 26" nebo 29"?

 o Navštíveno 1757x o
o 08.05.2011, 21:16 | Only_One
Tak mám v plánu si koupit nový kolečko.
Značka je už asi celkem jasná český Racebike, ale nějak se nemůžu rozhodnout jestli pro 26" se zdvihem 150/150 [ Link ] a nebo jít do 29" se zdvihem 120/115 [ Link ]
Obě kola jsem měl v ruce, ale pořád ne a ne se rozhodnout. Obě mají něco do sebe 26tka je na velké divočení, ale zase na 29tce se jezdí ve všech ostatních případech daleko pohodlněji a čitelněji.. Co máte vy a kam se hodláte dalším kolem posunout?


o 08.05.2011, 21:27 | hlavon | Upraveno: 2011-05-08 21:27:44
zaleži kde stim chceš všude jezdit ale jestli to maš na divočeni tak za mě určitě 26" je hravějši a ovladatelnějši
o 08.05.2011, 21:28 | ebeerman
Záleží i na tvých proporcích resp. výšce. Díku tomu že já mám 196cm a na MTB jsem se vždycky spíš trápil s vyladěním posedu, nemluvě o tom jak kolo v největších velikostech vzhledem k malým kolům vypadá, tak jsem přešel na kola trekingový a tam mi zase vadila neobratnost v teréu. Tak jsem letos pořídil Superiora 929 a musím říct že mě zase kolo začlo neuvěřitelně bavit. Krásná zvládá terén a na silnici mi zas dovoluje jet tak, že už mi přestávají stačit převody a následně i kolegové při vyjížďce :) Pokud budu měnit tak jedině za 29 IQ :)
o 08.05.2011, 21:32 | Only_One
já mám 180 takže nemám problém s 26tkou.. já snad budu muset koupit obě :-D kdyby měla 29tka větší zdvih tak bych měl asi jasno hned
o 08.05.2011, 21:38 | ebeerman
V případě že nemáš problém s 26, tak bych do ní šel. Už taky jenom skrz výběr plášťů,ráfků a vidlic. Oproti 29 je uplně jinde:)
o 08.05.2011, 21:41 | Tommy69 | Upraveno: 2011-05-08 21:42:28
Ja bych doporučil obě varianty vyzkoušet. Každýmu sedí něco jinýho. Někdo hlásá 29 palcu jedine a o 26 mluvi jako o historickym milniku a jini zase ze 26 je jedinny spravny rozmer.

Velikost kol ti posed nezmeni, goemetrie je jasne dana ramem, spis bych videl vyhody v terenu, prejezdy nerovnosti a podobne.

Sám mám fulla se zvihama 140/125 a nikdy jsem nesel na dorazy. Jezdím XC/AM a na to i ta IQ sestka je a myslim ze je to tak akorat. Mel jsem moznost porovnani s endurem a zdvihama 140/140 a pro me uz to byla ohoupana koza. Na sjezdy a sigly super, ale zase na to uz musi mit clovek kuraz to pustit.

Suma sumarum. Pokusit se doomluvit pujceni obou variant at mas proste porovnani a hlavne se nenechat ovlivnovat okolim. Ty na tom pak budes jezdit ;)

o 08.05.2011, 21:51 | koren
jestli RB, tak ty pujcujou test biky za velmi rozumnejch podminek, jen asi bude problem s terminem...
o 09.05.2011, 07:46 | 323Marty
Jako tommy. A jestli se ti nechce čekat na pučování, tak si prostě musíš ujasnit poměr normálního cestování vs. opravdovýho magoření. Já mám zdvihy oba 130mm a oba se daj velmi dobře štelovat, takže na silnici přitvrdit, aby se to moc nehoupalo a při sjezdech trochu povolit, abys neměl vyklepaný kosti. Osobně bych už menší zdvihy nechtěl, ale to jen proto, že těch sjezdů jezdim relativně často a hodně, zatimco na nějaký štreky přes 100km opravdu nejsem. 29" jsou opravdu dobrý jen na pohodu na silnici a třeba na polní cestu. Pokud jezdíš těžší terén, volil bych asi 26". Já měřim taky 180cm a rám mám 20,5 a je to naprostá pohoda.
o 09.05.2011, 23:00 | cuir
taky bych bral mensi...ja sam sem volil mensi kolo, kvuli obratnosti. je to milionkrat lepsi nez se haplasit na kole na kterem se ti sice jede pohodlne ,ale zkus s tim nekde vyskocit nebo neco krosnout...i na mensim kole odjedes delsi tradu a ono obecne jebat se na horakovi vzdalenost kolem 100km za den je dobra silenost... Kdyz uz po silnici a takovou streku tak silnicku nebo treka. ja zvladam 70- 80 za den, je to mix silnice a terenu a staci mi to. S mensim ramem pohoda.
o 10.05.2011, 19:48 | Only_One
Tak já jsem nelenil a dnešní odpoledne byl v RB centru v Praze a konečně mám na to svůj pohled. Takže s kolegou nám bylo propůjčeno RB IQ6 a RB IQ 29. Po hodince jsem věděl že 29tku nechci. Je sice pravda že na 85% by bylo v mém použití lepší, ale jak přišlo na obratnost nebo nějaké obtíže v terénu tak to kolečko prostě propadlo. Ryhlá zatáčka při sjezdu kopce za křovím v neznámém terénu... hodně špatně. Několikrát jsme si ty kola vyměnili a za hodinku bylo zpět na prodejně a do oka nám padlo porovnání IQ6 a IQ. Což bylo o poznání zajímavější. Nakonec to vidím na IQ6 s nějakou drobnou modifikací varianty IQ6 TEAM. Přeci jen si to umělo v terénu poradit lépe a dost to i prominulo co do jezdeckých chyb začátečníka (mě). Na tom kole se mi jelo nejlépe a rozuměl sem si s ním na první dotek nejvíce ze všech víše uvedených. Stoupat do kopce se tomu teda hodně nechtělo ve srovnání s IQ. Je to přesně tak jak se to píše v testech jak o IQ29, IQ, IQ6. Ale až teď přesně vím kam ty kola zařadit z vlastní zkušenosti. Také jsem zjistil, že ty kola budou nutné 2 :-) IQ6 na přiměřené blbuní a CRR 29" na cesty do práce a delší výlety
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.4233 sekund.