
Navštíveno 2615x


04.05.2011, 23:22 |
Dogy Zdravím,
chtěl bych si koupit nové auto, ale nějak se pořád nemůžu rozhodnout, co by byla tak nejlepší volba.:) Proto bych se chtěl obrátit na Vás a požádat o několik dobrých rad!!
V hledáčku mám:
Ford Focus 1.6i 85kw(74kw ty novějši) nebo 1.6TDCi
Citroen C5 1.8i 16V
Škoda Octavia 1.9TDi (2.0TDi)
nebo nějaký starší Ford Mondeo 1.8TDCi
Cenově nějak kolem 250 000Kč.
Kdyby měl někdo s těmito motory a auty zkušenosti, byl bych vděčný za každou radu.:) Popřípadě jestli máte nějaký jiný tip na kvalitní auto v této cenové relaci. Ročně najezdím tak 15 000-20 000km. A můj starej Escort už se začíná pomalu rozpadat pod nohama:D
Dikec za každou radu

04.05.2011, 23:51 |
JR Jak velky to ma bejt a co od toho cekas?
Kdybych já hledal auto za 250 tak bych se díval asi po passatu B7, pripadne Octavii II 1.9Tdi.
Kup Octavii 2 tour, maj jí ted za 259tis,sice je holá ale nový je nový
koukám že ty O2 dělají i 1.6 tdi, to jsou vw motory? píšou spotřebu mimo město 3,9 l/100 km. kolik může být spotřeba dle předpisů v reálu s docela těžkým autem? a spolehlivost by mě taky zajímala..při nájezdu cca 17 tis km bych se nafty bál, ale zase s benzínem bych já jezdit nechtěl - teda s obsahem cca 1.6 :)
Doba je zlá a bude hůř, udělej jednou v životě taky něco "s koulema" a kup si opravdové Auto. Když vidím Tvůj uvažovaný výběr a model který Tě opouští.........
[ Link ]

05.05.2011, 09:52 |
schimi | Upraveno: 2011-05-05 09:54:28
Pokial nepotrebujes extra velke auto isiel by som do Civicu
[ Link ] =
Alebo najskor by som si isiel pozriet tento kusok a skusil zjednat cenu :-)
[ Link ] Z tych co si napisal je slusny Focus 1.6 TDCI alebo C5 ale naftova 1.6 HDi (aj ked tu bud viaceri nadavt na spolahlivost) ale toto auto ma najkonfortnejsi podvozok zo vsetkych tu menovanych aut (stoji za to previezt sa v nom a budes prijemne prekvapeny).

05.05.2011, 14:32 |
bafis Z Escortu do Mergla, nebo rovnou do Jaguaru, tak to je masakr. Kdyz pomyslim na cenu udrzby atd :D
Ber tu Octavii co nahodil Verano, bude nova v zaruce a ze vsech uvadenejch aut si nejlip udrzi cenu.
No tak zrovna u Jagouše je cena spotřebních věcí uplně v pohodě :-) Řekl bych srovnatelné s provozem Fábií. Akorát to je vychované vozidlo s odpovídající výbavou a solidní přidanou hodnotou v podobně 4x4, nekrade se, což je snad ještě větší bonus a není to tuctovka. Na přechodu z Escortu v tom nevidím naprosto žádný problém. Není to extrém, pouze přechod do auta o třídu výš
Bafisi, zkus na ty ceny nemyslet, ale napřed je provozem svého auta financovat, a pak teprva o nich psát. Jednoduše z praxe, neb jinak je to o ničem. Ano, ta Octavie si nejlíp udrží cenu - pět minut po vyjetí ze vrat autosalonu už ji nikdy nedostane zpět, a má 50% šanci že to auto ráno před barákem, narozdíl od Escorta, už nenajde. Velmi, velmi "výhodná" investice, opravdu.....

05.05.2011, 15:34 |
ladisv6 | Upraveno: 2011-05-05 15:38:44
O2 tour 1.6i začíná na 282500 kč a nemá metalízu, alu kola, rezervní kolo (já bych ho chtěl), klimatizaci ani rádio... :) za tohle připlatí: metalíza 11000, alu 16" - 16700, rezervní kolo - 1200, radio -8400, klima - 35300. celkem teda plus 72600 což dělá cenu cca 355000 Kč :)
za tu cenu - i za míň - bych volil toho focuse, teda jestli nepotřebuješ větší
[ Link ]
vyber si něco, v čem se ti bude dobře jezdit a něčím tě to oslovuje, lidi co se soustředí jen na spotřebu a předpokládaný náklady jsou masochisti, to je jako nakupovat k jídlu nejlevnější sračky v Lidlu, co na tom, že jim to nechutná, hlavně, že ušetřili..
Hmmm, Oktávka není opravdu smysluplně vynaloženbá investice. Ale, ruku na srdce, které auto je? Jak to říkali v Básnících III: nejlepší auto je to, které nevlastníte:-)
Za 250 tyček je výběr dost slušný. Když vidím tvůj "rozptyl" FoFo vs. C5, tak ti asi nejde úplně tak o místo v autě.Pokud bych vybíral já, takl bych šel vylučovací metodou:
na 15-20tkm/tok ne naftu - úspora na palivu se může prodražit v podobě nenadálých nákladů na servis naftového motoru (obehraná symfonie o několika větách:-) turbo, vstřiky, FAP, EGR,čerpadlo, 2hmoťák)
Pak bych volil benzínový agregát, protože nesnáším korozi, vyloučil bych některé vozy jako je Mazda, MB, nejsem si jist ani u dnešní korejsko-nošovické produkce.
Vyloučil bych auta lehce exotická a ta, která jsou tzv. "sportovně" střižená, čili je u ich předpoklad, že dostávaly do kožichu (např. Alfy, různé Sport verze běžných značek - jako analopgie uvedu například Fabia RS či oktávia RS, tyto vozy má ve svém product line mnoho výrobců-Renault, Mazda, Citroen, VW a další). ty ne, protože náklady na údržbu vylágrovaných podvozků a většinou jiných, než běžných seriových dílů, můžou být vysoké. Sport verze prostě jezdí "náročnější" sestavy a dle toho pak vypadají servisní náklady.
Zbývá má množina tzv. "normálních" rodinných vozů, od kterých se očekává spolehlivé svezení z A do B. Díky servisním nákladů bych hledal v nižší střední třídě. Níže už ne, protože jednak chybí prostor, jednak když tě "potrká" nějaký SUV s 20q, tak například Yaris při vší úctě poskytne méně ochrany, než např. FoFo. Zbývá tedy řada aut z produkce Fiat (proč ne např. STillo), Citroen (klidně i C5 s 1,8), Pežoty (407 1,8 či 2, benzíny), Renault Megane 1,6 (mám osobní zkušenost a na vzdory všemu, co se říká a píše, věřím tomu, co si sám ochytám - a v případě 1,6 megana z r. tuším 05) to nemá moc chyb, pak Toyota (Corolla, Corolla Verso s 1,8, nebo Avensis, ale ten bude za tuto cenu asi nesehnatelný v odpovídajícícm stavu), pak Mazda 3 s 1,6i, ale z co nejnovější s ohledem na riziko koroze, Honda Civic 1,8i (super auto za ty prachy a super spotřeba na daný výkon), klidně i Volvo V50 s benzínem, prstě vše, mimo AUdi, VW, MB, BMW, ŠKoda, z běžné produkce.
Moje volba by byla P407SW s 1,8 či 2,0 benzínem.
A když Corollu, tak třeba něco takového:
[ Link ]
no, ono provozní a servisní náklady na auto jsou řádově jinde než jít si koupit chleba do toho Lídlu. pak taky jde o to, aby dotyčnýmu na ten chleba vůbec zbylo.
btw z X-typa bych zrovna nedělal kdovíco s koulema.
nicméně za sebe bych do oktávky nešel (a to jsem v ní skoro 7let jezdil). v současný době bych hodně vysoko na žebříček priorit zařadil ony čórky. já si koupil, možná trochu nerozvážně, superba a navigace mi v něm vydržela 4měsíce
zdeny60 - jsem peugeot fanda už někulik let, ale 407...hmmm...slyšel jsem že odchází těhlice a stojí to cca 30 tis, nevím přesně co, ale když jsem řešil 2hmotu na p307 tak mi mechanik říkal ať jsem rád, že neřešim těhlici na p407.. :) s jakou spotřebou může jezdit 1.8i - 2.0 i v p407, nebo c5 ?

05.05.2011, 17:22 |
koren Zdeny60: to ze yaris poskytne mene ochrany nez FoFo usuzujes z ceho. podle ncap oba shodne 4 ev. 5 hvezd podle rv.
a treba presne obracene muzu argumentovat co se tyce "sport-lajn". da se predpokladat ze takove auto si kupuje clovek, ktery o autech neco vi, ma k nim vztah a nalezite se o ne(j) stara. proto lepsi vzit prave takovy auto, nez nejakou plecku ktera jezdi celou dobu po rozmlacenejch okrskach, benzin-naftu bere jen z mistniho jzd a servis videla jen pri odjezdu od prodejce.
"na 15-20tkm/tok ne naftu" je taky mimo, vys_at se muze cokoliv a kdykoliv. to eliminujes vyberem danyho kusu a ne tim ze vyloucis vsechny ropaky (a to nejsem zastancem ropy,spis naopak).
zrezly MB? slibuju ze hned jak nejakym pojedu budu zkoumat. s par jsem jiz jel a ani u jednoho sem si nevsim - a)nehledal sem b)nebilo to do oci

05.05.2011, 17:28 |
TUNER Asi jako radek.613 - přesedlal jsem taky z onoho escorta do XC70ky ...s světe div se,jezdim s 2,4T za to samý co s chcíplou 1,6kou,asi to bude tim že stačí lochtat pedál,na to aby to jelo jako forďácká 1,6ka s plynem u podlahy.......
Zatim jsem kupoval jen výfuk a chystam se na brzdy a nevidim v tom skoro žádnej rozdíl. Vejfuk asi 3200,- a komplet brzdy kotouče + desky od bremba 7100,-
Ohledně aut,do auta typu C5,mondeo atd,bych pod 2 litrovej motor určitě nešel...
Ladisv6:
z kinetiky pohybu. Zákona o zachování energie.5* je jedna věc a srážka např. 20q Touragea s 12q Yarisem...Hmotnost těl lze uvažovat shodnou, pro klepší názornost...
Pohybující se hmoty.
Koren:
počkej, až se tu objeví Nismo:-) Ten ti vysvětlí, že MBhnijou ještě na rýsovacím prkně:-) :-) :-)
O těch sportovních verzích: uvědom si, že auto za 250 tyček bude mít 2.-3.-4. majitele. Ten si to kupuje pro to, aby se povozil a před náročnějším servisem to bouchnul do baziše.
jinak já jsem jednoho hotchatche donedávna měl, jedno podobný mám teď a o servisu těchto aut ve vztahu k jejich výdrži vím své.
Stačí se podívat kolem sebe.
407: nevím, kolik stojí těhlice. Ale taky nevím, proč by se měla u auta s dejme tomu 1250tkm měnit?? Já jsem 407SW měl a to jak soukormé (1,6HDI), tak služební (2x2,0HDI 100kW) a nevím o tom, že by na jednom z nich bylo třéba měnit těhlice:-) A ani nevím, zadli měly 2hmoty:-) Asi ano, ale nebylo o ní slechu vidu, tak proč se tím vzrušovat?? Jenže - to byly vozy, které jsem si ojezdil sám s výjimku 1,6HDI, tu jsem kupoval jako ojetou se 140tkm, ale ani tam nerbylo co řešit.
Spotřeba 1,8-2,0i benzínu - v mých rukou 7,5-8. Ale mě neber za bernou minci. POčítej o litr navíc. Do 9 stoprocentně. To nejsou žádní nadopovaní trhači betonu.
Ještě k těm "sporotvním" verzím a "rodinným plečkám".
Jasně, že všude budou výjimky z opačného konce. Tzn. najdeš mazla typu EVO či STI s 5. majitele, ale bude v top stavu. Ale najdeš spíše ty, u kterých hned po koupi uděláš servis za 50 litrů a to se nebudeš moc rozšupovat (např. tlumič Bilstein 16.000/kus x 2 jen předek). k tomu pár čepů, tyček, nějaké to ložisko a sji na 50 ti jen to zaševelí.
A Megana vezmeš 10ku a za ni máš GO podvozku komplet sakum prásk.(tohle vím, protože se to nedávno dělalo na šéfově 1,6, o níž jsem psal výše).
Je to kus od kusu, ale obecně sportovní auta resp. nějaké ty HH budou na tom po stejné porci km hůř, než ty rodinné, protože nedělejme si iluze, jejich konstukce se od "normálních" moc neliší co do bytelnosti, ale výrazně co do ceny. A dnešní cesty stavu všech aut moc neprospívají.
Ještě jako vtip jsem zapomněl naspat, že bych vypustilů ze seznamu auto provozvané v Praze/Brně/Ostravě:-)
Tuner: 1,8 v Mondeu stačí. Na závody jsou jiné motory:-) Měl jsem tu čest a jak říkám, opravdu to postačuje.

05.05.2011, 17:49 |
Losky Tuner: S XC70tkou jezdíš jako s 1.6??? Vždyť je to 2.4T a 4x4
A ještě automat :-)Nebo manuál?

05.05.2011, 18:15 |
Losky Zdeny60: Osobně to tipuju kochačkou tak 9,5L a normál tak 11L

05.05.2011, 18:39 |
MaxxT kouknul bych se na toyotu avensis, 2.0D nebo 2.2 D-CAT .. 130 kW a 400 Nm kroutak .. navic veliky a prostorny auto, s vybornou vybavou a za ty penize to sezenes v pohode
[ Link ]

05.05.2011, 18:43 |
TUNER | Upraveno: 2011-05-05 18:45:44
Přesně tak. S Escortem jsem na benzín jel snad jednu nádrž,než jsem to přestavěl na LPG. Spotřeba byla někde kolem 8,5 litru. Na LPG kolem 10 litrů a v zimě hrůzostrašnejch 11-13.... S Volvem v manuálu mam za 14 000 km prům spotřebu LPG 11,24 a posledních 6 tankování kdy jsem konečně na letních kolech,tak je průměr 10,54 litru LPG. Neni to počítaný dle PPC,kdy ukazuje spotřebu na benál která je dost rozdílná a pohybuje se kolem 9 litrů,ale dálku mimo město umim i do 8.... ale je to počítaný dle tankování prográmkem v mobilu - Radiusfuel ;-)
EDIT : jo a je to jízdou dle předpisů...na blbnutí mam jinej povoz ))

05.05.2011, 18:47 |
koren Zdeny60: vsechny moje pripominky,az na MB jsou mysleny tak, ze vysvetlit se da temer vse (staci se podivat na ceske politiky). zalezi jen na tom jak ma kdo prorizlo:-)
ad MB, jakmile do dalsiho vlezu, okamzite prozkoumam a poreferuju.
a k veci - jakej motor do mondea mk3? cist a pouzivat google umim - takze realne zkusenosti pls.
Omlouvám se předem, nechtěl bych se nikoho dotknout, ale podle mně ten, kdo si za 250 000 koupí ojetou oktávku je trotl, a ten kdo si ji za ty peníze (cca) koupí novou, je totální trotl bez špetky hrdosti.
Add těhlice u peugeotu, to je stará pohádka rozmazávaná kdejakým poctivím českým zmrdomechanikem. To už jsem slyšel v tolika podobách že bych o tom mohl napsat knížku. A když přišlo na věc a na jednom peugeotu jsem to nechával dělat, tak to ve výsledku stálo míň, než stabilizátory na fábii.
ježiš to je zase kec s tou hrdostí
Ano je, protoze takovou vec si muze koupit jenom clovek co o autech absolutne nic nevi, nezajimaji ho, nevenuje se jim, nechodi na autohifiklub a auto je pro nej asi to co pro mne nebo pro tebe rohlik s maslem. S hrdosti to nema nic spolecnyho a spatny to neni, ovsem do te doby, nez si takovou vec koupi nekdo kdo se o auta zajima, vi o nich neco, venuje se jim, chodi na autohifiklub a auta jsou jeho konickem. Protoze pokud si to takovej clovek koupi, pak jiny vysvetleni bohuzel nemam. Pro mne jako pro cloveka kterej se o auta zajima a jsou jeho konickem, je koupe takove veci naprosto nepripustna, je to vec, neni to auto. Ovsem to je samozrejme pouze muj nazor a nikomu ho nevnucuju. Pokud si nekdo za cca 250 000 (nevim presne co zakladni model stoji) koupi novou oktavii, pak mne budou zajimat duvody ktere ho k tomu vedly. Fraze "je to proste nove auto" je nedostacujici.

05.05.2011, 21:23 |
Dogy Wooooow!!! Tak to tak vypadá, že jsem tu spustil mým příspěvkem menší debatu:) No ja jsem byl nejvíc pro toho Focuse, ale jak koukam, tak kromě ladisv6 to skoro nikdo jinej nedoporučuje:( Ale musím říct, že Jaguáry a MB jsem fakt nečekal:D:D Každopádně Civic je zajímavá volba, nas kterou jsem vůbec nepřemýšlel. Má někdo s ní vetší zkušenosti??
Jak říká Zdeny na velikosti ani tak nezáleželo. Spíš šlo o to, že ty stejný(podobný) prachy se dá pořídit úplně novej Focus, nebo ojetá ale o třídu výš C5!! Jak to tady vidíte s novejma autama?? Jít do toho nebo radši 2-3 roky ojetý ale lepší výbava??
05.05.2011, 21:23 | Dogy
za mne 2-3 roky ojety a dovezt ze zahranici. Zitra pro jedno jedu, pak tu hodim fotky :) ale bohuzel to nebude oktavka ani fabia v TDI :)

05.05.2011, 21:32 |
Dogy Však tady nikdo nemluví o žádné Fabii ani Octávce, jen to byla jedna z variant! Na kolik tak vyjde dovoz v průměru??
dovoz za naftu nebo kolik bude chtít nějaká odtahovka co to doveze. nebo koupit převozní značky v německu - cca 5000 kč a dojet s koupeným autem po vlastní ose - zase si to spočítáš dle km. v čr přihlášení myslim i s technickou do 6000 kč.
trošku připlať a kup toho civika co radí schimi. taky se mi líbí a motory jedou, nežerou a jsou spolehlivý..
[ Link ]
Než C5, to raději Mondeo. A každý vzdělaný člověk ví, že nejlepší Mondeo co kdy Ford vyrobil, je X-type 3.0 V6 AWD (4x4) :)

05.05.2011, 21:42 |
Dogy Co o to ten Civic je fakt pěknej. Jen mám strach, že bude trochu menší. Vypadá teda menší než Focus. A já nejsem zrovna nejmenšího vzrůstu...mám přes 190cm!
Civic je drsnej. Dá to práci poznat kde je předek a kde zadek. Nicméně koukaje na ten introš vyrobený z cca 130 kg šedého recyklátu PET "objímajícího" posádku, mám silné pochybnosti o tom, že se tam pohodlně usadí člověk nad normu EU občana, tedy s výškou nad 170 cm a váhou nad 60 kg :-D :-D :-D
05.05.2011, 21:38 | ladisv6 znam osobne jednoho cloveka co si kupoval tento civic jako novotu v Brne, byla to 1.8 dokonce cervena. Nechal si tam dat nejakej ten type-r packet nebo co. Reklamoval ho celkem 6x kvuli problemum s poloosama a elektronice. Tak nevim. Ale je to urcite kus od kusu.
Dogy: dovoz je cca jak pise ladis. Kdyz si poridis dovozovky se zlutym prouzkem tak auto dokonce nemusi mit ani technickou aby si s nim jel a je to 60 euro na 5 dnu. Prihlaseni u nas cca tech 5000,-
Prof: v podstate souhlas, jen souvislost s hrdosti je podle me mimo.i bezdomovec muze bejt hrdej clovek.
Argument novosti neberes, ok, ale do firmy jsme koupili o1 tour jako sluzebaka cloveku, co predtim jezdil na cestak s vectrou 2.2 benzin. Provozni naklady zlomkovy (zvlast pro nas z pohledu cestak 2.2 benzin vs tdi sluzebni), na auto je 2r zaruka, tzn dve leta v klidu a porizovacka novyho smesna(dph). Tzn oktavka idealni sluzebak
Dogy shání služebák? ASi mi v tom úvodu vlákna něco ušlo.....

05.05.2011, 21:58 |
Dogy No to s tím služebákem bude trochu mimo!:)
05.05.2011, 21:50 | Luke_288 otazka ni jestli by za stejne penize nesehnal jako sluzebak neco lepsiho nez socialku oktavii. Treba o tridu mensi auto, ale v lepsi vybave.
Dogy: add ford Focus, nez pro nej nekam vrazis, zajdi si do autosalonu a posad se do nej jestli ti bude vyhovovat. Ja mam pomerne jeste cerstvou zkusenost s predchozi verzi a tezce mi nesedla. Take sem jel v ovem mondeu coz bylo o dost lepsi co se interieru tyce, nicmene mne zarazilo jak je v porovnani s konkurenci uvnitr maly.
Netusim co bych si ja osobne v teto cenove relaci koupil, asi bych kouknul po nejakem subaru, mozna bych i kouknul po saabu (to zni asi divne aktualne:).

05.05.2011, 22:12 |
Dogy No nechtěl bych udělat nějakej ukvapenej závěr...přece jenom už to jsou nějaký peníze. Určo se ve všech nejdřív projedu, než pro nějakej pujdu! A to jako říkáš o Mondeu, že je malý uvnitř?? To se mi ani nezdá. Já jsem teda uvniř jen seděl a nebylo to špatný!
Radek: ja jen reaguju na profesorovo dotaz ohledne smysluplnosti koupe novy oktavky. Netreba cist zbytecne moc mezi radky.
Ad lepsi vybava v nizsi tride? Jakoze koupit treba yarise a nechat v nem zamestnance jezdit 50tis km/rok po republice? Ne,okna v el a klima jako vybava staci
Proffesor_W - zrovna jsem přemýšlel co bych si za ty peníze koupil a chtěl jsem to zde napsat jako otázku pro tebe a zdenyho60 :) já bych asi koupil p607 3.0i AT a to kvůli tomu že jsem ho měl na týden půjčený ze salkónu kvuli servisu a brutálně se mi zalíbilo to ticho, výkon a pohodlí - i díky automatu :) a pak asi to mondeo minimálně 2.0i (měřím skoro 2metry takže chci velký auto)

05.05.2011, 22:52 |
Atrey to Dogy:jsem na tom podobně jako ty, typ auta vybírám už pul roku a zatím jsem rozhodnutý buď pro c-max nebo s-max obojí v benzinu. Nejhorší je, že každých 14 dní mám v hlavě jiné auto (MPV, SUV, nové, starší a luxusnější atd.), vybírám už směrem na rodiný provoz.
05.05.2011, 22:16 | Luke_288
nemyslel jsem uplne to nejmensi.
ladisv6, minuly tyden jsem byl pro nejaky info v olomouci v renaultu a meli tam moc hezkej VelSatis 3.0 v6, to je koráb jak prase, ty křesla v tom jsou masakr. V 607 3.0 jsem jel a tichý je to hezky i pohodlny. Ale uz je hodne let nazpet.