
Navštíveno 2492x

Ahoj, určitě se tu ještě najde někdo, kdo v dnešní digi době fotí na klasicky ČB film :) Zatim fotím na Fomu, ale zahrávám si z myšlenkou s vyzkoušením Ilfordu.. Máte někdo zkušenosti v tomhle směru? + a - jednotlivých značek? Dikec moc za tipy :)
A51
Hah, to sem cekal, v dnesni dobe foti kazdej trouba kterej o tom vi hovno, ono namackat na digitalu 10 000 fotek za rok nepotrebuje zadny znalosti, neboli to ,neni to drahy. Vsak ona se jedna z tech fotek povede, a kdyz ne, tak neco poladim v photoshopu. Ale udelat tohle na klasickej kinofilm vyzaduje finance, vyzaduje rozmysleni nez tu spoust skutecne zmacknu. Verim ze kdyby ses zeptal jestli cernobile fotit na digitalu s ISO 100,200,400 nebo vic, tak uz tu mas odpovedi dostatek.
K tematu, zkus Ilford, ja cernobile fotil jen na Ilford a vzdy super, s Fomou zkusnosti nemam, kupoval jsem pouze 200 a 400 Ilfordy. Cena je vysoka, ale kdyz uz, tak uz.
OT
Proff: to je jako by ses rozčiloval, že zavolat mobilem umí každej trouba. Tak se vrať k tužce, papíru a známce, napíš mladé, jestli nepůjde dnes večer do kina a za 4 dny ti dojde odpověď, že by aj zašla :-))
Ne to neni to same, tuzka a papir te stejne nic nestoji, nebudes premyslet jak to napsat, jakou barvu tuzky zvolit, jakej papir, jakou velikost. Tuzka te nebude stat 200,- (pokud nejsi idiot) a papir dalsi 200,- (pokud nejsi jeste vetsi idiot) a pritelkyne aby ten vzkaz videla tak si nemusi zaplatit vyvolani v temne komore.
Ja to myslel tak, ze dneska se za fotografa povazuje kazdej trouba s digitalni zrcadlovkou co si sedne a behem hodiny napraska 200 fotek kytky v obyvaku, vybere jednu a tu pak jeste v photoshopu poladi blurem, kontrastem a kdo vi jakyma jeste filtrama.
Dík Proffesor :) Koupil jsem ted na zkousku jeden Ilford ISO 100 tak uvidíme, kdyz to bude zajimavé tak nakoupim i jejich chemii a přejdu :) Rozdil proti Fome asi +10kč/ 36obr film.
Ad náklady, tuhle jsem to nějak počítal a vyšlo mi cca 8 Kč na jednu fotku 13*18cm...
Já mám s digitálem jeden velkej problem, jak jsme všichni zvyklí, že jsou ty fotky ostré jak břitva tak se to snažim dostat i z filmu a ono to prostě nejde :-D

17.04.2011, 04:00 |
Zdeny60 | Upraveno: 2011-04-17 04:02:27
Povím to stručně.
V dnešní době fotit na film je blbost, POKUD si ho sám doma nevyvoláš a pokud to NEUMÍŠ pořádně dál zpracovat. To tvrdím proto, že pokud vyvolání filmu svěříš "odborníkům", což jsou svičené opice s 5 třídama, tak jde o vyhozené prachy. Mluvím jako o ČB, tak o barvě.
Netuším, zdali Area51 vyvolává filmy doma, u ČB to není žádný velký problém, ale barva už problém je, aby to k něčemu stálo.
Jinak si myslím, že pokud se nejedná o opravdu špičkovou techniku )myslím tim filmový přístroj a následné zařízení), tak výsledky z dig. fo´táku jsou prostě dnes obecně lepší. POkud se ale jedná o špičkový přístroj s podporou opravdu perfektního laboratoře, smysl to dává, protože analog je ze své podstaty nedostižný - důvody tohoto tvrzení se dají vyhledat.Jen to stojí mnohonásobně víc peněz, než špičková digitální technika:-)
PS: jinak před rokem jsem si svičně udělal jeden kinofilm, z nostalgie a svěřil jeho vyvolání a zpracování Fotolabu. Nestačil jsem se divit...
Zdeny60: Právě, že dělám doma sám, jak filmy tak papíry. Jak říkáš, ČB je v pohodě a do barvy nos nestrkám :)
I když nemám žádnou supr čupr techniku, tak to dělám rád a baví mě to :) Což je hlavní ne? A nejvetší prdel je jak se každej chce hned podívat na fotku co jsem udělal a civí jak kamzík na rovině, že tam nemám displej.
Pro zajímavost mám Nikon FM2+motor MD12, objektivy Zenitar 16mm/f2,8 Nikkor 35mm/f2,8 a Nikkor 85mm/f2,0
Ad fotolab. Před lety jsem si nechal dělat zvětšeninu 30*40cm zde
[ Link ] a byl jsem naprosto spokojenej. Dělají růčo, na negativu naznačíš kde chces oříznout a oni udělají :)
Tak to pak jo. Kdysi jsem dělal jen ČB, taky jsem laboroval jak s filmy, tak s papíry, ale ač tchán měl v ruce i barvu, tak jsem to nikdy nedělal. To byly hezké časy...
Techniku máš parádní.Já jsem před nějakým časem měl pujčenou Practicu BCA, vytáhnul jsem i svůj Zenit 11 a bez nějakýho dlouhýho laborování jsem koupil jeden barevný kinofilm a jen ze srandy čekal, co z toho vyleze. Kupodivu, něco na tom analogu je.
A pokud se fotí nějaká vhodná kompozice na ČB, nemá to chybu, i dnes, já tvrdím, že amatérská ČB fotka má své kouzlo.
Profi focení je samosebou věc jiná a hlavně o uplně jiných penězích.