
Navštíveno 3384x

Zdar,potřeboval bych poradit od zdejších zkušených mechaniků.-)
Jaký olej by jste doporučili, když není jasná historie co kdo do motoru lil?
Jde o motor 2,5 V6 duratec
Díky za vaše rady,postřehy etc.

5W30 nic nepokazi...
neco jako je tohle:
[ Link ] ta 5ti litrovka je vcelku za levno
OK,poohlídnu se po něm v CZ
Jinak jsem našel strženou samolepku na dveřích,detaily nečitelný,ale myslim že značka byla Texaco Havoline ?
bo tak něco ?
Jo ten se dělá s Ford specifikací 5W30 a mám ho levně 120Kč/litr
dj:
ani nevím kolik litrů ta obluda pojme :-)
Filtr umíš taky? Když už ať to vemu při jednom.
pošta je problem?
klidne i 10W40 na 15tis km..
Jestli jsem pochopil, že je to Omega, tak tady máš co tam patří.
Engine X25XE
· Capacity : Capacity 5,75 liter
· Use condition : Normal
· Service intervals : Check 500 km
: Change 30000 km / 12 months
· Recommendation : MaxLife Synthetic 5W-40
: MaxLife 10W-40
: SynPower MXL 0W-30
: SynPower MXL 5W-30
: SynPower 5W-30
: SynPower 0W-40
Transmission, automatic 4/1
· Capacity : Capacity 4,4 liter
· Use condition : Normal
· Recommendation : MaxLife ATF
: ATF Dex/Merc
Differential, rear, limited slip
· Capacity : Capacity 1 liter
· Use condition : Normal
· Service intervals : Check 12 months / 30000 km
· Recommendation : Special product
Transmission, manual 5/1
· Capacity : Capacity 1,2 liter
· Use condition : Normal
· Service intervals : Check 30000 km / 24 months
· Recommendation : DuraBlend GL-4 75W-80
Differential, rear
· Capacity : Capacity 1 liter
· Use condition : Normal
· Service intervals : Check 12 months / 30000 km
· Recommendation : HP GL-5 80W-90
Hydraulic brake system
· Capacity : Capacity 0,4 liter
· Use condition : Normal
· Service intervals : Change 24 months
· Recommendation : Brake & Clutch Fluid DOT 3/4
Power steering
· Capacity : Capacity 1,3 liter
· Use condition : Normal
· Recommendation : MaxLife ATF
: ATF Dex/Merc
Cooling system
· Capacity : Capacity 9,7 liter
· Use condition : Normal
· Service intervals : Change 24 months
· Recommendation : Special product
cendler: tak to si pochopil spatne, je to Ford :-)
Je to cougar
asi vemu ten origo FORD formula 5W40 A3B3
díky všem za rady
:) to byla ta druhá možnost. ale podle nějakejch věcí mi to přišlo více na mondeo.
Chystám se měnit olej na svým křápu. Můžu do něj dát 5W40? Můžu mít Fuchs za 100Kč/l.
Jedná se o 4.0 V8 vvti, 1UZ-FE. Bohužel není na štítku druh oleje, tak nevím co tam dával předchozí majitel a v chytrý knižce to podle tabulky vypadá, že se tam může dát všechno, podle teplotních podmínek
Poradíte? Nakonec mi bejvalej majitel řekl, že tam lil 20W60, ale není si jistej. Na internetu jsem našel nějakou příručku přímo pro 1UZ-FE a tam doporučovali 5W30, tak babo raď :).
Nejraději bych tam šoupnul tu 5W40.
Určitě 5W40 nic nepokazíš, jestli to občas protáhneš, tak ti vyšší teplotní odolnost nebude na škodu
5w-30 je tam díky původu
20w-60 tam klidně dát můžeš pokud s tim hodláš jezdit po okruhu nebo pokud chceš opravdu odolnej olej
5w-40 nic nezkazíš stejně tak jako ničim jinym co splní výkonnostní specifikaci a bude minimálně na syntetickym základu takže klidně 10w-40
samozřejmě to první (20w-60) ber jako že tim nic nezkazíš ale na zimu to neni fakt vhodnej olej v našich podmínkách, pokud bys teda chtěl na okruh v zimě tak dej 10w-60 ale to je dražší záležitost.... 20w-60 se dá sehnat naprosto superkvalitní LeMans za směšnou cenu v dvoulitrovkách ;-)
takže když můžeš mít 5w-40 za dobrou cenu který má dnešní API (bude mít) tak je to ideální volba, pokud by motor bral trochu oleje nebo spíš dost tak klidně přejít na 10w polosyntetiku
Díky, za postřehy. Okruh určitě ne :D. Nakonec jsem vzal Fuchs Titan 5W40, mám ho za 100Kč/litr.
Předchozí majitel tam právě dával ten 20W60 Motul Lemans, ale vyjde 350Kč/litr, což bych i do auta dal. ALe přijde mi to právě zbytečný a raději jsem se zeptal, jestli něco nezkazím olejem s jiným SAE.
Olej už mám vyměněnej ale i tak se zeptám. V chytý knižce píšou:
"Oil grade:
API grade SJ, Energy–Conserving or ILSAC multigrade
engine oil."
Ten Titan Fuchs 5W40 co jsem tam dal splňuje API SJ, ale o tom "Energy–Conserving or ILSAC multigrade" u toho oleje nic nepíšou. Co jsem tak pochopil, tak jsou to nějaký normy.
Va nebo neva? :)

08.07.2014, 08:55 |
M.a.R.i | Upraveno: 2014-07-08 09:01:16
Tak znovu tento dotaz oživím. Zase budu měnit olej :).
Budu dávat 5w30
Olej má splňovat API grade SJ nebo Energy-Conserving a nebo ILSAC multigrade.
Jedná se o LS400 4.0 V8 VVTI, rv98
Jelikož nějaký pátek dělám v Mercedesu,tak mám možnost získat místní olej za pěkný kačky, tak proč toho nevyužít :).
Z 5W30 mám na výběr oleje s těmito standarty:
229.5
229.51
případně dodávkový a LKW oleje:
228.5
228.51
228.52
Chci vzít ten nejlepší, což je 229.51. Rozum mi říká, že určitě bude splňovat standart oleje, který lexus doporučoval už v roce 1998 (možná i dřív). Ale i tak se zkusím zeptat.
Můžu tam tento olej nalít?
Tady jsem našel, že standart 229.51
[ Link ] splňuje ekvivalent ACEA C3 - API SM/CF
Co jsem zase vygooglil tady tak API SJ standart byl představen v roce 1997 a API SM v roce 2004.
[ Link ] EDIT: tak si odpovím sám. Může! :) "They may be used where API Service Category SJ and SL earlier categories are recommended"