
Navštíveno 3792x

Zdravíčko, potřeboval bych nějaký ten názor plynařů montérů, bojuju totiž s jednou zástavbou co mi jedna firma montovala, neustálé problémy a teď když sem byl po roce na revizi u jiné firmy tak si všimli že mám nejspíš špatně navrtané plynové vstřiky, že by měly být co nejblíž těm benzínovým,ale já je mám navrtané asi o 5 cm výš(viz červený křížek na fotce)Firma mi furt argumentovala že mám vadu motoru a že až si ji odstraním tak pak budou řešit chybu plynu. Chyba plynu je v tom že na volnoběh to chcípá,tak to firma ošetřila tím že nastavili při 1100 otáčkách přepnutí zpět na benzin aby volnoběh šel na benzín.
Hodil by se mi teda názor nějakého plynaře co by mělo být správně. Už mám celkem nervy z oné firmy..

Mno, nelze paušálně a direktivně říct, že vždy musí být tryska s LPG co nejblíž benzínové. Je to obvyklý a nejčastější postup, ale nikoli jedinný možný. On totiž ten "čudl" co je zašroubovaný do sacího potrubí není tryska jako taková, ta přesná, určující množství LPG je na vstupu či výstupu plynového vstřikovače, tohle je jen montážní prvek velkého průřezu, kterým to zdvihem a dobou zdvihu vstřikovače definované množství LPG do sacího traktu vejde. Vstupy do sání co nejblíž benzínovým vstřikům se dělají spíše z čistě prozaického důvodu že to bývá nejlepší místo pro tvorbu směsi (ať již benzínu nse vzduchem či lpg se vzduchem), koneckonců právě proto je v tom místě vstřikovač benzínový. Nicméně, tu vhodnost umístění je třeba posoudit s ohledem na celý sací trakt. Obecné pravidlo "vstupy co nejblíž k hlavě" totiž pramení z toho, že různé konstrukce sání (proměnlivá délka sání, proměnné časování ventilů, postupné přidávání druhého sacího ventilu, víceklapkové sání a podobně) mají vliv na průtok vzduchu sacím potrubím a může se stát, že při zhotovení vstupů pro LPG ve větší vzdálenosti od hlavy se v některých provozních režimech v sacím potrubí mohou objevovat poruchy proudění, stojané či odražené vlny, turbulence a jiné lahůdky, které pak zabrání korektnímu smísení LPG se vzduchem, výsledná směs je nestabilní a motor s ní má problém, přičemž ve zbytku provozních režimů frčí jak víno. Může a nemusí to být Tvůj případ, že při zavřené klapce (volnoběh) se to sací potrubí nechová optimálně nebo obtok co dělá volnoběh neposkytuje tolik vzduchu kolik by ho to chtělo a výsledkem je problematický volnoběh (chcípání zpravidla díky ultra-bohaté směsi - hodně lpg, žádný vzduch). K nápravě stavu se ovšem nepoužívá přepínání do benzínového volnoběhu, ale je třeba se podívat na bohatost směsi v tom volnoběhu, pokusit se ji upravit kalibrací dob otevření plynových vstřikovačů (pokud to instalovaná ŘJ LPG umí, všechny slušné volně programovatelné to umí), když se nezadaří, tak přepočítat/změnit průměry přesných trysek ve vstřikovačích (pokud jsou výměnné, jinak dát vstřikovače s jiným nominálním průtokem), případně pohnout systémovým tlakem. Až když nic z tohohle nepomůže, přistoupí se k přemístění vstupů blíže k hlavě motoru, a zopakuje se seřízení a spol. Hraní minimálně na den + nutnost opravdu něco o motorech a LPG vědět. Oproti tomu aktivace přepnutí do volnoběhu je záležitost pár minut důlležitého se tváření nad monitorem noťasu.....
Vyčerpávající, díky za vysvětlení. Každopádně je tam něco v bordelu a za ty prachy chci aby to bylo v cajku, coč je problém, viz shrnuto v poslední tvojí větě.
možná bych se poohlédl i po základnějších věcech na řízení volnoběhu - čistě v benzínu. u nás velmi častý problem kterým jsou zanešené škrtící klapky, obtoky vzduchu (a to je k nim někdy přístup jak k penězům) (volnověžné ventily), jejich nastavení třeba pomocí pc(diag. auta)
Od jisté doby dělám toto na všech autech přímo při přestavbě - vyřešeno mnoho problému se zákazníkem typu "na lpg mě auto zdechá, na benzín v pořádku... máte chybu v plynu!"
a při řešení plg systemu, bych se zaměřil na seřízení vstřikovače, kde je jeho životnost a nastavení velmi závislé na kvalitě plynu - problém je v tom, že mnoho dílen nemá přístroj pro kalibraci a kontrolu vstřikovačů. Za chvíli ještě něco dopíšu...
ve čtvrtek sem tam byl a šéf uznal že ty vstřiky jsou fakt vysoko že za 2-3 hodiny to opraví,tak tam jedu příští týden a uvidí se jaká bude změna.že už rok jezdím se systémem na hovno je teda moje chyba no...
a co máš za auto a jakou značku zástavby plynu?
BMW 323i E46 a systém STAG-300
A co ty nově navrtané trysky na konci sání ? Kdo to dělal - teda jestli tohle sání je z tvého vozu . Jestli je to z jiného vozu a to tvé sání je jak uvádíš , nech to ihned předělat po vzoru toho z obr.
Téma už není pár let aktuální. Samozřejmě sem to nechal předělat,ale pak sem auto stejně prodal.