
Navštíveno 9706x

neví někdo jaký je konstrukční rozdíl mezi slabším a silnějším naftovým dvoulitrem u Q5? 105 a 125 kw. a na co má přesně vliv močovina, která se vstřikuje současně s naftou do motoru? jde mi o to jestli motor pojede bez problémůi bez ní.
Myslim, ze se mocovina vstrikuje az do katu ne? Asi to s ni pojede, ale urcite to bude hlasit nejakou zavadu.
chcanky, aby ty kamna měli menší emise. Taky je to za něma echt cejtit.
dneska mi to řeklik v saloně..prý to jsou nějak upravený fakt zvířecí močky...a říkal že se vstřikuje poprašek současně s naftou pro nižší emise..euro 6

28.03.2011, 15:23 |
macek | Upraveno: 2011-03-28 15:24:59
bez ty mocoviny udelas motor kamos takhle udelal motor u Superba 2 mesice jezdil bez ni furt mu svitil filtr pevnejch castic az mu to nakonec lehlo von se totiz prestane vypalovat ten filtr a motor se zacne dusit
Ale u tyhle audiny uz mocovina neni samo ze to filtr pevnejch castic ma ale je to uz reseny jinak je to to samy jako nova okta nebo novevej sup
Starej sup to ma v rezerve litr ty mocoviny stoji cca 2tis
Smankote, takze za chvili u benzinky bude stojan s benzinem, naftou a chcan*ama? Parada :-D
lukasino: si nach*ijem do nadrzi sami ne, na to nepotrebujeme stojan :-D stojen potrebujou jen zensky ;-)
Do kamionů se už nějakej pátek močovina tankuje. Na benzinkách je to jako AD blue
macek - počkej počkej... říkal že Q5 má nádrž na močovinu na 20 litrů a doplňuje se jak jsou servisní intervali a podle jízdy.někdy vydrží prý 15 někdy 30 tis km. 1 litr za 2000 ... to vychází výměna oleje po 30 tis km celkem draze... :) musim to ještě dozjistit. jo a prý to nemá nic společného s FAPem
Loool to je k popukání :-D další naftový kurvítko :-D :-D
No u nás jsou stojany s chcankama na benzínách už několik let (AD Blue).....
s DAP nemá, močovina má souvislost se speciálně konstruovaným katalyzátorem, před nějž se vstřikuje a v něm hoří, čímž rozkládá velké sračky ze spálené nafty na více menších stejně nebezpečných sraček a tím jakoby dává pocit sucha, bezpečí a ochrany všem milovníkům pálení mastné směsi jménem nafta. Zavedena pro velké motory náklaďáků a stavebních strojů již před lety nyní proniká do sféry osobních vozů aby tuhle planetu a životní prostředí zasrala úplně všude kde se dá.....
Močovina (NH2CO) je oxidant, který podporuje hoření sazí. Bez ní špatná diference lambda před/za ==> chybové hlášení. Že by to mohlo "odrovnat" motor..?? SPíše to pak přejde do nouzového režimu.
Bez močoviny a s jejím spalováním spojenou teplotou se sesype střevo katalyzátoru, jehož nosič je jiný než u klasického třícestného katu. Toto způsobí zvýšený odpor na výfukové straně motoru až skorem nemožnost jet. "Odrovnání" je tu míněno spíše tím, že pokud se tento stav ignoruje dostatečně dlouho, motor se mechanicky začne likvidovat.....
Nj, ale to přeci musí signalizovat bu´d check engine a pod? A pak jen naprostý ignorant s tím bude jezdit dál...
to v pr?eli co si nevymyslí...jenže s nájezdem 35 tis mk za rok se do benzíňáku moc nechce.. :(
jo a co ten výko motoru, v čem jsou rozdíly, nebo jen jiný soft a čipem se to srovná? není rozdíl třeba v turbu, ic, trsyskách...? díky
ty vole nafta mixovana s chankama, tomu rikam shake, zlaty benzinovy 2.0T
by mne zajimalo kolik litru chcanek ma Nismo na dilne a kde :D
Ano, signalizuje to check, při delším trvání jednotka omezuje i výkon motoru, jenže pak zpravidla nastoupí ladič-tuner-power chipař, přiloží na naftě v jednotce co to jde, vyndá checku žárovku a tradá užívat si dál zatáhu vocpoda a brutálního vibrování sedaček, to vše za 4,784587878855451123633 litru na 100 km.....
při 35tis km ročního nájezdu se 4 válcovým benzíňákem se za 10 měsíců provozu zcela zaplatí přestavba na LPG a po zbytek života má to auto nižší provozní náklady než jakýkoli dehťák, natož dehťák s dvojhmotou, turbem a chcankama...... o efektivitě sociálního cítění ve smyslu "nekrmím stát" ani nemluvě.

28.03.2011, 16:38 |
Proffesor_W | Upraveno: 2011-03-28 16:40:30
Ja fakt nemuzu, ta predstava jezdit na naftu s chcankama mne tu totalne zabiji :D :D :D proc to proboha lidi delate? Proc? Nedokazu si predstavit jit k dealerovi "prosim vas, chci tu audi co jezdi na naftu...a chcanky :D chci mit nizsi emise vite, chci jezdit na chcanky, stat mne bude milovat.
Nismo, potrebuju udelat rozvody na Tédéí a vymenit chcanky :D neco do teho nalej, kdyz to bude od Chucka tak to bude jak Nitro vocpod.
28.03.2011, 16:33 | radek.613 > tesat do kamene
Tady si nekdo evidentne plete mocuvku, chcanky s mocovinou...
[ Link ]
JJ, tesat do kamene a k tomu přtesat pro objektivitu i servis ventilů, potažmo servis hlavy( hlav - Subaru), revize, nový torid po x letecha td. , čstější výěmny svíček, filtrů LPG a když to dělá lemrák, tak každotýdenní "ladění" v LPG firmě., protože to nejede, a škube a smrdí:-)) ALe jisté je, že to JE jasná úspora i v tom nejhorším scénaři, který ale nesmí přijít dříve, ež po cca 70-80.000km - to je pak u Subaru cena za nové hlavy (například), když se "zadaří".

28.03.2011, 16:58 |
Proffesor_W | Upraveno: 2011-03-28 16:59:59
28.03.2011, 16:43 | tappaja
tak napul:
Vzniká z netopýřího guana a moči, stabilní jen ve velmi suchém prostředí.
Nicmene, jezdit na cokoliv z toho, az uz v jakymkoliv skupenstvi se mi teda opravdu nechce a stydel bych se to nekdy rict na verejnosti :D neni nad turbo jak hlava.
Jenze to co se pali v tom katu je organicka sloucenina.
Komerčně je vyráběna z amoniaku a oxidu uhličitého. Vyrábí se v podobě granulí, vloček, kuliček, krystalů a roztoků.
[ Link ]
no v osobáku bych to teda nechtěl ale zrovna dneska jsem dolil 10L kanystr do Avie, na benzínce vyšel na 380kč, hold vyrobit nakladák bez sazí a kurvítek moc firem neumí
a stejně je turbo jak hlava v benzínu lepčí nez močovina v naftě
hele a to jste jako do teď nevěděli?
jinak v novým supovi mám 16tis km, nic jsem nedolejval, takže bych to nijak tragicky neviděl.
prof: tak jestli by ses styděl jezdit v autech s milionovýma pořizovacíma cenama (protože tohle už snad používaj skoro všichni výrobci), tak pak to chápu. mě je uplně u řiti, že mám někde v autě nádržku s močovinou, protože to na ničem není znát, nesmrdí to, tzn je mi to jedno.
AdBlue stojí asi 5Kč /litr
Zdeny, to že Subaru neumí vyrobit slušnou hlavu motoru a ventilový rozvod není třeba nikam tesat, to se prostě ví a je to stejně úsměvné jako ohromovat svět ropným boxerem, který opravdu první na světě není, což asi klucí žlutí neví. Je to čistě konstrukční problém daný nízkonákadovostí výroby a podřadností materiálů a výrobci LPG systémů opravdu nemůžou za to, že i na "hadici s plynem skřípnutou mezi filtr a karburátor" najezdí bez jakékoli závady i vyčochtaný Favorit 100 000 km, kdežto milionové Subaru jde "pá" po 20 - 30 tis km. Co se týká ostatních nákladů, i když je všechny sečtu, nepřevýší ve výsledku finančně náklady za pravidelný servis ropáka (včetně toho že si na 10 let "rozpustím" cenu za výměnu nádrže či jednou ročně dopřeju pro svůj klid revizi za strašlivých 250 Kč i s DPH :-D), nehledě na amortizaci vyšší pořizovací ceny ropáka, jakož i o řád větší šanci ho ráno u baráku nenajít....
kluci...neřešte ropáky a plyňáky... :) radši mi někdo řekněte v čem je rozdíl v tom výkonu :)
Radku, jako expert na LPG víš, že SUbaru v tom není samo. Podobné potíže mají více či méně všechny motory, napříč značkami. Prostě o 100°C teplota hoření je někde vidět.
Popravde,diky za tohle tema.To s mocovinou sem vubec netusil,upozornuje na to autosalon cloveka co si kupuje auto s naftovym motorem,ze tohle je soucasti? Diky bohu za uzrany benzin. V zivote si zadne naftove auto uz nekoupim.
a až bude Euro 7 tak naftové motory budou mít ještě bombu s kyslíkem aby to ještě lépe spalovalo :-D
euro 8 už bude močovina kyslík a příměs speciálně vyvynuté nafty k běžné naftě, Euro 9 bude močovina, kyslík, speciální nafta, a druhej benzínovej motor, kterej se bude zapínat ve městě.
ladisv6: jak myslíš ve výkonu? tohle nemá na výkon vůbec žádnej vliv.
osobně si myslím, že se zase dělá z komára velbloud. jestli na to prodejce upozorňuje nevím, mě nikdo neřekl nic a to že to v supovi mám jsem zjistil až v podstatě tady když macek psal, že to někdo z jeho okolí zadřel, protože mu došla. (nicméně nikde jsem o tom nic nevyčet, takže se na to ještě optám, protože ani žádný hrdlo vedle nádrže na doplnění nemám). cenu tý močoviny nikdo neví, jeden píše 5kč/l, druhej píše, že litr stojí 2K, nikdo pořádně neví kolik tam toho vůbec je, ale téměř všichni jsou si jistý tím, že to bude strašně drahý a hrozně to ty nafťáky prodraží.
mě to zatím nestálo ani korunu, až půjdu na první garanční servis, tak uvidim, ale i kdyby to mělo stát bůra, tak v celkových provozních nákladech se to ztratí.
Neboj, litr kolem 12kc, ale urcite se zeptej, az pujdes na servis, kolik si SKoda-VW uctuje.
Mel bys mit nadrzku u/misto rezervy
kouknu, protože u hrdla nádrže tak jak je tu ten odkaz na Q5 nic není.

29.03.2011, 14:01 |
Tichy | Upraveno: 2011-03-29 14:02:12
tappaja: 12kc? Nemelo to byt 1200kc? viz odkaz
Luke: V superbu je nadrzka pod rezervou. Viz link
[ Link ]
díky za odkaz. asi záleží v jakým režimu to auto jezdí. já naštěstí jezdim hodně mimo město, takže zatím bez problémů
Superb nebude mit Adblue, ale aditivum snizujici zapalnou teplotu v DPF...
presne jak pises...
tak je pak cena 1250kč/l (Satacen 25) (Eolys 176)

29.03.2011, 15:40 |
Tichy tappaja: dik za osvetu.

29.03.2011, 16:26 |
ladisv6 | Upraveno: 2011-03-29 16:28:04
Luke_288 : ten rozdíl ve výkonu nevztahuju k močovině, jen přemýšlím jestli slabší verze (105 kw) bude s quatrem dostačující.
k čemu je dobrá Q5 to mi nikdo nevysvětlí, stejně jako X3 když X5 je malá vevnitř jak hovado :))
Only_one : musíš to tady sledovat častějc ;-)
[ Link ]

30.03.2011, 08:13 |
capo Je až smutný, jaký hovadiny k tomu dokáží někteří napsat.
Co mě zaujalo, co stojí za zmínku pro ty, co jsou tak "chytří" a "kvůli močovině by si nikdy naftu nekoupili":
Běžné použití močoviny mj. jako:
- Přísada cigaret obohacující chuť.
- Přísada v některých vlasových kondicionérech, koupelových olejích a pleťových vodách.
- Složka mnoha bělících zubních past.
(viz odkaz na wiki co sem dávala tappaja)

30.03.2011, 08:24 |
assassin | Upraveno: 2011-03-30 08:25:13
capo: tak ono az nejde o to ze to je mocovina a tudiz jakoze to ma neco spolecneho s moci.. z toho si tu lidi delaj prdel, jde o to ze si koupis diesel protoze ti marketing cpe jak to jezdi za 4,3litru na sto a jak super usetris proti svymu starymu nenazranymu benzinovymu autu.. ve finale se zjisti ze realne to jezdi spis za 7 a tady u toho navic zjistis ze kazdejch 30tis km nebo kolik tam nalejes dalsi sracku za 2tis .. jasne 2tis na 30tis km neni takovej mazec, ale kdyz si vsechny tyhle vedlejsi naklady spocitas tak zjistis ze ta nafta vubec nejezdi tak levne jak se zdalo, s emisema ze to taky neni tak super...takze jediny co zbejva je ze kdyz to cipnes tak to tahne vocpoda :)
smutné je spíš to, jak celej auto průmysl jde kvůli ekologii do háje.... Přestali se dělat hezký auta, přestali se dělat pořádný motory a hlavně přestali se dělat kombinace pořádnýho auta, požárního motoru, a hezkýho auta
Zdeny jako expert na LPG vím, že nejvíc problémů s tím má snad jenom Subaru, protože je má plošně, kompletně a 100%. Oproti tomu napříč spektrem normálních motorů normálních automobilek jsou závady a kolapsy motorů působeny z 95% chybnými montážemi a špatným seřízením (montážník při přestavbě netuší ani co je to lambda, o jiné teorii spalovacích motorů nemluvě, v kombinaci se zákazníkem, který požaduje aby to i na LPG jelo nejlíp za 4/100, z toho je nejvíc průšvihů). Oproti tomu boxer Subaru můžeš zplynit za pomoci pánaboha, elektriku natahat ve zlatě, trubky v platině a seřizovat ho týden na motorové brzdě, stejně půjde do kytek. Ovšem stačí pořídit plynovou verzi toho motoru a hle, vydrží podstatně, podstatně, podstatně víc. Nezlob se na mě, nejsem proti Subaru nijak zaujatý, kdysi, v osmdesátých a devadesátých letech dělali celkem zajímavá auta, ale co se týká materiálové mechaniky motorů - ojeb nad ojeb, všechno spočítané jen tak tak na hranu výdrže. Jinak reálný nárust teploty hoření se pohybuje kol. 80-100 st.C , což v drtivé většině případů není ani důvod pro osazení pro LPG "studenějších" svíček, pokud už OEM tepelná hodnota není na hraně (zejména u řízených motorů co nemají korekce na předstih čidlem klepání, kde je knock-senzor přítomen a má regulační fci působící na předstih je totiž LPG spalováno s jiným předstihem než benzín, čímž vyplachujeme v jiném poměru směsi a reálně se nárust teploty ve spalovacím prostoru pohybuje kol. 50 st.C - kromě Subaru pro většinu rozumně konstruovaných motorů zanedbatelné). Ale to jsou detaily z praxe, které nemají proti zažitým dogmatům šanci.....