Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Výběr auto - mé story

 o Navštíveno 2638x o
o 26.03.2011, 21:25 | HIGHTOWER
Není to obyčejný výběr auta :-D Je to výběr auta podle mě ;-)
Před rokem a půl jsem přestal potřebovat auto, takže jsem začal s výběrem auta, jaké si pořídit, až to bude aktuální, také jsem přemýšlel, jaké to vlastně bude, neb jsem nevěděl, co a jak bude.
Věděl jsem jen to, že mi bude stačit auto kolem 100-120.000,- Kč, líbilo se mi Santa Fe, to časem vyprchalo, neb to nebylo třeba tak velké auto. Pak to přeskočilo na Mercedes E, pěkný auto, prostorný kufr, prostě pěkné, ale to mě taky přešlo, ani nevím proč, občas si na něj vzpomenu :-D Následovalo zamyšlení, že by stačilo třeba kupé, takže třeba CLK nebo Ford Cougar. Jezdil jsem předtím stejně z 90% sám, tak k čemu velký koráb. Ale pak jsem zase začal s hokejem a tak vození velkého báglu s výstrojí a hokejky změnily opět výběr, Santa Fe stejně moc velký, takže zpátky ni krok a začal jsem vyhledávat 5-ti dvéřko. Padlo to na Mondeo 2001 a novější, které se mi prostě líbí i teď. Četl jsem plno testů, recenzí, zkušeností a je na tom dobře, ale prostě i tak, že zkusím i něco jiného pohledat. Došlo pak na Legacy, ideální auto by to bylo, jen škoda, že se dělá jen combi a sedan, takže kvůli praktičnosti ne-e, a i o něco větší spotřeba. Pokud bych začal zase auto potřebovat, najezdím docela dost a to by už dělalo třeba i 15 tis. ročně rozdíl, oproti třeba tomu Mondeu. Takže zase další hledání přes pokukování po Saab 9-5, Xedos, BMW 5 a další ani nevím co vše mě napadlo, ale to skoro vše buď combi a nebo sedan :-( Taky i Explorer, ale to už je moc velké a zbytečné.
Asi před 4 měsíci jsem prostě najel na Mazda 6 a začal číst, porovnávat s Mondeem, i trochu s Legacy (nebo to jsem úplně nezavrhl), až nakonec jsem se dnes rozhodl, že to bude na 100%:
MAZDA 6 2.3 Sport, 5-dv., min. tempomat, autom. klima, možná raději automat (moc nejsou), možná kůže, ESP atd. To je pro případ, že i nadále nebude třeba prostornější auto. Pokud ano, tak to samé jen v Combi s pohonem 4x4 :-) Mazda 6 je prostě v té třídě a ceně to nej, co lze koupit a to mi nikdo nevymluví, teď už neváhám :-)
Tak tohle je má story s 1,5 roku výběrem auta :-D Tomuto celému přihlížel Lukasino, kterej mě asi za tu dobu přerostl :-D o 2 metry :-D
Takže teď to vidím, z důvodu ne nutné potřeba auta, tak na 1,5 roku hledání toho správného kousku :-D

Chtěl jsem si zkusit styl ala Zdeny60, ale kam se na něj hrabu :-D, když to tak po sobě čtu. Tak ne že mě ukamenujete :-P


o 26.03.2011, 21:40 | koren
vetsina vyssi stredni z tyhle doby je uz pouzitelna. treba mondeo mne moc mile prekvapilo, cesta brno a zpet vlastne na jeden zatah a byla to prijemna projizdka. jet to v kokte tak nevim nevim...
oproti tomu treba accord mne moc nenadchnul. jinak 6ka nevim, ale verim ze to je dobry khar.
o 26.03.2011, 22:02 | cuir
az na nesmrtelnou korozi ,ktera je u mazd a kor u sestek vsudypritomna je to dobre auto.
o 27.03.2011, 00:44 | Jindrs | Upraveno: 2011-03-27 00:49:32
s mondeem si to srovnavat nemel :-) Pred 14ti dny sem koupil mondeo kombi rok 02 2,5 V6 krome kuze a vyhrejvanyho predniho okna ma vse, koupeno novy v CZ serviska atd a bylo za polovinu ceny mazdy 6 kombi
edit:a vybiral sem taky dlouho pres pul roku (ve vyberu bylo taky legacy) a kdyby mel Lukasino tu jeho B5 v kombiku uz bych ji mel doma :-)
o 27.03.2011, 08:56 | Zdeny60
Highty:

jj, není nad názorovou vytříbenost:-))

Mazda: věřím, že jsi poctivě proštudoval všechno na www.mazdaclub.cz, máš garáž a v ní teplo - rez se blbě opravuje venku, když ti do toho prší:-((

Jako auto dobrý, to ano, ale mě by rez strašila i v noci. Bohužel, zrovna M6 z tohoto období 01-03 hnijou v lemech a dveřích hodně často.

Je to smlua či škoda, protože vzhledově se jedná o povedený vůz. Ke spotřebě 2,3-jede, ale chce své. tedy = žere.I když, ono který takový motor ne, že?
Na tvém místě bych ještě omrknul Avensis s 1,8, celkem nenápadný držák auto, výkon na běžný provoz akorát, nerezaví tak, jkao M6 zdaleka, velké a pohodlné auto, ale nemá ten sportovní duch, jkao M6, to ne.
o 27.03.2011, 09:46 | HIGHTOWER
cuir: o tom vím, ale nic není dokonalé, takže neřeším

Jindrs: Mondeo je o dost levnější, to vím, a bez vyhřívaného čelního skla bych si žádné mondeo nekoupil :-D, jsem zhejčkanej... a co jsem opravdu přečetl plno a plno článků atd., tak prostě vím, že pokud nekoupím první krumpl, tak budu jezdit téměř s 99% jistotou bez nutnosti nějakých oprav :-)

Zdeny60: garáž je, teplo v ní taky a přeci kvůli pár pupínkům na prdeli si nedopřeji nenechám krásku :-D I když zezadu to mám taky rád :-D
Prohlédl jsem si plno šestek v bazarech, jen tak a jako jsem jich moc s prohnilejma lemama či dveřma nepotkal, a ne že by to bylo zamaskováním, takže prostě v pohodě ;-)
Avensis jsem taky uvažoval, ale ten je ještě o dost dražší než šestka :-( Ale tak já než si opravdu pořídím, tak ty ceny třeba budou OK :-) Avensis je taky moc pěkný autíčko, to jsem taky prohlížel ;-) Šestka prostě vyhrála i tím, že jak píšeš, má sportovního ducha, ne že s tím budu lítat, ale mám rád, když na to šlápnu že to jede a občas se někde na okrsce svést taky není špatné :-)
o 27.03.2011, 11:35 | Mr.Scully
Rok a půl výběr auta? :-) Já jsem typ člověka, který při koupi sebemenší kraviny googluje na netu recenze, zkušenosti, diskusní fóra a další věci. I blbej elektrickej gril za litr jsem takhle vybíral asi tři dny :-) No nicméně pointa je, že zhruba úplně stejně mi trvá vybrat boty jako vybrat auto :-) Auto (ojeté) jsem vybíral asi 10 dní a když jsem měl jasný model, tak trvalo dalších asi 5 dní, než jsem ho měl doma.
o 27.03.2011, 11:39 | Fresh
To: HIGHTOWER dekuji za tento clanek, aspon zena vidi, ze nejsem sam kdo hleda a hleda a vzdy se pro neco nadchne, ale jen na chvili :-) jinak ja vcera dosel k mazde 6 taky, vzhledem k memu jezdeni teda 1.8 benzin, cetl jsem ruzne recenze, mam i auto tip special (58 dlouhodobzch testu) a tam je mazda 6 na prvnim miste. Je to krasne auto, super interier a jako autohifi pacient ktery nema moc casu na instalace bych ocenil aspon audio Bose, ale nesnasim rez a to ani povrchovou a proto vlastne hledam nahradu za Primeru WP11.
o 27.03.2011, 12:08 | HIGHTOWER
Mr.: hlavní roli v tom hrálo to, že auto jsem nepotřeboval a tak nějak ani stále nepotřebuju, takže toť ten důvod délky výběru :-D

Fresh: jak jsem psal, i dokonalost sama má nějakou chybičku a když se u 6 o tom ví, holt to člověk více pohlídá a navíc, když stejně nemusí investovat jinam, neb auto je bezproblémové, tak není co řešit :-)
o 27.03.2011, 18:18 | Šestikule
Jednu Majdu 6 2.3 jsem skoro tři roky servisoval a sám jsem kdysi o tomto autě uvažoval. Takže za mě, na co je třeba si dát pozor:

- perfektní podvozek, ale dost složitý. Na našich cestách přežije tak 120-150t km, pak je nutná výměna. Nevýhodou je, že přední ramena se musí měnit komplet, neboť u spodního ramena se dají měnit jen silentbloky a čepy jsou tam natvrdo, u horního ramena je to přesně naopak. V maloobchodce je Delphi horní rameno za 4k, dolní za 2.5k, takže jen materiál přijde na nějakých 13k.

- motor 2.3 má nevýhodu v dlouhém zdvihu proti malému vrtání, takže to docela žere olej, ovšem soudruzi udělali poněkud chybu, jelikož olejová náplň byla ze začátku jen 3,5 litru a zadřený motory byly téměř denním chlebem. Sranda je, že se to týká jen 2.3, oba menší motory mají od začátku vanu na 4.3 litru, což stačí. 2.3 se zvětšené vany na 4.4 l dočkala až v průběhu výroby, takže si pohlídej VIN, ať už máš větší vanu a nezadřeš to při prvním dálničním výletu. Jinak na motoru zlobí jen zanášející se škrtící klapka, stačí čistit, jakmile nejde už ani sešlápnout plyn, tak je klapka v prd.. a musíš koupit novou.

- slabinou je ruční brzda, ta buď brzdí furt nebo nesouměrně. Pomůže jen komplet výměna brzdiče, což je zase nějaká ta tisícovka.

- no a jinak koroze, ale to je známý jev.
o 28.03.2011, 07:44 | radek.613
Zdeny, pročpak by Tě strašila rez i v noci, když auta obměňuješ po roce až dvou, podobně jako třeba značkové jeansy bo boty? :-D :-D :-D Navíc vzhledem k Tvým dosavadním slohovým útvarům, které pozvedají ducha tohoto vebu na dosti vysokou literární úroveň si Tě nedokážu představit, kterak Ty doma osobně ve vytopené garáži bojuješ s korozními pupenci na autě :-D :-D :-D
o 28.03.2011, 10:43 | Nismo.Power | Upraveno: 2011-03-28 10:44:50
velice rozumná volba auta dle mě....

jedno z nejspolehlivějších aut co tu jezdí jen ta koroze je prostě srandovní no....
motor 2,3 je podle mě super.... když do toho člověk sedne poprvý tak nechce věřit že to neni V6 neb se chová daleko líp než průměrná V6....

Srandovní byl teď kamarádův výběr, hledal auto a já sem ho tak trochu nasměroval na M6, druhej kus a už se jelo domu... M6 myslim 2005 najeto údajně 98... první dojem na něj super i přes volný kostí stabíku, byla řek bych krom kůže v plný náloži tj. navigace (u nás k ničemu ale), výhřev sedaček, BOSE a motorizace 2,0 100kw nafta.... z motoru nadšenej proti koncernu, spotřebě na palubáku nevěřit žere krapet víc než ukazuje.... po chvilce ho nasrala kvedlající se sedačka takže laborace, pak blbnul kufr otevírání což sem rozebral, zrezlou tyčku obrousil a maká to, pak mi volá že nestartuje tak sem přijel a hned zjistil vykyslej spínač startéru tak hned zase jela, vrzající palubka u A sloupku, kaput sloupec pixelů na info displayi, rachotící dveře díky silnějšímu BOSE , hlučnej motor za studena, rozsvícenej motor z důvodu EGR, hlučný řazení, korozi sme našli všude...nakonec zjištěnej větší nájezd než byl psán tak šla do prodeje s tim že mazda ho sere...... asi tak 14dní hledání koncernovejch sraček ala leon cupra, všemožnejch TDI či oktávek a po 14dnech přijede s M6 rv zase myslim 05 , motor opět 100kn nafta, opět kombi ale barva modrá metla a sport paket, tentokárt sice bez navi, bose a výhřevu ale s opravdu super nájezdem, interiérem jako novym a exteriérem po laku neb tam někde byl puchejř ale nalakovaný bezvadně, tichý řazení ač je stejný a nehlučnym podvozkem takže je opět nadšenej akorát auto začlo chcípat bez vady na diag a i po novym filtru ....

takže ponaučení zní že M6 je bezvadný auto ač může mít dost much ale nekupujte si to s naftou :)

ke mě jezdí jedna ač teda jen na olej a ta má jeto už přes 400 (benzín) a pořád valí bezvadně, akorát sem tam má samo puchejřky :)
o 28.03.2011, 10:53 | Vencaf
bejvalej kolega měl 6 benzínovou 2.3 od novýho, žádnej šlágr to teda nebyl, pořád nějaký reklamace- nefunkční xenony, vibrace v interiéru atd., záruční servis úplně na hovno- po necelejch 30tkm mu vyměnili komplet brzdy a nechali ho to zaplatit- údajně příliš opotřebené, jednou mu vrátili auto ze záručního servisu s neutaženým kolem, prostě hnus..
a koroze se tam objevila ještě než to stačil prodat
o 28.03.2011, 13:00 | Tichy
Nismo.Power: Kluku ty me bavis. Stejne zavady na koncernu, tak uz by jsme tady meli roman o tom, jak je koncern uplne nahovno, ale u M6 je to vlastne v poradku.
o 28.03.2011, 13:43 | Nismo.Power
Tichy : záleží jakej kus najdeš.... jen sem ti myslel že i přes tyhle všechny kraviny si prostě koupil znova M6 takže asi to má nějakej důvod ne ? :D bejvalej kolega z práce má M6 dovezenou z rajchu už leta a zatim žádná závada krom běžný údržby....
a to že natankuješ špatnou naftu a mazda nejede je mi jedno, natankuješ do forda a oprava je za 120k , natankuješ do koncernu a vstřik taky pápá... mazdě to vysaješ dáš naftu a jedeš dál.... ovšem já naftu neřešim to je pohon pro lůzry :)
o 28.03.2011, 15:16 | Vlastah
HIGHTOWER: M6 vyborna volba, ale kdyz 2,3, tak po FL
davali tam snad vetsi olejovou napln a ostatni upravy, protoze spoustu aut pred FL dopadlo takto:

[ Link ]
o 28.03.2011, 16:10 | Zdeny60
radek.613

hochu, s korozí jsem naposledy bopjoval v r. tuším 78 u starýho MOskviče 408:-) A bylo to pěkně v teplíčku, z fabriky dotažený Eprosin, gáza a už se jelo:- Jen brousit to pak nešlo,ale zase lemy byly to poslední, co spolu s takto opravenými prahy z auta zbylo:-)))

A pak ještě v r. tuším že 90 Sierra - dvě dírky v levým zadním lemu, oprava a už frčela někam do Český Lípy. Snesu vše, ale korozi ne. (A když jimnevidím, jsem celkem spokojen:-) Ne, u nových aut rez opravdu nemá co dělat a M6 z tohoto pohledu je opravdu špatná.
Kdybych to sám neviděl a nakonec i nečetl hafo žádostí o pomoc na mazdaclubu, jsem v klidu, auto hezký. Nechápu, proč tohle nemají lépe ošetřeno, auto by to prodražilo o 15-20 tisíc a to je nula nic proti celkové ceně.

Ale než se třást v golfu či Oktě jako ratlík v zimě, tak radši tu M6 s rezavými lemy. O tom žádná.
o 28.03.2011, 16:25 | radek.613
Já si myslel že už to bude dlouho Zdeny :-D. A chceš-li si zavzpomínat, Eprosin doma mám :-D Ale musíš uznat, že jsi to tehdy nedělal paralelně s vědomím, že za dva roky toho Moskviče pošleš dál coby opotřebený konzum.....

Právě že to prodražení už je na trhu zdecimuje, to je úděl dnešní konzumní doby, kdy jsou lidi ochotní nepřiplatit si dokonce ani za zástěrky na zadní nápravě hatchbagu....

Na druhou stranu, takový mercedes stojí trojnásobek té šestky a začíná solidně hnít třetí rok provozu, takže za mě klidně šestku s puchejřkem :-D :-D :-D
o 28.03.2011, 16:30 | Zdeny60
Ne ne, tyhle vzpomínky už oživovat nechci a věřím, že ani nebudu.

Jinak kdyby se výrobní náklady prodražily dejme tomu o 20.000Kč. tak v z výsledné ceny to činí necelá 3%. A to mi netvdte nikod, že bych ty 3% někde nevykutal:-) STačí jen sebrat 3% z nehorázných marží prodejcům:-¨) Já vím, to se lehko řekne...
o 28.03.2011, 17:29 | Šestikule
s nehoráznou marží prodejců si myslím trochu ustřelil, aspoň u salonů pro něž jsem dělal vím, kolik měly nákupku od výrobce a kolik byla prodejka zákazníkovi, a za takovou marži bych se na to vyprdl, naštěstí je živí většinou servis
o 28.03.2011, 18:05 | HIGHTOWER
Tak ani náhodou se nevydělává se na prodeji, ale na servisu, to ví každej :-)
o 28.03.2011, 22:09 | Zdeny60
To je čéče zajímavý. Když přijdeš do sloonu, atk slevy jen lítají - ne o těch 20 litrů za teor. pozink, ale hend 100ky tisíc:-) Víme svoje...A nebo že by už naši prodejci přešli a charitu, to se mi ale nechce zdát.
o 29.03.2011, 06:22 | Šestikule
ještě jsem nepotkal salon, kde by dali slevu 100k. Ano, plošně mají díky výrobci slevu třeba 150k na model, takže auto šlo z původních 700 třeba na 550, ale že bych pak dostal na salonu dalších 100 a koupil to za 45O, tomu fakt nevěřím. Asi chodím do špatných salonů :-) Jen tak pro zajímavost nahoď nějaké salony, kde ti z ofiko ceny sundají sto klacků dolů.
o 29.03.2011, 06:49 | Zdeny60 | Upraveno: 2011-03-29 06:49:59
Já jo. Když jsemkupoval ve federalu novou P807, tak jsem dostak na místě 80 litrů a k tomu sadu koberců gumy a zimní sadu kol zdarma. Nebo tzv. zdarma. Prostě proti ceně na ceduli sleva a si 115 tisíc:-) Takže to existuje:-)Pravda je, že to bylo 2005. Byla jná doba, dejme tomu. Ale i tak, diskutuji tady o mizrných 3% snížení nákladů na pozink kastle. Netvrd, že toto se nedá sundat. Jsem si na 1000% jist, že by to šlo najít.
o 29.03.2011, 08:17 | Šestikule
není důvod, aby to výrobce auta vylepšoval, nejsme v devadesátých letech, kdy se ještě dělala auta. Dneska je auto spotřební věc, dva tři roky a šup s tím do šrotu. A kde jinde šetřit než na materiálech a technologiích.
o 29.03.2011, 08:54 | HIGHTOWER
jj, na čem by pak vydělávali, kdyby to nerezlo a ty jsi nemusel do servisu? :-D

no abychom tu nemleli do nekonečna, tak prostě MAZDA 6 je dobrá volba a tečka ;-)
o 29.03.2011, 15:45 | Zdeny60
Pokud ti nevadí koroze:-)
o 29.03.2011, 15:48 | cupra.165
Nekde to pak v novejsich rocnicich vylepsili a strikali dve vrstvy namisto jedne :-)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.4121 sekund.