
Navštíveno 16531x


14.03.2011, 11:54 |
clown | Upraveno: 2011-03-14 11:55:12
blbej dotaz,
asi to sem nepatri ..
situace, benzin auto 250t nalitano na 10W40 vzdy v pohode a ted do toho nejaky umelec nalil 5W30 ..,
mam to resit, nebo to dolejvat kazdejch 14dni jako u kokty ?? samo, ze dodrzuji svych 15tkm interval
jde mi o to, aby se nerozpustili nejake usazeniny v dedeckovi a neposralo se neco
Dik
T.

14.03.2011, 12:11 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-03-14 12:12:25
clown: Pokud je to benzín, tak 5W30 není moc ideální olej hlavně pokud teď začíná jarní a letní období. Kdyby to bylo před zimou tak dejme tomu a po zimě vyměnit, ale na léto je 30tka v benzínu málo a je riziko, že se bude přepalovat a tím bude olej rychleji degradovat.
Co se týče nějakého rozpouštění, tak je otázka jaké specifikace byla ta 10W40? Pokud to bylo něco trochu solidního se specifikací API: SL tak bych se rozpouštění nebál, dneska všechny kvalitní oleje obsahují aditiva proti tvorbě usazenin. Rozhodně nedej na keci, že 10W40 byla "polosyntetika" a tohle je "plná" a že se to rozpustí. To je z obecného pohledu hovadina stejně tak jako to ten obecný a špatně zažitý termín.

14.03.2011, 12:12 |
clown 10W40 od Castrolu toho se nebojim .. na to to jezdi 150tkm
Tak z hlediska rozpouštění bych se toho nebál, teď je otázka aby to s tím celkově ridším olejem mělo dostatečný tlak mazání a co to bude dělat, když to v létě budeš honit.

14.03.2011, 12:19 |
TUNER No,mezi náma...Castrol je akorát tak předraženej,ale že by to bylo něco extra...to rozhodně neni...:/

14.03.2011, 12:21 |
Alííí TUNER: Mechanici u nás v okolí Castrol vyloženě nedoporučují. Prý je to úmyslné poškozování motoru. :-) Já ho teda jezdil naposledy v označení TTS jako směs do benzínu 2T.
TUNER, Alííí: Souhlas, ale na druhou stranu zas to není vyloženě sračka typu olej z marketu či něco levného z regálu pro servisy se specifikací SF apod.

14.03.2011, 13:13 |
clown jasny, skaknu do Lidlu pro jejich 10W40 a bude to :o) (ale prej neni tak spatnej) :o)
ono, jezdilo to na texaco i schell, ale vzdy 10w40,
navic auto je tocivy Ford 2.3 16V, takze motor beha do cca 5.5 /6t ot .. proto jsem se chtel popidit, zda to mam vymenit ihned, nebo dolejvat a dolejvat .. :o)
Castrol 10w-40 at si kazdy rika co chce je to nejhorsi,co do toho nalit. At uz kluci od subar,tak od mazd na nej nadavaji.Predevsim co se tyce hlucnosti motoru.
K tematu...s takovym najezdem je dosti odvazne dat olej 5w-30. Vylil bych ho a dal novy bud ten samy,nebo jinou znacku ale podobne specifikace.Pokud prilepsit,tak treba 10w-50 od Valvoline,Total atd.
Tak pokud to honíš na 5-6000rpm tak jednoznačně výměna, ta 30tka je na to špatně.
podle mne je naprosto vyhovujici,dneska se pouziva skoro ve vsech novych autech.Pokud splnuje normu co predepisuje vyrobce tak bych to neresil.
lepsi nakej olej nez zadnej olej...
Jinak bych tam dal 10W-40 od Starlinu z Autokelly a bez problemu..

14.03.2011, 20:28 |
PK co tak vim, ta fordy maj převážně ten 5W30, na svým mám teď 170t a taky furt dávám 5W30 přímo od fordu, jsou i za hezkou cenu a je předepsanej přímo od výrobce. Během výměny se ztratí tak litr.

14.03.2011, 20:58 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-03-14 21:00:17
Používání 5W30 nebo dokonce 0W30 je jen a jen tahání peněz z lidí za tzv. Longlife oleje... Pochopím to max. u služebáku, který nakroutí 30 a víc tkm za rok (tam tam dejme tomu), ale u auta pro běžnou potřebu co najede 10tkm za rok je to nesmysl a takový olej víc uškodí motoru. Znám takový, co mají longlife olej už 3. rok a libujou si, že jim auto ještě nehlásí výměnu, protože přece to na to ujede 30tkm, ale to, že ten motor ničí už zdegradovaným olejem, který za 2 zimy do sebebe navázal i vodu/vlhkost už jim nedochází. Kdyby tam šupli kvalitní 10W40 a měnili co 10tkm či 1x za rok, tak jim ten motor poděkuje.
U některých specifických motorů je tzv. lehkoběžný olej žádoucí, ale u benzínu, který honím na 5 - 6.000rpm bych si teda 30tku nelajznul. Sám auto točím do nějakých 6.500rpm a 40tka se přepalovala a vyřešil to až olej od Q8 10W50.
Jinak speciálně o Ford motorech a olejích je zde příspěvek od Jiri02:
[ Link ]
Woko_O: To je tak dobrý na mazání řetězu na kole a vrzajících vrat :-))
Tuner: ani ne..Lejeme to do vetsiny motoru a nikdy zadnej problem..
Já osobně jezdím 5W30 ve focusu a rozhodně ho nešetřím přes 5t otáček tam mám co chvilka. Problém zatím žádnej naježděno 50tkm a předtím to 100tkm jezdilo na ani nevím co...
Výměny okolo 10tkm. Olej je docela levnej 5l necelej litr kč, tak to neřeším...
Woko_O: JJ typickej autoservisák, vždycky se bavím když někdo takový přijede ke známému kupovat olej do auta z kterého právě něco vypustil a mnohdy ani neví, zda je v tom benzín a nebo nafta :-DDD Rozhodující je jen a jen cena :-/ ale že by se zajímal o výkonostní specifikaci a nebo nedej bože doma na netu nastudoval technický list s parametrama to nikoho ani nenapadne.
Je fakt, že u Starline není co studovat :-D
u mna bol origo 10w40, a odkedy to auto mam lejem len 10w60.... jazdim ako prasa tak radsej drahsi a lepsi olej akoby sa mi malo dosrat auto..... inac je to 2.0 16V SR20DE
no jenze prave ford ma specifikaci ACEA A1/B1 coz ma prave ta 5w30tka tak bych asi veril konstrukterum co tam nalejt.A longlife olej to neni takze vymena po 15tkm max pri ostrejsim stylu jizdy vymenit drive.

5w30 a1b1 bych dojezdil a pak tam dal 5w40 a3b3
Category : Cars
Make : Ford EU
model : Galaxy (1995 - )
type : Galaxy 2.3 16V (2007 - )
Engine SEBA (Duratec HE)
· Capacity : Capacity 4,3 liter Service fill
: Capacity 4,6 liter Dry fill
: Filter 0,4 liter
· Use condition : Normal
· Service intervals : Change 20000 km / 12 months
· Recommendation : MaxLife FE SAE 5W-30
: DuraBlend FE 5W-30
: SynPower FE SAE 5W-30
Transaxle, automatic AWF21/1
· Capacity : Capacity 7 liter
· Use condition : Normal
· Recommendation : Special product
Hydraulic brakes/clutch system
· Use condition : Normal
· Service intervals : Change 24 months
· Recommendation : Brake & Clutch Fluid DOT 3/4
Power steering
· Use condition : Normal
· Recommendation : SynPower Powersteering Fluid
Cooling system
· Capacity : Capacity 6,2 liter
· Use condition : Normal
· Service intervals : Change 120 months
· Recommendation : MaxLife Coolant AF
: MaxLife Coolant AF 50/50 RTU
Neviděl bych to s tím tak tragicky. Například SUbaru dodává a doporučuje pro své H6 5w30. Znám dost lidí, co servis neřeší a spoléhají na tzo, co jim tam nalijí a mají na svých H6 přes 250 i více tisíc km. A jak známo, tyhle motory mají vysoké otáčky rády:-)
Jiná všc je, že od prvopočátku je motor vyrobený z jahodové slitiny a pak musí mít 10w60,aby se nezadřel:-) Nemluvím teď o nějkých "speciálnějšíchů motorech alias STI či EVO, kde je to trochu jinak... Obávám se, že s Galaxy se nad 5000rpm trvale nejezdí, jako např. s STI.-)
Zdeny60: Co je to jahodová slitina?
Jinak ještě nutno dodat, že nová auta už mají důsledně řešené chlazení oleje z 90% přes výměník voda/olej + některé ještě s chladičem a tam se olej nedostane přes 90 - 100°C co má voda. Z toho logicky plyne, že i ta lehkoběžná 5W30 tam může fungovat. Ale ve starším autě bez chladiče a výměníku není problém jít u benzínu na 130,140 a mnohdy i víc °C a tam už to bude problém.
jahodová slitina - obecně motor vyrobený na pikaču:-)Nevhodné konstrukční řešení, zejména chlazení, nevhodně zvolené konstrukční řešení povrchu válce a kompatibilita s materiálem kroužků (Vectra například), neřešené chlazení oleje, špatně řešená cirkulace oleje...Výsledkem je pak zničení motoru následkem špatného konstrukčního řešení a svádí se to na kvalitu olejů, z čehož vyplývá přeceňování určitých značek a podceňování jiných a jako vrchol je pak oil-woodoo.
Proti tomu stojí rozum řidiče, aby věděl, k čemu je jeho motor předurčen a dle toho s ním zacházel. Tedy pokud chci jezdit stylem pila velkozubá, nekoupím si k tomu autobus:-)
Ještě bych chtěl upozornit na ricínový olej. Ten vydrží opravdu hodně - jka teplotou, tak stabilitou olejového filmu při mechanickém namáhání střižnými silami :-)))

15.03.2011, 10:25 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-03-15 10:26:17
Zdeny60: Aha, tenhle termín se k nám na západ nedostal, ale jinak souhlas. Jsou motory, které 10W60 vyžadují v sériové podobě a přitom nejde o žádného "svalovce". Nemusíme chodit daleko, stačí kouknout doma na 1,2HTP :-)))
Nicméně změna oleje na jiný než doporučuje výrobce může být způsobena i zásahem do motoru, výměnou vaček, atd. a to je třeba důvod proč jezdím olej co vydrží vyšší teploty. Do sériovky bych se držel striktně specifikace co udává výrobce.
tuner: hele kdyz se se pidil po ruznejch parametrech oleje nevis jak sou na tom oleje od shellu? konkretne 5W-40? prijde mi ze je na ten olej motor hlucnejsi a zacal se mi ozyvat vanos + nakej hydrak... tak nevim jestli je to souhra nahod nebo vina oleje.. predtim tam byl gulf 5w-40 kterej nema prislusne bmw schvaleni a ten shell podle lidi co si myslim ze olejum rozumi by mel byt ok ( s tim ze je mirne predrazenej diky znacce) v motorce jezdim 10w-40 shell uz leta a bez problemu...

15.03.2011, 16:39 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-03-15 16:42:42
assassin: Když jsem před 3 roky řešil co za olej, tak jsem hledal něco kolem 10W50 a to Shell vůbec nedělá. Obecně ale dneska ve značkových olejích velké rozdíly nejsou a liší se to parametrově velmi málo pokud jde o běžné slušné značky jako Mobil 1, Q8, Esso, Shell, Castrol, Total, ELF/Gulf, atd. Mezi nima nenajdeš vyloženě špatný olej, všichni se drží na podobné úrovni, mnohdy používají stejnou základovou bázi a dávají jen vlastní aditiva. Takže myslím, že je to spíš náhoda a Shell rozhodně obecně není nic špatného.

15.03.2011, 16:41 |
DaveF Olej do Forda, to je nekonecna debata...Ford nuti lejt A1/B1 a pritom PSA nebo Mazda do stejnych motoru leje beznej A3/B3. Je to asi o pocitu, ale ja do 200tis staryho Fordu davam radsi A3/B3 (5W30), precijen je tlustsi olejovej film i za cenu nepatrne vyssi spotreby paliva a nizsi spotreby oleje coz nevadi :-)
co se tyce viskozity tak je dobry si o tom neco precist a bud dat to co predepisuje vyrobce, nebo si podle sebe vybrat ale typicky 5W40, 5W30, 10W40 jsou pro beznyho ridice v pohode pouzitelny
tuner: jasny, dik se jen utvrzuju v nazoru ze za to nemuzu ja volbou oleje:) sada na repas vanosu uz je doma.. a hydraky.. no uvidime, je to balik(x24)
nebylo by lepsi reseni toho tveho teplotniho namahani oleje spis pridavny chlazeni nez tenhle spesl oil? ikdyz to mas nejspis prozkoumany dostatecne:)
assassin: Už jsem nad výměníkem voda/olej přemýšlel, pár kamarádů už to zrealizovalo, udělá se redukce pod filtr a šupne se tam celkem snadno, ale mám strach z toho aby se to pak uchladilo. Výměník předá teplo z oleje do vody a bojím se, že tím poroste teplota vody hlavně v zátěži třeba na okruhu a neuchladím to. Řešením by bylo dát větší vodní chladič, ale nechce se mě řezat do kasle, tohle vše v případné nějaké další evoluci. Navíc ta Q8 10W50 stojí 4l cca. 700,- a to mě nezabije ;-)
Tak tak, aby to sice neochladilo olej, ale po pár km neuvařil vodu:-)
Náporový chladič oleje?
A nebo chladič vody, která bude chladit olej:-)))Možností je spousta. Rád ti nějaký regulační obvod navrhnu...A klidně i s SW řízením pomocí nějakého řídícího automatu.
Joke.

18.03.2011, 00:34 |
lišky já mám vyzkoušené, že je to celkem jedno, jen to rychle ubejvá a musíš dolevat a dolejvat :)

18.03.2011, 22:51 |
clown lisky .. jasny, proste se na 15tkm neztrati 1l jako u 10W40, ale 2 .. , coz znam k TDI kokty .. :o)