Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > 5W30 misto 10W40 olej dotaz

 o Navštíveno 16530x o
o 14.03.2011, 11:54 | clown | Upraveno: 2011-03-14 11:55:12
blbej dotaz,
asi to sem nepatri ..

situace, benzin auto 250t nalitano na 10W40 vzdy v pohode a ted do toho nejaky umelec nalil 5W30 ..,
mam to resit, nebo to dolejvat kazdejch 14dni jako u kokty ?? samo, ze dodrzuji svych 15tkm interval

jde mi o to, aby se nerozpustili nejake usazeniny v dedeckovi a neposralo se neco

Dik

T.


o 14.03.2011, 12:11 | Tuner#2 | Upraveno: 2011-03-14 12:12:25
clown: Pokud je to benzín, tak 5W30 není moc ideální olej hlavně pokud teď začíná jarní a letní období. Kdyby to bylo před zimou tak dejme tomu a po zimě vyměnit, ale na léto je 30tka v benzínu málo a je riziko, že se bude přepalovat a tím bude olej rychleji degradovat.

Co se týče nějakého rozpouštění, tak je otázka jaké specifikace byla ta 10W40? Pokud to bylo něco trochu solidního se specifikací API: SL tak bych se rozpouštění nebál, dneska všechny kvalitní oleje obsahují aditiva proti tvorbě usazenin. Rozhodně nedej na keci, že 10W40 byla "polosyntetika" a tohle je "plná" a že se to rozpustí. To je z obecného pohledu hovadina stejně tak jako to ten obecný a špatně zažitý termín.
o 14.03.2011, 12:12 | clown
10W40 od Castrolu toho se nebojim .. na to to jezdi 150tkm
o 14.03.2011, 12:14 | Tuner#2
Tak z hlediska rozpouštění bych se toho nebál, teď je otázka aby to s tím celkově ridším olejem mělo dostatečný tlak mazání a co to bude dělat, když to v létě budeš honit.
o 14.03.2011, 12:19 | TUNER
No,mezi náma...Castrol je akorát tak předraženej,ale že by to bylo něco extra...to rozhodně neni...:/
o 14.03.2011, 12:21 | Alííí
TUNER: Mechanici u nás v okolí Castrol vyloženě nedoporučují. Prý je to úmyslné poškozování motoru. :-) Já ho teda jezdil naposledy v označení TTS jako směs do benzínu 2T.
o 14.03.2011, 12:27 | Tuner#2
TUNER, Alííí: Souhlas, ale na druhou stranu zas to není vyloženě sračka typu olej z marketu či něco levného z regálu pro servisy se specifikací SF apod.
o 14.03.2011, 13:13 | clown
jasny, skaknu do Lidlu pro jejich 10W40 a bude to :o) (ale prej neni tak spatnej) :o)

ono, jezdilo to na texaco i schell, ale vzdy 10w40,
navic auto je tocivy Ford 2.3 16V, takze motor beha do cca 5.5 /6t ot .. proto jsem se chtel popidit, zda to mam vymenit ihned, nebo dolejvat a dolejvat .. :o)

o 14.03.2011, 15:32 | cupra.165
Castrol 10w-40 at si kazdy rika co chce je to nejhorsi,co do toho nalit. At uz kluci od subar,tak od mazd na nej nadavaji.Predevsim co se tyce hlucnosti motoru.

K tematu...s takovym najezdem je dosti odvazne dat olej 5w-30. Vylil bych ho a dal novy bud ten samy,nebo jinou znacku ale podobne specifikace.Pokud prilepsit,tak treba 10w-50 od Valvoline,Total atd.
o 14.03.2011, 15:42 | Tuner#2
Tak pokud to honíš na 5-6000rpm tak jednoznačně výměna, ta 30tka je na to špatně.
o 14.03.2011, 19:03 | mikevr6
podle mne je naprosto vyhovujici,dneska se pouziva skoro ve vsech novych autech.Pokud splnuje normu co predepisuje vyrobce tak bych to neresil.
o 14.03.2011, 19:12 | Woko_O
lepsi nakej olej nez zadnej olej...

Jinak bych tam dal 10W-40 od Starlinu z Autokelly a bez problemu..
o 14.03.2011, 20:28 | PK
co tak vim, ta fordy maj převážně ten 5W30, na svým mám teď 170t a taky furt dávám 5W30 přímo od fordu, jsou i za hezkou cenu a je předepsanej přímo od výrobce. Během výměny se ztratí tak litr.
o 14.03.2011, 20:58 | Tuner#2 | Upraveno: 2011-03-14 21:00:17
Používání 5W30 nebo dokonce 0W30 je jen a jen tahání peněz z lidí za tzv. Longlife oleje... Pochopím to max. u služebáku, který nakroutí 30 a víc tkm za rok (tam tam dejme tomu), ale u auta pro běžnou potřebu co najede 10tkm za rok je to nesmysl a takový olej víc uškodí motoru. Znám takový, co mají longlife olej už 3. rok a libujou si, že jim auto ještě nehlásí výměnu, protože přece to na to ujede 30tkm, ale to, že ten motor ničí už zdegradovaným olejem, který za 2 zimy do sebebe navázal i vodu/vlhkost už jim nedochází. Kdyby tam šupli kvalitní 10W40 a měnili co 10tkm či 1x za rok, tak jim ten motor poděkuje.

U některých specifických motorů je tzv. lehkoběžný olej žádoucí, ale u benzínu, který honím na 5 - 6.000rpm bych si teda 30tku nelajznul. Sám auto točím do nějakých 6.500rpm a 40tka se přepalovala a vyřešil to až olej od Q8 10W50.

Jinak speciálně o Ford motorech a olejích je zde příspěvek od Jiri02: [ Link ]
o 14.03.2011, 21:01 | Tuner#2
Woko_O: To je tak dobrý na mazání řetězu na kole a vrzajících vrat :-))
o 14.03.2011, 21:10 | Woko_O
Tuner: ani ne..Lejeme to do vetsiny motoru a nikdy zadnej problem..
o 14.03.2011, 21:12 | cr4sh3r
Já osobně jezdím 5W30 ve focusu a rozhodně ho nešetřím přes 5t otáček tam mám co chvilka. Problém zatím žádnej naježděno 50tkm a předtím to 100tkm jezdilo na ani nevím co...

Výměny okolo 10tkm. Olej je docela levnej 5l necelej litr kč, tak to neřeším...
o 14.03.2011, 21:41 | Tuner#2
Woko_O: JJ typickej autoservisák, vždycky se bavím když někdo takový přijede ke známému kupovat olej do auta z kterého právě něco vypustil a mnohdy ani neví, zda je v tom benzín a nebo nafta :-DDD Rozhodující je jen a jen cena :-/ ale že by se zajímal o výkonostní specifikaci a nebo nedej bože doma na netu nastudoval technický list s parametrama to nikoho ani nenapadne.

Je fakt, že u Starline není co studovat :-D
o 14.03.2011, 21:44 | jasisoft
u mna bol origo 10w40, a odkedy to auto mam lejem len 10w60.... jazdim ako prasa tak radsej drahsi a lepsi olej akoby sa mi malo dosrat auto..... inac je to 2.0 16V SR20DE
o 14.03.2011, 21:47 | mikevr6
no jenze prave ford ma specifikaci ACEA A1/B1 coz ma prave ta 5w30tka tak bych asi veril konstrukterum co tam nalejt.A longlife olej to neni takze vymena po 15tkm max pri ostrejsim stylu jizdy vymenit drive.

foto k příspěvku  od mikevr6

o 14.03.2011, 22:08 | dj.DEKL
5w30 a1b1 bych dojezdil a pak tam dal 5w40 a3b3
o 14.03.2011, 22:16 | .mycTD
Category : Cars
Make : Ford EU
model : Galaxy (1995 - )
type : Galaxy 2.3 16V (2007 - )


Engine SEBA (Duratec HE)
· Capacity : Capacity 4,3 liter Service fill
: Capacity 4,6 liter Dry fill
: Filter 0,4 liter
· Use condition : Normal
· Service intervals : Change 20000 km / 12 months
· Recommendation : MaxLife FE SAE 5W-30
: DuraBlend FE 5W-30
: SynPower FE SAE 5W-30


Transaxle, automatic AWF21/1
· Capacity : Capacity 7 liter
· Use condition : Normal
· Recommendation : Special product


Hydraulic brakes/clutch system
· Use condition : Normal
· Service intervals : Change 24 months
· Recommendation : Brake & Clutch Fluid DOT 3/4


Power steering
· Use condition : Normal
· Recommendation : SynPower Powersteering Fluid


Cooling system
· Capacity : Capacity 6,2 liter
· Use condition : Normal
· Service intervals : Change 120 months
· Recommendation : MaxLife Coolant AF
: MaxLife Coolant AF 50/50 RTU


o 15.03.2011, 07:22 | Zdeny60
Neviděl bych to s tím tak tragicky. Například SUbaru dodává a doporučuje pro své H6 5w30. Znám dost lidí, co servis neřeší a spoléhají na tzo, co jim tam nalijí a mají na svých H6 přes 250 i více tisíc km. A jak známo, tyhle motory mají vysoké otáčky rády:-)

Jiná všc je, že od prvopočátku je motor vyrobený z jahodové slitiny a pak musí mít 10w60,aby se nezadřel:-) Nemluvím teď o nějkých "speciálnějšíchů motorech alias STI či EVO, kde je to trochu jinak... Obávám se, že s Galaxy se nad 5000rpm trvale nejezdí, jako např. s STI.-)
o 15.03.2011, 07:45 | Tuner#2
Zdeny60: Co je to jahodová slitina?

Jinak ještě nutno dodat, že nová auta už mají důsledně řešené chlazení oleje z 90% přes výměník voda/olej + některé ještě s chladičem a tam se olej nedostane přes 90 - 100°C co má voda. Z toho logicky plyne, že i ta lehkoběžná 5W30 tam může fungovat. Ale ve starším autě bez chladiče a výměníku není problém jít u benzínu na 130,140 a mnohdy i víc °C a tam už to bude problém.
o 15.03.2011, 08:29 | Zdeny60
jahodová slitina - obecně motor vyrobený na pikaču:-)Nevhodné konstrukční řešení, zejména chlazení, nevhodně zvolené konstrukční řešení povrchu válce a kompatibilita s materiálem kroužků (Vectra například), neřešené chlazení oleje, špatně řešená cirkulace oleje...Výsledkem je pak zničení motoru následkem špatného konstrukčního řešení a svádí se to na kvalitu olejů, z čehož vyplývá přeceňování určitých značek a podceňování jiných a jako vrchol je pak oil-woodoo.

Proti tomu stojí rozum řidiče, aby věděl, k čemu je jeho motor předurčen a dle toho s ním zacházel. Tedy pokud chci jezdit stylem pila velkozubá, nekoupím si k tomu autobus:-)
o 15.03.2011, 08:30 | Zdeny60
Ještě bych chtěl upozornit na ricínový olej. Ten vydrží opravdu hodně - jka teplotou, tak stabilitou olejového filmu při mechanickém namáhání střižnými silami :-)))
o 15.03.2011, 10:25 | Tuner#2 | Upraveno: 2011-03-15 10:26:17
Zdeny60: Aha, tenhle termín se k nám na západ nedostal, ale jinak souhlas. Jsou motory, které 10W60 vyžadují v sériové podobě a přitom nejde o žádného "svalovce". Nemusíme chodit daleko, stačí kouknout doma na 1,2HTP :-)))

Nicméně změna oleje na jiný než doporučuje výrobce může být způsobena i zásahem do motoru, výměnou vaček, atd. a to je třeba důvod proč jezdím olej co vydrží vyšší teploty. Do sériovky bych se držel striktně specifikace co udává výrobce.
o 15.03.2011, 16:08 | assassin
tuner: hele kdyz se se pidil po ruznejch parametrech oleje nevis jak sou na tom oleje od shellu? konkretne 5W-40? prijde mi ze je na ten olej motor hlucnejsi a zacal se mi ozyvat vanos + nakej hydrak... tak nevim jestli je to souhra nahod nebo vina oleje.. predtim tam byl gulf 5w-40 kterej nema prislusne bmw schvaleni a ten shell podle lidi co si myslim ze olejum rozumi by mel byt ok ( s tim ze je mirne predrazenej diky znacce) v motorce jezdim 10w-40 shell uz leta a bez problemu...
o 15.03.2011, 16:39 | Tuner#2 | Upraveno: 2011-03-15 16:42:42
assassin: Když jsem před 3 roky řešil co za olej, tak jsem hledal něco kolem 10W50 a to Shell vůbec nedělá. Obecně ale dneska ve značkových olejích velké rozdíly nejsou a liší se to parametrově velmi málo pokud jde o běžné slušné značky jako Mobil 1, Q8, Esso, Shell, Castrol, Total, ELF/Gulf, atd. Mezi nima nenajdeš vyloženě špatný olej, všichni se drží na podobné úrovni, mnohdy používají stejnou základovou bázi a dávají jen vlastní aditiva. Takže myslím, že je to spíš náhoda a Shell rozhodně obecně není nic špatného.
o 15.03.2011, 16:41 | DaveF
Olej do Forda, to je nekonecna debata...Ford nuti lejt A1/B1 a pritom PSA nebo Mazda do stejnych motoru leje beznej A3/B3. Je to asi o pocitu, ale ja do 200tis staryho Fordu davam radsi A3/B3 (5W30), precijen je tlustsi olejovej film i za cenu nepatrne vyssi spotreby paliva a nizsi spotreby oleje coz nevadi :-)

co se tyce viskozity tak je dobry si o tom neco precist a bud dat to co predepisuje vyrobce, nebo si podle sebe vybrat ale typicky 5W40, 5W30, 10W40 jsou pro beznyho ridice v pohode pouzitelny
o 15.03.2011, 17:16 | assassin
tuner: jasny, dik se jen utvrzuju v nazoru ze za to nemuzu ja volbou oleje:) sada na repas vanosu uz je doma.. a hydraky.. no uvidime, je to balik(x24)

nebylo by lepsi reseni toho tveho teplotniho namahani oleje spis pridavny chlazeni nez tenhle spesl oil? ikdyz to mas nejspis prozkoumany dostatecne:)
o 15.03.2011, 17:27 | Tuner#2
assassin: Už jsem nad výměníkem voda/olej přemýšlel, pár kamarádů už to zrealizovalo, udělá se redukce pod filtr a šupne se tam celkem snadno, ale mám strach z toho aby se to pak uchladilo. Výměník předá teplo z oleje do vody a bojím se, že tím poroste teplota vody hlavně v zátěži třeba na okruhu a neuchladím to. Řešením by bylo dát větší vodní chladič, ale nechce se mě řezat do kasle, tohle vše v případné nějaké další evoluci. Navíc ta Q8 10W50 stojí 4l cca. 700,- a to mě nezabije ;-)
o 15.03.2011, 18:21 | Zdeny60
Tak tak, aby to sice neochladilo olej, ale po pár km neuvařil vodu:-)
Náporový chladič oleje?
A nebo chladič vody, která bude chladit olej:-)))Možností je spousta. Rád ti nějaký regulační obvod navrhnu...A klidně i s SW řízením pomocí nějakého řídícího automatu.
Joke.
o 15.03.2011, 18:34 | Tuner#2
Zdeny60: LOL :-))
o 18.03.2011, 00:34 | lišky
já mám vyzkoušené, že je to celkem jedno, jen to rychle ubejvá a musíš dolevat a dolejvat :)
o 18.03.2011, 22:51 | clown
lisky .. jasny, proste se na 15tkm neztrati 1l jako u 10W40, ale 2 .. , coz znam k TDI kokty .. :o)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.331 sekund.