
Navštíveno 1911x


12.03.2011, 10:58 |
Dušan chci kupovat novou Octavii, mam omezený rozpočet a za podobné peníze můžu mít TOUR 1,6 MPi nebo PRIMA 1,2 TSi. Rozum mi radí vyprdnou se na design a skočit to TOURu s osvědčeným motorem. Ta dvanáctistovka s 75KW mi prostě nesedí. Co vy na to?
1.2ku na tak velky auto??? i ta 1.6ka je slaboucka

12.03.2011, 11:10 |
20bad myslím že nejlepší by bylo se v tom projet a udělat si názor sám

12.03.2011, 11:17 |
PK a co se podívat po nějaký předváděčce s pár km, budeš mít možnost vybrat lepší motor s lepší výbavou

12.03.2011, 11:22 |
Dušan | Upraveno: 2011-03-12 11:23:16
projel jsem se s obouma, už pocitově jede ta 1,2 lépe,ale nekupuji firemní auto a chci aby alespon 5 let vydrželo. Toho se u TSi obávám. Předváděčku nechci, jen nové auto a peníze jsou dané.
Kolik ročně najezdíš a jak dlouhé to jsou trasy?

12.03.2011, 12:05 |
Ravo Já vím že řešíš peníze, co se takhle podívat po nějáké Kie Ceed SW? s nějákým 1.6 CVVT nebo 1.6 CRDi motorem?
Myslím že nový auto se dá za ekvivalentní peníze jako za to co píšeš sehnat

12.03.2011, 12:14 |
rcman Bejt tebou šel bych do 1,6ky MPi.
Ta 1,2TSi je sice zajímavej motor ale ještě se nestačil pořádně vyzkoušet v praxi. Pokud to máš na běžný ježdění (práce+rodina) tak to plně dostačuje. Samozřejmě není to na žádný závodění. ale co si tak pamatuju a nebo si projedu v práci. Tak se na tom nic extra nesere. alespon k nám na servis se nikdo z žádnou velkou závadou nedostal.

12.03.2011, 12:38 |
Dušan | Upraveno: 2011-03-12 12:39:10
najedu do 20 tis. rocne i s dovolenou u moře :) diesel po problémech z C-maxem už mi nesmí do baráku. Ceed a Cruze a Lancer byla další varianta ale vzhledem k servisu, kufru a nákladům na díly vyhrála O2.
Zatim přemýšlím podobně jako rcman
Za mě 1,6 MPi:) Ze strachu z "kurvítek".
Na Ceeda je nějaká strašně dlouhá záruka, ne? Nevím na co se vztahuje teda.
Švára 5dv. kdysi kupoval ségře v 1,6 16v fungl a nevím o žádný závadě.
Akurát ta čekačka, než ji dodali. Kůli výbavě.
Teď s tim jezdí šváry obchoďák.

12.03.2011, 13:48 |
mrazik | Upraveno: 2011-03-12 13:55:59
Pokud motor TSi, pak jedine 1.8, ostatni me osobne nedavaji smysl - nerikam, ze jsou spatne, ale je t sti mna dovolenou bych s tim jet nechtel.
Octavia Tour jedine pokud by jsi v tom aute jezdil sam, pro kohokoli vzadu je to utrpeni.
Svagrova ma novou Octavii kombi 1.2 TSi Prima a bohuzel uvnitr totalni holatko a pro me zklamani a jen manualni klimu do rodineho auta ?
Ale stejne se neubranim myslence, proc drahou O2, kdyz za nizsi cenu je lepe vybaveny a vetsi Ceed nebo I30SW. A nevim o tom, ze by servis nebo naklady byli natolik rozdilne.
Co ted koukam na automodul.cz, tak za 350 je Ceed nebo I30 s automatickou klimou atd. No pro me by byla volba jasna.

12.03.2011, 13:55 |
Brnďa lidi maj asi spis zazity ze je to škodovka tak to bude levny vsechno, ale to uz tak neni preci ne?:)
Za mně: 1,6 MPi rozhodně ne, je to zastaralý krátkozdvihový motor trpící na nedostatek točivého momentu-chybí pružnost. V provedení euro2 to ušlo, ale jako euro4 je to holá katastrofa. Nejede to, když to začneš honit aby to trochu jelo, spotřeba na kratší vzdálenosti i 10L/100km+prodleva reakce motoru po sešlápnutí plynového pedálu je několik vteřin. Motory TSi jsou podle mně velmi povedené, řídil jsem O2 s 1.4 TSi a 1.8TSi dle mého názoru velmi dobré. 1.2TSi 77kw jsem zkoušel v Yeti a taky velmi pozitivní dojem. Ohledně životnosti motorů TSI bych se asi nebál- v Golfu V se už řadu let používá i 1.4TSi 132Kw a ty motory drží....
PS: momentálně používám již výše zmíněný KIA c'eed a provoz a cena údržby(prohlídek) v rozumné relaci. Např. proti Renaultu jsou to směšné částky.
Tolik servisní technik značek Škoda, Kia, Renault,...s 15-ti letou praxí.
mrazik: Tour je dneska O2 před faceliftem, tedy odpadá problém s nedostatečným prostorem na zadních sedačkách

12.03.2011, 14:12 |
rcman MA.RTI.N: Bohužel máš pravdu. Dost často se mě stane že si někdo přijde něco koupit nebo se jenom zeptat... A když se dopátráme co vlastně zákazník chce, tak si stoho obvykle sedne naprdel.
Nejlepší jsou asi lidi co maji Superba. Pořád maji pocit že když si koupěji nej výrobek ze Škodovky tak že pak budou jezdit na servis zadarmo a prodejce ND musí už při pozdravu vědět co pan zákázník chce.
Obzvláště háklivý jsou když chtěji najít extra drahej díl co se jim nezdá na výměnu podle servisu ale nechtěji ti dát a ani říct VIN číslo. Aby jsme jim pak neřídili auto přes družici.
To už jsem ale zase jinde...
Za mě Octavia Tour2 1,6MPi.
"Kde nic neni. Ani smrt nebere."
Minimum kurvítek a menší riziko že se něco posere.
Ale za kvalitní Český výrobek to považovat nejde! To už je víc Český auto Kia nebo Huyndai..
tommas nojo sakrys, nejak jsem zaspal dobu, mas pravdu a sypu si popel na hlavu. Pardon.
proboha a proc zrovna vochcafku?z dnesni zaplavy vybornych aut zrovna toto?

12.03.2011, 14:30 |
BadyS šel bych do 1.2 TSi
já taky, segra to má ve fabce a ten motor je docela povedenej. na druhou stranu bych ho nevzal do auta s větším nájezdem.
BadyS ve Fabce bude dobrej, ale v oktavii to bude na cesty maximalne do lidla. Z cesty na dovolenou se spise stane vylet a kochani z krajiny pri defenzivni jizde.
Jak jsem psal, svagrova to s motorem 1.2 a jeji posledni slova byli, ze na to nesmi moc slapat, aby to nezralo. Co si budem povidat, musi to rozhybat minimalne 1.3 tuny.
Vozil jsem si v pátek prdel v předváděčce s 1,2TSi a není to špatnej motor, celkem se mi s tím jelo stejně jako s 1,6MPi. Líbila se mi ta 6-speed špajska. Jde o to kolik s tím najezdíš a co od toho auta chceš. Na normální ježdění po okolí a jednou za rok dovolenou bohatě stačí. V rodině máme 1,6MPi kombi r.v. 2004 a dá se s tím jezdit dálky i za 5,2l/100km, ale to já neumím. Rodiče ve dvou s naloženým kombíkem do chorvatska a zpět mají spotřebu 6,2 l.
Novy bych si to nekoupil, za ty peníze nedostaneš vůbec nic oproti konkurenci viz výše... Kvůli jedne špatně zkušenosti s jetym autem z tebe nemusí byt do konce zivota sponzor VW...

13.03.2011, 12:53 |
Shr3k | Upraveno: 2011-03-13 12:59:58
1.2 TSI mi přijde do Oktávky málo. Já jsem pro 1.4 TSI minimálně, navíc je to motor přímo stavěný pro vysokotlaké přeplňování (na rozdíl od jednoduššího 1.2 TSI).
Ceed SW/Hyundai i30 - to je vyloženě spotřebák (ložiska, tlumiče, prostě podvozek celý, převodovky).
to TSIčko je na stovce o 1,5s rychlejc než prehistorický MPI. konkrétně za 10,8s. moje bejvalá naftová OII to měla přes 12s a najezdil jsem s ní 240tis km, tak nějak nerozumim, proč by OII s tím TSIčkem měla bejt jenom na cesty do Lidlu.
Marťas1 - psal jsem ti maila, díky
Já bych fakt doporučoval, aby se formulacemi typu "1.2 TSI mi přijde do Oktávky málo" vyjadřovali jen jedinci, co mají subjektivní zkušenost, protože jedině pak je to relevantní informace...!
Jinak já kdybych vybíral mezi Škoda, Kia a Hyundai, tak jdu do Škody z jednoho prostého důvodu. Zalíbí-li se mi časem nějaké výbava, kterou jsem si při koupi nemohl dovolit, tak si jí prostě nechám jednoduše a za rozumný peníz dodělat (tempomat, atd.). Taky bych dnes už asi nechtěl auto, co nemá xenonové světlomety, což kupříkladu Ceed dodnes nenabízí (alespoň nedávno nenabízel).

13.03.2011, 15:07 |
relax Nejak nechapu proc octavii - jak pises auto mas min. na pet let, to chces pet let jezdit s "kompromisem" ? Jen pro to, aby si mel skodovku ? Navic ta octavia nicim nevybocuje z rady.V dnesni dobe je z ceho vybirat a pokud mas omezenej rozpocet skodovka dle me neni vhodna volba. Ale to uz tu vicemene nekolikrat zaznelo :)

13.03.2011, 15:11 |
relax | Upraveno: 2011-03-13 15:14:29
camron: Problem je ten, ze takovydle veci (tempomat, loketni operky a podobny serepeticky) automobilky jako hyundai nebo kia nabizej uz v relativne standardnich vybavach (nemyslim ty xenony, ale ruku na srdce .. poridit si v dnesni dobe origo xenony na skodovku - to aby clovek mel dalsi dvoje v rezerve). Jinak s 1.2 TSi jsem jezdil v kamaradovo sluzebni fabii combi ... motor me nijak moc neoslovil a kdyz mi pak ukazal spotrebu .. hmm to radsi ten "spotrebak" z koree
2 relax, tak já origo xena mám, parkuju všude možně a žádný problém. Ty případné pochopitelně řeší pojistka...
P.S.: Dneska, když si sednu zpět do auta s halogeny, tak si přijdu jak slepý :-(

13.03.2011, 18:54 |
Shr3k camron: I ty jeden jedinče, každý má zřejmě trochu jiné představy o dynamice, není třeba poučovat cizí lidi, ani přidávat vykřičníky...
tak autor zrovna asi dynamiku moc neřeší, jinak by vybíral uplně jiný motory

13.03.2011, 19:16 |
Dušan ta O2 je daná, fakt vybírám uz jen konkrétní motor. Tu variantu TSi zvazuju protoze je to auto normálně o 100tis drazsi nez tour. Dálky pomalu nejezdím, maximálně jednou do měsíce. O dynamiku mi uz fakt nejde, uz jsem se vyřádil dost a čekáme druhý mimino xD

13.03.2011, 19:39 |
Augi Dušan: Za mě 1.2TSI.
1,2 TSi nebrat, dělal jsem jeden stroj na dílčí kompletaci řídící jednotky pro tenhle motor :-)))