
Navštíveno 2309x


11.03.2011, 16:17 |
Šogun Mám dotaz, bude nějaký problém při zajíždění nového auťáku, když s ním budu jezdit přes týden 6 km do práce a 6km domů? O víkendu pak budou delší "štreky".

11.03.2011, 16:19 |
JR Dneska uz se auta v podstate nezajizdej, tak je to v klidu.
nevim, prvních 1000km jezdím volně, pak normálně. vezmu ho na nějakej delší vejlet, aby tam prvních 200-300km naskočilo najednou a pak už je to podle mě jedno

11.03.2011, 16:23 |
Šogun To je v poho, povezu ho z Hradce, takže tam těch 250km bude napoprvé.

11.03.2011, 16:35 |
JR Jenom si pamatuj, ze jak ho naucis slapat, tak bude slapat porad.

11.03.2011, 16:51 |
Šogun JR: A to značí co?? Šlapat na něho hned od samého začátku? :-))
V rozumných medziach a za dodržania základných pravidiel áno :-)

11.03.2011, 16:57 |
Šogun A základní pravidla jsou: Obec-50, mimo-90, dálnice-130, a max. 3500ot., tak je to "good"? :-)
:-)
SLim: ty nemáš příručku SUBARU? :-)))
Já bych takovej kliďas s tím braním u huby nebyl, ale je to samo každého věc.Když bych chtěl být hodně akurátní, tak bych se řídil doporučením dle návodu k Mazda 3MPS: prvních 1500km lehký provoz, bez vytáčení nad 4500rpm, střídat řazení (není dobré jet hned na dálnici na tempomat 500km 120km/h:-) ), pak v 5000km vylejt špínu z motoru, dát nový olej a filtr a pak postupně zatěžovat k maximu, samosebou vždy až po min. 15km, kdy se priohřeje nejel olej v motoru, ale i v převodovce.
Ohledně oleje během run-in procesu dodržuj doporučení výrobce!!!

11.03.2011, 17:05 |
muSlim | Upraveno: 2011-03-11 17:06:42
2 Zdeny60: mám, papier je len papier...
2 Šogun: tak trochu musím súhlasiť s dedkom tu nado mnou :-))) VŽDY nechaj zahriať nielen motor/olej, ale aj prevodovku, prípadne u FWD alebo AWD aj diferáky. Tam meradlá nemáš, takže tak nejak rozumne odhadni, kedy by už to mohlo byť ok :-) Spočiatku by som určite netlačil pílu, ale zhruba po tých 2.000km by som mu dal už prvýkrát poriadne na hubu, nech vie ako to "tu" chodí. Olej po 5k by som tiež vymenil, ale nie kvôli knihe k autu, ale po doporučeniach kamarátov z rôznych servisov rôznych značiek :-) Zdenyho autá dostanú veľmi veľa starostlivosti, ale tiež nepôjdu tak ako by mali a budú jazdiť za 5/100 nech sú to aj BigBlocky :-D
Kup plnou nádrž a vyraž na výlet, ať najedeš aspoň 500 km a je to :-) Tímto couráním tedy nic moc... Navíc jak se auto naučí tak pak jezdí :-D
Slim: Procpa nemusim cekat u RWD az se mi zahreje dif? ;)
2 Lukasino: kurva, samozrejme som myslel RWD, ja piča som tam naklepal FWD :-D
A co to bude za káru? Jak to ohřeješ, tak tomu nakládej. Neříkám furt do červenýho, ale nebát se toho.

11.03.2011, 22:26 |
Šogun Jestli myslíš mě, tak Toyota Auris :-)
Ano, na tebe. Co to je za motorizaci?

11.03.2011, 22:45 |
Šogun Motor 1.6 benzín , 97kw, 132k, Valvematic Dual VVT-i, 6-ti kvalt
Tak to nebude zase tak špatný svezení, myslel jsem že to bude 1.3 nebo v čem se to dělá.
Jak říkali kluci, vzal bych to na nějakej výlet (určitě se těšíš a jezdíš rád), a jak to bude prohřátý, zase to nějak moc nešetřit. Každej říká na začátku pomaleji, já nové auto šetřil tak 500 km, pak dostávalo přikládáno čím dál víc a nikdy žádnej problém. Určitě to nedusit v nízkých otáčkách.
Pak poreferuj, jak si spokojenej (i třeba po 200 km najetých).
já jezdil 1000 km volně a pak po ohřátí jsem začal trošku svižnějš, aby nezlenivěla holka

11.03.2011, 23:11 |
Olda Proč už se teď motory nemusí zajíždět? to je jako připraví na stolici? dřív se přeci muselo pěkně v klidu zajet..
ale vždyt jo, neznám nikoho, kdo by si koupil nový auto (a ted neberu Logana za 199K Kč) a hned po 50km mu naložil, protože přece jak se motor naučí, tak potom jezdí. podle mě minimálně pár set km by se mělo volnějc, já to tak dělám vždycky a u žádnýho auta jsem necítil nějakej handicap vůči jiným stejným, spíš bych řekl naopak.
hlavně dobře zahřát
Nerikam nalozit do cervenyho. Ale pokud je v manualu treba psany ze prvnich 1000km netocit nad 3000otacek a ty ho vytocis sem tam vic,tak vubec se nic nestane. Tam je dulezity,aby clovek dle me hodbe radil a menil jizdni rezim.
sem tam ano, to je podle mě naopak i prospěšný, ale nesedat do toho s tím, že když mu hned od začátku pořádně nenaložím, tak to pak už nikdy dobře nepojede.
a se změnama jízdního režimu taky souhlas

12.03.2011, 10:53 |
luda551 | Upraveno: 2011-03-12 10:55:03
Koupil sem 20 let stary auto a jel sem hned po dalnici maximum, točil sem 7500tisic na tachaci 225km/h. Auto predtim stalo 4mesice. Proste tomu musis dat, jinak to zleni a nepojede bude jen papat :D
Edit: nechal sem to hodku nastartovany... a brzdily tomu dve kola, vim sem KOK.T :D

12.03.2011, 13:59 |
JA důležitá je samolepka ,,Z" vzadu na okně :-)

12.03.2011, 14:04 |
JA jo a taky

luda: good srovnání- 20let starý auto vs nový auto...
U nového craftera jsem najezdil cca 7tis km než se ta mrcha trochu ustálila a přestala žrát jako kráva naftu i olej...

12.03.2011, 16:10 |
petis Phitypaldy:-) to znám ze začátku 450km na nádrž a už to zas tutalo:-))
JA : to mi pripomelo :-)
